Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Levikepyörien irrottaminen ilman suurta väkivaltaa?  (Luettu 26392 kertaa)

Aimo Jortikka

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1523
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.
pojat, pojat,kuulostaa ihan siltä ku ette olisi koskaan ennen ottanu paripyöriä pois?? Kumarrus paripyörän sisään ja muutama napautus välivanteeseen, niin vot.. Siis sisäpuolelta ja siihen välivanteen reunaan..

 *** Näinhän se menee. Ei ne väkivaltaa kaipaa.

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
pojat, pojat,kuulostaa ihan siltä ku ette olisi koskaan ennen ottanu paripyöriä pois?? Kumarrus paripyörän sisään ja muutama napautus välivanteeseen, niin vot.. Siis sisäpuolelta ja siihen välivanteen reunaan..

 *** Näinhän se menee. Ei ne väkivaltaa kaipaa.

Aivan, ei siinä väkivaltaa tarvita. Konevoima riittää. Pitää myös muistaa se, että jos paripyörien irroittamisessa tulee hiki, pitää pysähtyä ajattelemaan, että eikö tätä voisi tehdä mitenkään pienemmällä vaivalla. Saunasa hikoillaan...
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Edelleen sanon että teillä ei vissiin oo kokemusta siitä kun pyörät on lujas. Ei muuten varmasti lähde millään naputteluilla... Tervetuloa vaan naputtelemaan pitäis pian ottaa irti ja tiedän kokemuksesta että ilman tunkkia on turha edes yrittää...

JoHaRa

  • Vieras
Miten muuten on.. Te keillä näitä irroitusongelmia on.. Ajatteko traktorin ensin esim. lankun päälle (=siis normaali rengas lankulla, paripyörä ilmassa) kun alatte irroittamaan paripyörää?

Isot ja uudet paripyörät ovat kyllä joskus aika tiukassa.

cosmic_cowboy

  • Vieras
Miten muuten on.. Te keillä näitä irroitusongelmia on.. Ajatteko traktorin ensin esim. lankun päälle (=siis normaali rengas lankulla, paripyörä ilmassa) kun alatte irroittamaan paripyörää?

Unohtui mainita, näinhän se tehdään.

Monttu Simeon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 556
  • rento meininki
Lankun päälle ajetaan irrotuksessa kuten paikalleen laitossa. Paikalleen jäävät heittämällä kiinni tupeles-vanteeseen, saa rauhassa kiinnittimet laitella. Irrotuksessa korinoikasu-tunkki ja alalaidassa työntö niin ei  pyörä kaadu vahingossa, keskiön puolella kuminen päätykappale tunkissa. Tämä tunkki toimii kaikkiin suuntiin samalla tavalla.
Liikenteen 3-D : дарить дураки дорога

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Miten muuten on.. Te keillä näitä irroitusongelmia on.. Ajatteko traktorin ensin esim. lankun päälle (=siis normaali rengas lankulla, paripyörä ilmassa) kun alatte irroittamaan paripyörää?

Isot ja uudet paripyörät ovat kyllä joskus aika tiukassa.
paripyörä kynnon puupölliä vasten,nelikko pois päältä ja jarrua toiselle puolelle,tosin uudemmilla ei toimi jarru ja nelikko pois ;)
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Eilen otin paripyörät pois laittamalla pöllin renkaiden väliin. Tällä kertaa lähti ihan helposti ::) Liekö sitten auttanut rasva jota laitoin välivanteeseen...

montöör

  • Vieras

Akronetti rules !
Aikaisempina vuosina olen riehunut rautakankien
ja vipuvarsien kanssa hikipäässä simona pyöriä irti.
Tappioina 1 traktorinlasi ja lommoisia välivanteita.
Teidän neuvoillanne viritin tavallisen pullotunkin jatkolla
pyörien väliin ja katso pyörät irti ilman yhtään ärräpäätä.
Työturvallisuuden kannalta voisi välivanteeseen tehdä
reiän josta pujottaa liina ja nostaa etukuormaajalla
pyörä pesupaikalle.

Korpirämä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Itellä on käytössä vanha Aros puimurin pöydän nostosylinteri. Varsinainen pyörä lankun päälle, ketjut irti lukuunottamatta ylimmäistä joka reilusti löysään. Sylinteri sopivaan kohtaan alas välivanteelle, letku kiinni ja koppiin vipua vetämään. Kyllä lähtee ja pyörä jää nätisti pystyyn. Homma luonaa paremmin jos kaveri pitää sylinterin letkusta kiinni, jotta se pysyy sopivassa kohdassa. Sopivia sylintereitä voisi olla myös Huhkin listinpään nostosylinteri tai 410/600 Sampon ajomuuntimen sylinteri. Sylinterin päähän voi vaikka hitsailla sopivia raudan kappaleita, mikäli on pienet korvakkeet vanteissa.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445

Akronetti rules !
Aikaisempina vuosina olen riehunut rautakankien
ja vipuvarsien kanssa hikipäässä simona pyöriä irti.
Tappioina 1 traktorinlasi ja lommoisia välivanteita.
Teidän neuvoillanne viritin tavallisen pullotunkin jatkolla
pyörien väliin ja katso pyörät irti ilman yhtään ärräpäätä.
Työturvallisuuden kannalta voisi välivanteeseen tehdä
reiän josta pujottaa liina ja nostaa etukuormaajalla
pyörä pesupaikalle.

hienoa että neuvoista on ollu hyötyä.

tosiaan tarktorin pyörän ku ajaa lankun päälle niin helpottaa irroitusta ja kiinnitystä..

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vaseliinia vanteelle -> toimii meillä. Voihan siihen reikään työntää vaikka rautakangen, siksi se siinä ainakin on.



Kas kun kukaan ei ole vielä tähän ehtinyt heittää mitään kaksmielistä :D
;D ;D ;D ;D

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Tinppa ei oo huomannu seurata tätä ketjua.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3128
Miten muuten on.. Te keillä näitä irroitusongelmia on.. Ajatteko traktorin ensin esim. lankun päälle (=siis normaali rengas lankulla, paripyörä ilmassa) kun alatte irroittamaan paripyörää?

Isot ja uudet paripyörät ovat kyllä joskus aika tiukassa.

Aina. Ketjulla vedän ne irti. Ketju vanteden väliin niin et päät ovat n. puol kierrosta vastakkain  Ei tuu traktori mukaan.

Yhden 5150 kans taisteltiin ketjujen, tunkkien ja pyöräkoneen kannssa pari tuntia. Luovutettiin ja annoimme tunkin olla kiinni. Seuraavana aamuna se vaan oli irti, lämpötila eroja?

Vanhassa 6600 oli pidennyspultteja. Oli aikamoista ruuvaamista mutta ei ollu ikinä jumissakaa.

JoHaRa

  • Vieras
Vaseliinia vanteelle -> toimii meillä. Voihan siihen reikään työntää vaikka rautakangen, siksi se siinä ainakin on.



Kas kun kukaan ei ole vielä tähän ehtinyt heittää mitään kaksmielistä :D
;D ;D ;D ;D

Juu! Harmittaa kun tähän koukkuun ei isketty ja kovaa  ;D