Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: ER - 01.06.10 - klo:15:23
-
Kylvöt tehty ja edessä levikepyörien irrottaminen.
Ja sama juttu joka vuosi. Raju-merkkiset levikepyörävanteet ovat lähes hitsautuneet kiinni traktorin pyörien vanteisiin. Kivien päällä on koitettu lyödä runtua ja kääntöjarrulla pätkitty konetta edes takaisin, ei vaikutusta. Levikepyörät ovat ja pysyvät kiinni traktorin vanteissa.
Onko kenelläkään mitään suhteellisen turvallista kikkaa, millä levikkeet saa inhimillisin keinoin irti? Joka vuosi tuo runtiminen on saanut lopulta pyörät irrotettua, mutta äärimmäistä väkivaltaa käyttäen, ja levikepyörän rengas ei taatusti moisesta parane.
Olen kokeeksi laittanut asennusvaiheessa jonkun verran spray-vaseliinia traktorin pyörän ja levikkeen vanteen väliin, mutta tuosta taitaa olla enemmän haittaa kuin hyötyä? Toisaalta eroa "kuivaan" asennukseen ei ole, molemmissa tapauksissa vanne on todella tiukassa. Pitäisikö ensi vuonna juntata liitokseen puoli putkiloa tuhdimpaa vaseliinia?
Levikepyörän vanteessa on n. 40 mm reikä toisessa reunassa, mietin voisiko tuohon laittaa kiinni jonkun koukun ja siitä sitten jollakin vipstaakilla vetää vanteen irti?
Joka tapauksessa tuosta irrotuksesta on työturvallisuus kaukana.
Vinkkejä?
-
semmonen sopivan vahvunen pölli pitkälleen maahan ja sitte sen yli niin että pölli mennee rattaijen välliin...
-
Vaseliinia vanteelle -> toimii meillä. Voihan siihen reikään työntää vaikka rautakangen, siksi se siinä ainakin on.
-
Vaaka-asennossa toimiva pullotunkki, niin lähtee sivistyneesti.
nimim. kymmenen vuoden kokemus
-
Vaseliinia vanteelle -> toimii meillä. Voihan siihen reikään työntää vaikka rautakangen, siksi se siinä ainakin on.
Kas kun kukaan ei ole vielä tähän ehtinyt heittää mitään kaksmielistä :D
-
Vaaka-asennossa toimiva pullotunkki, niin lähtee sivistyneesti.
nimim. kymmenen vuoden kokemus
Samoin. Kaikki toimii kunhan pumppaussylinteri on alaspäin.
-
Olen vääntänyt kangella pyörien välistä lähtee voimalla kivuttomasti .
Akseliteräs tai joku vanha pitkä kanki mieluimmin vähintään 40 mm paksu niin KYLLÄ LÄHTEE ! Paripyörä kaatuu jos yksin tekee siksi ei kannatta ihan irti vääntää. !
-
Vaaka-asennossa toimiva pullotunkki, niin lähtee sivistyneesti.
nimim. kymmenen vuoden kokemus
Samoin. Kaikki toimii kunhan pumppaussylinteri on alaspäin.
Komppaan edellistä, myös vuosien kokemuksella.
Se on parempi, että levikkeen sovitus on niin tiukka, ettei se itse roilahda kentälle ketjujen irroituksen jälkeen.
Muutamat levikkeet on noin tiukkoina ja ne pysyvät vuodesta toiseen kiinni ja ketjut kestää, kun taas jotkut on väljät ja niitä ei pidä perkelekään koko kevättä.
Ketjuja menee kuin nallekarkkeja. Ilmeisesti vedättäessä vanteet kiertyy toisiinsa nähden ja momentti on liikaa ketjuille.
-
Lähtee helposti kun ottaa paalipihdillä kiinni ja vähän nykäisee.
-
Vaaka-asennossa toimiva pullotunkki, niin lähtee sivistyneesti.
nimim. kymmenen vuoden kokemus
Samoin. Kaikki toimii kunhan pumppaussylinteri on alaspäin.
Komppaan tätä. Hankalat tapaukset lähtee sillä.
-
Jos tubeles vanteeseen laittaa tavalliseen vanteeseen tarkoitetun levikepyörän, niin yleensä jää vähän turhan tiukkaan kiinni.
-
Tuo pullotunkki on kyllä kätevä, mutta milläs sen sais pysyyn Rajun liukukiinnikevanteen reunas? Pitäis kehitellä siihen joku vastakappale, mutta kun just se sisäreuna on vanteesta pyöree, jossa tarvis olla pitoja... ???
-
*** Voimalajihan se ei ole. Naputtelua vanteeseen ja mahdollisesti laittaa kiilavan raudan siihen saumaan, jolla antaa impulssia. Kuuluu vain kiva rahahtus ja erkaneminen tapahtuu. Yksin pitää olla tarkkana, ettei jää alle. Kyllä sen nopsa kaveri kerkee vielä kopata syliinsä ja vieritellä syrjemmälle.
-
Hioo siitä välivanteelta mullat yms. ylimääräset aina pois välistä niin ei oo itellä ainakaan ollut ongelmia poisoton kanssa!
-
Kettinki kiinni reikään ja toisella traktorilla veto.
Rautakangella reijästä vääntöä ensin.
-
*** Voimalajihan se ei ole. Naputtelua vanteeseen ja mahdollisesti laittaa kiilavan raudan siihen saumaan, jolla antaa impulssia. Kuuluu vain kiva rahahtus ja erkaneminen tapahtuu. Yksin pitää olla tarkkana, ettei jää alle. Kyllä sen nopsa kaveri kerkee vielä kopata syliinsä ja vieritellä syrjemmälle.
Itsellä paripyörät, joissa irrotettavat välivanteet. Välivanteet saa näppärästi irti kumilekalla vannetta takoen - kiertämällä ja suuntaamalla lyönnit ulospäin. Yleensä irtoaa näin kohtuu vähillä lyönneillä.
-
semmonen sopivan vahvunen pölli pitkälleen maahan ja sitte sen yli niin että pölli mennee rattaijen välliin...
Meillä käytetään tätä tapaa, jos ei yhdellä irtoa, niin toinen toiselle puolelle ja taas ajo yli.
Ketjulla on joskus koitettu, mutta tuli traktrori sivuttain perässä monta metriä, niin luovuttiin suosiolla.
-
Ketjut auki ja ajelee pikkuhiljaa renkaat linkussa niin sillee on avautunut ja sekin on hyvä keino että traktorin oma rengas lankun päälle ja pullotunkilla jostain kohtaa sitten työntää levikkeen irti...
-
semmonen sopivan vahvunen pölli pitkälleen maahan ja sitte sen yli niin että pölli mennee rattaijen välliin...
Ja tubeleksit pois vanteelta... ;D
-
Mulla tapana koputella jollain raskaalla rautatangolla traktorin vanteeseen välivanteen viereen. Traktorin vanteeseen jää toki hieman jälkiä, mutta yleensä pari kolme tarkkaa kopautusta riittää kun pyörä irtoaa. Juuripyörän alle täytyy tietenkin laittaa koroketta, ettei paripyörä ota maahan kiinni. Hyvä keino häthätäsille :)
-
Meillä on kans yhdet levikepyörät jotka on aivan järkyttävän lujas. Ei auta koputtelut eikä kangella väännöt. Ketjulla kun yrittää vetää irti niin yli 6t traktori tulee poikittain peräs... Rahkoselta ostettiin traktorin hydrauliikalla käytettävä tunkki. Nyt saa istua kopis ja vetää vintasta niin aina irtoaa!
http://www.juhanirahkonen.fi/ (http://www.juhanirahkonen.fi/)
-
helppo homma. vanhassa 3050:ssa on todella tiukassa olevat rajut, mutta kun toisen traktorin etukuormaimen sovitelevyn työntää juuripyörän ja paripyörän väliin ja kiskaisee niin johan irtoaa kivuttomasti. Paalipihdilläkin on joskus irroteltu, mutta tuntuu olevan hankalanpaa koska ottaa kiinni molemmin puolin ratasta, toki tälläkin onnistuu.
-
*** Voimalajihan se ei ole. Naputtelua vanteeseen ja mahdollisesti laittaa kiilavan raudan siihen saumaan, jolla antaa impulssia. Kuuluu vain kiva rahahtus ja erkaneminen tapahtuu. Yksin pitää olla tarkkana, ettei jää alle. Kyllä sen nopsa kaveri kerkee vielä kopata syliinsä ja vieritellä syrjemmälle.
komppaan jortsua väkivalta ei auta vanne jännityksenn ja pieni napautus lekalla ;)
-
Patikka tms. maahan paripyörän eteen ja hiljaa ajaa eteenpäin, siten että paino jää paripyörän varaan, lähtee melkein heti kun rengas nousee patikan päälle.
-
keulakuormaajan kauhalla lähestyy paripyörää sivusta ja kauhalla vaan vääntää ni nätisti irtoaa. joskus vejetty kettingilä ja koko kones tullu perässä.. mut kauhalla irtoo hyvin.
-
Niitä ketjuja ei ole mikään pakko ottaa kokonaan irti, pari ketjua kun jättää lenkin verran löysälle niin työturvallisuus säilyy mutta vanteen saa riittävästi auki että irtoaa.
-
Patikka tms. maahan paripyörän eteen ja hiljaa ajaa eteenpäin, siten että paino jää paripyörän varaan, lähtee melkein heti kun rengas nousee patikan päälle.
Tällaiset konstit toimii sellaisten pyörien kans mitkä ei oo lujas. Osa porukasta ei oo vissiin ikinä nähnytkään lujas olevaa paripyörää. Ei nuo omat ainakaan irronnut vaikka kuinka ajeli konetta paripyörän varaan ja siitä kääntöjarrulla väännätteli...
-
Pari kiloa dynamiittia vanteiden väliin. Ja sitten traktorikauppaan.
On se kumma jos pyörät eivät irtoa jos ne kumminkin on paikalleen saanut. Kyl mää nii` kauhiast` ihmettelen.
-
semmonen sopivan vahvunen pölli pitkälleen maahan ja sitte sen yli niin että pölli mennee rattaijen välliin...
Meillä käytetään tätä tapaa, jos ei yhdellä irtoa, niin toinen toiselle puolelle ja taas ajo yli.
Ketjulla on joskus koitettu, mutta tuli traktrori sivuttain perässä monta metriä, niin luovuttiin suosiolla.
Tuolla konstilla lähtee lujassakin olevan pyörät, jos ei muuten, nii hiukka reippaammalla vauhdilla siihen pöllin päälle.
-
Kämäyttää rautakangen kärjellä välivanteeseen renkaitten välistä.
-
Toisella traktorilla on etukuormaimella joutunut auttamaan. Lähtee tosi kivuttomasti. Minkähän hintainen tuo rahkosen hydraulinen tunkki on? Voisi olla moneenkin paikkaan ihan näppärä laite ::)
-
Toisella traktorilla on etukuormaimella joutunut auttamaan. Lähtee tosi kivuttomasti. Minkähän hintainen tuo rahkosen hydraulinen tunkki on? Voisi olla moneenkin paikkaan ihan näppärä laite ::)
Tuohon käy mikä vaan Bilteman haitaritunkki 10€ tai Savenmaan hammastankotunkki 110€.
-
Kylvöt tehty ja edessä levikepyörien irrottaminen.
Ja sama juttu joka vuosi. Raju-merkkiset levikepyörävanteet ovat lähes hitsautuneet kiinni traktorin pyörien vanteisiin. Kivien päällä on koitettu lyödä runtua ja kääntöjarrulla pätkitty konetta edes takaisin, ei vaikutusta. Levikepyörät ovat ja pysyvät kiinni traktorin vanteissa.
Onko kenelläkään mitään suhteellisen turvallista kikkaa, millä levikkeet saa inhimillisin keinoin irti? Joka vuosi tuo runtiminen on saanut lopulta pyörät irrotettua, mutta äärimmäistä väkivaltaa käyttäen, ja levikepyörän rengas ei taatusti moisesta parane.
Olen kokeeksi laittanut asennusvaiheessa jonkun verran spray-vaseliinia traktorin pyörän ja levikkeen vanteen väliin, mutta tuosta taitaa olla enemmän haittaa kuin hyötyä? Toisaalta eroa "kuivaan" asennukseen ei ole, molemmissa tapauksissa vanne on todella tiukassa. Pitäisikö ensi vuonna juntata liitokseen puoli putkiloa tuhdimpaa vaseliinia?
Levikepyörän vanteessa on n. 40 mm reikä toisessa reunassa, mietin voisiko tuohon laittaa kiinni jonkun koukun ja siitä sitten jollakin vipstaakilla vetää vanteen irti?
Joka tapauksessa tuosta irrotuksesta on työturvallisuus kaukana.
Vinkkejä?
Ketjut irti, vedetään toisella rattorilla paripyörä irti. Ja voi sen ninkin tehä että lumikauha ek. koneeseen, lasketaan kauha renkaan viereen, ketju kiinni paripyörään, vedetään taaksepäin, ja katso; paripyörä on kauhassa ilman ensimäistäkään hikipisaraa \o/ henk.koht en edes rupiakkaa millää muulla konstilla yrittämäänkää. Yks kerta vedettiin lietekärrystä paripyörää irti, niin kärry tuli va perässä. Piti ankkuroida kärry kolmanteen rattoriin kiinni, vetää ketjut tiukalle, ja sitte moukaroida niitä jännityksessä olevia välivanteita jotta saatiin irti.. ::)
-
Tuo pullotunkki on kyllä kätevä, mutta milläs sen sais pysyyn Rajun liukukiinnikevanteen reunas? Pitäis kehitellä siihen joku vastakappale, mutta kun just se sisäreuna on vanteesta pyöree, jossa tarvis olla pitoja... ???
tunkki pysyy ku laittaa palkin pätkän kaveriksi.. varmasti lähtee, n. 20 v:n kokemuksella tunkki on paras.
-
Hankkii kokki pojan (KOCK&SOHN) paripyöränkiinnikkeet niin ei tarvi arpoo.
-
pultit irti ja sen jälkeen vasta apupyörä;)
-
Hankkii kokki pojan (KOCK&SOHN) paripyöränkiinnikkeet niin ei tarvi arpoo.
Onko ajatusta tai summittaistakaan arviota siitä mitä Güntherin paripyöräjärjestelmä kustantaa?
-
Rälläkällä viilto välivanteeseen niin se pääsee vähän elämään, eikä kiilaa juuripyörään jatkossa. Omassa jouduin levittämään välivannetta ja levitys ei riittänyt ihan ympäri asti, jäi muutaman millin rako. Hyvin on kestänyt silti jo yli 10v, eikä jää järjettömän tiukkaan.
-
tuossa oli yksi levikepyörä tarttunut niin lujaan kiinni ettei lähtenyt puupalikoiden yli ajamalla irti kun yleensä ne lähtee mukavasti. ajoin varovasti pihalla kasvavaa paksua puuta vasten ensin eteen päin sitten peruuttamalla jo lähti. kahdeksasta levikkeestä on yleensä aina yksi tiukassa mutta aina eri rengas syytä en keksi. ketjuja pitää muistaa kiristellä miltei päivittäin. onhan noissa levikkeissä aina omat työnsä. mutta traktorin vetokyky kasvaa niillä niin paljon etten ilmankaan oikeen pärjää.
-
Hankkii kokki pojan (KOCK&SOHN) paripyöränkiinnikkeet niin ei tarvi arpoo.
http://www.kock-sohn.de/index.php/en/kupplungen
Näyttää aika ylivoimaselta ;D
-
Köyhät paripyöriä irrottelee, traktoreita pitää olla niin monta, ettei tarvii turhaan irroitella, syksylläkin on sitten valmiina jos tarve yllättää.... ;)
-
Hankkii kokki pojan (KOCK&SOHN) paripyöränkiinnikkeet niin ei tarvi arpoo.
Onko ajatusta tai summittaistakaan arviota siitä mitä Güntherin paripyöräjärjestelmä kustantaa?
Lapsellisen näköinen kiinnitys.
-
Hankkii kokki pojan (KOCK&SOHN) paripyöränkiinnikkeet niin ei tarvi arpoo.
http://www.kock-sohn.de/index.php/en/kupplungen
Näyttää aika ylivoimaselta ;D
http://www.kock-sohn.de/index.php/en/dual3000
Vähän kevyempi ratkaisu, mutta varmaan ylitse "kangella pyörittäen -holkit vastakkain - kettinki kiristäen" systeemien. Ja mikä tärkeintä, välivanne pitää sisällään puolipyöreän välikanttauksen, joka epäilemättäkin antaa ajossa pyörän vähän elää ja helpottaa myös irroitamista.
-
pojat, pojat,kuulostaa ihan siltä ku ette olisi koskaan ennen ottanu paripyöriä pois?? Kumarrus paripyörän sisään ja muutama napautus välivanteeseen, niin vot.. Siis sisäpuolelta ja siihen välivanteen reunaan..
-
Hankkii kokki pojan (KOCK&SOHN) paripyöränkiinnikkeet niin ei tarvi arpoo.
http://www.kock-sohn.de/index.php/en/kupplungen
Näyttää aika ylivoimaselta ;D
Olisiko ojala mahdollisesti jostai pohjammaalta? Tuosta saksalaisten ihannoinnista van päättelin, jääkäripitäjissähän saksalais sympatioita luulis olevan vielä tänäkin päivänä.... Ei tuota saku palvontaa muulla voi selitää kuin kiitollisuuden velalla...
-
pojat, pojat,kuulostaa ihan siltä ku ette olisi koskaan ennen ottanu paripyöriä pois?? Kumarrus paripyörän sisään ja muutama napautus välivanteeseen, niin vot.. Siis sisäpuolelta ja siihen välivanteen reunaan..
*** Näinhän se menee. Ei ne väkivaltaa kaipaa.
-
pojat, pojat,kuulostaa ihan siltä ku ette olisi koskaan ennen ottanu paripyöriä pois?? Kumarrus paripyörän sisään ja muutama napautus välivanteeseen, niin vot.. Siis sisäpuolelta ja siihen välivanteen reunaan..
*** Näinhän se menee. Ei ne väkivaltaa kaipaa.
Aivan, ei siinä väkivaltaa tarvita. Konevoima riittää. Pitää myös muistaa se, että jos paripyörien irroittamisessa tulee hiki, pitää pysähtyä ajattelemaan, että eikö tätä voisi tehdä mitenkään pienemmällä vaivalla. Saunasa hikoillaan...
-
Edelleen sanon että teillä ei vissiin oo kokemusta siitä kun pyörät on lujas. Ei muuten varmasti lähde millään naputteluilla... Tervetuloa vaan naputtelemaan pitäis pian ottaa irti ja tiedän kokemuksesta että ilman tunkkia on turha edes yrittää...
-
Miten muuten on.. Te keillä näitä irroitusongelmia on.. Ajatteko traktorin ensin esim. lankun päälle (=siis normaali rengas lankulla, paripyörä ilmassa) kun alatte irroittamaan paripyörää?
Isot ja uudet paripyörät ovat kyllä joskus aika tiukassa.
-
Miten muuten on.. Te keillä näitä irroitusongelmia on.. Ajatteko traktorin ensin esim. lankun päälle (=siis normaali rengas lankulla, paripyörä ilmassa) kun alatte irroittamaan paripyörää?
Unohtui mainita, näinhän se tehdään.
-
Lankun päälle ajetaan irrotuksessa kuten paikalleen laitossa. Paikalleen jäävät heittämällä kiinni tupeles-vanteeseen, saa rauhassa kiinnittimet laitella. Irrotuksessa korinoikasu-tunkki ja alalaidassa työntö niin ei pyörä kaadu vahingossa, keskiön puolella kuminen päätykappale tunkissa. Tämä tunkki toimii kaikkiin suuntiin samalla tavalla.
-
Miten muuten on.. Te keillä näitä irroitusongelmia on.. Ajatteko traktorin ensin esim. lankun päälle (=siis normaali rengas lankulla, paripyörä ilmassa) kun alatte irroittamaan paripyörää?
Isot ja uudet paripyörät ovat kyllä joskus aika tiukassa.
paripyörä kynnon puupölliä vasten,nelikko pois päältä ja jarrua toiselle puolelle,tosin uudemmilla ei toimi jarru ja nelikko pois ;)
-
Eilen otin paripyörät pois laittamalla pöllin renkaiden väliin. Tällä kertaa lähti ihan helposti ::) Liekö sitten auttanut rasva jota laitoin välivanteeseen...
-
Akronetti rules !
Aikaisempina vuosina olen riehunut rautakankien
ja vipuvarsien kanssa hikipäässä simona pyöriä irti.
Tappioina 1 traktorinlasi ja lommoisia välivanteita.
Teidän neuvoillanne viritin tavallisen pullotunkin jatkolla
pyörien väliin ja katso pyörät irti ilman yhtään ärräpäätä.
Työturvallisuuden kannalta voisi välivanteeseen tehdä
reiän josta pujottaa liina ja nostaa etukuormaajalla
pyörä pesupaikalle.
-
Itellä on käytössä vanha Aros puimurin pöydän nostosylinteri. Varsinainen pyörä lankun päälle, ketjut irti lukuunottamatta ylimmäistä joka reilusti löysään. Sylinteri sopivaan kohtaan alas välivanteelle, letku kiinni ja koppiin vipua vetämään. Kyllä lähtee ja pyörä jää nätisti pystyyn. Homma luonaa paremmin jos kaveri pitää sylinterin letkusta kiinni, jotta se pysyy sopivassa kohdassa. Sopivia sylintereitä voisi olla myös Huhkin listinpään nostosylinteri tai 410/600 Sampon ajomuuntimen sylinteri. Sylinterin päähän voi vaikka hitsailla sopivia raudan kappaleita, mikäli on pienet korvakkeet vanteissa.
-
Akronetti rules !
Aikaisempina vuosina olen riehunut rautakankien
ja vipuvarsien kanssa hikipäässä simona pyöriä irti.
Tappioina 1 traktorinlasi ja lommoisia välivanteita.
Teidän neuvoillanne viritin tavallisen pullotunkin jatkolla
pyörien väliin ja katso pyörät irti ilman yhtään ärräpäätä.
Työturvallisuuden kannalta voisi välivanteeseen tehdä
reiän josta pujottaa liina ja nostaa etukuormaajalla
pyörä pesupaikalle.
hienoa että neuvoista on ollu hyötyä.
tosiaan tarktorin pyörän ku ajaa lankun päälle niin helpottaa irroitusta ja kiinnitystä..
-
Vaseliinia vanteelle -> toimii meillä. Voihan siihen reikään työntää vaikka rautakangen, siksi se siinä ainakin on.
Kas kun kukaan ei ole vielä tähän ehtinyt heittää mitään kaksmielistä :D
;D ;D ;D ;D
-
Tinppa ei oo huomannu seurata tätä ketjua.
-
Miten muuten on.. Te keillä näitä irroitusongelmia on.. Ajatteko traktorin ensin esim. lankun päälle (=siis normaali rengas lankulla, paripyörä ilmassa) kun alatte irroittamaan paripyörää?
Isot ja uudet paripyörät ovat kyllä joskus aika tiukassa.
Aina. Ketjulla vedän ne irti. Ketju vanteden väliin niin et päät ovat n. puol kierrosta vastakkain Ei tuu traktori mukaan.
Yhden 5150 kans taisteltiin ketjujen, tunkkien ja pyöräkoneen kannssa pari tuntia. Luovutettiin ja annoimme tunkin olla kiinni. Seuraavana aamuna se vaan oli irti, lämpötila eroja?
Vanhassa 6600 oli pidennyspultteja. Oli aikamoista ruuvaamista mutta ei ollu ikinä jumissakaa.
-
Vaseliinia vanteelle -> toimii meillä. Voihan siihen reikään työntää vaikka rautakangen, siksi se siinä ainakin on.
Kas kun kukaan ei ole vielä tähän ehtinyt heittää mitään kaksmielistä :D
;D ;D ;D ;D
Juu! Harmittaa kun tähän koukkuun ei isketty ja kovaa ;D
-
Tinppa ei oo huomannu seurata tätä ketjua.
tintta irroottaa paripyörät aina akseleineen ei vaa viitti tunnustaa ;D
-
Tinppa ei oo huomannu seurata tätä ketjua.
tintta irroottaa paripyörät aina akseleineen ei vaa viitti tunnustaa ;D
Nintai, tynäveeteen kyseessä ollen, ei niitä levikkeen ketjuja tartte irrottaa.
Reilu potku sieviläisellä sisemmän pyörän kylkeen, niin sehän lentää koko nippu lips*****un. ;D
Pultithan siinä kestää (tynäveeteessä), mutta vanne on pahvia.
Voi tietty katketa vaihteiston päästäkin, mutta sittenhän se on helppo kärrätä suuliin koko komeus.
Nyt Tinppa varmaan kivittää meitä johanneksen pyöränpulteilla. :D
-
Eikös apillaattorikaan (Perskarvan ajolaite ;D) muista, että Tinppa ei käytä paripyöriä.
;D
-
Eikös apillaattorikaan (Perskarvan ajolaite ;D) muista, että Tinppa ei käytä paripyöriä.
;D
tintta lopetti paripyörien käytön ko kaivoi masserin paripyörät ronkkineen päivineenhttp://www.youtube.com/watch?v=CXEJN2mOCUs (http://www.youtube.com/watch?v=CXEJN2mOCUs) ;D
-
Tinppa lopetti paripyörien käytön sen jälkeen kun joutui ottamaan koko vaihteiston ja perän irti ja kärräääm sen yhdistelmän suuliin kunnei muuten irronnut ;D ;D
sittemmin ei ole niihin koskenut ;D
-
12 tn tunkki, 30 cm pätkä 80mm putkea jossa umpipää ::)
Tunkki vanteen reunaan ja pohjan jatkoksi pyöränpulttia vasten putken pohja,
kertaakaan ei nyt lipsunu mut aika lujasti piti pumpata :P
Tietenkin välivanne jäi juuripyörään kiinni mut lekalla se siitä kohta irrrrtosij :o
-
Tänään otin ne lujas olevat pyörät irti. 14 tonnia se tunkki vissiin työntää ja kuudesta eri kohtaa piti työntää ennenkuin irtos. Kone ajettiin lankun päälle sillä lailla että paripyörä oli kokonaan ilmassa.
-
Tänään otin ne lujas olevat pyörät irti. 14 tonnia se tunkki vissiin työntää ja kuudesta eri kohtaa piti työntää ennenkuin irtos. Kone ajettiin lankun päälle sillä lailla että paripyörä oli kokonaan ilmassa.
Plus plasmaleiikkuri kuormaaja ... ;D ;D ;D
-
Vaaka-asennossa toimiva pullotunkki, niin lähtee sivistyneesti.
nimim. kymmenen vuoden kokemus
juuri näin, 20 v kokemuksella 8)
-
Agronettilaisten oppeja soveltaen, paripyörien irrotus oli tänä vuonna lasten leikkiä! Hydr.työntövarsi vanteen korvakkoon pultilla ja paripyörään toisella pultilla , toimii!
-
ja mulla ei taas pysy rajut kii!
kiinikorvat sun muut taasen palaoina!
pohjalaaset pellit kestä
-
Vaseliinia pensselillä ympäri välivannetta. Ei ole koskaan ollu parit tiukassa.
-
Vaseliinia pensselillä ympäri välivannetta. Ei ole koskaan ollu parit tiukassa.
Tämä konsti ei kelpaa koska se on helppo eikä pääse tunkkikauppaan :D
-
42´n rajumalliset välivanteella olevat lähti helposti, traktorin pyärä vaan pattinkin pääl ja mutterit auki, siinhän se oli... ja pilkki vieresä.
-
Kannattaako vielä tähän aikaan vuodesta levikkeet irrottaa, kun taas kohta ne tarttee laittaa takasin. Ja keli, ainakin täällä, vaatii kohta jo rehunteossa levikkeet alle.
-
länisuomessa kin näillä sateila tarvitaan juu heinän teossakin aika pian ellei jo lopu.
-
12 tn tunkki, 30 cm pätkä 80mm putkea jossa umpipää ::)
Tunkki vanteen reunaan ja pohjan jatkoksi pyöränpulttia vasten putken pohja,
kertaakaan ei nyt lipsunu mut aika lujasti piti pumpata :P
http://www.osatek.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=18&Itemid=38
Reikätunkki on paremminkin tunnettu teollisuuden kunnosapidon piirissä. Toimii erinomaisen hyvin ja sivistyneesti myös paripyörän irroituksessa. Ja mikä parasta, sylinterin ja pumpun välissä olevan letkun ansiosta ei tarvitse syöttää itseään tunkkausvaiheessa paripyörän alle. Ja voima ei lopu...