Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Arska tehtaalla  (Luettu 5580 kertaa)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Arska tehtaalla
Meinaako joku olla Arska tehtaalla 20.11. klo 10 - 15 ?

facebookissa ainakin oli mainoskin https://www.facebook.com/arskametalli/?fref=ts
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

select o speed

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 153
Vs: Arska tehtaalla
Minä. :)

Pottunokka

  • Vieras
Vs: Arska tehtaalla
Miks tuosta tulee että terska ahtaalla.... ::)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Arska tehtaalla
Todennäköisesti en, ellei joku tarjoa kyytiä. Kerran käytiin siellä nimimerkki Timppan kanssa. Mun mielestäni valaiseva kokemus. Tämän jälkeen olen osannut arvostaa Antin laadun todella korkealle. Käykää ihmeessä katsomassa, kellä vaan mahdollisuus... :)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: Arska tehtaalla
Todennäköisesti en, ellei joku tarjoa kyytiä. Kerran käytiin siellä nimimerkki Timppan kanssa. Mun mielestäni valaiseva kokemus. Tämän jälkeen olen osannut arvostaa Antin laadun todella korkealle. Käykää ihmeessä katsomassa, kellä vaan mahdollisuus... :)
Kauniisti sanottu  :P
pessimisti ei pety!

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4393
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Arska tehtaalla
Liittymättä mitenkään otsikossa mainittuun valmistajaan, tiedän että tässä lähialueella erään firman 2 samanlaista uutta alipaineuunia kypsyi heti ekana syksynä romuksi. Lieneekö vastaavia tapauksia paljonkin - samaa mallia on varmaan myyty ympäri maata.

Vaikka takuu toimiikin, niin vähän tuntuu taas että protoja markkinoidaan valmiina tuotteina.

farmex

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 671
Vs: Arska tehtaalla
Miksi juuri Arska, ja millä tehtaalla?

MLK

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 581
  • Agronjetin ryhityskehmä
Vs: Arska tehtaalla
Soppa oli hyvää (y)
"Jos seipään molemmissa päissä on pässinpää,kumman osa on onnekkaampi?"
  Bisquit

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Arska tehtaalla
10 päivän päästä on perinteisesti ollut Antin tehtailla Antinpäiväbileet.
Mystinen kesälaatumies

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Arska tehtaalla
Yleissivistyksen vuoksi kävin Mepun tehtaalla. Ekaksi pitkä miinus siitä, että tehtaan puolelle ei oltu järkätty tutustumismahdollisuutta. Ulkovarastot sai kai kiertää läpi, no, kyllä siitäkin jotain mielikuvia muodostui... ;D Esitelmät kohtalaisia, mulle oli uusi tieto, että Mepu on myyty 2010 kanadalaiselle AGI:lle, joka on täysin viljankäsittelyyn erikoistunut yritys. Liikevaihto yli 600 miljoonaa euroa jne. Tämä omistus tuonee varmuuden siitä, että Mepua tehdään täällä jatkossakin ja varaosia löytyy. Esityksissä oli vähän ihmeellistä, kun kiinnitettiin huomioita taloudellisiin asioihin. Isäntien pitäisi kuulemma hiukan miettiä mihinkä niitä rahoja tunkee. Hakelämmityslaitteistakin saadaan koottua niin kalliita lämpökeskuksia, ettei ne tuota muuta kuin hyvän mielen maailmanparantamisesta :o Investointituissa koitetaan joillekin osa-alueille saada 5% korotuksia, kannattaa olla tarkkana. En jäänyt seuraamaan ylijäämäkamojen huutokauppaa, väkeä ei niin kauheasti ollut liikkeellä, että joku saattoi tehdä ihan hyviäkin kauppoja. ???

Pottunokka

  • Vieras
Vs: Arska tehtaalla
Yleissivistyksen vuoksi kävin Mepun tehtaalla. Ekaksi pitkä miinus siitä, että tehtaan puolelle ei oltu järkätty tutustumismahdollisuutta. Ulkovarastot sai kai kiertää läpi, no, kyllä siitäkin jotain mielikuvia muodostui... ;D Esitelmät kohtalaisia, mulle oli uusi tieto, että Mepu on myyty 2010 kanadalaiselle AGI:lle, joka on täysin viljankäsittelyyn erikoistunut yritys. Liikevaihto yli 600 miljoonaa euroa jne. Tämä omistus tuonee varmuuden siitä, että Mepua tehdään täällä jatkossakin ja varaosia löytyy. Esityksissä oli vähän ihmeellistä, kun kiinnitettiin huomioita taloudellisiin asioihin. Isäntien pitäisi kuulemma hiukan miettiä mihinkä niitä rahoja tunkee. Hakelämmityslaitteistakin saadaan koottua niin kalliita lämpökeskuksia, ettei ne tuota muuta kuin hyvän mielen maailmanparantamisesta :o Investointituissa koitetaan joillekin osa-alueille saada 5% korotuksia, kannattaa olla tarkkana. En jäänyt seuraamaan ylijäämäkamojen huutokauppaa, väkeä ei niin kauheasti ollut liikkeellä, että joku saattoi tehdä ihan hyviäkin kauppoja. ???

Ihmeellisen hienoa on, kun maatalouteen laitteita tekevä yritys kehottaa isäntiä miettimään investointien taloudellisuutta. Ja kyllähän sitä pitäisi miettiä, eikä pelkästään miettiä, vaan ihan käytännössä laskeakin ilman eri kehoitusta, vai onkohan firmalla näin kehottaessaan ketunhäntä kainalossa, eli älä investoi kilpailevan firman laitteisiin, vaan jos investoit, niin investoi meidän laitteisiin.

Mutta joo, kaikessa taloudellisessa toiminnassa, mitä viljanviljelykin on, lähtökohtana toiminnalle on toiminnan kannattavuuden laskeminen.
Laskukone on minkä tahansa yrityksen tärkein kone.