Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Minä osotin kottikärryjä ja talikkoo,siinä on vaihtoehto jos Avantilla ajo ei onnistu.
Piidin muutamalle pikakurssinkin ja lupasin että pihalla saa harjotella.
Akkusydeemi kovasti pinnalla.
Esim. Teravoima googlettamalla alkaa juttua löytyä.
Siinäpä näkee miten noiden akkubisnesten käy,mutta selvä asia on että tasoittavaa varastointia tarvitaan koko ajan lisää.
Sitä olen fundeerannu tuossa Järvisen bisneksessä että miksi maatilat ei ole hänen visioissaan vahvemmin mukana?
Kun on kumminkin aika paljon paksummalla langalla kytketty verkkoon eli sais enemmän akkujaan aina yhteen paikkaan?
Tai esim tyhjä hyväkuntoinen navetta/sikala ison linjan vieressä,sais reilun hellesenssipaketin katon alle?
Perän Heiluminen on Hieno Juttu.
Toisaalta ennen oli aika moni taksi just takaveto mese.
Ihme kyllä taisivat niillä ajella vaikka muistelen talvien olleen kylmempiä ja luntaki enempi tais olla.
Ex appiukko sano se oli hyvä pitkä talvi,jos sinne asti pääsi renkailla etteivät puhki kuluneet niin talvi pärjättiin.
Rahakysymyksiä,ei ollu ylimääräsiä markkoja kuulemma.
Mossella oli sillon ajellu,perille sano aina päässeensä,metsurin hommia teki.
Joskus istuin kyydissä kun vanhaa miestä alko lapsettaa,Lada oli auto,vaan kovasti sitä vei ja osasi hommansa.
Kermaperseitä ollaan,eikös vaan.
Nurmeen saa ihan hyvän jäljen täydennyskylvöön siemenvantaiden kautta hinattavalla simultalla kun sopivan kostealla kylvää.
Kiekot uppoo ihan sopivasti, seurattava on mitä takana tapahtuu, Ajonopeudella ja värkin nostolla/laskulla saa riittävästi säädettyä.
Huomattavasti parempi tulos kuin vispilällä ja jyrällä.
Otappa nyt kunnon päikkärit ja ajattele sitten uudestaan koko kuviota. 2,5m kiekkovannas Simulta, nurmi ja suorakylvö. Hyväähän tuossa on , että peltoa ei ole pilattu järkyttävän huonolla kynnöllä, mutta ei kait siinäkään mitään sellaista ole, etteikö tuolla yrittämällä saa hullun mainetta.
Tämän voisi lyhentää, että "Saahan sitä aina kokeilla"
Jos ajelis ryöminnällä ja houkuttelis kaikki kaverit polokemaan mahollisia vantaan aikaansaamia viiruja umpeen?
Paljo olutta,kunnon talakoot
Eikä se niin vaikeeta oo,hattu päästä ja sanoo ei minun kiesillä tuonne ajeta.
Puukolla ei nyt samaan pysty kun Viikatteella.
Ei etes Kauhavallakaan vaikka puukkopitäjä onkin.
Ottaa kallistuksenvakaimen takaa pois.
Auttaa yllätävän paljon kuten myös If.
Nuo 400 pallorenkaat,vesilintua kun niillä kesällä heittää niin ihan paras.
Olin nuorena ajamassa 605 valmetilla puuta,aukkoa ja harvennusta.
Siis viime vuosisadalla,kaheksankymmentä luvun puoliväliä noin.
Takasillan päällä oli sen aikaiseksi isohko patu,en muista nummeroo mutta jatkolla jaksoi nostaa takarattaan ilmaan.
Alkuun oli kärri jossa oli telinä nuo kirotut pallorenkaat,sitten tuli jykevämpi jossa oli kuorma-auton etuset telinä,en muista kokoa,mitä ne siihen aikaan oli.
Mutta ero kulkemisessa oli valtava vaikka kuormat isommat,nousi kannon yli ja meni lumessa.
Jos vinnaroit telan yhteen renkaaseen,siis kertaa neljä eli kaikkiin pätkät niin saattas olla pyörimiseen hiukka apua.
Ainakin keveämpi vetää verraten jos perinteisesti kahen renkaan yli kerralla laittaa.
Ei tosin saata pysyä paikoillaan.
Vanha totuus,jos pyörä ei vedä se jarruttaa.
Ja tela jarruttaa vielä enempi.
Lienee liike se pointti,merimies tarnat kertovat että myrskyllä jos laivan viljaruumaan menee niin pois ei enää pääse.
Kaverin kanssa tuumailtiin että tänäpäivänä tulee uutta mallia ja uutta tekniikkaa sitä vauhtia että ei kerkeä kukaan eikä mikään huolto kunnolla perehtyä ja saada riittävää kokemusta.
Ja ikävä kyllä ei niin pitkäikäistä tekniikkaa.
Kuinka ollakkaan törmäsin kaveriin pitkästä aikaa, tovin jo ollu nämä äs censot alla ja hyvin tyytyväinen oli niihin.
Värkkää erillisen mittarin,toivoo ettei se oo seilori