Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 7

Viestit - Hiippailija

Valitattavasti erg on huonompi järjestelmä,mutta kumpikaan ei ole toivottava eikä hyvä.Ilmastohörhöjen aikaansaannos.
Jos erg olisi parempi miksi siihen ei suuremmat dieselit ole siirtyneet.?

Meinaatko että JD on vallan marginaalimerkki moottoreiden osalta?   ::)
5455 Dyna4:sen tilalle tulleessa 6455 Dyna6:ssa on nyt n.400h sekalaisia karjatilan yleishommia, pääasiassa kuormaushommia, paalausta, kyntöä ja lumitöitä ja hyvältä vaikuttaa vaikka onkin täysin perusvarusteilla (ei vaihteisto automatiikkaa ja etukuormaajakin on vaijeriohjauksella). On kokoisekseen terhakka vetämään ja polttoaine talous on mielestäni kohdallaan. Tien päällä ainetta tuntuu edelliseen verrattuna palavan paljon vähemmän 40km/h econ takia. Ja tähän asti on toiminut täysin ongelmitta. Pienenä miinuksena täytyy mainita valtraan verrattuna turbiinikytkimen puute.

Onko ikkunoiden räjähtely ominaisuus, ei vika?  :o ;D
Ei kai siinä muuta kuin tilaat am:ltä puskimen.  :P

Arktinen puskuri mahtaa olla aika tyyris..
Hitekissähän toi pikavaihteen sovitus tais olla ainoastaan sillon kun on pikavaiheautomaatti päällä, voi kyynel että osaa olla tönkkö ajaa jontikan jälkeen. :'(
Sää oot ihan nöyhtänapanen tynkämuna jos ei ole 50:n laatikolla olevaa 250kaakkista palarenkaista portaatonta. Mielellään vuosimallia 2010---->. ;D

Ei oo mikään urakoooooja jos ei ole 150000euron pakettia persiin alla ja luutuutti hansreetä korvalla, neonkeltanen turvaliivi ja CAT-lippis pitää olla kans. Uskottavuus vaatii noi kaikki, vitut katteista............. ;D
tykkää!  ;D
Tykkää kans. Aikaisemmin oli hyvä ketju tositäppärin ominaisuuksista, mutta en ole sitä löytänyt, joten päivitetäänpä tähän mitä muistetaan. Pari hyvää tulikin jo

- "luutuutti hansree korvalla, neonkeltanen turvaliivi ja CAT-lippis pitää olla kans" (ilmeisesti turvapaita päällä myös nukutaan?)
- kopissa reiskan nimi ISOLLA molemmin puolin ja pari GSM numeroa että saa aina kiinni
- matkapuhelimen laturin johto roikkumassa häikäisysuojasta ikään kuin rahtarimaisesti
- kopin levyinen ledivalovilkkuhärveli katolla, nimi vaikka siinäkin valopaneelissa
- toki portaaton raktori palarenkailla, etunostolaitteella ja etukuormaajalla
- takana kahdeksan propolohkoa vaikka monimutkaisin perässä oleva on mekaanisesti pyöritettävä takalana

- huoltoauto pitää olla erikseen, senkin ominaisuudet oli jossain jo aikaisemmin. Nelivetoavolava, jossa lavalla kaikki työkalut (omat ja lainatut) kesät talvet. Tynnyri tietysti kans.

:D

Onko se sulta pois jos joku harrastaa koneurakointia hyvillä/siisteillä/työhön sopivilla koneilla? Jotkut tekee traktorilla muutakin kun tissinkoittotilan töitä jossain pershikiällä..

No onko se sitten sulta pois, jos joku vähän piruilee stereotypioilla? Tähän väliin sopis varmaan se tarina koirasta ja kalikasta. ::)

 ;D ;D Mun mielestä ruvennu vaan pikkasen menemää yli täällä toi täppäreiden ja pohjalaasten pilkkaaminen, jos jollain sattuu olemaa pihassa 150k€ traktori, on täpinäreiska, ja jos on 10t€ traktori, on jonkun sortin harrastelija tai muuten vaan masokisti.. PS. en oo Pohjanmaalta ::)
Sää oot ihan nöyhtänapanen tynkämuna jos ei ole 50:n laatikolla olevaa 250kaakkista palarenkaista portaatonta. Mielellään vuosimallia 2010---->. ;D

Ei oo mikään urakoooooja jos ei ole 150000euron pakettia persiin alla ja luutuutti hansreetä korvalla, neonkeltanen turvaliivi ja CAT-lippis pitää olla kans. Uskottavuus vaatii noi kaikki, vitut katteista............. ;D
tykkää!  ;D
Tykkää kans. Aikaisemmin oli hyvä ketju tositäppärin ominaisuuksista, mutta en ole sitä löytänyt, joten päivitetäänpä tähän mitä muistetaan. Pari hyvää tulikin jo

- "luutuutti hansree korvalla, neonkeltanen turvaliivi ja CAT-lippis pitää olla kans" (ilmeisesti turvapaita päällä myös nukutaan?)
- kopissa reiskan nimi ISOLLA molemmin puolin ja pari GSM numeroa että saa aina kiinni
- matkapuhelimen laturin johto roikkumassa häikäisysuojasta ikään kuin rahtarimaisesti
- kopin levyinen ledivalovilkkuhärveli katolla, nimi vaikka siinäkin valopaneelissa
- toki portaaton raktori palarenkailla, etunostolaitteella ja etukuormaajalla
- takana kahdeksan propolohkoa vaikka monimutkaisin perässä oleva on mekaanisesti pyöritettävä takalana

- huoltoauto pitää olla erikseen, senkin ominaisuudet oli jossain jo aikaisemmin. Nelivetoavolava, jossa lavalla kaikki työkalut (omat ja lainatut) kesät talvet. Tynnyri tietysti kans.

:D

Onko se sulta pois jos joku harrastaa koneurakointia hyvillä/siisteillä/työhön sopivilla koneilla? Jotkut tekee traktorilla muutakin kun tissinkoittotilan töitä jossain pershikiällä..
kyseleppäs tarjous sitten multakin. itselleni on tulossa ajoon ensi viikolla ERT E18 profi JLV, mutta eipä ole siis vielä kokemusta käytössä tuosta.
Eikö näitä koneita vois myydä vaikka yksityisviestillä..
Oliko se suomessa jossain suolla vai missä?, kun oli Challengerissa paripyörät takana? pysyy paremmin pinnalla.
Meinaatko tätä?
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=25706
Onko kiinteä vai säädettävä työleveys? Mulle on sanottu, että 16" on yleisin käytössä oleva leveys. Hyvissä olosuhteissa voi kasvattaa ja huonomissa taas kaventaa. Kuivilla ja kovilla savilla auraa pitäisi kaventaa pahimmillaan 14":sta. Eli maan kosteudella on tässäkin merkitystä.
Pulttisäätöset nuo on, saakohan ne nyt 14'',16'' ja 18'', täytynee vielä koittaa säätää tota leveyttä. Tällä hetkellä 16'', niinkun oli tehtaalta tullessaan. "Väärällä" puolella tulee hyvää jälkeä, oikealla murtaa ja pätkii savella.
Överumin vaikeasäätösyys ihmetyttää meikäläistäkin, välillä tuntuu pelaavan kohtalaisesti, jopa hyvin ;D Välillä ei meinaa millään, savella eniten ongelmia, pätkii viilua ja ei käänny. Tuntuu että ihan päivästä kiinni..
Onko XL-siipi?

On.
Kuhniin oon itekkin ihastunu vailla minkäänlaista kokemusta, kaikki vaan tuntuu kertovan/kirjottelevan ylistäviä kommentteja. :) tosin vakiona olevat esiaurat voi myös vaikuttaa, toiminee paremmin jäljen kannalta kun kuorimet lähes joka maalajilla? Euroopassa suosittu, suomessa ei, tietysti vähän nimettömämpi myyjä vaikuttaa ostohaluun. Ne tutut kvernet tai överumit kun on niin helppo ostaa tutulta myyjältä..

Pöttinger on myös kiinnostava auramerkki, ihastelin koneagriassa, vaikutti varsin asialliselta. Ei liene montaa suomessa? Pöttingerin kaikki tuotteet taitaa olla jossain määrin onnistuneita?

Överumin vaikeasäätösyys ihmetyttää meikäläistäkin, välillä tuntuu pelaavan kohtalaisesti, jopa hyvin ;D Välillä ei meinaa millään, savella eniten ongelmia, pätkii viilua ja ei käänny. Tuntuu että ihan päivästä kiinni..

Lemken taitaa olla ainakin suomessa "sänkiaura", oman käsityksen mukaan suurin osa taitaa mennä sälesiivellä.. varsin monimutkasesti rakennetun tuntunen laite, pulttia ja mutteria pirusti.
Hienoa että löytyy näitäkii ihmisiä jotka pystyy asemastaan huolimatta puolueettomasti tekemään vertailuja!
Sitä oon vaan pohtinu, että vaikka kverneä ylistetään "aurojen mersuksi" (onhan niillä voitettu eniten maailmanmestaruuksia, joka tosin ei kerro mitään ;D), silti ehjä/kasassa pysyvä viilu ei oo aina se paras, tosin nurmelle tietysti sopii.. Tätä ei aina Norjaan kumartavat tunnu tajuavan..
Onko tästä mitään tutkimusta, tai ees mutua?
Hamasta menneisyydestä muistan Pohojalaasen(?) sanoneen kvernelandin vantaan muodostavan enemmän kyntöjankkoa verrattuna agroluxiin?
Voiko suuria eroja olla auramerkkien kesken?

Ihme ettei missään oo agressiivisempaa vannasta, joka pureutuis vaon pohjaa vähän syvemmälle, samalla "jankkuroiden" muttei kuitenkaan nostais maata viiluun.  Tosin taitaahan maapuoliin olla jotain härveleitä jotka leikkaa vaon pohjan auki, lie kellään käytössä? Ei varmasti sovellu kivisille maille/jos on kalliota pinnassa. :-X
c702 Sony ericsson akku kaput, uutta ei tunnu löytyvän ja vanha 6310 i juonii  :P

http://puhelinkauppa.com/product.php?xProd=327
Tuolta tilasin omaan c702 akun, pirun hyvä puhelin, älä ihmeessä hävitä.
Tilasin xperia x10 minipron ajatuksena siirtää c702 varapuhelimeks, parin päivän käytön jälkeen rupes vtuttamaan sen verran rankasti että otin vanhan käyttöön, pirun hankala ajaa traktorilla ja näpytellä kosketusnäyttöä samaan aikaan, normaalilla ei mitään ongelmaa..
Samanlaisia tuntemuksia -08 CX Överumeista, nelisiipisistä. Ei vaan stna kule toiseen suuntaan suoraan, "vasemmalla" puolella tulee hyvää jälkeä, oikealla puolella viilu ei käänny tarpeeks ja murtaa paljon enemmän. Tuntuu että kuusakoski ois tosiaan oikea paikka näille.. ;D Tutuilla riittää kun kvernet on suunnilleen säädetty, silti ihan ok jälkeä..
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 7