Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 7

Viestit - Hiippailija

-Ainaki kaikki mp-liftin etukuormainvärmeet on kohtuu laadukkaita ja edullisia, käytössä pp2, paalipiikki ja rukkipiikit. Hinnottelu on hyvin simppeliä  :D

-Potila.


Ylläpitolaturikin jeesii pikkasen, tai ainakin piilottaa pikkasen todellista ongelmaa..
Varma moottorivetäjä, hyvä tiellä ja kärrynvedossa. Muista ominaisuuksista ei hirveesti viitti puhua. Kasitonniset valmeetit ehkä torakoiden kanssa ainuita jotka selviää ydinsodasta..
Oma 100-90 turbo ei kule 2900rpm taulussa 18,4-34 renkailla gepsiin kun ~37km/h, ei todellakaan mikään tiekone. Menee kuorma perässäki aika herkästi täydet.. ;D Ehkä ennemmin tosiaan 3x50 tai 6000-sarjan jontikka, 5000-sarjan case, tai mega valmetti.

Jos on kolmenkympin perällä, niin tuo nopeus? Oma 110 kulki vajaa 50, kierroksia 3000 ja 30.5R32 renkaat. Pikkuruokainen kun ei töitä tehnyt, kyllä löpö maistui kun töitä teki, enemmän vei kun tilalle tullut 140 deutsi,samoissa töissä... Vaikka deutsissa
voimaa enemmän, kummatkin piristettyjä.

2000 tehty laite, ja rusakko oven lasissa.
Oma 100-90 turbo ei kule 2900rpm taulussa 18,4-34 renkailla gepsiin kun ~37km/h, ei todellakaan mikään tiekone. Menee kuorma perässäki aika herkästi täydet.. ;D Ehkä ennemmin tosiaan 3x50 tai 6000-sarjan jontikka, 5000-sarjan case, tai mega valmetti.
Tuntuupa tuo pakka lipsuvan kuormaintöissä aika useesti 07 6330:ssäkin , taannoin revin umpilehmien kestokuivikepskaa penkasta multigrabilla, alusta vietti eteenpäin, 1,5t vetovarsissa ja silti pakka huutaa.. Sillon tällön jurissu uudesta saakka jos on yrittäny rymytä jostain pakilla ylös ja kaikki paino etusilla. Pitää kuitenkin "normaalissa" käytössä hyvin, eikä oo mun mielestä mitenkään ongelma.
Itse taas olen ymmärtänyt että Loimaa kuuluis kategoriaan "Jumalan hylkäämät paikat" ???
Etuakselin kestävyydetä puheenollen. Ei ole uusissakaan Valtroissa olkatapeissa rasvanippaa ennenkuin huoltomies sellaisen paikalleen kiertää. Sama homma oli jo vuonna 2002. Perusteluna nippojen puutteeseen on se, että kone on suunniteltu suomalaisiin olosuhteisiin, suomalaisille maanviljelijöille...

joita ei pahemmin koneen rasvaukset kiinnosta...

 :D :D

 ;D ;D ;D ;D Hyvin sanottu!
  Onko nettiläisillä miten paljon koneita lämpimässä säilytyksessä talvet. kysymys tuli ajankohtaiseksi kun ruiskun sähköissä oli häikkää nyt keväällä, kai viime syksyn kosteat säät edesauttoi tilannetta.                    Nyt ensi talveksi tarkoitus eristää 100 neliötä hallista ks-ruiskulle, puimurille sekä kylvökoneelle, väliin sitten pienempää sälää jos tilaa jää. Riittääkö sähköpuhallin lämmön ylläpitoon vai millä hoidatte lämmön saannin?
    Lämmityskulut saa varmasti takaisin koneiden toimintavarmuutena ja jatkuneena käyttöikänä, näin uskoisin.

Mitä vttua...  ???  ??? ??? ??? :'(
SASsin eiku Von Göpelin positiivisuus aina jaksaa ilahduttaa..
Eikö mielenterveys jo kärsi toisten merkkivalinnan stressamisesta?
Täälläpäin asiakaskunta on pääosin uskon ihmisiä, niin kirkon kuin valtrankin suhteen ;D

Jos totta puhutaan niin toi koeajo 210r ei lähtenyt liikkeelle ennen kuin käytti päävirtakytkimestä virtoja pois ;D
Mikä kilpailija kuitenkaan tarjoaa luotettavampaa tekniikkaa? Ei mikään merkki hajoamaton ole.
Myö myyjän kanssa yritettii kattoa 210r tietokonetta, ei tahtonu aueta alkutilaa pitemmälle, hetken odottelun ja myyjän panikoinnin jälkeen joutu käyttämään kans päävirrat pois.. ;D Muuten hieno vehe, ja näkyvyys on tosiaan hyvä, vaikka ulkomuoto muuta antaakin ymmärtää.

 DD pelas mun mielestä kans tosi napakasti ja pysähty jarrua vasten risteykseenki ilman suurempia kiroiluja. Vaihteet vaihtuu tosiaan nopeesti ja se ei oo semmosta epätoivosta oottelua ja naputtelua niinkun muilla powershifteillä..

Kuka ohjelmantekijöistä sitte tajuaa jontikoista eniten? Findiesel, LTR ? Findieselin nettisivut on ainaki aika vakuuttavat, ja eikä kyntäjänkään kertomukset huonoa kuvaa anna.

Parempi vaihtoehto ohjelma silti taitaa olla tekijästä riippumatta kusetusboxiin verrattuna.. ::)
Eikös nuo jossain itä-euroopassa tehdä niinkuin Jontikankin etukuormaimet ?

Suolahessa?  ;D
Kannattanee käydä liikkeessä kokeilemassa eri variaatioita jousituksen suhteen, ja ottaa se mikä tuntuu itsestä mieluisalta..

Parilla uudehkolla täysjousitetulla suolahtelaisella parin viikon sisään ajaneena ei voi muuta kun ihmetellä miten voi olla kone olla järkyttävä ajaa. Ännässä hytin jouset pohjaa, teekkarit vaappuu ja heiluu ja kunnon routaheiton osuessa jouset vaan pahentaa tilannetta ja heiluntaa kopissa. Kauha keulassa vain pahensi tilannetta. Ihan sama minne päin autocomforttirullaa ruuvas..
Myös moni saksalaisen traktorin kyytiin tottunut ihmetteli ja naureskeli suolahtelaiselle insinööritaidolle tässäkin asiassa..

Wanha kasitonninen aireksella on tiekäytökseltään paljon vakaampi ja helpompi ajaa.
Eurooppalaiset ratkasut jousituksen suhteen pelaa MUN mielestä paljon paremmin.

Laittasin silti koppijousituksesta säästyneet rahat merkistä riippumatta kunnon istuimeen (ei grammeriin).
Viikko sitte pistin paperit vetämään ykkösenä Mustiala, toivottavasti tärppää..

Kiitos kaikille vastauksista!
Sivuja: [1] 2 3 ... 7