Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 11

Aiheet - maraani

En ny pikaisesti löytäny aikaisempaa kyselyäni asiasta. Lehmien ulosmenoväylä (=betonilaatta oven edessä) on laatan jälkeen aika paljon kuopalla. Pari vuotta sitten siihen meni kankaan päälle nuppikuorma 8-16 vai olisko ollu 16-32 "luonnonkiveä" eli jostain harjusorasta seulottua ja murskaamatonta. Mihin lienee pyörinyt alamäkeen saven ja paskan joukkoon.

Sanoi vaan sorakeisari silloin, että kasan pohjaa jo kaavittiin On kuuulemma soranottopaikat on vähän niinku vähissä tai jotain. En tiä sitten olisko jolllain muulla paremmat apajat. Ku sanoi, että kalliomursketta nykyisin kaikille ajetaan joka paikkaan.

Lehmien polulle en vaan murskattua laittais ettei jää sorkkiin kiinni. Olisko hiekka sitten vaihtoehto, tars ainakin olla kivetöntä?
 Tuossa kun vielä viimeistä hiontaa tehdään, niin jäätiin ihmettelemään kyseisen koneen tiliä, joka menee miinukselle. Eli meni kone lunastukseen ja vakuutusyhtiön lapun mukaan jäännösarvo on alvillista myyntiä. Kirjattiin maatalouskoneiden luovutus -tilin kautta. Alvi näyttäis menevän oikein. Kyseisen koneen tili menee miinukselle, kun saatu summa oli suurempi mitä poistamaton arvo -vai mistä se johtuu? Onko tämä oikein ja tuloutuuko myyntivoitto johonkin?  ::)
Ootteko ikkunaremonttia teettäny hiljakkoin? Meinas vähävaraisesta tuntua ensikuulemalta aika hinnakkaalta parin ikkunan vaihto. Äitini (78 vee) on jostain saanu päähänpinttymän, että yläkerran ikkunat putoo justiinsa. No huonoja ne varmaan onkin.

Oli tänään sitten käyny edustaja tekemässä tarjouksen. 3800 € sis. alv oli kahden ikkunan hinta vaihdettuna. Päivän homma kuulemma. Sanoin muorille puhelimessa, ettei vielä tilaa, vaan kysytään ny viä muiltakin toimijoilta (vaikken mää niitä maksakaan). Ei osannu sanoa työn osuutta (sillä on merkitystä kotitalousvähennyksen vuoksi).
Taas olis haaveissa vähän isompi lietevaunu. Ja vielä niin, että tuo nykyinen on ehjä, sit olis kaks.

Budjetti on vain muutamia tonneja, joten vanhoihin käytettyihin olen katseeni kääntänyt. Isot pyörät sais olla, nykyisessä 6 m3 Tempossa on pienet. Täyttö päältä ja levitys pintaan on nykyisessä, niillä pärjätään.

Äsken ainakin oli myynti-ilmoitus 11 m3 Temposta ja jostain Palmusta. Eihän noista vanhoista koskaan tiedä (muuta kuin omastaan tietää, mitä siihen jo on tarvnnut korjata).
Haku palautti sanalla lehtipuhallin niin monenlaista juttua, että tein uuden aiheen. Asia juolahti mieleeni, kun zoomailin painepesuria ja oli jotai nhlpista tyrkyllä. Tuolle puhaltimellekin olis käyttöä joidenkin koneiden puhdistuksessa. Paineilmaa kun on käytettävissä vain navetan edessä pihalla eikä viitteis aina siihen ihan koko koneellista moskaa puhaltaa.

Eli halpis tai merkkituote? Pieneen käyttöön varmaan halpis, mutta mikä? Onko moottorin koolla merkitystä, tehoa lienee isommassa enempi. Ei oo noiden varsinainen sesonkikaan, vois saada jonkun vanhan mallin paikallisesta sopivasti?
Webbiwisu tarjoaa 1-vuotiseksi viherkesannoksi mallia riista ja maisema ja monivuotiseksi mallia nurmi ja niitty. Tää lienee muuttunut viiime vuodesta, kun oli vain yhtä mallia 1-vuotinen viherkesanto. Kesantoa siis ajatuksena perustaa ekologisen alan täyttämiseksi, miten noiden niittosäännöt ym. eroaa?

Saako yksivuotisen (riista ja maisema) "korjata" syysviljan alta jo heinäkuussa?
Tällai liukkailla semmonen takavetoHiace ei oo kovin maastokelpoinen. Tuli kossin kanssa vaan puhetta, että mitä semmoisen renkaissa kuuluis olla painetta. Turha kai liikaakaan olla, vois olla pitoakin paremmin löysemmällä? Kun kuormaan kumminkin on aika vähän, timpurin työkalua jotain mukana kulkee. Oliskoohan ne renkaat 195/70x15C tjsp.
Autojen rekisteriotteen teknistä osaa ei kuulemma enää marraskuun puolivälin jälkeen ole tulostettu katsastuksen jälkeen. Mistä vois tarkistaa peräkoukun vetotiedot yhtä helposti kuin vanhasta otteesta? Niin ja mahtaako tulla kakkososaakaan enää, omistajan vaihdos tehdään sähköisesti. Ja koijaus + epäselvyydet lisääntyvät exponentiaalisesti.
Oliko jollain muistissa check -listaa tarkistettavista kohdista, kun rippikouluikäisen VW Passatin webasto ei osoita lämpenemisen merkkejä.
Onko tämä käypä? http://www.finncontshop.com/epages/finncont.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20130828-11092-246056-1/Products/Jerry-250-58637

Pitääkö olla valuma-altaallinen, 450 litraisen sellaisella saisi?

Talviaineen säiliö pitää myös sähköpumputtaa, 230 V pitäis olla ja edullinen, ilman mittaria. Ehdotuksia? IhanKaikkeinHuonoin?

Alkaa vissiin isännällä huumori loppua kun täytyy tällaisesta avautua. Onpa muutenkin ollut melkoisen rankka vuosi, ainakin henkisesti. Pari viikkoa sitten vituiksi mennyt kyyttölehmän vasikointi päättyi kohdun ulosluiskahdukseen ja tiesi lehmälle raatoauton kyytiä. Tänään aamulla oli reilu puolivuotias vasikka kuolleena ryhmäkarsinassa. Eihän näissä mitään, sillä jolla eläimiä on, myös tapahtuu eläimille, hyvää ja pahaa vuorotellen. "Mutta pohja se on minunkin säkissäni"!

Reilu viikko sitten jouduin auto-onnettomuuteen ilman omaa syytäni. Tai no, jälkiviisasteluna voisi todeta "en osannut väistää". Moni myös lohdutti "onneksi kukaan ei kuollut" ja "peltiä saa uutta". Totta, mutta...

Ajoin kantatiestatuksen omaavaa uraa kohdassa, jossa nopeusrajoitus vaihtuu taajamamerkin kautta kuuteenkymppiin. Vasemmalta sivukadulta änkes KOLMION TAKAA joku kossi risteykseen niin, että minulla ei ollut muuta mahdollisuutta kuin jarruttaa ja yrittää välttää törmäys. En onnistunut vaan törmäsin keskelle ranskattaren kylkeä. Onneksi kuljettaja oli autossaan yksin, pelkääjän paikalla olis varmaan tullu noutaja.

No siinä lanssissa meitä vähän jututettiin ja tutkittiin mahdollisten vammojen varalta. Ensihoiturit kyseli tietoja ja kuulin sivukorvalla, että vastapuoli olis syntyny -97, ts. saanu kortin vuonna 2015. Oliskohan tullu arviointivirhe kokemattomuuttaan? Sen verran sivutölväsy oli käyny kropan päälle, että sai autokyydin sairaalaan asti tarkastukselle.

No tää neropatti KIISTÄÄ syyllisyytensä. Poliisitkin vähän oli, että siinäpähän kiistää selvän asian, rikosilmoitus on kirjattava. Tutkija ottaa yhteyttä...

Mutta se mikä mulle kasvattaa kyrpåå ottaan on se tosiasia. että nyt realisoitui worst scenario. Eli se, että törmään valtavan käyttöarvon omaavalla, mutta rahallisesti melko vaatimattomalla maasturillani johonkin *******n autoon. Mullehan ei tullu mitään vammoja. Autosta puskurin päät solmuun, vinssi keskellä teki suurimman työn pösön kyljen moukaroimisessa. Aivan uudet lisävalot solmuun, toinen ajovalopolttimo pimeänä ja vilkunlasi rikki. Kuskin oven lasinnostimen vipu poikki (ottikohan polvi siihen?) Ei vuotoja ei kolinoita ym., ajoin kolaripaikalta kotiin. Opiskelijakaverin 50-vuotisjuhlat, jonne olin matkalla, jäi sattuneesta syystä väiin.

Koko viikko vitutti niin, etten viitsiny tehdä autolle mitään. Tänään tarvitsin autoa ja oli pakko laittaa valot kuntoon. Polttimoa vaihtessani mittailin vähän toista kulmaa ja totesin, että varmaan sentin pari on taaempana mitä toinen puoli. Nokkapellissä ja eikä vasemmassa etulokasuojassa ole mitäåän vekkejä, mutta jotenkin ne on vääntyny. Toinen puskurinpää on vähän tehnyt tuhojaan pelleissä. Maskin Toyota -merkistä on pudonnut Toy eli se on nyt pelkkä yota!

Ilmoitin asiasta viikko sitten omaan vakuutusyhtiööni ja sieltä soitettiinkin perjantaina. Poliisilta ei ollut vielä kuulunut mitään, mutta olivat kirjanneet asian vakuutusyhtiön omaan järjestelmään. Minulla ei ole vastapuolen tietoja (poliisilla on), ei edes ajoneuvon rekisterinumeroa sillä vastapuolen autossa oli keltaiset koenumerokilvet. Mahtoiko olla edes liikennevakuutusta?

Turha mun lienee mitään vakuutustarkastajaa odotella, oikeusprosessi voi kestää vaikka puoli vuotta. Mun täytyy katsastaa tuo katista ens viikolla. V1tuttaa jo etukäteen yli kaiken se, että siinä on joku perkeleen kallis vamma törmäyksen jäljiltä. Vaikka vastapuoli olis lopulta syyllinen, vakuutusyhtiö vakavan vaurion tapauksessa varmaan lunastaa sen jollain nettiauton hinnalla/2. En saa mistään vastaavaa autoa vaikka sellaista tarvitsen melkein päivittäin. Tuostakin on vielä maksamatta kaksi ja puoli vuotta...

Haittaako se, että välillä ja hetken pikkasen v1tuttaa?
Maaseudussa oli taannoin mainos jostain parin tonnin traktorikäyttöisestä hakettimesta. Eipä jääny sekään mieleen. Mutta mitäs muita vaihtoehtoja olis vai onko ne kaikki Kellfrin tasoa?

Lähinnä maisemanhoidollista silppuumistarvetta on vähän väliä, ei polttokelpoisen tekoa. Ku yhdestä ja toisesta paikasta niitä risuja olis tarve raivata ja pienimmät ainakin on vähän työläitä pienentää poltettavaan muotoon. Eikä niitä oo kovin ilo kuskatakaan.
Meinaako joku olla Arska tehtaalla 20.11. klo 10 - 15 ?

facebookissa ainakin oli mainoskin https://www.facebook.com/arskametalli/?fref=ts
Kyllä ihminen on sitten tyhmä - tai vaan mukavuudenhaluinen

No kyllästyin jokunen vuosi sitten joka lohkolle mennessä lisäämään ilmaa vanhan vihreän (Farendlose) keskipaikoispöyhimen renkaisiin. Niinpä kätevänä leivoin siihen alle jotkut samankokoiset IKH -kaupasta hommatut uudet pyörät ajatuksella "kyllä ne siinä kestää".

No ei kestä. Ilma pysyy kyl renkaassa, mut laakerit ei kestä.

Samanlaisia en enää laita tai sinakaan noin huonoja. Noi taitaa olla 20 mm akselilla (taitaa siellä holkit olla nytkin, jos akseli olis alunpoerin 16 mm?), mutta koskapa en semmoisia ole löytänyt, niin täytyy varmaan tyytyä 25 mm akselilla oleviin. Rasvanipalliset sais olla, jos ne sitten paremmin sais kestämään? Se koko on jotain 400/100 4.00x8 tjsp.

Täytyy varmaan menn dyykkaamaan ne alkuperäiset pyörät romukasasta ja toivoa, että saa niihin renkaat jostain. Vaihtoehtoja?
Onkohan Bögballen levityssiivet (siis ne lautasten päällä olevat pellikulmat) tehty jostain erityisen kalliista materiaalista? Kun koon setä sanoi sarjan (4 kpl) hinnaksi 385 € sis. ALV. Köyhästä vaan tuntuu kalliilta.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 11