Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 34 35 [36] 37

Viestit - andypoge

Päätyikös lopullisiin hakuehtoihin se ehdotusvaiheessa ollut 17'000€:n yrittäjätulovaatimus? Tuo ohjaa ainakin tuen useimpien sivutoimisten ja "harrastelijoiden" ulottumattomiin.
Itsellä on ajatus pidentää vanhaa kaatosuppiloa. Tilaa saisi tuomalla ulko-ovia ulospäin ja kaivamalla. Suppilon muotona V-pohja suoralla pohjakourulla (tai pieni kallistus), johon työntävä ruuvi puskemaan tavaraa elevaattorin ääreen, missä vasta on lyhyt 45° kaato kohti elevaattorin pohjaluukkua (korotus ei mahdollista).

Moottori täytynee sijoittaa suppilon pohjalle, kun en halua viedä sitä ulos. Sille on tehtävä viljatiivis suojakuori tai sitten suppilon kallistusmuodon taakse piiloon. Moottorin jäähdytys vähän arveluttaa jos sille joutuu tekemään umpikotelon.

Tällä systeemillä on tavoitteena pystyä kippaamaan kerralla isokin kuorma suoraan suppiloon, jota ruuvi sitten syöttää elevaattorille vietäväksi. Ei tarvi jäädä välttämättä kuivurille kuhnimaan kärryn kanssa. Jos intoa piisaa, niin voisi vielä tehdä ilmakanavat suppiloon viljan jäähdyttämiseksi.
Toteutuiko projekti? Otitko kuvia. Kiinnostaisi, kun vastaava suunnitteilla.
Morjens kaikille.
Onko kenelläkään tällä foorumilla olevista tuota Valtran Mezzo sarjan konetta varustettu puutavarakuormaimen normaalilla venttiilipöydällä? Mulla on vissiin vaihtumassa ensinen vallu tuohon sarjaan ja hiukan mietityttää kuinka standardi venttilistö olisi paras asentaa, ettei tarvii ns pyörää keksiä uudelleen! Jos jollakulla olis vaikka kuva laittaa niin ottaisin sen erittäin mielelläni vastaan.

Ison ja pienen takalasin välissä olevan vaakapalkin alapinnassa on 2kpl M8 kierrereikiä, joita voi myös käyttää pöydän asennuskehikon kiinnityksessä. Avatun pikkuikkunan ja hytin runkokehikon väliin jää myös rako, johon voi suunnitella esim. loksahtavat lattaraudan pätkät.
onkos sille 141:n kaasulle kukaan tehny mitää omaa viritystä, uusissahan  näytti olevan hiukan erilainen liekö sitten parempi? vähä alkaa ahistaa ajella lumia kun kaasu "hyppii". huoltomieskin sano et ominaisuus, jäykempiä jousia kuulemma vaihdettu mutta ei tunnu auttavan sekään. Täytyykö rattori vaihtaa kaasupolkimen takia???

Ei kai se jousen jäykentäminen mitään auta. Jonkinlaista kitkaa pitäisi saada niveliin, jotta asento pysyisi paremmin.

Mie kokheilin sellofaania kojetaulun ja polkimen kammen väliin, mutta vaikutus oli aika olematon. Jotain tujumpaa materiaalia pitäisi olla, esim. pakkausmateriaalina käytettävää solumuovia.
Onko tiedossa hyviä korvaavia aineita tai menetelmiä rypsin rikkatorjuntaan kun Trifulon ja SuperTreflan poistuvat markkinoilta?
Koneviestissä tais olla Tornumin 120(vai 140?)kW radiaattori kuivurin imuaukon eteen, hinta oli luokkaa 1500 euroa. Siihen klapipannu trukkilavalla viereen kiinni suoralla putkella ja tulille!

EDIT: Hinta oli väärin.
Paljonko on tullu maksamaan (lähivuosina) pyöreän pöntön, halkaisijaltaan noin 5,5 metrisen, perustukset? Lähinnä sellaset jotka kyhätty suht tasaselle ja kartio niin jyrkkä jottei tarttis lapioida. Mitä hintaan on sisältynyt? Miten olette käsitelleet kartion?

Tehtiin jonnin aika sitten Reikalevyn SAMI-siilo jyrkimmällä kartiolla (betonipinta). Ja lapioimaan joutuu silti viimeset 5...10 kuutiota. Joka kerta. http://www.reikalevy.fi/Default.aspx?id=342860

Tee sitten tyhjennysruuvin vesitiivistys huolella (joustava liitos) - huomioi, että pitkä tukematon ruuvi täristää tyhjänä.
Laahavannaskoneella kylvetään aina muokkauspohjaan ja jos kultivaattori on varustettu perinteisillä kierrejousilla niin tasaisesta työsyvyydestä ja muokkauspohjasta ei voida edes haaveilla. Eli vituiksi menee. Sama on se äkeellä sängen avaaminen, ei tule toimimaan. Jäykkäpiikkinen kultivaattori tai kiekkomuokkari on melkein pakolliset keväällä. Fältit tietty toimii..

Empä oikein tiedä noista kultivaattoreista. Meinaakko että jos kierrejousen päähän vaihtaa hanhenjalkaterän ei tule tasaista kylvöpohjaa  ???

Ei tule. Koska se kierrejousipiikki joustaa ajettaessa taaksepäin ja mikäli se ei samalla veny, niin se nousee. Katso mitä se piikki tekee ajettaessa, niin huomaat homman käytännossä. Tämä on kyllä taas näitä kysymyksiä, että onko sillä mitään väliä ja kuinka paljon se todellisuudessa kasvustossa näkyy? Riippuu maalajista yms. Mutta teoriassa se menee suurinpiirtein näin.. Siipiterät on kyllä muuten miljoonakertaa paremmat kuin pelkät kierreterät. Petrillä oli hyvä lisäys aiheeseen.

Hanhenjalat parantaa tilannetta, mutta meikäläisen kokemuksen mukaan silmukkapiikkisellä kultilla kun yrittää saveen pienellä työsyvyydellä, niin pakkaa epätasaista tulemaan. Mututuntuma on myös se, että kultivaattorilla täytyy olla työsyvyyttä reiluhkosti, että saa oljen kunnolla sekoittumaan maahan.

Itsellä sama tilanne muuten kuin Fotella, mutta olkia tuli syksyllä osalta sänkilohkoista keräiltyä. Ajattelin ottaa rahtimiehen ajamaan ensin kertaalleen lautasmuokkaimella ja katsotaan sitten millä jatketaan.
Vapaa sana / Pikkusauna
: 21.03.08 - klo:18:32
Pientä rantasaunaa halajan, mutta kumpi on paree: tynnyri- vai kaponen höylähirsi vai joku muu?
Lämmitysöljy tänään 21.2.2008 Nesteellä 0,81€ !
Millaisen jäljen (jos minkäänmoista) ketjumurskaimella saa kesantoheinään?
Valtran kaasupoljin on ihan hyvä. Kaikkeen tottuu. Puukkoon selässäkin. Saattaahan se kaasujalka koeajolla vähän hyppiä,mutta kun sillä päivän töitä tekee niin ei asiaa huomaakkaan...  Ja helpompi siivota lattiakin kun lattia on ehjä.


Täytyy kyllä sanoa, että sähköpumppuisten kevyt potikkakaasu on vanhaa mekaanista melkolailla konstikkaampi polkea. Poljin tarttisi lisää kitkaa, ettei hypi niin herkästi. Mekaaninen oli tässä parempi. Pitäs koittaa tunkea jotain vaahtomuovia tai vastaavaa sinne kojelaudan reunan ja polkimen tangon väliin heilahduksia vaimentamaan.
Käys plaraamassa kirjastossa 2004-2007 -vuosien koneviestit!  :P
Sieltä löytynee testidataa ;D

Kyllä kuulostaa siltä, että olisi juurikin se tyypillinen vika - aluevaihtajan jousi poikki.
Sivuja: 1 ... 34 35 [36] 37