Lainaus käyttäjältä: de Citonni - 14.09.25 - klo:18:51Kesäkelilläkin, vaikka ei olisi huurteista, niin pyrin ajamaan muualla kuin raiteissa. On rengasääniä vähemmän.Niin minäkin. Tämä ongelma koskee tosin vain meitä joilla ei ole riittävän premium-tasoista autoa. Paremmissa peleissä kun ei rengasäänistä juuri huomaa missä ajelee, kokemusta on.Karheaksi kuluneissa urissa renkaat kuluvatkin paljon nopeammin.
Kesäkelilläkin, vaikka ei olisi huurteista, niin pyrin ajamaan muualla kuin raiteissa. On rengasääniä vähemmän.
Yleensä märällä tiellä ajaminen vie enemmän energiaa kuin kuivalla. Sähköautoilijat tämän hyvin tietävätkin selvinä numeroina.Kitkalla ei tuossa juuri ole merkitystä sillä normaalissa ajossa kyseessä on vierintäkitka eikä liukukitka ja vierintäkitkaa vesi renkaan alla ei vähennä. Renkaan ja tienpinnan laadusta johtuva ajovastus koostuu lähinnä renkaan elämisestä ja muodonmuutoksista, ja näihin ei kosteus juuri vaikuta.Ja mitä syvemmässä vesikerroksessa kahlataan niin sitä enemmän energiaa tarvitaan. Huomaahan sen kun ajaa lätäkköön, vähän on kuin jarrua painaisi. Ylimääräisen veden poistaminen tai siirtäminen renkaan alta/alla vaatii aina energiaa.
ja sitten pitää ajaa jopa siellä kanalissa...
eikös vesiväyliä sanota kanaleiks? kanava taitaa olla se suurenpi ja syvenpi ilmasu.. ja kun tarpeeksi ajellaan vain yksillä raiteilla niin onkin aina keväisin pikkanen haaste saaha sulavetet pois tieltä. siinä ei paljon penkkoin kaato riitä jos tiellä on raiteet muutamia tuumia reunoja syvemmällä reunaan verraten. ja vesi runkossa on tielle turmiollista. huomannu tuossa kun tien profiili on "puolpyöreä" niin porukka ajelee sit keskitietä ja siten net raiteet on keskitiellä. tien ollessa ns. kolmiomallinen ajellaan sitten enemmän omilla raiteilla joten tie kuluu tasasemmin..
Lainaus käyttäjältä: Oksa - 17.09.25 - klo:08:52eikös vesiväyliä sanota kanaleiks? kanava taitaa olla se suurenpi ja syvenpi ilmasu.. ja kun tarpeeksi ajellaan vain yksillä raiteilla niin onkin aina keväisin pikkanen haaste saaha sulavetet pois tieltä. siinä ei paljon penkkoin kaato riitä jos tiellä on raiteet muutamia tuumia reunoja syvemmällä reunaan verraten. ja vesi runkossa on tielle turmiollista. huomannu tuossa kun tien profiili on "puolpyöreä" niin porukka ajelee sit keskitietä ja siten net raiteet on keskitiellä. tien ollessa ns. kolmiomallinen ajellaan sitten enemmän omilla raiteilla joten tie kuluu tasasemmin.. Juu, esimerkiksi Englannin kanaali.
Lainaus käyttäjältä: de Citonni - 18.09.25 - klo:21:23Lainaus käyttäjältä: Oksa - 17.09.25 - klo:08:52eikös vesiväyliä sanota kanaleiks? kanava taitaa olla se suurenpi ja syvenpi ilmasu.. ja kun tarpeeksi ajellaan vain yksillä raiteilla niin onkin aina keväisin pikkanen haaste saaha sulavetet pois tieltä. siinä ei paljon penkkoin kaato riitä jos tiellä on raiteet muutamia tuumia reunoja syvemmällä reunaan verraten. ja vesi runkossa on tielle turmiollista. huomannu tuossa kun tien profiili on "puolpyöreä" niin porukka ajelee sit keskitietä ja siten net raiteet on keskitiellä. tien ollessa ns. kolmiomallinen ajellaan sitten enemmän omilla raiteilla joten tie kuluu tasasemmin.. Juu, esimerkiksi Englannin kanaali. tiedetäänkö siellä ruattinkielisellä alueella edes mikä on soratie
Lainaus käyttäjältä: icefarmer - 18.09.25 - klo:21:28Lainaus käyttäjältä: de Citonni - 18.09.25 - klo:21:23Lainaus käyttäjältä: Oksa - 17.09.25 - klo:08:52eikös vesiväyliä sanota kanaleiks? kanava taitaa olla se suurenpi ja syvenpi ilmasu.. ja kun tarpeeksi ajellaan vain yksillä raiteilla niin onkin aina keväisin pikkanen haaste saaha sulavetet pois tieltä. siinä ei paljon penkkoin kaato riitä jos tiellä on raiteet muutamia tuumia reunoja syvemmällä reunaan verraten. ja vesi runkossa on tielle turmiollista. huomannu tuossa kun tien profiili on "puolpyöreä" niin porukka ajelee sit keskitietä ja siten net raiteet on keskitiellä. tien ollessa ns. kolmiomallinen ajellaan sitten enemmän omilla raiteilla joten tie kuluu tasasemmin.. Juu, esimerkiksi Englannin kanaali. tiedetäänkö siellä ruattinkielisellä alueella edes mikä on soratie Tiedetään toki, niitä käydään ihmettelemässä siellä teidän suunnalla.
Lainaus käyttäjältä: de Citonni - 18.09.25 - klo:21:35Lainaus käyttäjältä: icefarmer - 18.09.25 - klo:21:28Lainaus käyttäjältä: de Citonni - 18.09.25 - klo:21:23Lainaus käyttäjältä: Oksa - 17.09.25 - klo:08:52eikös vesiväyliä sanota kanaleiks? kanava taitaa olla se suurenpi ja syvenpi ilmasu.. ja kun tarpeeksi ajellaan vain yksillä raiteilla niin onkin aina keväisin pikkanen haaste saaha sulavetet pois tieltä. siinä ei paljon penkkoin kaato riitä jos tiellä on raiteet muutamia tuumia reunoja syvemmällä reunaan verraten. ja vesi runkossa on tielle turmiollista. huomannu tuossa kun tien profiili on "puolpyöreä" niin porukka ajelee sit keskitietä ja siten net raiteet on keskitiellä. tien ollessa ns. kolmiomallinen ajellaan sitten enemmän omilla raiteilla joten tie kuluu tasasemmin.. Juu, esimerkiksi Englannin kanaali. tiedetäänkö siellä ruattinkielisellä alueella edes mikä on soratie Tiedetään toki, niitä käydään ihmettelemässä siellä teidän suunnalla. Muistanpa ajan jolloin asfalttitie täällä suurinpiirtein aiheutti ihmetystä.Asfalttia ei ollu kuin pääteillä ja muualla.
Viimeksi muokattu: 20.09.25 - klo:08:51 kirjoittanut Make