Tässä meren rannalla pitää asennoitua siten, että aamulla klo 9:20 kun alkaa merituuli niin pytty on tyhjä. illalla taas 21:15 pääsee jatkamaan. Yleensä jurtin ruiskutuksen aloitan aamulla klo 3-4välillä ja viljaa ajan iltaisin. Jurtilla paras teho kun kosteudessa ilmaraot auki.
Se on just noin aikataulujen kanssa, melkoista minuuttipeliä. Illalla voi aloittaa vähän varastaen vaikka ysiltä, kun näyttää että tuuli loppuu just. Aamulla keli muuttuu hetkessä mahdottomaksi, puoli ysiltä kun säiliö tyhjä ja saapuu kotiin täytölle, joutuu miettimään mitä ja miten tekis (vesimäärä, paine, suutinvalinta vai lähteekö lainkaan).
Illalla tilanne "elää" pidempään, kun on valmiina lähtöön, joskus saattaa keli yllättää ja pääseekin jo kasin jälkeen aloittamaan. Ne harvat päivät, että saa päivälläkin ajaa, on melkoista luxusta. Kaste on kiusana käytännössä aina, ainakin täällä perämeren rannikolla. Aamulla vesimärkänä valuva kasvusto, niin illalla useimmin parempi keli nousevaan kasteeseen. Aamun kaste häviää pahimmoilleen kun tuulikin nousee, aikaikkuna aika pieni. Riippuu toki mitä ja milloin ajaa, rikkaruiskutusten aikaan ei niin väliä mutta lippulehdelle ajaessa vesimärkä kasvusto huuhtelee aineitakin. Illan virkkuna illan ajot onkin mukavaa puuhaa, aamun sitten jotain muuta
Toki siihen vaikuttaa myös ajomäärät, kun ajettavaa riittävästi, aina on ajettava kun keliä, on aamu tai ilta. Ja usein myös jonkinmoisessa tuulessa, mutta siinä auttaa oikea kalusto paljon. Sinisen tai keltaisen viuhkan keliä on loppupelissä ehkä 30% ajasta, muulloin pelattava suutinrulettia.