Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 7

Viestit - Hiippailija

Nykyajan virittämistä kuvaa hyvin termi "optimointi".
+Umpivanteiden pesu on huomattavasti helpompaa.
+Löystyviä pultteja on vähemmän. (Tärkeetä KUULEMMA etenki jontikassa?)
+Paripyörien kiinnityskettinkejä saa ympäri vanteen kehää joka jakaa rasitusta isommalle pinta-alalle.
Jäätikällä kiihyttelyä.

http://www.youtube.com/watch?v=U7Piz3LFJxo

Onkohan Vieremä se kuuluisa paikka johon päivä ei paljon paista, ainakin valojen määrästä päätellen? ::) ;D
Kossit perkeleet vaan on pätkineet kaikki vähätkin piuhat ja litistelleet loputkin apikoliittimet asennellessaan aina uudestaan mopoihin/kevareiin/nizzaniin jne. kaiken maailman "pledejä" ja "keenoneita". Uusiksi menee vähän väliä, kun koristeet yön pimeinä tunteina "tyhmien miekkamannekiinien" voimallisesta kehotuksesta riisutaan pois... :)


Pitäskö sun myydä jälkikasvus jonneen Mogadishuun orjiksi kun kuulostavat olevan niin vastenmielisiä? ??? ::)
Itseä ehkä eniten kiinnosti kaappari.
Missä sitä pt-kaapparia voi käyttää? Mun kokemuksilla polanneterän vedosta kaikki pito menee siihen tavaran irrotukseen,ei siinä enää hirveesti sitä tavaraa mukana voi vetää ja sitte hommasta ei voi puhua enää polanteen poistona..
Kiitos kaikille kommenteista. :) Jösseksen huonosti saa netistäkään mitään irti, kun kaikki koulujen nettisivut ruukkaa olla niin prkleen virallisesti väsätty..


Kiteeltä on agrologikoulutus loppunut pari vuotta sitten, siirrettiin joensuuhun ja sieltäkin loppuu vuoden sisällä. Mistä päin kirjoittelet ?
Kaakosta.
Keski-Suomessa lähes kaikki etuakselit näissä pikkusissa ja isommissa avattu 1500 tunnin sisään.Näin tiedoksi kaikille.
Valtroissa ainakin etuakseli kestää, eikö SASsi just Carraron akselit ollu niitä tosivahvoja? ??? ::)
??? ??? ??? Siis tä? Kyllähän aurasa kellunta täytyy olla että se "elää" tien muotojen mukaan.

Pitäähän suurin osa takalanan ja lingon kanssa nostovarsia kiinteissä rei'issä.. :'(
Rupee olemaan perusasteen maatalousopinnot loppusuoralla, ja kutsumusta on sen verran alaan että agrologiopinnot on pyörineet vahvasti mielessä. Kevään yhteishaussa olis mahollista hakea, mutta minne? :-\

Ymmärtääkseni saitilla on paljon agrologeja, ja kiinnostais tietää varsinkin vähän tuoreemmilta lookeilta mielipiteitä opiskelusta ja opiskelupaikoista.  Kannattiko, menikö neljä vuotta hukkaan, vai oliko se sitä elämän parasta aikaa..

Mustialaa pidetään kiistattomasti (?) parhaana paikkana?  IMO? PEMO? Kiteellä ei taida olla edes hakua tänä vuonna.. Mitä muita näitä nyt on?
Eli tuo laatikkovaivainen 4255 lähti tänään katkaisuhoitoon. Ko. kone on ns kakkostraktorina palvellut hyvin mutta on saisi olla vähän enemmän tehoa ja parempi vaihdekaavio. Tehot saisi olla 100-120 heppaa. Perusvehje ilman hienouksia riittää. Hintaluokka jotain 30-35000. Massikan, JD:n ja Valtran huollot on vieressä eli mielummin näistä merkeistä haetaan ratkaisua. Niin ja tuo hinta olisi kuormaajan kanssa.
Ei tulis ittelle ihan ekana mieleen tarjota etukuormaajan taakse 6850 Valtraa..  ;D
Noit uusia adbluehirmuja ei voi ajatellakaan pitää jonain aisankannattimena 30 vuotta.

Merkistä riippumatta.

Meinaakko ettei ne kestäis sun aisankannatusta  ;D
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: mf 7600
: 12.02.13 - klo:20:00
Mut onko monella oikeasti yhtä monta työn antajaa/ katsonta pohjaa kuin zetorilla. Muut kattelee vaan omasta torpasta sitä parasta traktoriaan pirtin ikkunasta ja se o siinä...
Kummasti laajentas näkökantoja kun joskus siitä postilaatikolta erehtys käymään muuallakin ihmettelemässä/töissä.
Mä oon tässä ihan samaa meiltä, peräkammarin ikkunasta ei hirveen pitkälle nää.  ;D
Aiempi työkokemus alalta palkansaajana auttaa myös paljon mahdollisen oman yritystoiminnan kehittämisessä tulevaisuudessa.
Mä en oo muutenkaan aina ihan sisäistäny tätä vouhottamista näitten liikennekoneitten kanssa, pelkässä maatalouskäytössä tulee vuodessa prosentuaalisesti aika vähän ajettua yli 40km/h.. :-X
  Hah haa.  Kuules 200, mulla on koneissa kiinni enemmän kun sulla koskaan ikiuna eläessäs tulee olemaan.

Tässä taidetaan nyt olla maatalousbisneksen ytimessä.  ::) ;D ::)
   Te voitte olla ytimessä mutta mun konepääoma ei liity maatalouteen, siellä ne jauhaa nyttenkin.

Sutki ja Kantonen ottaa vaan omansa välistä ;D ::) :o
Valtra onkin hyvä esimerkki helppokäyttöisyydestä, ei asiaan perehtymätön osaa sitä sen helpommin käyttää, kuin Fendtiäkään. Nappuloita, kytkimiä ja säätövalikkoja on kuin lentokoneessa...helppoa sitten kun oppii, mutta turha puhua siitä helppokäyttöisenä aloittelijalle.

Samaa mieltä, Valtra on ensikertalaisen todella hankala käyttää. Kaikenlainen logiikka puuttuu täysin, hydraulivipujen ja liittimien korrelaation ymmärtämiseen kestää alottelijalla hetkisen aikaa.. Sivupaneeli täynnä keinukatkasijoita, ja tärkeimmät nappulat hukkuu "hifistelyn" sekaan. Nostolaitekkin toimii uusimmissa käynnistyksen jälkeen vähintäänkin erikoisesti..



Saksalainen täsmällisyys puuttuu täysin 8)
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 7