Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 32

Viestit - Cutana

Kokemuksia ja mielipiteitä rehuleikkureista otetaan vastaan.
 N.1,6-2,0 metriä leveyttä. Luja ja hyvä pitäisi olla tietenkin.
Olisi haave että ei tarvitsisi hitsailla aivan heti. TS Bucket on ainakin painava muihin verraten.
Jotenkin olen sitä mieltä että kuikka on jo kokeiltu..
Kunnon istuin,eikä ryskähommiin mukaan,kyllä ne kerkee sinne sitte kuskin penkillä istuen.
Olisko se tähän että nimerkillä kokemusta 4000 Foortin kyydissä olosta on,pää paukko millon minnekkin,välillä tähtiä näky.
Mutta pakko oli päästä mukaan,perhana.
Aika paljo tasasempaa kyyti nykyisissä vehkeissä kyllä.
Mulle opetettiin ihan ns. maatalouskoulussa että kolhijat ne puimurissa on.
Siitä onko niitä vaikka kaheksan ei ollu opettajalla näkemystä.
Eikä vissii kokemustakaan.
On sulla kans outoja ongelmia. Valtra sirittää ja Jonnikka halakee. Vaikka mulle on usein sanottu, että "ei koskaan kellään ikinä " , niin tuohon en oo uskonut, mutta nyt on erikoosia juttuja.

No "näitä ei koskaan" tai erikoisia juttuja on nyt ollut lähiaikoina sattunut kohdalle. Onneksi ovat kuitenkin olleet luultua pienempiä. Mutta ihmettelen, jos ammattilaiskorjaajat tuollaiset halkeemat toteen ja pelottelee omistajan remontilla, mutta sitten mennäänkin pienemmällä korjauksella. Kyseenalaistan kyllä vähän sitä ammattitaitoakin.

Yhtä kaikki, mutta vastaavan rakenteisen jonnun omistajien on kyllä hyvä muistaa tarkastaa oma nivelakselinsa, ettei leviä kesken ajon. Tyypillisesti ilmeisesti rikkoo vaihdelaatikon kuoren ja kustannus lähentelee kaikkineen 10 ke.

 Nivelakselilla varustettuja jontikat olleet noin vuodesta -91 lähtien. Vaihdelaatikon etummainen lohko tais about tonnin kustantaa.

Koitetaas uudestaan. Näiden historiasta on tietoa että tuo akseli hajotessaan särkee muutakin. Että sillä jos joku kuvittelee sen nivelakselin pätkän olevan ikuinen ni omassa päässä on suurempi vika ku koneessa. Kymppitonni ja vaihtoon. Tai reilu kymmenen vuotta.
Se ku tuo vaseliini on semmosta vekkulia että se öljy haihtuu pikkuhiljaa ja jää vaan ne saippuat.
Aikoinaan,siis 05 aikaan mulle myytiin isompi pumppu ku samanhintanen ja parempi.
Piti joku putki vaihtaa eripituseksi yms.
Isompi se tosiaan oli,matalapainepuolelta,tosin liika iso sen ikäselle vehkeelle,orbitrooli vonkui isoilla kierroksilla ja vaihteiston suodatin räjähti sillontällöin.
Näille oireille ei syytä keksineet vaikka tutkivat muutaman kerran. Paljastu syy sitten ku vaihoin pumpun uudestaan ja voi voi ku meillä ei oo ku tätä pienempää ni otin sen. Vonkuminen loppu siihen.
Kunhan ei oo taas jotain vastaavaa kerran erilaisen oot saanu ja muka käypänen pitäs olla.
Kyllä näin on käyny.
Pitäs olla sitä seitkytviis senttistä ratakiskoo vastaavat ominaisuudet ni kestäs hyllyssä ja aurassa.
4 siipinen E160,paljon kynnetty. Ojas yksi katkennu ja niitä jousilehtipakkojakin jokunen uusittu.
Tunnit tulee täyteen,pitäisin vanhemmiten normaalina kulutusosana.
Kynnetään 80-100ha,yks lehtipakka on hyllyssä,samoin molemmat siivet ym.
Kiviä meillä on riittävästi,tosin vähentyneet vuosien vieriessä.
T4 mallieista karkaili etuakselin jousitus sydeemistä joku pultti/tappi omia aikojaan,tiskiltä sai uuden parannetun takuuseen kun meni hakemaan.
Onneksi pellolla eikä hetkeä aikaisemmin tiellä.
Peuran vanteisiin verraten,näistä ei kirjettä tullu kotiin.
Sysipaskoja molemmat,toisesta kumminki varotettiin.
Stiikga se ruohoa tasaseen syö..
Siinä leikkauslaitteen sähkökytkimessä laakeripesä normi millimitta ja akseli tuumanen. Laakerissa normimerkinnät,siis millisen.
Piti hetki hämmästellä ku uusi menny millään paikalleen. Löyty ihan varaosaliikkeen kautta moinen.
Yleensä niistä ohkasista moviputkista vuotaa tai niiden liittimistä. Fairya vaan tsup tsup.
Yhteispohjoismainen rattori,jeesus kuuma kesällä ja saatanan kylymä talavella.
13000h kokemusta ja näin vaalien alla myös näkemystä.
Komppaan vahvasti tuota ajonopeutta sekä äkeellä että kylvökoneella.
Perse pois penkistä ja katsomaan sitä työjälkeä.
Yks asia mitä oon fundeerannu,vantaan vetopiste ja varren pituus.
Vetopiste alhaaalla ja pitkä varsi on vakaampi. Pitää syvyyden paremmin.
Ok. Pitää unohtaa sitten nuo kapeammat ja tehdä kauppoja 9 metrisestä. Siihempä ei jää sitten kuin kaksi vaihtoehtoa joko claas tai kverneland. Kumpi sitten parempi claas 3000 e halvempi mutta kvernessa saa laskettua kuljetuskorkeutta matalammaksi
Ei mistään kotosin oo hauet jota toisella teolla kummikin mustana karhoon tulee.
Onpa joku karhomies mulle narissu että liian tarkka oot ku vaadin kahta ajamaan,kolmee ajaessa jäi haukia liikaa.
Tuohon lämmön vuoksi vapaakiertoon,hienoja synteettisiä öljyjä on hydrauliikkaan tarjolla,joko on käytössä?
Sulla ei ilmeisesti oo kiviä yhtään?
Minikaivurilla saa karkeempaan kohtaan reiän ku poralla,vaihtaa kapustaan välillä.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 32