Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 35

Viestit - Cutana

Mielenkiinnosta vilkasin noita Soliksia,Mitsun kone ja hillitön takuu,maailman suurin valmistaja,uskosin kyllä olevan asiallinen vehe.
500kg luvataan etukuormaimen nostavan,riittää heinäpaalille.
Eläkä osta sitä pienintä vaan suoraan tuo 26 ja vielä hst voimansiirto,ei tarvihe vaihteiden kanssa pelata.
Varmaan koe ajon järjestäävät kun kyselet,siitä vaan kokeilemaan mikä malli on mieluisin.
Mikähän noista kantas paskaa ja mutaa vähiten mukanaan tielle?
Tuollaiseen on todella helppo viskata ketjut päälle kesälläkin jos jotain liejukkoa tarvii mönkiä eli nurmikuviollakin pärjää,
Teolliset ois tosi lujat mutta kovemmat ovat ajaa kuin normirenkaat ja paksu ripakuvio niissä joten se pito tietyissä olosuhteissa huonompi.
Noin pienet renkaat kyllä kaikki montut löytää muutenkin eikä niolla taideta hirveästi kiihdytellä ja eikös siitä kiireestä se stressi tule?
Elämän suuria valintoja,palakovapalapalaxketjusirkkelipala xxx..
Kirveellä ja kiilalla aika paljo kokemusta sillon joskus,hyvä on nämä paalxit ja hakit,sumulla ja iliman.
En tykkää viilata,maata joskus löytyy,ikävä kyllä.
Mutta valita saan millä teen,siitä tykkään,enempi naurattaa jos pitäs aina terä vaihtaa ku joku eri mieltä.
Hymiön tekisin jos ossaisin ..,,:D
Ei oo tuommosia vehkeitä mutta vuokralla niitä on ollu erilaisia ja aika monissa talkoissa niihin päässy tutustumaan.
-Pyöröterä vs. teräketju,ei riitä kokemus vielä kumpi parempi,mutta kovapalaketjun haen ekana jos teräketjukone
-Painin,sujuvatoiminen, pitäisi olla katkastavalle pöllille,ei kääntyilis katkastaessa
-Motomies kehu vaseliini voitelua teräketjulle,saaneeko klapikoneisiin?
-Purulle pitäs olla joku poistosydeemi,purusta ne toimintahäiriöt tulee kun vivustot tahmoo
-Hakki2 ollu pari kertaa eli 2 halkasua. Pitää paidan kivasti märkänä,tehokas
-Monessa kuljetin liian nopea,kun laitat lauluja koneeseen niin että tapahtuu niin kuljetin syytää kalikat hevonkuuseen asti eikä saa kalikoista kunnolla kiinni
-Nostimet kunnolliset joihin useempi pölli kerralla,siis jos ei syöttöpöytää,apulaisen käytettävissä mahollisesti
-Helposti avattavat suojat halkasussa,on se kalikka välillä poikittain kumminkin
-Helppo ja tarkka halkaisun säätö. Myytävä normiin mutta omat suuremmiksi,tikut karkaa piipusta,isommat palaa huomattavasti kauemmin.
Varmaan paljo muitakin mutta nuo nyt tuli mieleen,vaikka nuo nostimet,tykkäisin kyllä että puuta on kokoajan tarjolla eikä tarviis ootella.
Pidän mieluummin pitemmän tauon välissä...

Rengaskoko tänäpäivänä aika tärkeä eli mahdollisimman iso,suora akseli tässä luonnostaan fiksumpi kuin pelastus viritys,samoin nivelet vetarissa edullisemmat kuin kulmavaihteet tms sydeemit.
Tässähän päästään aasinsiltaa neukuista jenkkilään,kun kun siellä kehittivät se avustavan hyde nelivedon niin kyllä etusia pienentämällä pelastuksen tyyliin lasken samaan avustuskastiin senkin systeemin.
Vertaan ihan kokemukseen siltä pohjalta kun nuorempana ajoin puita 903 valmetilla,se meni hyvin. Vaikka puuhun jos raski usuttaa.
Suraavaksi tullut 05 sarjan kone oli paljon huonompi kulkemaan,matalampi,pienemmät etuset ja se onneton akseliväli.
Kai ne kulmavaihteet saa kestämään vaikka 5000 Nm kun järeyttää mutta halpoja ja siroja niistä ei silloin enää saa :-(
Maatalousvehkeissä varmaan tukevimmat kulmavaihteet löytynevät isoista pystyruuvisista apevaunuista.. paalaimissakin on jonkinlaisia.
Mutta apevaunujen ovat hitailla kierroksilla ja suurella väännöllä.

Onko Pelastuksen etunavoissa muuten planeettoja ollenkaan vai onko se  'keppiveto' ? Lähin tuollainen on näköpiirin ulkopuolella että voisi tarkistaa.


https://russianironfinland.kuvat.fi/kuvat/Huoltomanuaaleja,+literature,+manuals/Belarus+TI-koulutus/61.pdf
Vetohommiin taas painoa eteen,tähän etukuormain on hyvä. Kauhaan maata tarpeen mukaan,herkästi käytän kyntäessä,ei suttaa eikä keiku taka akselin varassa niin paljoa,tiukassa paikassa ei karkaile vaosta. Tosin "mesomisen" saa jättää samalla kertaa pois.
John Deere mysteric hydraulic sano kerran yks seppä ja pani pakin kiinni ;D
Avustava etuveto ja insinöörin ideassa mahto olla ketteryys etusijalla tms,vetohommiinhan siitä ei oo kun tosiaan avustamaan ja kuten yllä mainittiin silloin jos haluaa toimia.
Mutta kun viisastellakkin pittää niin OSIA saa edelleen siihenkin..  ;D
Kun kahtoo sitä pelastuksen etuakseli sydeemiä ja sitten kuvittelee sen ison kuikan keulaan ja lumikauhan täyteen paskaa niin yhtälö alkaa ratkeamaan.
Vaikea tehdä kestävä tuollaisesta ja painoakin taitaisi kertyä aikalailla.
Sittenhän on vielä uudet Fendtit joissa on etu ja takapäälle omat portaattomat yksiköt ja molempien päiden kitikaaliyksiköille on opetettu vähintään tämä perus ympyrän kaks kertaa pii koo per Cee Ceen vai miten se meni jotta ei mutkille ajettaessa vastusta ja kai jonkinlainen kääntymis avustinkin on vetosuhteita vekslaamaalla.
Että Rahalla ratkee tämäkin  :o
Kolmivetojahan on kaikki  jos toinen etunen on ilmassa,ja nelivetoja jos kaikki pyörät maassa,fysiikan lait ei muutu miksikään etes huoltoaseman pöydässä  :P
Mutta joo ehdottomasti paras ja kannatan hydraulisesti kytkettävä levylukko,ne kun on sopivasti rajattuja ettei paikkoja saa rikki.
Oiskoon ite ledi hyvinki pitkäikäinen,taitaa se ympälillä oleva elektroniikka pettää ennemmin,ihan suunnitellusti epäilen.
Eihän business pyöri jos tavaraa menis vaan kymmenien vuosien välillä.
Avautuvan kauhan vaatii,muuten ei mitään järkeä.
Toisaalta persveivarilla ei yletä ottaa eikä yletä laittaa,kärriä siirrettävä.
Haasteellinen kuormauspaikka? Tuommosen etukuormainhan on aika riski,muunnin ym,eikö sillä olisi tehokkaampi mättää?
Viimeiset 124 Mersut,-94,-95 vuosilta.
250 tehtaan turbo,sihen mieto päivitys,parisataa pollea niin ei tarvii jaloissa pyöriä.
Kahtokaapa vaikka maailmalta paljonko hyvä ja siisti maksaa,että ei ilmanen.
Yhdellä naisella joka asu tässä oli tuommonen,tietysti ropasin sitä katsastukseen ym,
Tulin vaan siihen tulokseen että on todella hyvin tehty kampe.
hyvä et löyty vika.   oishan tuo voinu tehä kivaakin juttua levitessään aikanaan..   mut on se ihme miten huonoista osista rakentelevat noita voimalinjoja..       maanantai kappaleita liikaa..          rampalla yleensä tapana maksaa omansa.   mut kun on kunnolla tehty ni ei kait noita usein tartte uusiks tehä...         itellä kyl on kokemus tuostakii,  nyyn aikaan,    ja siks kone kiertoon...   mut ei parempaan..  valitettavasti!
taitaa tuo suunnanvaihtamisen helppus nykyään rassata voimalinjaa jollain lailla enempi kuin ennnen l-h-r kepillisten aikaan...  ei tainnu fiudesta mennä pakki päälle vielä eteenpäin mentäesssä :-\ :-\ :-\ :-\
¨

On se noin,ja liikkeelle lähtökin liika helppoa,myös liian suurella vaihteella.
Sivuja: [1] 2 3 ... 35