Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Traktorin tehon lisäys
: 23.03.13 - klo:17:20
Nykyajan virittämistä kuvaa hyvin termi "optimointi".
Jäätikällä kiihyttelyä.
http://www.youtube.com/watch?v=U7Piz3LFJxo
Kossit perkeleet vaan on pätkineet kaikki vähätkin piuhat ja litistelleet loputkin apikoliittimet asennellessaan aina uudestaan mopoihin/kevareiin/nizzaniin jne. kaiken maailman "pledejä" ja "keenoneita". Uusiksi menee vähän väliä, kun koristeet yön pimeinä tunteina "tyhmien miekkamannekiinien" voimallisesta kehotuksesta riisutaan pois...
Itseä ehkä eniten kiinnosti kaappari.
Kiteeltä on agrologikoulutus loppunut pari vuotta sitten, siirrettiin joensuuhun ja sieltäkin loppuu vuoden sisällä. Mistä päin kirjoittelet ?
Keski-Suomessa lähes kaikki etuakselit näissä pikkusissa ja isommissa avattu 1500 tunnin sisään.Näin tiedoksi kaikille.
Siis tä? Kyllähän aurasa kellunta täytyy olla että se "elää" tien muotojen mukaan.
Eli tuo laatikkovaivainen 4255 lähti tänään katkaisuhoitoon. Ko. kone on ns kakkostraktorina palvellut hyvin mutta on saisi olla vähän enemmän tehoa ja parempi vaihdekaavio. Tehot saisi olla 100-120 heppaa. Perusvehje ilman hienouksia riittää. Hintaluokka jotain 30-35000. Massikan, JD:n ja Valtran huollot on vieressä eli mielummin näistä merkeistä haetaan ratkaisua. Niin ja tuo hinta olisi kuormaajan kanssa.
Noit uusia adbluehirmuja ei voi ajatellakaan pitää jonain aisankannattimena 30 vuotta.
Merkistä riippumatta.
Mut onko monella oikeasti yhtä monta työn antajaa/ katsonta pohjaa kuin zetorilla. Muut kattelee vaan omasta torpasta sitä parasta traktoriaan pirtin ikkunasta ja se o siinä...
Kummasti laajentas näkökantoja kun joskus siitä postilaatikolta erehtys käymään muuallakin ihmettelemässä/töissä.
Hah haa. Kuules 200, mulla on koneissa kiinni enemmän kun sulla koskaan ikiuna eläessäs tulee olemaan.
Tässä taidetaan nyt olla maatalousbisneksen ytimessä.Te voitte olla ytimessä mutta mun konepääoma ei liity maatalouteen, siellä ne jauhaa nyttenkin.
Valtra onkin hyvä esimerkki helppokäyttöisyydestä, ei asiaan perehtymätön osaa sitä sen helpommin käyttää, kuin Fendtiäkään. Nappuloita, kytkimiä ja säätövalikkoja on kuin lentokoneessa...helppoa sitten kun oppii, mutta turha puhua siitä helppokäyttöisenä aloittelijalle.