Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe voimaa.com yms.  (Luettu 105428 kertaa)

axb

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 137
Vs: voimaa.com yms.
Tollases reilusti viritetyssä ei ois huono toi pakolämpömittari.... Itel on yhdessä ja huomaa paljonko moottorin kierrokset vaikuttaa lämpöihin.... eli sit vois ajotyylillä vaikuttaa. Ei oo aina paras  vetää tuolla kierros alueen alapäässä vaikka vääntä antas myöten. ...ja se kertoo aavistuksen aikasemmin esim. ventiiliin palamisesta....

Piedro

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 17
  • Power, without smoke
Vs: voimaa.com yms.
Tervehdys hyvät forumin lukijat!
Enimmäkseen yleisön pyynnöstä kommentoin muutamaa tälläkin foorumilla meidän tuotteestamme ja toiminnastamme esitettyä väitettä. Voisi tietty olla parempi perustaa oma topiikki tälle infolle, kuitenkin saan sapiskaa reilusta OT:stä tämän vuoksi.

Haluasin kertoa yhtiön perustajana muutaman faktan yrityksestämme, ja samalla ampua alas joitakin villinä esiintyneitä väitteitä.

Ekotuning Group OY on supisuomalainen yritys, suomalaisine työntekijöineen. VoimaaCom on Ekotuning Group Oy:n suomessa käyttämä tuotemerkki, ja virallisesti rekisteröity tavaramerkki. Tällä hetkellä muissa kuudessa maassa (Ruotsi, Norja, Saksa, Viro, Usa ja Canada) toimimme Ekotuningin nimellä. ( http://www.ekotuning.com )
Kaiken kaikkiaan meillä on tuottellemme noin 70 jälleenmyyjää, joista Suomessa noin nelisenkymmentä.
Toiminnan alettua VoimaaComin nimellä, Tammikuussa 2006 myimme kevyen liikenteen puolelle Saksalaista osaamista, ja raskaiden ajoneuvojen puolelle Tanskalaista Turbochipin käsialaa.

Hyvin pian kuitenkin tuli selväksi, että pystyäksemme palvemaan asiakkaitamme niin hyvin kun halusimme, emme voisi jatkaa muiden tekemien ohjelmien myymistä. Tämän vuoksi alkoi ankara ohjelmoinnin opiskeleminen, alalla jossa kouluja ei ole, ja rahakaan ei auta jos ymmärrystä ei löydy.
Nyt, tuhansien opiskelutuntien jälkeen voimme vakuuttaa olevamme turvallinen yhteistyökumppani optimointi -asioissa.
Edustamme moottorioptimoinnissa linjaa joka on tuiki harvinainen koko maailman mittakaavassa. Tuotteemme on omamme alusta loppuun. 100% suomalainen tuote. Vain harvoille toimijoille alalla on mahdollisuus esittää toiveet ajoneuvon suorituskyvyn muutoksiin omalla kotimaisella kielellään perille asti. Ja saada halumastaan muutoksesta kättä pidempää mittausdataa ennen ja jälkeen operaation. Jokainen optimoimamme ajoneuvo on uniikki, ja jokainen ohjelma muutoksineen tehdään erikseen itse asiakkaan toiveet huomioiden. Yhtään ns hylly- tai bulkkitiedostoa ei ole markkinoille lähtenyt tavanomaisiin ajoneuvoihin sen jälkeen kun oma tuotantomme alkoi vuoden 2007 aikana.
Tekemisemme perustuu omaan ohjelmointikehitykseen markkinoiden uusimmilla työkaluilla.
Tuotekehityksessä käytössämme on useilta merkeiltä merkkikohtaiset testerit joilla saa riittävästi informaatiota moottorissa ja sen ympärillä tapahtuvista asioista. Testereiden näyttämän ulkopuolella mittaamme pakolämpöjä lisäksi eri kuormituksilla ja eri tehoversioilla. Tuotekehitys on tärkeää ja jatkuu toki kokoajan, niin uusien kuin vanhempien moottorienkin kohdalla. Tuotekehityslabrastamme löytyy noin 20 uutta tai käytettyä ohjainlaitetta aiempiin tai nyt tuotekehityksessä oleviin traktoreihin ja kuorma-autoihin. Parhaillaan kehitämme tuotettamme Tier 3B luokan moottoreihin traktoreissa. Samoin kuin JD:n IVT:n nopeus muutokset ja xx30 sarjan EGR.

Haluamme lähtökohtaisesti mitata jokaisen ajoneuvon ennen ja jälkeen ohjelmoinnin, koska vain siten, asiakas tietää mistä maksaa. Toinen syy mittauksiin on ajoneuvon lähtökunto, joka ei todellakaan ole yksiselitteinen. Meillä onkin helppo verrata nykyisellään jo pelkästään moderneista traktoreista kertynyttä noin kahden tuhannen alkuperäisen traktorin mittausdataa, aina kulloisenkin uuteen mittaukseen.
Trendi on selvä, noin 30% poikkeaa merkittävästi tehtaan ilmoittamasta. Mittaamme poikkeavat usempaan kertaan ja eri suunnista, jotta voidaan eliminoida moottorin lämpöjen ja esimerkiksi ilmansuodattimen mahdollisen tiiveyden aiheuttamat virheet.

Edustamme muutoksissamme linjaa jota moottoritehtaat itse käyttävät tehdessään samasta mekaanisesta kokoonpanosta eri tehoversioita. Se ei voi olla kaukana oikeasta totuudesta. VTT –yhteistyö ja Ruotsalaisen konevahinko- vakuutustyhtiön (Maskin Skadefondet) tuotteelleeme markkinoiden ainoana toimittajana myöntämä optimointitakuu lienevät myös osoitus osaamisestamme.

Ala,on sille vihkiytymättömälle haastava. Tehoa saa esiin monella tapaa, toiset niistä nostavat moottorin lämpöjä, toiset laskevat. Joidenkin toimittajien  mielestä mittaus on turhaa, Näin puhuvat yleensä ne joilla ei ole mittaus mahdollisuutta. Tuotettamme myyvän jälleenmyyjäverkostomme omassa käytössä on nyt noin 16 dynamometriä, joista 8 kpl tarkoitetty PTO -tehojen mittaukseen. Tarve lisäinvestointeihin on selvä. Useat jälleenmyyjistämme harkitsevat ja laskevat parhaillaan noin 35 000€ PTO -dynamometrin hankinnan kannattavuutta.
Kerron mielelläni lisää kokemuksisamme, tuotteestamme ja mahdollisuuksistamme eri merkeille ja malleille. Käsittääkseini se kuitenkin tulkittaisiin mainostamiseksi joka forumeilla ei yleisissä topiikeissa ole suotavaa eikä sallittuakaan.
Kotisivuillamme on pieni osa, muutaman sadan traktorin mittausdata esillä, ennen ja jälkeen optimoinnin, sieltä on helppo verrata minkälaisia mahdollisuuksia mihinkin moottorimalleihin on saatavilla.
Joitakin kuvia ja toimintaamme liittyvää voi kiinnostuneet myös käydä kurkkimassa Facebook -sivuiltamme:

http://www.facebook.com/pages/VoimaaCom/214433356980

http://www.facebook.com/pages/EkotuningCom/223867817400

Tämän paatoksen tarkoitus oli siis oikoa yrityksestämme esiintynyttä uumoilua, ja moderaattori(t) poistakoon kirjoituksen tai osia siitä jos kokee ne forumille sopimattomaksi.

Ystävällisin terveisin
Pertti Teppo
Ekotuning Group OY

realisti

  • Vieras
Vs: voimaa.com yms.
Kyllä nyt meni paskan jauhannaksi. Kerrompa sitten faktaa miten teidän ohjelmointi pelasi. 7485 dyna-vt dtm. mitattu teho moottorissa ennen mittausta (käytiin mittauttamassa kun ohjelmoijalla ei dynoa ollut) 203hv moottoritehoa. Pyydettiin 250-270hv, sen aikoi laittaa. No ohjelma ei sitten työssä pelannut alkuunkaan, ihmeellistä tempomista, kierrosten heittelyä, eli vaihteisto ja moottori ei pelanneet yhteen alkuunkaan. Sitten soittelun ja ohjelmoinnista tulleen karhukirjeen jälkeen kun emme maksaneet, tuli laittamaan uuden ohjelman, tuntui ettei tehot muuttuneet oikeastaan mitään alkuperäisestä. No tietenkään sitä dynoa ei lupailusta huolimatta koskaan tullut ja käytiin taas mittauttamassa maksua vastaan, tulos oli kuten pelätty lähellä alkuperäistä eli 215hv. Eli näin toimii voimaa.com. Rahaa hommaan paloi mittauttamisineen ja tyhjään maksettuine ohjelmointeineen noin 1800€ sis.alv tyhjästä.
Nyt sitten LTR:ltä kyselin että saisiko heiltä rahalle vastineeksi sitä kaivattua tehoa, ja selvisi ettei DTM malleihin ole kukaan vielä saanut toimivaa ohjelmaa aikaiseksi. Ja lupasivat LTR:ltä ilmoittaa heti kun sellainen ilmaantuu.
Ei oikeastaan paljon paskempi maku voi hommasta jäädä. >:(

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: voimaa.com yms.
Kyllä nyt meni paskan jauhannaksi. Kerrompa sitten faktaa miten teidän ohjelmointi pelasi. 7485 dyna-vt dtm. mitattu teho moottorissa ennen mittausta (käytiin mittauttamassa kun ohjelmoijalla ei dynoa ollut) 203hv moottoritehoa. Pyydettiin 250-270hv, sen aikoi laittaa. No ohjelma ei sitten työssä pelannut alkuunkaan, ihmeellistä tempomista, kierrosten heittelyä, eli vaihteisto ja moottori ei pelanneet yhteen alkuunkaan. Sitten soittelun ja ohjelmoinnista tulleen karhukirjeen jälkeen kun emme maksaneet, tuli laittamaan uuden ohjelman, tuntui ettei tehot muuttuneet oikeastaan mitään alkuperäisestä. No tietenkään sitä dynoa ei lupailusta huolimatta koskaan tullut ja käytiin taas mittauttamassa maksua vastaan, tulos oli kuten pelätty lähellä alkuperäistä eli 215hv. Eli näin toimii voimaa.com. Rahaa hommaan paloi mittauttamisineen ja tyhjään maksettuine ohjelmointeineen noin 1800€ sis.alv tyhjästä.
Nyt sitten LTR:ltä kyselin että saisiko heiltä rahalle vastineeksi sitä kaivattua tehoa, ja selvisi ettei DTM malleihin ole kukaan vielä saanut toimivaa ohjelmaa aikaiseksi. Ja lupasivat LTR:ltä ilmoittaa heti kun sellainen ilmaantuu.
Ei oikeastaan paljon paskempi maku voi hommasta jäädä. >:(

Hei mäkin voin luvata että kun juoksen 10 minuuttia hassusti traktoria kiekkaan joilottaen jotain intiaanien sadetansia mukailen niin tehot EHKÄ MAHDOLLISESTI VOI TEORIASSA lisääntyä! Eikä maksa kuin 2000€+5€/km+1000€/h+alv23%. ;D
Pienin laskutettava tuntitaksa on yksi tunti ja tunti laskutus käynistyy siitä kun vastaan puhelimeen ja saavun traktorin luokse, ehkä mahdolisesti viikon päästä. ;D
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

7050

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26
Vs: voimaa.com yms.
Kyllä nyt meni paskan jauhannaksi. Kerrompa sitten faktaa miten teidän ohjelmointi pelasi. 7485 dyna-vt dtm. mitattu teho moottorissa ennen mittausta (käytiin mittauttamassa kun ohjelmoijalla ei dynoa ollut) 203hv moottoritehoa. Pyydettiin 250-270hv, sen aikoi laittaa. No ohjelma ei sitten työssä pelannut alkuunkaan, ihmeellistä tempomista, kierrosten heittelyä, eli vaihteisto ja moottori ei pelanneet yhteen alkuunkaan. Sitten soittelun ja ohjelmoinnista tulleen karhukirjeen jälkeen kun emme maksaneet, tuli laittamaan uuden ohjelman, tuntui ettei tehot muuttuneet oikeastaan mitään alkuperäisestä. No tietenkään sitä dynoa ei lupailusta huolimatta koskaan tullut ja käytiin taas mittauttamassa maksua vastaan, tulos oli kuten pelätty lähellä alkuperäistä eli 215hv. Eli näin toimii voimaa.com. Rahaa hommaan paloi mittauttamisineen ja tyhjään maksettuine ohjelmointeineen noin 1800€ sis.alv tyhjästä.
Nyt sitten LTR:ltä kyselin että saisiko heiltä rahalle vastineeksi sitä kaivattua tehoa, ja selvisi ettei DTM malleihin ole kukaan vielä saanut toimivaa ohjelmaa aikaiseksi. Ja lupasivat LTR:ltä ilmoittaa heti kun sellainen ilmaantuu.
Ei oikeastaan paljon paskempi maku voi hommasta jäädä. >:(

Milloin tämä kone ohjelmoitu ja kuka teki? Kiinnostais tietää ihan muuten vaan.....

realisti

  • Vieras
Vs: voimaa.com yms.
Kyllä nyt meni paskan jauhannaksi. Kerrompa sitten faktaa miten teidän ohjelmointi pelasi. 7485 dyna-vt dtm. mitattu teho moottorissa ennen mittausta (käytiin mittauttamassa kun ohjelmoijalla ei dynoa ollut) 203hv moottoritehoa. Pyydettiin 250-270hv, sen aikoi laittaa. No ohjelma ei sitten työssä pelannut alkuunkaan, ihmeellistä tempomista, kierrosten heittelyä, eli vaihteisto ja moottori ei pelanneet yhteen alkuunkaan. Sitten soittelun ja ohjelmoinnista tulleen karhukirjeen jälkeen kun emme maksaneet, tuli laittamaan uuden ohjelman, tuntui ettei tehot muuttuneet oikeastaan mitään alkuperäisestä. No tietenkään sitä dynoa ei lupailusta huolimatta koskaan tullut ja käytiin taas mittauttamassa maksua vastaan, tulos oli kuten pelätty lähellä alkuperäistä eli 215hv. Eli näin toimii voimaa.com. Rahaa hommaan paloi mittauttamisineen ja tyhjään maksettuine ohjelmointeineen noin 1800€ sis.alv tyhjästä.
Nyt sitten LTR:ltä kyselin että saisiko heiltä rahalle vastineeksi sitä kaivattua tehoa, ja selvisi ettei DTM malleihin ole kukaan vielä saanut toimivaa ohjelmaa aikaiseksi. Ja lupasivat LTR:ltä ilmoittaa heti kun sellainen ilmaantuu.
Ei oikeastaan paljon paskempi maku voi hommasta jäädä. >:(

Milloin tämä kone ohjelmoitu ja kuka teki? Kiinnostais tietää ihan muuten vaan.....

viime kesänä, tekijää en rupea tässä julkisesti yksilöimään. Emoyhtiön edustaja kertokoon oman näkökannan asiaan jos tahtoo.

7050

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26
Vs: voimaa.com yms.
Näyttää siltä että jokaista tekijää(firmaa) joko haukutaan raadollisesti tai ylistetään sairaalloisesti... ;)

realisti

  • Vieras
Vs: voimaa.com yms.
mulle on ihan sama vaikka romani-kerjäläinen lastuttaa kunhan homma toimii.

krest yanin

  • Vieras
Vs: voimaa.com yms.
DTM-Fergu?  :o
http://www.dtm.fi/

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: voimaa.com yms.
Heti kun toimiva ratkaisu löytyy saa tulla DTM-verkuun ohjelman pukkaamaan.. Tähän mennessä sellaista ei ole tosiaan vielä maailmasta löytyny. DTM = (Dynamic Tractor Management) järjestelmä joka optimoi moottorin kierrosluvun ja polttoaineen kulutuksen tehon tarpeen mukaan

Piedro

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 17
  • Power, without smoke
Vs: voimaa.com yms.
Morjesta realisti!
Tämä tarina, olleen edes osin totta, on tietenkin kuin painajaisunta. Sitä en käy, enkä voikaan laajemmin kommentoida, ennekuin se on perinpohjaisesti selvitetty. Porukkahan on niin vahva, kun sen heikon lenkki, ja tuosta selviää ainakin se ettei tässä tapauksessa varmasti ole toimittu siten kun edellytetään.

Taisin edellä hehkuttaa että meillä asiakas saisi kertoa toiveensa, ja tietysti tässä kohtaa palautteen eli risut suoraan asianomaisille, ja nyt kun luen tuota tarinaa, en voi kun ihmetellä, miten "kuulen" asiasta ja tuollaisista oireista ensimmäistä kertaa.

Tulee mieleen onko tekijä ollut ylipäätään meidän jälleenmyyjiä, kun niitäkin tunnutaan sekottavan toisiinsa eri toimijoiden välillä.

Ymmärrän täysin realistin kritiikin kokemansa varjolla, ja itse saman kokeneena yhtyisin varmasti siihen täysin.

Emme pakene vastuutamme asiassa, siksi toivonkin asianomaisen olevan viimeistään nyt suoraan yhteydessä allekirjoittaneeseen. Mielestäni kenenkään ei kuulu hyväksyä, saati maksaa tuon kaltaisesta epäonnistumisesta kenellekään.

realisti

  • Vieras
Vs: voimaa.com yms.
kattos yksityisviestit, sieltä löytyy ohjelmoija ja koko tarina minun yhteystiedoilla varustettuna.

maitoa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 90
Vs: voimaa.com yms.
onko jollain kokemusta jcb ruuvaamiseen. Hydrauliikka tarvis kierroksi lisää?! Loppuu voima rehupihteissä apetta lastatessa.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: voimaa.com yms.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

realisti

  • Vieras
Vs: voimaa.com yms.
DTM-Fergu?  :o
http://www.dtm.fi/

 Ihan sama tuli mieleen. :)

käyttäkös työ usseinkin tuolla? Ei meille pohjanmaan miehille sanonu mittään tollaanen :P Ei sitä vinnamostakaan päälle päin uskoisi että tuo stadin dtm olis tuttu. ;D