Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 29

Viestit - Cutana

Hanasaari on sen verran hieno laitos  kivihiilivoimaloiden joukossa että ei ny mollata sitä....
Sepän alla yks tuommonen,ihan korjattavissa. Laakerit loppu. Pöllumeheltä ostin uuden ja piru ei pumppaa soitti työmies. Heti helpotti kun laitoin punasen johon maihin ja mustan plussaan. Punasessa hienosti vielä sulake hauenleukojen vieressä.
Kuormantunteva ehottomasti,sähköisellä hallinnalla,siis jos kepukkahallinta on vaihtoehtona.
Kokemusta 30 sarjan kuormantuntevasta 13 vuotta.
Miten montaa eri rasvaa käytätte. Itse olen käyttänyt kuulalaakereissa litium pohjaisia rasvoja. Taas  tappinivelissä kalsiumpohjaisia, esim punaisa rasvoja jotka ei sovi vierintälaakereihin.
Miten vahvasti seostettuja sitten voi käyttää kuulalaakerissa, niin riippuu kai pyörintänopeudesta Silppurin laakereihin pistin ihan keltaista yleisvaseliinia, kun pyörii vimmatusti. Omien selvitysten perusteella Esim Mobilin sinistä XHP222  litiumkomplexirasvaa voinee käyttää melko laajasti. Pääsisi helpommalla jos voisi käyttää vain yhtä.

Juuri samoilla periaatteilla, tosin Petro Canadaa ja Kendallia. Merkitystä myös sillä, kuinka helppo patruuna on vaihtaa ja kuinka hyvin se toimii rasvaprässissä. Nuo ainakin toimii Milkkarin akkukoneessa ilmavaivoitta ja tulee tyhjäksi kerrasta. Puimurissa lähinnä käytössä Petro Canadan Precision XL EP2, muuten menee hyvin pitkälle kendallin punaista.
Kendall SHP oli käytössä kauan,hyvä rasva. Hinta vaan kamusi ja kamusi että kohta kympin tuubi ni ny ollu vähä aikaa ilman.
ijasja2, millä hintaa sitä nykyään saa?
Ehkä toi keltainen litiumrasva on suosittu, kun se käy vähän kaikkeen ja on tavallaan turvallinen. Luin joskus tutkimuksen jossa väitettiin, että se rasvan sisältämä perusöljy olisi paras voiteluaine, mikäli laakeri olisi siinä öljykylvyssä, tai tavalliseen laakeriin painettas sitä öjyä kaiken aikaa lisää pikkuhiljaa. Artikkelin mukaan kaikki lisäaineet ja sitkostimet tekevät rasvasta huonompaa mitä tuo öljy on. Ne esitettiin ikäänkuin välttämättömänä pahana, joita tarvitaan, kun kukaan ei jaksa rasvata niinku tunnin välein tai jatkuvasti. Liäaineet ja saostimet esitettiin ikäänkuin keinoina estää liiallinen valuminen, ja kuumankeston paraneminen,  sekä kuitujen saaminen laakeripintojen väliin.
öjykylvyssä nuo kaikki ilmeisesti toteutuisivat ilman lisäaineita.
Juuri noin. Öljy on se joka voitelee ja muut osallistuu talkoisiin pitämällä öljyä voitelukohteessa.
Ns. keltainen perusvassu on turvallinen,just niinku kirjotit. Jos ei oikeasti halua opiskella rasvoja niin perusvassua vaan.
Huoltoukolla joka on sivutoiminen viljelijä. Tuttu mies ja varma maksaja ku omaansa korjaa.
Kasvintuotanto / Vs: Kalkitus
: 10.08.20 - klo:16:06
En tiedä tuosta kalkista, huomaanu vaan tuon että herliinillä on taikasormet tuohon kaikkien jätemömmöjen luomukelpoisuuteen.
Kasvintuotanto / Vs: Kalkitus
: 10.08.20 - klo:04:08
Niin, sänkiä tulee joka päivä näkyviin,  Itäuusmaa, sipoon klkin hinta ja ssatvuus tiedossa, erkkissaari tuo sköldvik vai tolkisiin? Mites ne Kouvolan lähistön paperi kalkki? Onko saatavana enää? Entäpä se orimattila/askola levittäjä jolla oli tebbe tai strautmanni joka kauppas kalkkia ?

Varmaan kaikki poltetut ja sammutetut ÄijäkalkitTM on kapitalisoitu johonkin Soilfood brändiin, jotta käppänä saa lifää fyffeä luomuleikkeihin.
Ny sano Mies sokerin eestä.
Ei semmosta jätevelliä yms mönjää ookkaan joka ei herliinin taikasormen kosketuksella luomukelpoiseksi muutu.
Oon siinä käsityksessä että Ve pumpun laittaneet ovat aika tyytyväisiä lopputulokseen,itellä ei kokemusta.
Yhdessä farmarissa on kiusallinen ominaisuus: Usein täytettäessä ampuu jostakin syystä naftaa täyttöputkesta (sakaraliitin) tai ilmausputkesta pihalle . Säiliössä on pohjalle viety kiinteä putki täyttöliittimeltä. Kenties tuo aiheuttaa sen, että normaalilla pumppausvauhdilla putki täyttyy ennen kuin ehtii laskea säiliöön? Mitä ihmettä tuollekin tekisi?

Täyttöputken kropelointi säiliön sisältä on poissa laskuista. Tekistö miesluukun kanteen uuden täyttöyhteen, mutta onko se laillista?
Pääseekö ilma vapaasti säiliöstä pois?
Puolperävaunun rengasta löytyy sitten myös 445 leveänä.
Niin kahtelin. Arvelin sen vanteensa perusteella olevan ykköspyöräksi.
Onpahan tuo sovellettavissa pari asenukseen riittävä määrä ekuja ja aikaa.
Oishan se sitten jo semmoset kiiltävät sonny pruitt kapselit laitettava kans,ois  köyräkkä.
315-  22,5 on paripyöräasennuksena ,näitä 65 ja 70 srj ?
385 taasen ykköspyörinä, no miksei paripyäräasennuksena
Mene maatalouskärryssä, aika kauan ne kestää tieajokin,
vaikka kyljet kiinni toisissaan.
Kiitos tarkennuksesta. Ei oo tullu kuorma autoiltua ni ei oo tietoo.
Noita kuorkkirenkaita on 385 leveenä paripyöräasennuksena jos oikein ymmärsin. Lienee vara paineita pudottaa peltokäyttöön reilusti?
Kumpi alusta, kuorkin, vai kuorkin perävaunuun alusta?
Jos kuorkin alusta, voi mennä raideväli kapeammalle
Ykköspyörillä, riippuen tietysti vanteen offsetista,
Eli voi olla hieman kiikkerämpi, tän huomaa peltoteillä, liittymistä.
Varsinainen perävaunun suora akseli leveämpi kun kuorkin akseli.

Paripyörillä, on kantavuutta enempi peltokäytössä, ainoa haitta
Paripyöristä on  savitilsat jota tulee tielle enempi jos oikein märkää.
Yleensä tulee tuomio just kuorma auton renkailla ei tee mitään.
Eivät varmaan kurassa pyöri kovin hyvin ja paskaa keräävät hienosti.
Fundeerannu kai niillä pärjäis siihen ku rikastuu niihin 710 leveisiin,tarjousta kysyin paikalliselta,5500,- ekua.
Nimimerkillä kärrin osto mielessä siis.
Sivuja: [1] 2 3 ... 29