Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Deutzista loppui löpö  (Luettu 23247 kertaa)

+250

  • Vieras
Vs: Deutzista loppui löpö
PA-mittari näyttää vähän mitä sattuu, ja nyt pääsi sitten löpö loppumaan Agrotron 110 MK3:sta. Onkos hyviä vinkkejä miten saisi helpotettua käyntiinlähtöä, kun käsipumppua tuossa ei ole. Ja starttaamalla kestäääääää niin kauan että taitaa jostainpäin nousta savu ennenkuin sitä piipusta alkaisi tulemaan.. Huoltomies joskus kertoi että akkuporakoneeseen teräsharjalaikka ja sillä sitten siivaa pyörittämään, mutta onko jotain muita konsteja?
Ensimmäiseksi laita löpöö tankkiin,se ainaki helpottaa käyntiinlähtöö :o

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Deutzista loppui löpö
Mulla meni alamäessä pumpun hihna. Ohjekirjassa on putkista: tarkista 1000 tunnin välein, vähintään joka toinen vuosi, vaihda tarvittaessa. Eikös hukkaputken vuoto näy ulospäin nestevuotona?

Niinhän se yleensä näkyy. Ja luultavasti nämä uudemmat letkut (vihreät) ovat jonkin verran pidempi-ikäisiä kuin orggis-karvapäällysteiset. Näin ainakin huoltomies meinasi.

Puhutteko tankin päällä olevasta paluuletkusta vai mistä? Itte hain viime vuonna uuden letkunpätkän tarvikeliikkeestä kun vanha alkoi tihkumaan läpi vanhuuttaan. Oli alkuperäisenäkin ihan normi mustaa letkua, toki biodieselin kestävää. Muita letkuja ei oo tullu vaihdettua ::)
venttiili kopan sisältä suuttimilta  tulevat letkut perstuu

Minulla ja ijasjalla on "Agrotron new" -sukupolven traktorit. Omani on 130 vm 2004 7,2 litran moottorilla BF 6M 1013 EC. Näissä ei ole venttiilikopan sisällä paluuletkuja kuten aloittajan 110 Mk3:ssa. Onkohan paluulinja toteutettu porauksin lohkossa?  Putkituksia ja muita hienouksia voi tutkia trattore.it varaosasivustolla.

Menipä sitten spektaakkelin puolelle suodattimen vaihto. Hörppäsi ilmaa ja itse kruunasin koko homman porakonepumppauksen jälkeen yrittämällä startata siirtopumpun hihna pois paikoiltaan!  :-[  Eetterikäynnistystäkin kokeilin, mutta loppui uskallus. No, menipä lomaviikko leppoisasti kiroillessa Arjalaisille yli-ihmisille suunniteltua teknologiaa, vaikkapa heinänteon sijaan.

W124

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: Deutzista loppui löpö
Käyttöohjekirjasta kun katsoo hakusanalla polttoaine tai ilmaus, niin siellä sanotaan: -Älä päästä polttoainetta loppumaan. Silloin meinaa kirjanen lentää...

Tiimo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 606
Vs: Deutzista loppui löpö
Nyt kun jo teit ensimmäisen kielletyn eli päästit polttoaineen loppumaan niin jatkat vain näitä kiellettyjä toimenpiteitä. Suutinputki auki. omaa Deutzilaista ei ainakaan saatu muuten käymään vastaavassa tilanteessa. Kaikki huoltopuolen "asiantuntijat" väittivät että lähtee kun startailee riittävästi vaan eipä lähtenyt ainakaan kahdella a*****sella.
Suutinputken avaamisen jälkeen lähti melkein heti.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Deutzista loppui löpö
Nyt kun jo teit ensimmäisen kielletyn eli päästit polttoaineen loppumaan niin jatkat vain näitä kiellettyjä toimenpiteitä. Suutinputki auki. omaa Deutzilaista ei ainakaan saatu muuten käymään vastaavassa tilanteessa. Kaikki huoltopuolen "asiantuntijat" väittivät että lähtee kun startailee riittävästi vaan eipä lähtenyt ainakaan kahdella a*****sella.
Suutinputken avaamisen jälkeen lähti melkein heti.

 Entisen ajan fiiatti huoltomies neuvoi seisottamaan trattoria pari päivää, jos hörppää ilmoja, ennen vai jälkeen tankkauksen, sitä tarina ei kerro... Järjestyksessä vaan availee liitoksia ja pumppailee, ameriikan ihmeen imupuolen verkkosuodatin tukkeentu ja filtterin vaihdoin, väliputki pumpulle jäi ilmaamatta, pitää muuten hirveetä meteliä kun parilla satunnaisessa järjestyksessä vaihtuvalla pytyllä pyöriä paukuttaa...ilma ei osaa pois alaspäin menevästä putkesta ilman liitoksen aukaisua...

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1412
Vs: Deutzista loppui löpö
Mannelta loppui aine mersusta ja hevoskoppi perässä. Haki kannulla ainetta ST:ltä ja pyys apua ja kyytiä ja apuvirtaa ja ilimausta. Maksaa kuulema hyvin lauantai-iltamyöhä. Olihan mulla työautossa kaikki, paitsi tieto mersun ilmauksesta. Todettiin ettei nosta sähköpumpu ainetta suotimelle, vaikka jo hinasinkin tankille ja täytettiin. Eikun imuputki irti ja manne imas varmaan kolme suullista täyteen ja sylkäs välillä (olis jääny tekemätä). Ja avot löpö lähti etteenpäin ja ilmaus ja suutinputki löysään ja apuvirralla käyntiin.
En ole ennen nähnyt niin iloista ja kiitollista mannea.

Ja loppuviime: Ei löytynytkään kun viissatanen ja kakskymppinen.

Kadun syvästi kun en vaatinut viissatasta, ne huijaa taas enkä viitsi ens lauantaiehtoona topata.

Että putki irti ja imase Deutsia.

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Deutzista loppui löpö
Nyt kun jo teit ensimmäisen kielletyn eli päästit polttoaineen loppumaan niin jatkat vain näitä kiellettyjä toimenpiteitä. Suutinputki auki. omaa Deutzilaista ei ainakaan saatu muuten käymään vastaavassa tilanteessa. Kaikki huoltopuolen "asiantuntijat" väittivät että lähtee kun startailee riittävästi vaan eipä lähtenyt ainakaan kahdella a*****sella.
Suutinputken avaamisen jälkeen lähti melkein heti.

Suutinputken saa traktoria purkamatta hellättyä vain alapäästään, jolloin valuu tyhjäksi.

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Deutzista loppui löpö
Nyt kun jo teit ensimmäisen kielletyn eli päästit polttoaineen loppumaan niin jatkat vain näitä kiellettyjä toimenpiteitä. Suutinputki auki. omaa Deutzilaista ei ainakaan saatu muuten käymään vastaavassa tilanteessa. Kaikki huoltopuolen "asiantuntijat" väittivät että lähtee kun startailee riittävästi vaan eipä lähtenyt ainakaan kahdella a*****sella.
Suutinputken avaamisen jälkeen lähti melkein heti.

Suutinputken saa traktoria purkamatta hellättyä vain alapäästään, jolloin valuu tyhjäksi.

jospa sieltä tuli paha polttoaine pois - niin kuin kuppausta, juu nou

toukohousu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19
Vs: Deutzista loppui löpö
Kirottu olkoon Hän joka Deutsista tankin ajaa tyhjäksi.
150 mk3, joskus takuuaikoina ei suostunut käymään, taisi siinä huoltomiestäkin hiukan ottaa aivoon, kun tarttasivat strarttimoottorista toimintasavut ulos. Meillä nykysin joku Jenkkimallin polttoaineen siirtopumppu hihnapumpun rinnalla, toimii. viimetalvena taisi viimeksi olla tilannepäällä, kun lumihommissa tie oli väistänyt traktoria.

Mut kysmkseen, jos siirtopumppu kulunut,ei käsittääkseni voi havaita oikeastaan mistään, ei. lähe. piste. sitten sen huomaa et se on kulunut. joskus pitkän tauon jälkeen saattaa tarttauttaa 1,5 sekuntia, sillon vetelee viimeisiä.


uus pumppu, niin lähtee tartilla.

pumppujen hinnat vaihtelee liikkeestä riippuen 80€-500€

Mulla meni alamäessä pumpun hihna. Ohjekirjassa on putkista: tarkista 1000 tunnin välein, vähintään joka toinen vuosi, vaihda tarvittaessa. Eikös hukkaputken vuoto näy ulospäin nestevuotona?

Niinhän se yleensä näkyy. Ja luultavasti nämä uudemmat letkut (vihreät) ovat jonkin verran pidempi-ikäisiä kuin orggis-karvapäällysteiset. Näin ainakin huoltomies meinasi.

Puhutteko tankin päällä olevasta paluuletkusta vai mistä? Itte hain viime vuonna uuden letkunpätkän tarvikeliikkeestä kun vanha alkoi tihkumaan läpi vanhuuttaan. Oli alkuperäisenäkin ihan normi mustaa letkua, toki biodieselin kestävää. Muita letkuja ei oo tullu vaihdettua ::)
venttiili kopan sisältä suuttimilta  tulevat letkut perstuu

Minulla ja ijasjalla on "Agrotron new" -sukupolven traktorit. Omani on 130 vm 2004 7,2 litran moottorilla BF 6M 1013 EC. Näissä ei ole venttiilikopan sisällä paluuletkuja kuten aloittajan 110 Mk3:ssa. Onkohan paluulinja toteutettu porauksin lohkossa?  Putkituksia ja muita hienouksia voi tutkia trattore.it varaosasivustolla.

Menipä sitten spektaakkelin puolelle suodattimen vaihto. Hörppäsi ilmaa ja itse kruunasin koko homman porakonepumppauksen jälkeen yrittämällä startata siirtopumpun hihna pois paikoiltaan!  :-[  Eetterikäynnistystäkin kokeilin, mutta loppui uskallus. No, menipä lomaviikko leppoisasti kiroillessa Arjalaisille yli-ihmisille suunniteltua teknologiaa, vaikkapa heinänteon sijaan.

No  niinhän siinä kävi että aamupäivällä doitsi ei suostunu käynistymään.
Siintä tuli mieleen tämä keskustelu ja tuo pumpun hinta politiikka.Oletteko tilaillu noita pumppuja mistä?
Yrmalla kun pumppu maksaa +500 alv.0.
Löysin kyllä pumppuja netistä,mut ei minun kielitaidoilla niitä tilata,ei kyllä ollu hintojakaan esillä.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Deutzista loppui löpö
Jo saksankieli on hallussa niin kannattaa heittää kysymys tuonne. Ja voihan se vastaus olla siellä jo valmiina.
http://www.deutzforum.de/board.php?boardid=80

redbull

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 705
  • Go Ahead, Make My Day
Vs: Deutzista loppui löpö
Uudemman Bobcatin Kubota on eri v..mainen saada ilmattua tyhjäksiajon jälkeen, vanha Isutzu taas helähtää tulille avaimesta kääntämällä..Helpoin tapa saada löpö nousemaan pumpulle oli viimeksi; .Laitoin varakorkkiin ruuvattavan renkaanventtiilin ja pikkukompuralla
varovasti painetta järjestelmään. Sen jälkeen ilmausruuveja järjestään auki ja kiinni ruiskutuspumpulle asti.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Deutzista loppui löpö
mulla on toi ttv 1160. siitä hajos siirtopumppu viimesyksynä, hirtti jumiin. uuden pumpun vaihdon jälkeen kone ei lähtenyt millään käyntiin. laitoin sähköisen fasetin siirtopumpun tankinpäälle imuletkun väliin. moottori pyörähti 10 kierrosta ja lähti käyntiin...

06-> ainakin portaattomissa agrotroneissa on sähköinen siirtopumppu lohkon kylessä+se mekaaninen pumppu hihnalla.