Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 25

Viestit - Cutana

Osia saa Liedosta,olemassa oleviin Peuroihin maakunnissa tietotaito valmiina,uusista ei tietoa miten huolto alkaa pelaamaan. Ihme jos eivät isosti hyödynnä olemassa olevaa verkostoa.
Pienemmät pajat ei enää edustuksia otakkaan muutaman koneen takia. Ramppaa koulutukset ja maksa lisenssit persnettoa tulee.
Vianoorilla on homma hoitunu. Nopea ja helppo. Eikä se laskukaan paha oo.
Öljyn ulkonäöstä voi jotain päätellä,on action siis eli töissä olen kone lämpimänä,vaahtoaako onko vettä eli väri,koostumus. Ite yleensä vaihan jos tietoa ei ole. Myy pois,koneen  hinta ja öljyistä 600 säästöä kaivattaa pitkän pätkän. Ja menee kertapoistoina.
50h tunnin huolto tehty, jos sitä ei ole saatu tingittyä
kaupanteon yhteydessä pois. Voihan joku rengeistä olla
niin viitseliäs, että putsaa hyttiä. Vaihtokone riviin mennessä
kone pestään ja ilmoituksessa kerrotaan, että on iso huolto
juuri tehty. Siihen aikaan kun taksit oli mersuja, oli autoilija tarkka
ettei autolle tehty mitään ylimääräistä. Tarinan mukaan kokenut
suhari tiesi moottorin äänestä, milloin oli aika tilata uusi auto.
Sillon tosiaan ku taksit oli Mersuja täälläpäin tekivät vanhemmiten jotain taikoja startille. Käämivät startin ankkurin eri volteille tms en oo varma oliko just noin kun aikaa tuosta on reilusti. Kumminkin kierroksia starttiin lisää,eli kone kyllä pelasi kun vain käyntiin sen sai.
Siihen oli ihan km lukematkin milloin tuo taika tehtiin ja myös km lukema kuinka pitkästi sen jälkeen vielä ajettiin ennen koneremppaa/auton vaihtoa.
Mahtaako tulla vielä maastulliin yhteydenottoja kun on katkennu?

Aika hiljaista on ollut jontikan vanteista..........
Ihan paskojahan ne,ainaki oli.
Kirjeellä muistivat osta vahvikkeet ja todella maksa ite.
Olipahan etes varotettu.
Vaiko vetäydytty vastuusta?
Minun ääni jälkimmäiselle.
Painoja suotta vertailla esitteistä tai ohjekirjasta, ku 50 versio eli liikenne niin rekkari otteessa on punnittu paino. Se voi olla ek;n kaa punittu tai ilman,riippuu milloin ek on asennettu. Näin se oli joskus voi olla että säädökset on muuttuneet.
Jeessus onpas wihurin kaa hankalaa ;D ;D ;D
https://www.nettikone.com/massey-ferguson/188-multipower/1892660
Tietääkö kukaan enempää tästä Hankkijan turboversiosta, ite en oo ainakaan koskaan nähny tällasta ;D. Ja mitenkä voi olla noin vähän ajettu, luulis että tollaselle tehokkaalle mutta näppärälle koneelle ois ollu töitä, vai onko sitten Hankkijan turbo räpellykset ollu nii susia...
Ratti on kyllä vähänkäytetyn näkönen.
Heino sano sokerin eestä.
cutana,  kertoisikko mikä tuossa yksilösä oli vikana.   kun taas niiiin moni ajaa ilman mitään vikaa.. ????   ite en ole viatonta konetta nähnykään. mut kuiteskii...

Ei kannata olla huolissaan. Kysehän oli naapurin traktorista. Naapurin koneessahan täällä lähes aina ne ongelmat on eikä omissa.
Kyllä tällä iällä on jo oppinut että kaikessa on vikaa,välillä itsessäkin.
Tuo mainitsemani kone ei ole minun niin en sitä pilkulleen avaa mitä vikoja oli,kertovat varmasti joskus itse.
Joku voi naureskella tälläiselle etuakselin tapin/pultin irtoamisen salaamiselle,minä en.
Rapian 50 kumminki tiellä menee,kuormaimen kaa massaakin lienee tarpeeksi viemään hengen muiltakin kuin kuljettajalta jos noin sanotusti etuakseli hervottomaksi heittäytyy.
Tonen kohta jota vielä erikseen painotan on tässä tapauksessa tuo tehtaan/myyjien suhtautuminen asiaan.
Talon ykkösveturi kyseessä,saiko sijaiskonetta? Ei. Pitikö perua so*****ja urakoita? Piti.
Väheksymistä lähinnä ja hölmönä pitämistä,lopuksi kumminkin oho olit kumminkin oikeessa.
Toivon toki että valmetin tehtaalla menis hyvin ja ois mahollisimman monelle töitä,asiakkaita väheksymällä se ei onnistu.


t4 kuten kirjoitin. Eikä ilon päivää muutenkaan.

Kiitos varmistuksesta.

Itsevarman oloinen kommentti vaan sen jälkeen kun aloituksessa luki "t4:ssä joku tappiongelma". Luulisi olevan enemmän tietoa mikä ongelma tarkalleen ja olisi suotavaa sitä tietoa sitten vähän jakaakin kun kysytään. Tältä pohjalta menee mappiin jonnikkamiesten mielipiteet (osa niistäkin faktaa mutta lähes kaikki käyttökelvotonta kun ei koskaan voi luottaa siihen että nyt osui oikeaa tietoa kohdalle).
Ei oo huhua kun kaverin kone. Jotenkin erilaisen tapin saaneet tilalle,pellolla oli irronnu entinen.
Kaveri pahalla päällä ku ampiainen,siis tuosta mitä kirjoitin,hyllyssä valmiina ja saa ilman mutta etukäteen ei tietoa.
Vanhemmalla kalustolla tekivät hommat kun uusi makasi pajalla käytännössä koko kesän. Lyhimmillään pari päivää ja taas lavetilla pajalle.
Minusta surullisinta tuossa koneessa on tehtaan ja myyjien suhtautuminen,siis koneessa oleviin vikoihin,niitä on riittänyt, ja koneen omistajaan. Aika vaikea myydä enää samaa merkkiä sinne.
Vanhemmalla kalustolla tekivät hommat kun uusi makasi pajalla käytännössä koko kesän. Lyhimmillään pari päivää ja taas lavetilla pajalle.

t4 valtroissa kanssa joku tappiongelma. Uuden saa toki ilman kun entinen tipahtaa mutta etukäteen asiasta ei hiiskuta.

T4 vai N4? Eikös N-sarjassa ole tuon onnettomuustraktorin kaltainen etujousitus ja T-sarjassa Valtran ilmapussijousitus? Vai onko joku ihan muu pulttiongelma?

PS. Naapurin Fendtissä kaksipuoleinen tuki sille valtrassa katkenneelle pultille.
t4 kuten kirjoitin. Eikä ilon päivää muutenkaan.
t4 valtroissa kanssa joku tappiongelma. Uuden saa toki ilman kun entinen tipahtaa mutta etukäteen asiasta ei hiiskuta.
mut kuin monta vuotta tuo muovinen on hyä?   ja kuka sen sit kans kattoo?    olis kiva kun kävis kuin aiv-pöntöille;   yli 5 vuotta vanha ni ei etes kierrätykseen kelpaa..

En tiedä, rakensin kuivurin, 2000litran muovipönttö, käytetty, tuli pannuhuoneeseen Jaakon uunia ruokkimaan. Tarkastukset ym niin hyväksyttiin. Kun oli jo piirretty se tankki sinne sisälle.
Olikohan 2004 valmistettu lipplast jotain. Kun noita saa melkein ilmaiseksi ja on sabotaasintekijöiltä suojassa.

Maataistelukoneiden löpöt säilyttelen kuution muotoisessa kuution vetoisessa tankissa, tulevaisuudessa ajattelin katoksen tehdä 2000litran pöntölle, muoviselle tietenkin. Niissä se peltinen valuma-allas valmiina ja ilmaiseksi 2 kpl sain. Mutta pohjasakka putsattava jollain imurilla vissiin. Hankalampaa kuin  teräspöntöissä jossa mies/nais/kolmannen sukupuolen luukku
Kysyin tuota asiaa joskus liplastin tms tehtaalta.
Hyväksytty öljyn säilytykseen sisätiloissa eikä viimeistä käyttöpäivää ole.
Kovasti mainostetaan lyhyttä rakennetta,ei oo taas herra isinööri paljo linko hommissa ollu.
Samahan tuo ois ne siivet laittaa suoraan siihen oikokulmaan ni ois lyhyt linko.

On noita sellaisiakin, ja toimivatkin hyvin nuoskalla.
Niissä on vaan sellainen poikittaisruuvi  ;D
Aivan oikein niin onkin   ;D
Tuo lyhyt rakenne normi lingossa häirihtee pakkaslumellakin,rajottaa ajonopeutta ku alkaa oksentaa siiven ohi.
Tai rajottaa kellä rajottaa,minä ku oon ite sen aikakauden tuote että siitä tieltä poistetaan se lumi jos semmonnen on hommaksi annettu eikä jätetä viiruja ja kokkareita miten sattuu.
Sivuja: [1] 2 3 ... 25