Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 32

Viestit - Cutana

Yhdessä farmarissa on kiusallinen ominaisuus: Usein täytettäessä ampuu jostakin syystä naftaa täyttöputkesta (sakaraliitin) tai ilmausputkesta pihalle . Säiliössä on pohjalle viety kiinteä putki täyttöliittimeltä. Kenties tuo aiheuttaa sen, että normaalilla pumppausvauhdilla putki täyttyy ennen kuin ehtii laskea säiliöön? Mitä ihmettä tuollekin tekisi?

Täyttöputken kropelointi säiliön sisältä on poissa laskuista. Tekistö miesluukun kanteen uuden täyttöyhteen, mutta onko se laillista?
Pääseekö ilma vapaasti säiliöstä pois?
Puolperävaunun rengasta löytyy sitten myös 445 leveänä.
Niin kahtelin. Arvelin sen vanteensa perusteella olevan ykköspyöräksi.
Onpahan tuo sovellettavissa pari asenukseen riittävä määrä ekuja ja aikaa.
Oishan se sitten jo semmoset kiiltävät sonny pruitt kapselit laitettava kans,ois  köyräkkä.
315-  22,5 on paripyöräasennuksena ,näitä 65 ja 70 srj ?
385 taasen ykköspyörinä, no miksei paripyäräasennuksena
Mene maatalouskärryssä, aika kauan ne kestää tieajokin,
vaikka kyljet kiinni toisissaan.
Kiitos tarkennuksesta. Ei oo tullu kuorma autoiltua ni ei oo tietoo.
Noita kuorkkirenkaita on 385 leveenä paripyöräasennuksena jos oikein ymmärsin. Lienee vara paineita pudottaa peltokäyttöön reilusti?
Kumpi alusta, kuorkin, vai kuorkin perävaunuun alusta?
Jos kuorkin alusta, voi mennä raideväli kapeammalle
Ykköspyörillä, riippuen tietysti vanteen offsetista,
Eli voi olla hieman kiikkerämpi, tän huomaa peltoteillä, liittymistä.
Varsinainen perävaunun suora akseli leveämpi kun kuorkin akseli.

Paripyörillä, on kantavuutta enempi peltokäytössä, ainoa haitta
Paripyöristä on  savitilsat jota tulee tielle enempi jos oikein märkää.
Yleensä tulee tuomio just kuorma auton renkailla ei tee mitään.
Eivät varmaan kurassa pyöri kovin hyvin ja paskaa keräävät hienosti.
Fundeerannu kai niillä pärjäis siihen ku rikastuu niihin 710 leveisiin,tarjousta kysyin paikalliselta,5500,- ekua.
Nimimerkillä kärrin osto mielessä siis.
No prkl mahan alle niinku piikkilangan kiristäjän niittokone. Edelläkävijä jo sillon joskus.
Eikä oikase tai etuile liikaa.
Simple  :D
Yksi mies kerran sanoi,että osta niin uusi kuin mihin sinulla on varaa. Pätee kaikkiin laitteisiin.
No,jostain koneviestin arkistoista löytyy kaikki mitä 2000-sarjalle on vuosien saatossa tehty.
Käsitelty varmaan tälläkin foorumilla,linkki varmaan haulla löytyy. Yksilöitähän puimurit tahtoo
olla. "Tarkalta pidolta" on aika venyvä käsite,joku voisi sanoa,etä on ihan maakunnallisiakin eroja
tarkalla pidolla ja kivettömillä mailla ;D

Aiheen vierestä, mutta ei päde läheskään kaikkiin laitteisiin.
Kannattaa siinä tapauksessa että oot se hyvä asiakas jota palvellaan.
Lennätetään lavetilla sijaiskonetta,jos ei oo vastaavaa ni tuodaan kaksi ym.
Vähintään yhessä lehessä juttu kuin homma pelaa.
Jos oot se kurja joka uuden osti ja arvellaan ei tuota tarvita ni seivästä vaan kaurasi.
Minusta oikein hinnoittelu olisi tuntihinta ajosta + tarvikekulut/säilöntä, silloin ohulla karholla ajaen tulee vähemmän paaleja mutta paalari saa oikean tuntihinnan ja  paksulla karheella paaluuttaja saa edullisemman paalihinnan mut paalaaja edelleen saman tuntihinnan mut kuka suostuu sillä tavalla paalaamaan. Eli hyväheinäset maksaa tasinkoa huono heinäsille paalauksesta ;)
Ihan asiallisena kommenntina hyvin hommansa hoitanut kuuluisi saada paalinsa halvemmalla. Hyvin heinää,lohkokoko,hyvin muokattu,karhotettu yms.
Jospa ens kesänä.
Seivästä jos ei kelpaa?
Kiitos. Mietin vähän asiaa siltä kantilta kannattaako ostaa palmsssin tekemä kilpikärry josta laukee teli vai kotimainen omavalmiste mistä ei laukee.
Eli tiedäkö onko savotassa muuta kuin konttorille aika ja kärri vaakaan,saa painot johonki virallisesti ylös?
Omavalmiste traktorin perävaunu eli tyyppikilvetön, ei ole omaa massaa kilvessä eikä maksimia.
Mitä sillä saa kuljettaa ja mitä ei?
Ei oo ce kilpiä yms jarrut tietysti on.
Eli muuttiko uusi tieliikennelaki tätä jotenkin?
Onko tietoa?
Videoi sitomistapahtuma. Sitten kahtoo hidastettuna.
Sidontapornoo  ;D
Onko se saman näköinen kuin tämä 6640 SLE:
https://www.youtube.com/watch?v=OBnwiSyAjsc
Siinä varmaan oikeat karat esillä kun avaa lattian luukun (tai ainakin videon mukaan näyttäisi siltä).


Nyt en satavarmasti muista, kun tuppaa jo välillä pätkimään, mutta luulisin että solenoidit on kyljessä olevassa kannessa kiinni. Se sitten taas on melkoisen putkihässäkän alla...
Jotakin tuommosta oon joskus helpottanu helmiliittimillä ja letkulla. Riippuu tietysti kohteesta passaako.
Huomaakos kukaan mikä jippo tässä on:

https://www.nettikone.com/muu-merkki/bomford-b65-xmp-piennarmurskain/1956119

onkos tuo vääränkätinen suomenmaahan

On hyvinkin. Mikäs siinä jos on aikaa rakennella ja tehdä muutostöitä mutta mutta...

Tai ajelee vaan muita kohteita kuin isompia teitä. Pellonreunoja ja kapeita metsä- tai peltoteitä joissa ei kohtaamaan kuitenkaan mahdu.
Mutta halvalla pitää silloin värkki saada. Kuskista voi alkuun tuntua jotenkin vasenkätiseltä koko homma :-)
Hieno peli jos ei tarvi isompiä yleisiä teitä ajella. Onpahan joku värkki verrytellä niskaa vasemmalle päin.
Siis tietenkin edellyttää että pää vielä kääntyy sinneppäin  ;D
Stefat on kehittyny paremmiksi,houhotus venttiili katsottu tarpettomaksi. Enemmän siitä tosin hyötyä kuin haitttaa on jos sellaisen haluaa asentaa itse. Esim. etuakselista nostaa letkunpätkällä ylemmä suojaan hengittelemään.
Tuon valmettimiesten jutun tee akseliisi alipaine jätän omaan arvoonsa.
Jos stefa vuotaa,vuotaa se molempiin suuntiin,ennemmin öljy ulos ku paskaa sisään.
Nebraska testi laboratorion mukaan MF 5470 vm 2006 moottoriteho on 2200r  PTO  110hp
Maximum Torque - 346.4 lb.-ft. (469.7 Nm) at 1150 rpm

Vaihteiston läpi saatu max teho
Maximum Power—9th(3A) Gear
88.5hp  2200 r/min   

Polttoaineenkulutus
108.0hp 2200r/min   17.26 L/h

Kai tuos olis kiristämisen varaa.. eikös muuten aikkaan dieselin mies sanonu jotain notta jos on Bosch VP pumppu niin pelkkä suuttieminen vaihto suurempiin tuo lisätehoa.
Ahtailla suuttimilla jatkettu suihkutusaikaa.Päästöjuttuja,ihmeellisiä semmosia.
Oikeen kokoset korjaa tilanteen ja syöttöpumppukin pääsee helpommalla.
Eli suuttimista kannataa alottaa.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 32