Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtran Commonrail vs. vanhempi sähköpumpullinen?  (Luettu 10909 kertaa)

puu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 25
Mites kertokaa,onko kokemuksia,kumpi moottori on tosityössä  väkevämpi?onko kulutuksissa eroja?

johtoporras

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 84
  • "Muut teköö mitä ne osaa, MINÄ MITÄ HALUAN"!!!!!!!
Mites kertokaa,onko kokemuksia,kumpi moottori on tosityössä  väkevämpi?onko kulutuksissa eroja?

Meillä on commuuni raili N141 hitekis.....voimaa on...kun on kierroksia....tyhjälläkäynnillä aika onneton....huonohko jalkakaasu....

kohtuullinen kulutus voimaan nähden....iso lussa nykyysin....

PigBoss

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 168
  • Aina on oksan ottajia, kun on kuusen kaatajia
Onko kokemuksia N141 tehosäädöistä. Muuttuuko luonne voimaa lisäämällä. Vakiona tuntuu rajulta, multa "viive" toivomuspolkasun jälkeen aika pitkä.
Aika menee arvellessa, päivät päätä käännellessä.

apumies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 63
Uudella ohjain boxilla ja ohjelmalla piristy selvästi , myös kulutus laski selvästi. Näistä 141 koneistahan saa tarvittaessa voimaa lisää , mutta ei taida voimansiirto kestää .Harkinnassa on lastun laitto kunhan takuu loppuu.

Henkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 252
Kyllähän tossa n141 ruutia löytyy ja jalkakaasu on todella huono. Kulutus ihan kohtuullinen ,jos ajaa alle 2000 rpm . Jos kokoajan yli 2000 rpm kierroksen niin sit kyllä vie aikalailla niinkun kaikki koneet tuppaa tekeen.

Lastua kans harkinnut sittenkun takuu päättyy. Siinä 1000e paikkeilla hinta ja ittekkin asennus pitäs helppoo olla . 25%-30% pitäs irrota lisää. Väännöt ois sillon jossain 700nm paikkeilla ja tehot 175-185hv.

raktorimies

  • Vieras
onkos sille 141:n kaasulle kukaan tehny mitää omaa viritystä, uusissahan  näytti olevan hiukan erilainen liekö sitten parempi? vähä alkaa ahistaa ajella lumia kun kaasu "hyppii". huoltomieskin sano et ominaisuus, jäykempiä jousia kuulemma vaihdettu mutta ei tunnu auttavan sekään. Täytyykö rattori vaihtaa kaasupolkimen takia???

Wesku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
onkos sille 141:n kaasulle kukaan tehny mitää omaa viritystä, uusissahan  näytti olevan hiukan erilainen liekö sitten parempi? vähä alkaa ahistaa ajella lumia kun kaasu "hyppii". huoltomieskin sano et ominaisuus, jäykempiä jousia kuulemma vaihdettu mutta ei tunnu auttavan sekään. Täytyykö rattori vaihtaa kaasupolkimen takia???

Ei kai se jousen jäykentäminen mitään auta. Jonkinlaista kitkaa pitäisi saada niveliin, jotta asento pysyisi paremmin.

suarela

  • Vieras
Kokeile ottaa se toinen jousi sieltä kaasupolkimen juuresta pois. Itellä ainaki autto "pomppimiseen".

PigBoss

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 168
  • Aina on oksan ottajia, kun on kuusen kaatajia
Ite ajattelin kokeilla kolmatta jousta sinne ;D Toi olisi helpompaa, jos onnistuis toisen poistamalla. Täytyy kokeilla. Aika nopeesti tohon tottuu, kun vaan saa kantapään pysyyn lattias.

Onnistuuko toi H4 kierrosten rajoittamisen hämäys. T sarjalaisis ne on "tosimiehet" hämänny jotain anturia, et ottaa täydet kierrokset, mutta sitte on nopeusnäytöt tms. pois pelistä. Taitaa silti N lle olla 60 liikaa vauhtia...
Aika menee arvellessa, päivät päätä käännellessä.

farmex

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 671
Eikai vallussa voi olla poljinvikaa. Kuskin jalka vippaa jännityksestä,että jaksaako kone kulkea. ;D

Pappa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Olen Valmet 05 sarjan jalkakaasun jousea keventänyt eli on kevyt painaa.
Kantapää tietysti pidän kokoajan lattiassa kiinni. Kaikkeen tottuu..

petelius

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73
kaikkeen tottuu, ite kun aikanaan lähin ajamaan 502 hyppäsi 3 loikalla paikalta kun kaasua painoin. nyt kun kävin  koeajamassa 121 valtran samalla tavalla hyppäsi parkkipaikan yli 3 loikalla,kaasupolin ei ole siis muuttunut yhtään vuosien varrella,varmaan tottuu joskus

RockBull

  • Vieras
Hopi hopi poijjaat ja suunnittelijat verkun kopista mallia kahtomaan,nykynen kaasupolin ihan ***** hyvä eekä etes pelaja väärinpäin kuten aikanaan hytraulisen nostolaitoksen vips`taaki.... ;D

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Hopi hopi poijjaat ja suunnittelijat verkun kopista mallia kahtomaan,nykynen kaasupolin ihan ***** hyvä eekä etes pelaja väärinpäin kuten aikanaan hytraulisen nostolaitoksen vips`taaki.... ;D
Vieläkös uusia verkuja ajellaan hajareisin  ;)

HöPö-HeSSu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 150
Vaatikaa takuuseen se jalkakaasun korjaus se luvattiin kun aikansa siitä mekasti. Käsittämätön vika koneessa josta puhuttu 30 v tehtaalle.