Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Kloppi - 28.02.12 - klo:19:39
-
PA-mittari näyttää vähän mitä sattuu, ja nyt pääsi sitten löpö loppumaan Agrotron 110 MK3:sta. Onkos hyviä vinkkejä miten saisi helpotettua käyntiinlähtöä, kun käsipumppua tuossa ei ole. Ja starttaamalla kestäääääää niin kauan että taitaa jostainpäin nousta savu ennenkuin sitä piipusta alkaisi tulemaan.. Huoltomies joskus kertoi että akkuporakoneeseen teräsharjalaikka ja sillä sitten siivaa pyörittämään, mutta onko jotain muita konsteja?
-
PA-mittari näyttää vähän mitä sattuu, ja nyt pääsi sitten löpö loppumaan Agrotron 110 MK3:sta. Onkos hyviä vinkkejä miten saisi helpotettua käyntiinlähtöä, kun käsipumppua tuossa ei ole. Ja starttaamalla kestäääääää niin kauan että taitaa jostainpäin nousta savu ennenkuin sitä piipusta alkaisi tulemaan.. Huoltomies joskus kertoi että akkuporakoneeseen teräsharjalaikka ja sillä sitten siivaa pyörittämään, mutta onko jotain muita konsteja?
Todella paha nakki, tuleeko ssyöttökanavan päästä paluu suodattimelle ylipaine venttiilin
jälkeen ? Fendtissä on siinä banjossa yp venttiili joka narajaa kun syöttökanava on täynnä
käsipumpulla kun pumppaa. Jos vaikka ennen suodinta laittas käsipumpun kalvolla tai
männällä, olis sitte suotimenvaihdossakin vähemmän jännitystä. :P
-
Siis eixe osaa ihan itte pumpata kun laitat virrat päälle? :o
-
Siis eixe osaa ihan itte pumpata kun laitat virrat päälle? :o
Ei osaa. Piti otaa huoltomies ku 140 mk 3 ajetiin ilmal löpöä. Yritetiin painaa paineilmaa tankiin ja vaikka mitä mutta ei lähteny. En ollu paikalla ku ne laittoi sen käyntiin
-
PA-mittari näyttää vähän mitä sattuu, ja nyt pääsi sitten löpö loppumaan Agrotron 110 MK3:sta. Onkos hyviä vinkkejä miten saisi helpotettua käyntiinlähtöä, kun käsipumppua tuossa ei ole. Ja starttaamalla kestäääääää niin kauan että taitaa jostainpäin nousta savu ennenkuin sitä piipusta alkaisi tulemaan.. Huoltomies joskus kertoi että akkuporakoneeseen teräsharjalaikka ja sillä sitten siivaa pyörittämään, mutta onko jotain muita konsteja?
Tokko tuota sais vaikka jollain veneen tai vastaavan vehkeen sähköisellä siirtopumpulla vaikka ihan kanisterista käyntiin, luulis tuon sitte imevän kun on ollut käynnissä ja ja vaihtaa taas imun omaan tankkiin... tietenki tuossa ne liitossulkeiset tulee...
-
Mitä?!! Onko viheriä keltavanteinen noin ylivoimainen, kun riittää, että laittaa virran päälle ja surina käy. ;D
-
Mitä?!! Onko viheriä keltavanteinen noin ylivoimainen, kun riittää, että laittaa virran päälle ja surina käy. ;D
Yhtä kehittynyt kuin Valtra.
-
Peräti sekin keskon myymä on noin kehittynyt.
-
Mitä?!! Onko viheriä keltavanteinen noin ylivoimainen, kun riittää, että laittaa virran päälle ja surina käy. ;D
Yhtä kehittynyt kuin Valtra.
Juu ainakin kun commonraivo teekkariin vaihtaa suotimet, niin kax kertaa vääntää virrat päälle parixkymmenex sekunnix, niin kolmannella kertaa voi jo tartata eikä yhtään nikottele ;) 8)
-
Otsikko oli kerrassaan mielenkiintoinen. Reutsista loppu löpö. Luulin et kysellään löpölahjotusta tai joltakin on loppunu kesäpöö kesken talven ja nyt ei saa ku talvipöötä et tarvetta olis kesäpöölle.
-
Jontikan kurottajassa piti käsipumpulla pumpata suodatin täyteen ja sitten löysätä suuttimen putkia ja startata. :o Oli tehty tällä vuosituhannella.
955 natikka vuodelta 1981 tarttee vain pitkän startin.
Manitou suristelee ilmansa pois virrat päällä.
-
Mitä?!! Onko viheriä keltavanteinen noin ylivoimainen, kun riittää, että laittaa virran päälle ja surina käy. ;D
Tai sitten ei käy, eikös niitä "surisijoita" ole mennyt aika paljon noista keltavihreistä...
No itse asiaan, ei mitään kokemusta Deutsista, mutta jos ekaksi täyttäis sen tankin piripintaan. Sitten pa suodattimet irti ja täyteen polttoainetta, vois lähteä startista käyntiin. Viimeinen pomminvarma konsti on sitten se, että erillisellä pumpulla ja letkulla suodattimen ilmanipasta polttoainetta sisään niin kauan, että kaikki putket on varmasti täynnä polttoainetta.
-
Mitä?!! Onko viheriä keltavanteinen noin ylivoimainen, kun riittää, että laittaa virran päälle ja surina käy. ;D
Vaihda sinä vaan niitä sähköpumppuja se kun on niiden peurojen tyyppivika! tai laita takaiskuventtiiliä ;D
Asiaan. Deutzissa hihnavetoinen polttoaineen siirtopumppu, joten jos kunnolla ajettu tyhjäksi, niin ainakin suodatin pitäisi irrottaa ja täytää löpöllä. Polttoainemittari tosiaan näyttää vähän mitä sattuu, muttei suodattimen vaihdon jälkeen ole koskaan tullut ongelmia, kun täyttää suodattimen ennen asennusta.
-
starttipilottia ilmansuodattimeen niin jo lähtee.
nyykkärissä pitää suunnanvaihtovipu laittaa eteenpäin asentoon jolloin sähköpumppu lähtee päälle kun virta on päällä, olisko teutsissa samantapainen kikka?
-
Mitä?!! Onko viheriä keltavanteinen noin ylivoimainen, kun riittää, että laittaa virran päälle ja surina käy. ;D
Tai sitten ei käy, eikös niitä "surisijoita" ole mennyt aika paljon noista keltavihreistä...
No itse asiaan, ei mitään kokemusta Deutsista, mutta jos ekaksi täyttäis sen tankin piripintaan. Sitten pa suodattimet irti ja täyteen polttoainetta, vois lähteä startista käyntiin. Viimeinen pomminvarma konsti on sitten se, että erillisellä pumpulla ja letkulla suodattimen ilmanipasta polttoainetta sisään niin kauan, että kaikki putket on varmasti täynnä polttoainetta.
Noitten sulkeisten jälkeen suutinputki löysään ja tarttausta jonkin aikaa.. Sitten putki kiinni ja menoksi..
Reutsis vissiin ei kannata päästää pöötä loppuun kesken :P
-
Otin remmin pois päältä ja pyöritin akkuporalla siirtopumppua. Suutinpuket sukeltaa venttiilikoppaan piiloon eikä niitä kannata alapäästä availla.
-
Mitä?!! Onko viheriä keltavanteinen noin ylivoimainen, kun riittää, että laittaa virran päälle ja surina käy. ;D
Vaihda sinä vaan niitä sähköpumppuja se kun on niiden peurojen tyyppivika! tai laita takaiskuventtiiliä ;D
Asiaan. Deutzissa hihnavetoinen polttoaineen siirtopumppu, joten jos kunnolla ajettu tyhjäksi, niin ainakin suodatin pitäisi irrottaa ja täytää löpöllä. Polttoainemittari tosiaan näyttää vähän mitä sattuu, muttei suodattimen vaihdon jälkeen ole koskaan tullut ongelmia, kun täyttää suodattimen ennen asennusta.
Vaiha vaan sinä siihen deutsii kun on tyyppivika siinäkin. Eikä tota vielä 5500h oo tarvinnu vaihtaa
-
Pura se siirtopumppu ja vaiha sieltä pikkunen laakeri ja stefa niin se imee paremmin. jos se vuotaa niin ei taho starrtikierroksilla saada tarpeeksi painetta, pitäs saaha semmonen 4bar painetta.
-
nyykkärissä pitää suunnanvaihtovipu laittaa eteenpäin asentoon jolloin sähköpumppu lähtee päälle kun virta on päälle
Ei kyllä tarvitse pistää vm. 2006 TM120:ssä.
-
Mitä?!! Onko viheriä keltavanteinen noin ylivoimainen, kun riittää, että laittaa virran päälle ja surina käy. ;D
Vaihda sinä vaan niitä sähköpumppuja se kun on niiden peurojen tyyppivika! tai laita takaiskuventtiiliä ;D
Asiaan. Deutzissa hihnavetoinen polttoaineen siirtopumppu, joten jos kunnolla ajettu tyhjäksi, niin ainakin suodatin pitäisi irrottaa ja täytää löpöllä. Polttoainemittari tosiaan näyttää vähän mitä sattuu, muttei suodattimen vaihdon jälkeen ole koskaan tullut ongelmia, kun täyttää suodattimen ennen asennusta.
Vaiha vaan sinä siihen deutsii kun on tyyppivika siinäkin. Eikä tota vielä 5500h oo tarvinnu vaihtaa
120 deutsista meni siirtopumpusta laakerit joskua aikoinaan :o Hiukan alkuun kuulus jotain pientä remmin luistoa no sitä ei tapahtunut kuin joskus vaan niin ei kiinnitetty huomiota.. Mutta sitten kerran rupes tehot häviämään... No aikamme tutkittuamme huomattiin että sieltä pumpusta tuli hiukan purua välistä ;D
-
Otin remmin pois päältä ja pyöritin akkuporalla siirtopumppua. Suutinpuket sukeltaa venttiilikoppaan piiloon eikä niitä kannata alapäästä availla.
Variossa kun meni harvaksi se pumppu niin käsipumpulla pumpatessa tippoja
tuli sieltä siivan akselin juuresta :o
-
Eipä siihen mitään ylihelppoa kikkaa sitten liene. Eikä toki tuo huoltomiehen käyttämä (ja c_c:nkin neuvoma) konstikaan kovin työläs ole, 13 millin avain ja akkuporakone riittää. Ja ihan siisti homma ettei tartte pa-putkien liitoksia ryhtyä aukomaan.
Mutta luultavasti tulee jatkossa tankattua vähän aiemmin.. ;D
-
Otin remmin pois päältä ja pyöritin akkuporalla siirtopumppua. Suutinpuket sukeltaa venttiilikoppaan piiloon eikä niitä kannata alapäästä availla.
Variossa kun meni harvaksi se pumppu niin käsipumpulla pumpatessa tippoja
tuli sieltä siivan akselin juuresta :o
Oho onko Fendissäkin on vikoja?
-
Otin remmin pois päältä ja pyöritin akkuporalla siirtopumppua. Suutinpuket sukeltaa venttiilikoppaan piiloon eikä niitä kannata alapäästä availla.
Variossa kun meni harvaksi se pumppu niin käsipumpulla pumpatessa tippoja
tuli sieltä siivan akselin juuresta :o
Oho onko Fendissäkin on vikoja?
Yleensä ylivoimaisia ;D
-
Eipä siihen mitään ylihelppoa kikkaa sitten liene. Eikä toki tuo huoltomiehen käyttämä (ja c_c:nkin neuvoma) konstikaan kovin työläs ole, 13 millin avain ja akkuporakone riittää. Ja ihan siisti homma ettei tartte pa-putkien liitoksia ryhtyä aukomaan.
Mutta luultavasti tulee jatkossa tankattua vähän aiemmin.. ;D
Ja kannattaisko se anturikin vaihtaa niin tietäis paljonko siä tankis on ainetta ;D
-
deutzin ilmausruuvi löytyy hytin edestä oikealta puolelta, toisekseen polttoainepumppu saattaa vuotaa akselin tyvestä ja vielä huomaamattomasti. kokemusta on
-
Merlon kurottajan teussin koneesta meni kans tuo siirtopunppu.
Akselin juuresta alkoi vuotaa. Joku sähköinen pumppu vois olla hyvä siin tilalla.
-
Muistampa erään helatorstai illan ;D MF5470 ja löpö loppu ... ensin kaikilla konsteilla veljen kanssa yritin ilmata. Siinä ei onnistuttu (ohjekirjassa ei mitään mainintaa) ... Soitto paikalliselle huoltomiehelle joka kertoi että siinä suodattimen jalassa on ilmausruuvi. Se auki ja sormenpäät ruvella pumppuamaan ja ei sitten mitään. Sitten parempi tutkailu ja se ilmausruuvi olikin imupuolella :( :( :( Näpsimillä muovinen ruuvi kiinni ja tietysti se siinä vaiheessa katkes >:( Käynti miljoona looralla josta löyty kyseisellä jengalla oleva pultti (tuuma koko tietenkin). Sopiva pätkä nännikumista tiivisteeksi ja kiinni ja kaikista kielloista huolimatta startilla käyntiin. Nännikumi viritys on vieläkin käytössä. Huoltomiehen sanoista viisastuneena " silloin kun pö mittarin viisari ei heilu, polttoaine on loppu" ei polttoaine ole päässyt loppumaan 8)
-
Otin remmin pois päältä ja pyöritin akkuporalla siirtopumppua. Suutinpuket sukeltaa venttiilikoppaan piiloon eikä niitä kannata alapäästä availla.
Variossa kun meni harvaksi se pumppu niin käsipumpulla pumpatessa tippoja
tuli sieltä siivan akselin juuresta :o
Oho onko Fendissäkin on vikoja?
Joku *aatanan Valtumies oli tumputtanu tankkiin lapasistaan villaa joka tukki imusihin
pa imupuolella, pumppu otti siitä itteensä :o
-
Huoltomiehen sanoista viisastuneena " silloin kun pö mittarin viisari ei heilu, polttoaine on loppu" ei polttoaine ole päässyt loppumaan 8)
Meil loppu kahdesti massikasta. Molemmilla kerroilla isä ratissa ja traktori hyytyi parin metrin päähän säiliöstä :D Ja se viisari näytti aina täyttä tai tyhjää tankkia, välivaiheita ei ollut.
Jonnussa yksi palkki jäljellä ja 70 litraa vielä tankissa..
-
Huoltomiehen sanoista viisastuneena " silloin kun pö mittarin viisari ei heilu, polttoaine on loppu" ei polttoaine ole päässyt loppumaan 8)
Meil loppu kahdesti massikasta. Molemmilla kerroilla isä ratissa ja traktori hyytyi parin metrin päähän säiliöstä :D Ja se viisari näytti aina täyttä tai tyhjää tankkia, välivaiheita ei ollut.
Jonnussa yksi palkki jäljellä ja 70 litraa vielä tankissa..
M620 deutsissa mittari saa olla aika kauan mitari melkein pohjassa ja silti on vielä melkein 100ltr mutta M640 mittari menee todella tarkasti mittarin mukaan :P Kerran tuli meinaan testattua kun tankkiin meni 296ltr ainetta ja tankki on joku 305ltr ;D
-
Kannullinen löpöö tankkiin. Pakkosyättö päälle ja starttausta. Sitte alkaa lupaamaan saattaa sammahtaa. Käy napista laittamas toisen kerran napin sisään sitten jo lähtee.
ja kovaa ajoa taas.
Fortissa siis.
-SS-
-
Kannullinen löpöö tankkiin. Pakkosyättö päälle ja starttausta. Sitte alkaa lupaamaan saattaa sammahtaa. Käy napista laittamas toisen kerran napin sisään sitten jo lähtee.
ja kovaa ajoa taas.
Fortissa siis.
-SS-
+3 astetta lämmintä ni siellä nälkänapilla saa juosta jokasen 3 tunnin seisokin jälkeen. ;D
-
Toi on yksilökysymys. Kun itellä on 4 x 5000 ja 1 x 7000 niin kaks lähtee lämmittimettä -15 ihan mukavasti, tuo nykyinen lumikone -5 .. -10 asteessa ja kaksi ei lähe nollassakaan ilman hehkutusta ja pakkosyöttöä. Käyttötunnit ovat keskimäärin 7000 mutta on 15000 tuntiakin ajettu moottoriremontteineen.
-SS-
-
Toi on yksilökysymys. Kun itellä on 4 x 5000 ja 1 x 7000 niin kaks lähtee lämmittimettä -15 ihan mukavasti, tuo nykyinen lumikone -5 .. -10 asteessa ja kaksi ei lähe nollassakaan ilman hehkutusta ja pakkosyöttöä. Käyttötunnit ovat keskimäärin 7000 mutta on 15000 tuntiakin ajettu moottoriremontteineen.
-SS-
Harjoittelutilalla oli kaksi 4000:a ja diesel Sierra. Niitä sai hehkutella ja starttailla hartaasti kesälläkin kun aurinko meni pilveen. Kauhealla kolinalla heräilivät töihin pikkuhiljaa. Itsellä oli samalla moottorilla 550 todella ahkerassa ajossa pitkään, jo tulessa oli 7000 mittarissa. Se lähti aina ja millä tahansa kelillä nikottelematta. Moottori oli niin väljä että pelkäsin männän kohta kiepsahtavan poikittain. Se ammuskeli sellaisia savurenkaita kuin sikariharrastajat ja naapurit tiesivät olla soittamatta palokuntaa sankasta savusta huolimatta. Mutta starttasi herkästi.
-
Olen ennenkin maininnut, jotta meillä on huoltoautossa juurikin noita ilmausoperaatioita varten sellainen kannettava sixpakin kokoinen polttoaineainesäiliö johon modifioitu sähköpumppu, joka taas saadaan letkulla liitettyä ilmattavaan järjestelmään ennen suodattimia.
Eipä tartte muuta kuin letku kiinni ja piuhat akkuun ja nostaa nappia, niin jopa alkaa ilmat suhista jonkun ruuvin alta.
-
Do,,niin. nyt on jo kaikki porakone virittäjät antanut neuvosa
Lähetääs nyt alusta.
Milloin viimeksi on vaihdettu ylivuoto linjasto ,suositus 1500h , jos ei ole vaihdettu niin turha porakoneita ostella.
Hihnapyöräkäyttöinen siirtopumppu tulee aikanaan vaihtoikään riippuen polttoaineen puhtaudesta jota tankkaat. Pumppu käsittelee kaikki ilman suodatusta jota vasta huolletusta tilatankistasi tankkaat.
Eli..Vaihda ylivuotolinjan putket ja tarvittaessa siirtopumppu,,taas toimii!
Sähköpumppujen haavelioille,,millä pumpulla saat 5 bar paineen +tarvittavan tuoton,,taitaa loppua virrat 12 v järjestelmästä.
-
Do,,niin. nyt on jo kaikki porakone virittäjät antanut neuvosa
Lähetääs nyt alusta.
Milloin viimeksi on vaihdettu ylivuoto linjasto ,suositus 1500h , jos ei ole vaihdettu niin turha porakoneita ostella.
Hihnapyöräkäyttöinen siirtopumppu tulee aikanaan vaihtoikään riippuen polttoaineen puhtaudesta jota tankkaat. Pumppu käsittelee kaikki ilman suodatusta jota vasta huolletusta tilatankistasi tankkaat.
Eli..Vaihda ylivuotolinjan putket ja tarvittaessa siirtopumppu,,taas toimii!
Taitaa viimeisimmästä vaihdosta olla vajaa 1000 tuntia.
Mutta mitä väliä sillä, tai edes siirtopumpulla on, kun kyseessä oli kuitenkin polttoaineen loppuminen ja siitä aiheutunut ilmavaiva. Vai oletko sitä mieltä että sen jälkeen se pitäisi aikuisten oikeastikin startilla pumppailla käyntiin saakka? Taitaa siinäkin versiossa tulla vastaan järjestelmän virran riittävyys, tai vaihtoehtoisesti startin kestävyys.. ;D
-
Do,,niin. nyt on jo kaikki porakone virittäjät antanut neuvosa
Lähetääs nyt alusta.
Milloin viimeksi on vaihdettu ylivuoto linjasto ,suositus 1500h , jos ei ole vaihdettu niin turha porakoneita ostella.
Hihnapyöräkäyttöinen siirtopumppu tulee aikanaan vaihtoikään riippuen polttoaineen puhtaudesta jota tankkaat. Pumppu käsittelee kaikki ilman suodatusta jota vasta huolletusta tilatankistasi tankkaat.
Eli..Vaihda ylivuotolinjan putket ja tarvittaessa siirtopumppu,,taas toimii!
Sähköpumppujen haavelioille,,millä pumpulla saat 5 bar paineen +tarvittavan tuoton,,taitaa loppua virrat 12 v järjestelmästä.
500000 N/m2 * 0,000006 m3/s = 3 W, kestää laittaa rankasti lisää hyötysuhteiden ja virtausvastusten nimissä, silti tarvittava virta vaikka 6W/12V = 0,5A
Mutta joo, tuo 5 bar on se vaikeampi juttu, kun nuo sähköpumput on tuolla alle 0,5 barin painealueella.
http://www.ikh.fi/Tarvikkeet/Sahkotarvikkeet/Polttoaine-_ja_siirtopumput
Mulla meni alamäessä pumpun hihna. Ohjekirjassa on putkista: tarkista 1000 tunnin välein, vähintään joka toinen vuosi, vaihda tarvittaessa. Eikös hukkaputken vuoto näy ulospäin nestevuotona? Siirtopumpun imupuolella vuoto olisi tietysti pirullisempi havaita. Kirottuja olkoon vehkeet, mm. Bobcatin Kubota-diesel, joissa suodattimet on imupuolella.
-
Kirottuja olkoon vehkeet, mm. Bobcatin Kubota-diesel, joissa suodattimet on imupuolella.
Muokattiin Avantin Kubotaa sen verta että jäi karkeasuodin etupuolelle ja
varsinainen suodatin on nyt siirtopumpun ja ruiskumpun välissä ja toimii :o
-
Mulla meni alamäessä pumpun hihna. Ohjekirjassa on putkista: tarkista 1000 tunnin välein, vähintään joka toinen vuosi, vaihda tarvittaessa. Eikös hukkaputken vuoto näy ulospäin nestevuotona?
Niinhän se yleensä näkyy. Ja luultavasti nämä uudemmat letkut (vihreät) ovat jonkin verran pidempi-ikäisiä kuin orggis-karvapäällysteiset. Näin ainakin huoltomies meinasi.
-
Mulla meni alamäessä pumpun hihna. Ohjekirjassa on putkista: tarkista 1000 tunnin välein, vähintään joka toinen vuosi, vaihda tarvittaessa. Eikös hukkaputken vuoto näy ulospäin nestevuotona?
Niinhän se yleensä näkyy. Ja luultavasti nämä uudemmat letkut (vihreät) ovat jonkin verran pidempi-ikäisiä kuin orggis-karvapäällysteiset. Näin ainakin huoltomies meinasi.
Puhutteko tankin päällä olevasta paluuletkusta vai mistä? Itte hain viime vuonna uuden letkunpätkän tarvikeliikkeestä kun vanha alkoi tihkumaan läpi vanhuuttaan. Oli alkuperäisenäkin ihan normi mustaa letkua, toki biodieselin kestävää. Muita letkuja ei oo tullu vaihdettua ::)
-
Mulla meni alamäessä pumpun hihna. Ohjekirjassa on putkista: tarkista 1000 tunnin välein, vähintään joka toinen vuosi, vaihda tarvittaessa. Eikös hukkaputken vuoto näy ulospäin nestevuotona?
Niinhän se yleensä näkyy. Ja luultavasti nämä uudemmat letkut (vihreät) ovat jonkin verran pidempi-ikäisiä kuin orggis-karvapäällysteiset. Näin ainakin huoltomies meinasi.
Puhutteko tankin päällä olevasta paluuletkusta vai mistä? Itte hain viime vuonna uuden letkunpätkän tarvikeliikkeestä kun vanha alkoi tihkumaan läpi vanhuuttaan. Oli alkuperäisenäkin ihan normi mustaa letkua, toki biodieselin kestävää. Muita letkuja ei oo tullu vaihdettua ::)
venttiili kopan sisältä suuttimilta tulevat letkut perstuu
-
jos tankin ajaa tyhjäksi niin on mahdollista helpottaa ilmautumista löysätä siirtopumpun yhteydessä olevaa tulppaa jonka alta löytyy venttiili tai sitten kannen takapäässä olevaa 5 bar ventiiliä(banjoliitintä).Mut edelleen muistutan,,huonot ylivuotoputket ja tehonsa menettänyt siirtopumppu vaikeuttaa käynnistyvyyttä ao tilanteessa. Startti hetket jos pitenee normaalissa tilanteessa (esim yö-"seisokin") ;) jälkeen syy on jälleen edellä mainituissa asioissa+ tankkilinjan letkuissa. Aikakuluu nopsaan ,monikin keskutelun alainen kone alkaa olla jo vähintään 10v.
-
Kirottu olkoon Hän joka Deutsista tankin ajaa tyhjäksi.
150 mk3, joskus takuuaikoina ei suostunut käymään, taisi siinä huoltomiestäkin hiukan ottaa aivoon, kun tarttasivat strarttimoottorista toimintasavut ulos. Meillä nykysin joku Jenkkimallin polttoaineen siirtopumppu hihnapumpun rinnalla, toimii. viimetalvena taisi viimeksi olla tilannepäällä, kun lumihommissa tie oli väistänyt traktoria.
Mut kysmkseen, jos siirtopumppu kulunut,ei käsittääkseni voi havaita oikeastaan mistään, ei. lähe. piste. sitten sen huomaa et se on kulunut. joskus pitkän tauon jälkeen saattaa tarttauttaa 1,5 sekuntia, sillon vetelee viimeisiä.
uus pumppu, niin lähtee tartilla.
pumppujen hinnat vaihtelee liikkeestä riippuen 80€-500€
-
PA-mittari näyttää vähän mitä sattuu, ja nyt pääsi sitten löpö loppumaan Agrotron 110 MK3:sta. Onkos hyviä vinkkejä miten saisi helpotettua käyntiinlähtöä, kun käsipumppua tuossa ei ole. Ja starttaamalla kestäääääää niin kauan että taitaa jostainpäin nousta savu ennenkuin sitä piipusta alkaisi tulemaan.. Huoltomies joskus kertoi että akkuporakoneeseen teräsharjalaikka ja sillä sitten siivaa pyörittämään, mutta onko jotain muita konsteja?
Ensimmäiseksi laita löpöö tankkiin,se ainaki helpottaa käyntiinlähtöö :o
-
Mulla meni alamäessä pumpun hihna. Ohjekirjassa on putkista: tarkista 1000 tunnin välein, vähintään joka toinen vuosi, vaihda tarvittaessa. Eikös hukkaputken vuoto näy ulospäin nestevuotona?
Niinhän se yleensä näkyy. Ja luultavasti nämä uudemmat letkut (vihreät) ovat jonkin verran pidempi-ikäisiä kuin orggis-karvapäällysteiset. Näin ainakin huoltomies meinasi.
Puhutteko tankin päällä olevasta paluuletkusta vai mistä? Itte hain viime vuonna uuden letkunpätkän tarvikeliikkeestä kun vanha alkoi tihkumaan läpi vanhuuttaan. Oli alkuperäisenäkin ihan normi mustaa letkua, toki biodieselin kestävää. Muita letkuja ei oo tullu vaihdettua ::)
venttiili kopan sisältä suuttimilta tulevat letkut perstuu
Minulla ja ijasjalla on "Agrotron new" -sukupolven traktorit. Omani on 130 vm 2004 7,2 litran moottorilla BF 6M 1013 EC. Näissä ei ole venttiilikopan sisällä paluuletkuja kuten aloittajan 110 Mk3:ssa. Onkohan paluulinja toteutettu porauksin lohkossa? Putkituksia ja muita hienouksia voi tutkia trattore.it (http://trattore.it/) varaosasivustolla.
Menipä sitten spektaakkelin puolelle suodattimen vaihto. Hörppäsi ilmaa ja itse kruunasin koko homman porakonepumppauksen jälkeen yrittämällä startata siirtopumpun hihna pois paikoiltaan! :-[ Eetterikäynnistystäkin kokeilin, mutta loppui uskallus. No, menipä lomaviikko leppoisasti kiroillessa Arjalaisille yli-ihmisille suunniteltua teknologiaa, vaikkapa heinänteon sijaan.
-
Käyttöohjekirjasta kun katsoo hakusanalla polttoaine tai ilmaus, niin siellä sanotaan: -Älä päästä polttoainetta loppumaan. Silloin meinaa kirjanen lentää...
-
Nyt kun jo teit ensimmäisen kielletyn eli päästit polttoaineen loppumaan niin jatkat vain näitä kiellettyjä toimenpiteitä. Suutinputki auki. omaa Deutzilaista ei ainakaan saatu muuten käymään vastaavassa tilanteessa. Kaikki huoltopuolen "asiantuntijat" väittivät että lähtee kun startailee riittävästi vaan eipä lähtenyt ainakaan kahdella a*****sella.
Suutinputken avaamisen jälkeen lähti melkein heti.
-
Nyt kun jo teit ensimmäisen kielletyn eli päästit polttoaineen loppumaan niin jatkat vain näitä kiellettyjä toimenpiteitä. Suutinputki auki. omaa Deutzilaista ei ainakaan saatu muuten käymään vastaavassa tilanteessa. Kaikki huoltopuolen "asiantuntijat" väittivät että lähtee kun startailee riittävästi vaan eipä lähtenyt ainakaan kahdella a*****sella.
Suutinputken avaamisen jälkeen lähti melkein heti.
Entisen ajan fiiatti huoltomies neuvoi seisottamaan trattoria pari päivää, jos hörppää ilmoja, ennen vai jälkeen tankkauksen, sitä tarina ei kerro... Järjestyksessä vaan availee liitoksia ja pumppailee, ameriikan ihmeen imupuolen verkkosuodatin tukkeentu ja filtterin vaihdoin, väliputki pumpulle jäi ilmaamatta, pitää muuten hirveetä meteliä kun parilla satunnaisessa järjestyksessä vaihtuvalla pytyllä pyöriä paukuttaa...ilma ei osaa pois alaspäin menevästä putkesta ilman liitoksen aukaisua...
-
Mannelta loppui aine mersusta ja hevoskoppi perässä. Haki kannulla ainetta ST:ltä ja pyys apua ja kyytiä ja apuvirtaa ja ilimausta. Maksaa kuulema hyvin lauantai-iltamyöhä. Olihan mulla työautossa kaikki, paitsi tieto mersun ilmauksesta. Todettiin ettei nosta sähköpumpu ainetta suotimelle, vaikka jo hinasinkin tankille ja täytettiin. Eikun imuputki irti ja manne imas varmaan kolme suullista täyteen ja sylkäs välillä (olis jääny tekemätä). Ja avot löpö lähti etteenpäin ja ilmaus ja suutinputki löysään ja apuvirralla käyntiin.
En ole ennen nähnyt niin iloista ja kiitollista mannea.
Ja loppuviime: Ei löytynytkään kun viissatanen ja kakskymppinen.
Kadun syvästi kun en vaatinut viissatasta, ne huijaa taas enkä viitsi ens lauantaiehtoona topata.
Että putki irti ja imase Deutsia.
-
Nyt kun jo teit ensimmäisen kielletyn eli päästit polttoaineen loppumaan niin jatkat vain näitä kiellettyjä toimenpiteitä. Suutinputki auki. omaa Deutzilaista ei ainakaan saatu muuten käymään vastaavassa tilanteessa. Kaikki huoltopuolen "asiantuntijat" väittivät että lähtee kun startailee riittävästi vaan eipä lähtenyt ainakaan kahdella a*****sella.
Suutinputken avaamisen jälkeen lähti melkein heti.
Suutinputken saa traktoria purkamatta hellättyä vain alapäästään, jolloin valuu tyhjäksi.
-
Nyt kun jo teit ensimmäisen kielletyn eli päästit polttoaineen loppumaan niin jatkat vain näitä kiellettyjä toimenpiteitä. Suutinputki auki. omaa Deutzilaista ei ainakaan saatu muuten käymään vastaavassa tilanteessa. Kaikki huoltopuolen "asiantuntijat" väittivät että lähtee kun startailee riittävästi vaan eipä lähtenyt ainakaan kahdella a*****sella.
Suutinputken avaamisen jälkeen lähti melkein heti.
Suutinputken saa traktoria purkamatta hellättyä vain alapäästään, jolloin valuu tyhjäksi.
jospa sieltä tuli paha polttoaine pois - niin kuin kuppausta, juu nou
-
Kirottu olkoon Hän joka Deutsista tankin ajaa tyhjäksi.
150 mk3, joskus takuuaikoina ei suostunut käymään, taisi siinä huoltomiestäkin hiukan ottaa aivoon, kun tarttasivat strarttimoottorista toimintasavut ulos. Meillä nykysin joku Jenkkimallin polttoaineen siirtopumppu hihnapumpun rinnalla, toimii. viimetalvena taisi viimeksi olla tilannepäällä, kun lumihommissa tie oli väistänyt traktoria.
Mut kysmkseen, jos siirtopumppu kulunut,ei käsittääkseni voi havaita oikeastaan mistään, ei. lähe. piste. sitten sen huomaa et se on kulunut. joskus pitkän tauon jälkeen saattaa tarttauttaa 1,5 sekuntia, sillon vetelee viimeisiä.
uus pumppu, niin lähtee tartilla.
pumppujen hinnat vaihtelee liikkeestä riippuen 80€-500€
Mulla meni alamäessä pumpun hihna. Ohjekirjassa on putkista: tarkista 1000 tunnin välein, vähintään joka toinen vuosi, vaihda tarvittaessa. Eikös hukkaputken vuoto näy ulospäin nestevuotona?
Niinhän se yleensä näkyy. Ja luultavasti nämä uudemmat letkut (vihreät) ovat jonkin verran pidempi-ikäisiä kuin orggis-karvapäällysteiset. Näin ainakin huoltomies meinasi.
Puhutteko tankin päällä olevasta paluuletkusta vai mistä? Itte hain viime vuonna uuden letkunpätkän tarvikeliikkeestä kun vanha alkoi tihkumaan läpi vanhuuttaan. Oli alkuperäisenäkin ihan normi mustaa letkua, toki biodieselin kestävää. Muita letkuja ei oo tullu vaihdettua ::)
venttiili kopan sisältä suuttimilta tulevat letkut perstuu
Minulla ja ijasjalla on "Agrotron new" -sukupolven traktorit. Omani on 130 vm 2004 7,2 litran moottorilla BF 6M 1013 EC. Näissä ei ole venttiilikopan sisällä paluuletkuja kuten aloittajan 110 Mk3:ssa. Onkohan paluulinja toteutettu porauksin lohkossa? Putkituksia ja muita hienouksia voi tutkia trattore.it (http://trattore.it/) varaosasivustolla.
Menipä sitten spektaakkelin puolelle suodattimen vaihto. Hörppäsi ilmaa ja itse kruunasin koko homman porakonepumppauksen jälkeen yrittämällä startata siirtopumpun hihna pois paikoiltaan! :-[ Eetterikäynnistystäkin kokeilin, mutta loppui uskallus. No, menipä lomaviikko leppoisasti kiroillessa Arjalaisille yli-ihmisille suunniteltua teknologiaa, vaikkapa heinänteon sijaan.
No niinhän siinä kävi että aamupäivällä doitsi ei suostunu käynistymään.
Siintä tuli mieleen tämä keskustelu ja tuo pumpun hinta politiikka.Oletteko tilaillu noita pumppuja mistä?
Yrmalla kun pumppu maksaa +500 alv.0.
Löysin kyllä pumppuja netistä,mut ei minun kielitaidoilla niitä tilata,ei kyllä ollu hintojakaan esillä.
-
Jo saksankieli on hallussa niin kannattaa heittää kysymys tuonne. Ja voihan se vastaus olla siellä jo valmiina.
http://www.deutzforum.de/board.php?boardid=80 (http://www.deutzforum.de/board.php?boardid=80)
-
Uudemman Bobcatin Kubota on eri v..mainen saada ilmattua tyhjäksiajon jälkeen, vanha Isutzu taas helähtää tulille avaimesta kääntämällä..Helpoin tapa saada löpö nousemaan pumpulle oli viimeksi; .Laitoin varakorkkiin ruuvattavan renkaanventtiilin ja pikkukompuralla
varovasti painetta järjestelmään. Sen jälkeen ilmausruuveja järjestään auki ja kiinni ruiskutuspumpulle asti.
-
mulla on toi ttv 1160. siitä hajos siirtopumppu viimesyksynä, hirtti jumiin. uuden pumpun vaihdon jälkeen kone ei lähtenyt millään käyntiin. laitoin sähköisen fasetin siirtopumpun tankinpäälle imuletkun väliin. moottori pyörähti 10 kierrosta ja lähti käyntiin...
06-> ainakin portaattomissa agrotroneissa on sähköinen siirtopumppu lohkon kylessä+se mekaaninen pumppu hihnalla.