Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 35

Viestit - Cutana

Avautuvan kauhan vaatii,muuten ei mitään järkeä.
Toisaalta persveivarilla ei yletä ottaa eikä yletä laittaa,kärriä siirrettävä.
Haasteellinen kuormauspaikka? Tuommosen etukuormainhan on aika riski,muunnin ym,eikö sillä olisi tehokkaampi mättää?
Viimeiset 124 Mersut,-94,-95 vuosilta.
250 tehtaan turbo,sihen mieto päivitys,parisataa pollea niin ei tarvii jaloissa pyöriä.
Kahtokaapa vaikka maailmalta paljonko hyvä ja siisti maksaa,että ei ilmanen.
Yhdellä naisella joka asu tässä oli tuommonen,tietysti ropasin sitä katsastukseen ym,
Tulin vaan siihen tulokseen että on todella hyvin tehty kampe.
hyvä et löyty vika.   oishan tuo voinu tehä kivaakin juttua levitessään aikanaan..   mut on se ihme miten huonoista osista rakentelevat noita voimalinjoja..       maanantai kappaleita liikaa..          rampalla yleensä tapana maksaa omansa.   mut kun on kunnolla tehty ni ei kait noita usein tartte uusiks tehä...         itellä kyl on kokemus tuostakii,  nyyn aikaan,    ja siks kone kiertoon...   mut ei parempaan..  valitettavasti!
taitaa tuo suunnanvaihtamisen helppus nykyään rassata voimalinjaa jollain lailla enempi kuin ennnen l-h-r kepillisten aikaan...  ei tainnu fiudesta mennä pakki päälle vielä eteenpäin mentäesssä :-\ :-\ :-\ :-\
¨

On se noin,ja liikkeelle lähtökin liika helppoa,myös liian suurella vaihteella.
Se ei ole moottorin huonoutta jos se kuljettajan toimesta keitetään. Eikös -30 sarjalaisissa ollut kannen kieroutta johtuen liian hätäisestä koneistuksesta valun jälkeen?
Nimen omaan tiedän kansipahvin menneen -30 sarjan 2 venttiilikoneesta. Itsellä -20 sarjalainen 4 venttiilikannella -03.

Kyllä oli,jotain huonoa koneistusta tms.
Tiiviste ja taisi pultitkin päivittyä pikkuhiljaa.
Ärrä sarjan tiivisteitä osa laittanu,on vaan eri paksudella, kylmäkäynti kai rumaa. Ei omaa kokemusta,kuulopuheita.
Väillä ajankuluks ollu jelppimässä tuossa läheisellä korjaamolla ja joo toisilla on kammo kaikenlaista pesua/puhdistamista vastaan.
Saatana hyttiki haisee että pahaa tekee ja varmasti mokoman kirotun verkon takia joku polttanu moottorinsa tai jotain muuta.
Minusta taas varusteena jees,tykkään.
Lähtökohtasesti Deeren moottorin systeemi huonompi,yksiosainen syl kansi siis,eli elää enemmän lämmön kanssa kuin vaikka patavalun kaksiosainen,Cummins joka mukilla oma kansi jne.
Ja siis on se yksiosainen ihan perseestä käsitellä,hirmu jööti.
Eikähän nykyään tosiaan jälkikiritä kansia,venyvät pultit on,sitä taas en tiedä kuin kauan se venymä piisaa mutta tiukassa ne on olleet.
Muistan ekan venyväpulttisen jota tein,volkkarin 1600 diiseli,kai joskus 80 luvulla,ihmeteltiin niitä asteita ja pelättiin että ne pultit katkee mutta sinne ne vaan passas.

Kutosissa asiallisella käytöllä noin 7000-8000 tuntia ja kannentiiviste.
Vedosta jäähdyttämättä sammutellen luultavasti lyhempi.
laturista mitattu 14,5 v ja mittari kertoo 12,6 ja sen vuoksi ei esim.  suunnanvaihto reakoi.. ja kierroslukumittari toimii nekatiivisesti.   painat kaasua ja neula siirtyy kohti nollaa..  ja kesken ajon ilmestyy teksti automatic mode daclaps ja sit ilmestyy joku häikkäkoodi joka ei sit  poistu ennenkuin sammuttaa koneen ja virrat pois.     vijkaakoodia ei tietä kukaan kun tehtas ei kerro maahantuojalle sitä.   ja välillä pikavaihte vaihtaa etestakasin..  hetken ja sit taas toimii kun puottaa kytkimestä automatikin pois..  toimii kepin napeista.      ei siinä tuon ihmeempiä sähkyhäikkiä löyty,   paitsi että sammuttaa ulosoton kesken kaiken...     huolto ei noista ymmärrä.   eikä "löytä" vikaa..

Siis tehdas ei kerro maahantuojalle koodia?
Huolto ei ymmärrä mittään?
Nyt on kyllä sakeeta tarinaa,hirveetä jos on puoletkaan totta niinku sanonta kuuluu?
Ethän vain ole se epämieluinen asiakas johon on niinkuin kyllästytty?
Vuojesta 2007 ollu sähyrakkori,can väylät,hydet sähyllä,päisteautomatiikat,jouset. Hyvin on pelannu,hyvin oon pitäny,tyytyväinen oon ollu,tuntejakin 15th lähestyy.
Korjattu on kun on vika ilmentynyt,ei kuitenkaan mikään murheenryyni ole ikinä ollut.
Tuon ansiosta osin Isäukko pysy virkeenä,mm.kynti päivät pitkät ja kehu kovasti,mulla oli taas halpa kuski.
Ei pystyny moiseen sähyttömällä,ei kun ei ihan terveen kirjoissa ollut.
En ymmärrä miksi joka vika koneessa on maailmanloppu?
Sähynen semmonen jo ydintuhoa vastaava?
Ei oikeastaan. Vanhan lohkon riisuminen vei ajasta melkein puolet. Parina päivänä hommaa nikkaroin Valtraan. Linjastojen putkikoot passasi ilman sen kummempia sovittamisia. Lohkolle löytyi hyvä paikka hytin alla ek:n taka-akselille menevän tuen suojassa. (siellä oli entinenkin mekaaninen lohko).
Letkutus aikas tarkkaa hommaa, joutui hieman kulmilla passuuttamaan. Helpottaa suuresti, jos letkujen tekeminen onnistuu paikan päällä. Sähkösarja tulee valmiina.

Vanhoja suht siistejä letkuja kun pitää jemmassa niin niilä on mukava mittailla,eli pistää letkun kiinni toisesta päästä ja pujottelee&taivuttelee paikoilleen,sitten vaan merkki letkuun,kiskoo suoraksi ja ottaa mitan.
Kiitos vastauksista&kommenteista.
Entinen mekaaninen on paikoillaan,kakkoskoneesta kyse ja kuume kävi korkealla mutta olkoon tuo entinen toistaiseksi.
Mitäs nollavitosella ikää?
Rapia kolkytä vuotta?
Se on pitkä aika,ei tarvii niitä siemeniä kovin montaa joka vuosi sinne tankkiin mennä niin lopulta on liikaa.
Eka minkä muistan mitä Isännät taivasteli oli iso paarma 165 Fergun tankissa,alkaa kai 50v siitä olla.
Ferguun löyty aina vedot naama punasena puhaltamalla tai tai sillä polettavalla rengaspumpulla,mistä toki ihania ja hikisiä muistoja on itsellänikin.
Paarma löytyi kun tankki irroitettiin ja huuhdeltiin.
Täyttöaukon siivilä vois olla vieläkin käyttökelpoinen varuste.
Taas on edellisistä tarinoista aikaa,siis haulla katoin jo.
Valvoil sähö ohjaus etukuormaimeen mitä saa Mp-liftiin,
Onko hyvä ja toimiva?
Kaivautumiskoneessa sähköinen suoraan virtalukosta toimiva,moksahtaa kuuluvasti,tykkään,kätevä,pelannu vuodesta 2005,kerran aukasin,joku hapettuma/kosketushäikkä oli.
Aiheesta automaattinen/sähköinen piti nyt kookkelia kiusata niin on niitä hienoja,olikos hintaa 4satasen seteliä ja on sellainen led/magneetti ohjattu,eli siinä ohjauspiirissä vilistää amppeerit vain kytkintä käytettäessä.
Sähkötön sähköinen päävirtakytkin.
Jummijammi.
Mulla eka oli maaselänkoneen kingcat,en muista vuotta mutta tavallaan aloittivat niiden tekemisen uudestaan.
Siinä oli aivan järkyttävä hydrauliikka,ikh tason venttiilit siellä etukotelon sisässä alempana ja sieltä vänkyrä rautatagoilla välitys niille vivuille,ei palloniveliä,ainoastaan mutka puikossa ja reikä latikassa systeemi,välystä jo uutena riittävästi.
Kyllä sillä oppi viimein ajamaan vaan hätänen se oli.
Viikon kun olin harjotellu niin tulin kipeeksi,sitte vielä onnistuin kaatumaan ja nilkkaa teloin,venähti ja tietysti turposi,lomittajaa en saanu,helkutin märkää paalirehua oli syötössä.
Siinä kuumeessa toinen koipi melkein pois pelistä hoidin hommat muutaman päivän ja tuumasin kingcatille että kyllä saat talossa olla ja hommasi tehä vaikka aika esitys pohjanmaan raudan pilaamisesta ootkin.
Muutamia vuosia ja vaihdoin käytetyn 320 Avantin.
Kuitenkin joka ...tun päivä se vähintään kahesti otettiin tulille,syöttöpumppuun laitoin pari kertaa niitä jousia sinne ja reparoin sen etuakselin,äänenvaimenninta piti korjata.
Talon eniten päivittäin käytetty kone,ei tunneilla vaan tehtävien määrällä laskien ja ehdottomasti podiumilla luotettavuudellaan ja tässä kisassa on mukana myös lypsykone sekä maitotankki.
Suoraan pohjan alta pystyi traktorilla trukkipiikeillä kantamaan jos kauemmas oli tarvis viedä. Kuten vaikka naapurin parsinavettaan jos siellä sattu vaikka olemaan parteen kuollut lehmä,niitä varten minulla oli jemmassa muutama rissa ja ja vahvaa köyttä.
 Pajassa oli kaverina,kääntelin ja nostelin korjattavia kamppeita paremmin esim.hitsattavaksi,hydrauli halkojan vieressä se pärisi,samoin meillä oli hydemoottorilla viljaruuvi joskus ja paljon paljon muuta.
Myyty on jo,ei tarvista niin paljoa kun karjaa ei ole enää.
Mutta!!!!  Naapuri kun vaihtaa tojoa uudempaan niin kehuu että sai saman ku makso vaikka oli jarruremontti tulossa.
Minä sain Avantista enemmän ku maksoin vaikka siinä ei jarruja oo olleskaan.
Varallisuus ei ikinä piisannu siihen neliveto tojoon,tai ehkä olis jos olis Avantin antanu vaihossa,jota nyt en edes jostain syystä harkinnut.

Perän kohoamiseen ja semmoiseen muuhun liikaan kiireeseen liittyy myös selkävamman mahdollisuus. Laukoo aikalailla kun niikseen sattuu.
Tuo mainittu selälleen meno on kanssa paha,talikko ylhäällä ei pitäs koohottaa eikä ilman työlaitetta.
Kuten käy ilmi tästä ketjusta,todella pätevä vehje. Maalaisjärkee vaan mukaan.
Sivuja: [1] 2 3 ... 35