Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 29

Viestit - Cutana

Ok. Pitää unohtaa sitten nuo kapeammat ja tehdä kauppoja 9 metrisestä. Siihempä ei jää sitten kuin kaksi vaihtoehtoa joko claas tai kverneland. Kumpi sitten parempi claas 3000 e halvempi mutta kvernessa saa laskettua kuljetuskorkeutta matalammaksi
Ei mistään kotosin oo hauet jota toisella teolla kummikin mustana karhoon tulee.
Onpa joku karhomies mulle narissu että liian tarkka oot ku vaadin kahta ajamaan,kolmee ajaessa jäi haukia liikaa.
Tuohon lämmön vuoksi vapaakiertoon,hienoja synteettisiä öljyjä on hydrauliikkaan tarjolla,joko on käytössä?
Sulla ei ilmeisesti oo kiviä yhtään?
Minikaivurilla saa karkeempaan kohtaan reiän ku poralla,vaihtaa kapustaan välillä.
m+s= metsäsuomi hydraulimoottori.
Muutamasta kyseisestä kokemusta,koitan pysyä jatkossa erillään.
Varmasti vetelee 10mm harituksella. Väännä tuon yllä olevan ohjeen mukaan.
80-luvun autolla, melkein millä merkillä tahansa pääsi sen 300 000km helposti. Vähän paremmilla kaksinkertaisen matkan. Vielä paremmilla kolminkertaisen matkan. Siis ilman suurempia remontteja moottoripuolella.

Nyt kun tekniikka on mennyt eteenpäin ja digiloikkaakin on loikittu, kaksataatuhatta on jo joka autolle eläkeikä. Kulkee senkin jälkeen, mutta remonttien hinnat alkavat olla niin suuria ettei yksinkertaisesti kannata korjauttaa. Ite tehtynä eri juttu, mutta on se nyt saatana.

Tai sitten käy kuin goldrush sarjassa. Kun vesipumppu alkoi antamaan vikakoodia hiukkasloukusta, niin korjaaja purki saasterojut mäkeen ja kas taas caterpillarin kone pyöritti nöyrästi vesipumppua  ;D
Siinä just näki sen järjettömyyden, viedään Yokonin korpeen kone, joka päivittelee itseään nettiyhteydellä .

Tuli nähtyä tuokin tapaus puoli vahingossa. Eikä ollut mikään pieni romumäärä, mitä pois revittiin. Sitten piti vielä vähän ohjelmoida, jotta saatiin käyntiin ja pillarilla oli edelleen hyvä omatunto.
Oliko Acert? Hieno systeemi.
Siis jos toimisi.
Pelekkää raitaa,oikein hienoo.
Eli vanhan malli varmon paalileikkuri,se joka on ku vaakatasossa oleva giljotiini.
Pystyykö kuivaheinä tai olkipaaliin?
Hanasaari on sen verran hieno laitos  kivihiilivoimaloiden joukossa että ei ny mollata sitä....
Sepän alla yks tuommonen,ihan korjattavissa. Laakerit loppu. Pöllumeheltä ostin uuden ja piru ei pumppaa soitti työmies. Heti helpotti kun laitoin punasen johon maihin ja mustan plussaan. Punasessa hienosti vielä sulake hauenleukojen vieressä.
Kuormantunteva ehottomasti,sähköisellä hallinnalla,siis jos kepukkahallinta on vaihtoehtona.
Kokemusta 30 sarjan kuormantuntevasta 13 vuotta.
Miten montaa eri rasvaa käytätte. Itse olen käyttänyt kuulalaakereissa litium pohjaisia rasvoja. Taas  tappinivelissä kalsiumpohjaisia, esim punaisa rasvoja jotka ei sovi vierintälaakereihin.
Miten vahvasti seostettuja sitten voi käyttää kuulalaakerissa, niin riippuu kai pyörintänopeudesta Silppurin laakereihin pistin ihan keltaista yleisvaseliinia, kun pyörii vimmatusti. Omien selvitysten perusteella Esim Mobilin sinistä XHP222  litiumkomplexirasvaa voinee käyttää melko laajasti. Pääsisi helpommalla jos voisi käyttää vain yhtä.

Juuri samoilla periaatteilla, tosin Petro Canadaa ja Kendallia. Merkitystä myös sillä, kuinka helppo patruuna on vaihtaa ja kuinka hyvin se toimii rasvaprässissä. Nuo ainakin toimii Milkkarin akkukoneessa ilmavaivoitta ja tulee tyhjäksi kerrasta. Puimurissa lähinnä käytössä Petro Canadan Precision XL EP2, muuten menee hyvin pitkälle kendallin punaista.
Kendall SHP oli käytössä kauan,hyvä rasva. Hinta vaan kamusi ja kamusi että kohta kympin tuubi ni ny ollu vähä aikaa ilman.
ijasja2, millä hintaa sitä nykyään saa?
Ehkä toi keltainen litiumrasva on suosittu, kun se käy vähän kaikkeen ja on tavallaan turvallinen. Luin joskus tutkimuksen jossa väitettiin, että se rasvan sisältämä perusöljy olisi paras voiteluaine, mikäli laakeri olisi siinä öljykylvyssä, tai tavalliseen laakeriin painettas sitä öjyä kaiken aikaa lisää pikkuhiljaa. Artikkelin mukaan kaikki lisäaineet ja sitkostimet tekevät rasvasta huonompaa mitä tuo öljy on. Ne esitettiin ikäänkuin välttämättömänä pahana, joita tarvitaan, kun kukaan ei jaksa rasvata niinku tunnin välein tai jatkuvasti. Liäaineet ja saostimet esitettiin ikäänkuin keinoina estää liiallinen valuminen, ja kuumankeston paraneminen,  sekä kuitujen saaminen laakeripintojen väliin.
öjykylvyssä nuo kaikki ilmeisesti toteutuisivat ilman lisäaineita.
Juuri noin. Öljy on se joka voitelee ja muut osallistuu talkoisiin pitämällä öljyä voitelukohteessa.
Ns. keltainen perusvassu on turvallinen,just niinku kirjotit. Jos ei oikeasti halua opiskella rasvoja niin perusvassua vaan.
Huoltoukolla joka on sivutoiminen viljelijä. Tuttu mies ja varma maksaja ku omaansa korjaa.
Sivuja: [1] 2 3 ... 29