Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe voimaa.com yms.  (Luettu 105746 kertaa)

urhopaavo

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: voimaa.com yms.
Ei millään pahalla ketään kohtaan mutta LTR:ltä saa ohjelman kahteen JCB:n tuolla voimaa.comin hinnalla.

Amatööri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
  • Paistaa se aurinko romukasaankin
Vs: voimaa.com yms.
Mulla kävi vuosi takaperin ylivoimala ohjelmoimassa ännäläisen ja auton. Molemmat pelaa hyvin. Valmeeriin haettiin lähinnä lisää vääntöä. Polleja tuli 50 lisää ja polttoaineen kulutus putos huomattavasti.

urhopaavo

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: voimaa.com yms.
Mitä maksoi ylivoimalan ohjelmat? niillä ei näytä julkista hinnastoa olevan.

Naturalis

  • Vieras
Vs: voimaa.com yms.
Mitä maksoi ylivoimalan ohjelmat? niillä ei näytä julkista hinnastoa olevan.
Voisitko rehellisesti kertoa että edustat LTR:ää?  ::)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: voimaa.com yms.
Mitä maksoi ylivoimalan ohjelmat? niillä ei näytä julkista hinnastoa olevan.
Voisitko rehellisesti kertoa että edustat LTR:ää?  ::)
Jos kysyy hintaa ??? 

ltr

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: voimaa.com yms.
Mitä maksoi ylivoimalan ohjelmat? niillä ei näytä julkista hinnastoa olevan.
Voisitko rehellisesti kertoa että edustat LTR:ää?  ::)

Muista en tiedä, mutta minä edustan.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: voimaa.com yms.
180A mallin Steyrin lastutus ja penkitys lastulla ja ilman: http://www.youtube.com/watch?v=FX1OrEC-tiU
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

urhopaavo

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: voimaa.com yms.
Voin kertoa että en edusta LTR:ää enkä muitakaan alan firmoja.  Alaa netistä seuranneena ja omia vehkeitä monessa paikassa lastuttaneena pistänyt vaan silmään aika isot erot hinnoissa ja toiminnassa. Toiset haluaa saada vehkeet toimimaan ja toiset vain rahat nopeasti taskuunsa. Polttoaine säästöä hehkutetaan joka paikassa käytännössä ei toteudu kovinkaan monessa vehkeessä.

Joupir84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 253
  • Näillä mennään
Vs: voimaa.com yms.
Voitko Ltr kertoa onko mahdollista saada kuinka palijo jusua  vm 98 Fh 16 volvoon(470). Vai onko liian vanha malli viritykseen?
Suolahe rauta on haurasta

shaka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Vs: voimaa.com yms.
Taitaa olla ltr haukannut vähän liikaa hommaa...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: voimaa.com yms.
Taitaa olla ltr haukannut vähän liikaa hommaa...
Yhdelle miehelle varmaan liikaa kun pitää muidenkin jälkiä korjata  ;D  LTR:n ohjelmiahan saa muistakin toimipisteistä jos ei dynoa tarvitse  ::)

Viimeksi muokattu: 03.03.12 - klo:11:20 kirjoittanut zetor8045

mah

  • Vieras
Vs: voimaa.com yms.
Mulla kävi vuosi takaperin ylivoimala ohjelmoimassa ännäläisen ja auton. Molemmat pelaa hyvin. Valmeeriin haettiin lähinnä lisää vääntöä. Polleja tuli 50 lisää ja polttoaineen kulutus putos huomattavasti.
Ännän pikkuturbo on kyllä hiukka liian tiukilla tuommosilla teholisillä. :o

Piedro

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 17
  • Power, without smoke
Vs: voimaa.com yms.
Tervehdys taas!

Meille tarjottiin mahdollisuutta tutustua tarkemmin esitettyihin väitteisiin DTM laatikollisten Fergujen sielunelämästä. Lähdimme karkeasti hakemaan kohtaa, jossa laatikon ohjaus aiheuttaa traktorin ajokäytökseen poikkeamaa.

Aiemminkin esitettäni väite siitä, että on niitä säädetty myös onnistuneesti, piti paikkaansa.

V1, alkuperäiseen noin + 50 Nm ja +15 hp, ei aiheuttanut käytökseen muutoksia. Ts kone toimi koeajolla testauksessa normaalisti.

V2, alkuperäiseen noin +150 Nm ja +35 hp, antoi vertailuolosuhteissa maksimikuormituksessa n. 48 km/n nopeudessa, tarkan ja asiantuntevan omistajan mukaan ”aavistuksen omaisen signaalin luistosta. Eli oltiin ns rajalla.

V3, alkuperäiseen noin +200 Nm  ja +40 hp, antoi luiston merkit selvemmin ja aikaisemmin.

Omistajan kertomana kuljettajalla on mahdollisuus vaihteiston valinnoilla vaikuttaa vaihtokäyttäytymiseen ja näin ollen elää tämän asian kanssa. Tietäen tämän, ja ottaen huomioon sen, koneella voi tehdä töitä. 

Vierestä viisaammilta kuultuna koko hommassa on kysymys vaihteiston öljynpaineista ja siitä milloin laatikolle muodostuu ohjauksessa määritelty maksimipaineen yläraja. Tämän ylityksen jälkeen laatikon luisto alkaa. Käytännössä, koska vaihteistonohjaus ei anna moottorinohjaukselle käskyä rajoittaa koneen tehoa tässä kohtaa, ”ylipaine”avaa vaihteistossa öljylle kiertotien, ja lakkaa puristamasta pakkoja konetta liikuttavaa voimaa varten.

Puhutaanko tässä sähköisestä venttiilistä jonka avautumispaine voidaan säätää ohjelmallisesti, vai mekaanisesta jousikuormitteisesta venttilistä, selvinnee myöhemmin.

Tämänkin testin perusteella (tottakai tapauskohtaisesti mitaten) DTM Fergut voi säätää noin 30-35 hp ja n. 135 -150Nm  ylös vakiotehoista, ilman laatikon temppuilua.

Aihe vaatii kuitenkin suurempaa mielenkiintoa ja lisätutkimuksia, koska tuollainen päivitys ei kaikille riitä, ja jos koneella ei pysty töihin, ei oo kivaa kellään. 

Tässä linkki edellä mainittuun mittausdataan testitraktorissa. 

http://www.voimaa.com/html5uploader/files/MF%207xxx%20DTM_Luisto%20testi%20ori%20ja%20%20V1_%20V2_%20V3.pdf 


   

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: voimaa.com yms.
Tervehdys taas!

Meille tarjottiin mahdollisuutta tutustua tarkemmin esitettyihin väitteisiin DTM laatikollisten Fergujen sielunelämästä. Lähdimme karkeasti hakemaan kohtaa, jossa laatikon ohjaus aiheuttaa traktorin ajokäytökseen poikkeamaa.

Aiemminkin esitettäni väite siitä, että on niitä säädetty myös onnistuneesti, piti paikkaansa.

V1, alkuperäiseen noin + 50 Nm ja +15 hp, ei aiheuttanut käytökseen muutoksia. Ts kone toimi koeajolla testauksessa normaalisti.

V2, alkuperäiseen noin +150 Nm ja +35 hp, antoi vertailuolosuhteissa maksimikuormituksessa n. 48 km/n nopeudessa, tarkan ja asiantuntevan omistajan mukaan ”aavistuksen omaisen signaalin luistosta. Eli oltiin ns rajalla.

V3, alkuperäiseen noin +200 Nm  ja +40 hp, antoi luiston merkit selvemmin ja aikaisemmin.

Omistajan kertomana kuljettajalla on mahdollisuus vaihteiston valinnoilla vaikuttaa vaihtokäyttäytymiseen ja näin ollen elää tämän asian kanssa. Tietäen tämän, ja ottaen huomioon sen, koneella voi tehdä töitä. 

Vierestä viisaammilta kuultuna koko hommassa on kysymys vaihteiston öljynpaineista ja siitä milloin laatikolle muodostuu ohjauksessa määritelty maksimipaineen yläraja. Tämän ylityksen jälkeen laatikon luisto alkaa. Käytännössä, koska vaihteistonohjaus ei anna moottorinohjaukselle käskyä rajoittaa koneen tehoa tässä kohtaa, ”ylipaine”avaa vaihteistossa öljylle kiertotien, ja lakkaa puristamasta pakkoja konetta liikuttavaa voimaa varten.

Puhutaanko tässä sähköisestä venttiilistä jonka avautumispaine voidaan säätää ohjelmallisesti, vai mekaanisesta jousikuormitteisesta venttilistä, selvinnee myöhemmin.

Tämänkin testin perusteella (tottakai tapauskohtaisesti mitaten) DTM Fergut voi säätää noin 30-35 hp ja n. 135 -150Nm  ylös vakiotehoista, ilman laatikon temppuilua.

Aihe vaatii kuitenkin suurempaa mielenkiintoa ja lisätutkimuksia, koska tuollainen päivitys ei kaikille riitä, ja jos koneella ei pysty töihin, ei oo kivaa kellään. 

Tässä linkki edellä mainittuun mittausdataan testitraktorissa. 

http://www.voimaa.com/html5uploader/files/MF%207xxx%20DTM_Luisto%20testi%20ori%20ja%20%20V1_%20V2_%20V3.pdf 


   
Ompas siihenkin systeemit keksitty  ;D 

Masinisti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: voimaa.com yms.
Tervehdys taas!

Meille tarjottiin mahdollisuutta tutustua tarkemmin esitettyihin väitteisiin DTM laatikollisten Fergujen sielunelämästä. Lähdimme karkeasti hakemaan kohtaa, jossa laatikon ohjaus aiheuttaa traktorin ajokäytökseen poikkeamaa.

Aiemminkin esitettäni väite siitä, että on niitä säädetty myös onnistuneesti, piti paikkaansa.

V1, alkuperäiseen noin + 50 Nm ja +15 hp, ei aiheuttanut käytökseen muutoksia. Ts kone toimi koeajolla testauksessa normaalisti.

V2, alkuperäiseen noin +150 Nm ja +35 hp, antoi vertailuolosuhteissa maksimikuormituksessa n. 48 km/n nopeudessa, tarkan ja asiantuntevan omistajan mukaan ”aavistuksen omaisen signaalin luistosta. Eli oltiin ns rajalla.

V3, alkuperäiseen noin +200 Nm  ja +40 hp, antoi luiston merkit selvemmin ja aikaisemmin.

Omistajan kertomana kuljettajalla on mahdollisuus vaihteiston valinnoilla vaikuttaa vaihtokäyttäytymiseen ja näin ollen elää tämän asian kanssa. Tietäen tämän, ja ottaen huomioon sen, koneella voi tehdä töitä. 

Vierestä viisaammilta kuultuna koko hommassa on kysymys vaihteiston öljynpaineista ja siitä milloin laatikolle muodostuu ohjauksessa määritelty maksimipaineen yläraja. Tämän ylityksen jälkeen laatikon luisto alkaa. Käytännössä, koska vaihteistonohjaus ei anna moottorinohjaukselle käskyä rajoittaa koneen tehoa tässä kohtaa, ”ylipaine”avaa vaihteistossa öljylle kiertotien, ja lakkaa puristamasta pakkoja konetta liikuttavaa voimaa varten.

Puhutaanko tässä sähköisestä venttiilistä jonka avautumispaine voidaan säätää ohjelmallisesti, vai mekaanisesta jousikuormitteisesta venttilistä, selvinnee myöhemmin.

Tämänkin testin perusteella (tottakai tapauskohtaisesti mitaten) DTM Fergut voi säätää noin 30-35 hp ja n. 135 -150Nm  ylös vakiotehoista, ilman laatikon temppuilua.

Aihe vaatii kuitenkin suurempaa mielenkiintoa ja lisätutkimuksia, koska tuollainen päivitys ei kaikille riitä, ja jos koneella ei pysty töihin, ei oo kivaa kellään. 

Tässä linkki edellä mainittuun mittausdataan testitraktorissa. 

http://www.voimaa.com/html5uploader/files/MF%207xxx%20DTM_Luisto%20testi%20ori%20ja%20%20V1_%20V2_%20V3.pdf 


   
Katsoitteko vaihteiston öljynpainetta? Paine on todennäköisesti mennyt yli 500bar. Vaihteiston ohjelman muokkaaminen ei auta koska laatikon pumpun ja moottoreiden kulmasäätö on rakennettu mekaanisesti yhteen. Siitä ei vain saa enempää tehoa ulos, jollei painetta nosta.