Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - Sandy

Kun on kysymys 100 vuotiaasta talosta, minä lähtisin purkamaan asiaa itse talon kannalta. Lattialämmitys mielestäni paras vaihtoehto, JOS lämmitysputket ovat lattian alle laitettavissa. Siinä on kuitenkin eniten optioita maalämön yms suhteen. Perinteiset patteritkin käyvät varsinkin hakkeen kanssa, mutta voivat viedä yllättävän paljon tilaa seiniltä. Jos noinkin vanha talo tuntuu menevän pilalle moisista ratkaisuista uskoisin "kuivan" ratkaisunkin (vaikka pellettitakka , lämpöpumppu ja vanhat uunit) riittävän yllättävän pitkälle. Minulla osittainen lattialämmitys ja käyttövesi pellettitakalla, vanhat uunit apuna ja loppukikkailu sähköllä. Ilmalämpöpumpun olen hylännyt talon sokkeloisuuden takia.
Mun ehdotus piikkien kesto-o ngelmaan on leveämpi äes ja maltillinen ajonopeus. Tämä toimi Multiva JL:n kanssa 16 vuotta ja 5000+ha. Piikkejä 11x45 katkesi reilu kymmenkunta eturivistä ja reunoilta. Maat kevyistä raskaahkoihin ja kiviäkin löytyy. Väsymiseen en juuri usko, ruostumisen heikentämiseen ehkä. Terraflexiä 10x45 pidän hitusen joustavampana ja sitten Cobra. Työsyvyyden säilyttäminen sitten toisinpäin. Väderin piikit kestävät kiviä ehkä vähän paremmin, mutta kuskin vaikutus on suurempi. 12x45 piikeistä ei ole omia kokemuksia.
58 navoistahan on nimenomaan laakereita jonkin  verran mennyt. Asiallinen kone se silti on. Ei puhdistus kaikkein vaikeinta ole, heittokuljetin pysyi mielestäni hyvin puhtaana,harmittelin eniten kohlimiin tarttuvia ohranvihneitä ja 6:sen jäähdytysritilää. Terän käyttö ja tyhjennystorvi isoimmat erot mielestäni 68 verrattuna.
Veto näistä perinteisemmistä. Kiuas on tosin aina makuasia.
Minun ei tarvinnut irrottaa yhtään kuppia hihnasta. Riitti, kun sain molemmat päädyt auki. Kaatosuppilon puolella oli onneksi sopivasti tilaa. Pahimpiin ruosteisiin teräsharjaa ja kylmäsinkkiä. Pulttien kohdistuksessa taisi olla eniten vänkäämistä.
Sähkömoottori liikuttaa siellä  ruiskun kyljessä olevan paineensäätöyksikön sisällä luistimäntää. Mäntä on sen sähkömoottorin alapäästä tavallisella mutterilla kiristetty. Mutterin löystyessä luistin välys akselilla aiheuttaa just tuollaisia ongelmia. Jonkin verran purkuhommaa, mutta varaosia ei tarvita. Nimimerkki; puoliturhaan Amatronin paineanturin ja virtausmittarin vaihtanut.
...ai, ai, sattuu, tekee kipeää... 
Setkasta en ole ihan varma, mutta kyseisissä ylivoimaisen malleissa todellakin on rummut takana ja kuiva satulatyyppinen levyjarru kardaaniakselilla. Poljinvoimaahan ne vaatii, mutta muuten mulla on vielä kokeet kesken, joten ihan mitään lopullista en asiasta pysty vielä sanomaan.
Juu ja ei. Mitenkään Malia ja Kirovetsia väheksymättä, mutta Hans Marschall on tietämäni mukaan jo aikoja sitten kuollut, eikä siten eläketöinään kehittele mitään missään. Vario ML (Marschall Leistungsverzweigung)
Riittääks sulle pelkkä näytön sohvatoimivuus ? Jos ei ,niin kannattaa katsella sitä jättinäyttöä kirkkaassa auringonvalossakin( kun se joskus näyttäytyy) Mua on ruvenny närästämään nää värinäyttöihmeet kirkkaalla kesäkelillä, ne kun tuntuu surkeammilta kuin vanhat mustavalkoiset. Huonoja kokemuksia etupäässä "hyvänäyttöisestä" pölysamsungista ja sporttinokiasta
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: 7530
: 14.11.09 - klo:10:14
Tuolta löyty 7675 kg Vois olla lähellä totuutta ,varusteista tietty riippuen.
http://http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/John_Deere_7530_0808.pdf
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: 7530
: 14.11.09 - klo:09:45
Omapaino (tyhjäpaino tehtaalla) on esitteen mukaan 6620 kg. Sen kevyempi se ei ainakaan ole.
Nelos Nuffield parilla Universal ja Universal Four pikkupaalien keruukuskina.

Vipukäynnisteisen koetin joskus startata jo sisään kavutessa, mutta maailma ei ollut vielä valmis moiseen työn rationalisointiin. Kytkimen raskaus hoidettiin jalkapareja lisäämällä ja hyväksi havaittua mallia on käytetty ja kehitetty myöhemminkin.
Akkukäyttöinen/kaapeliton mig-hitsi. Vetelis kahvalla saumaa missä vaan.
22-vuotis synttäreitähän Taurukselle vois tässä kuussa pitää. Koriltaan mokoma ensimmäisenä loppuu, kun on talvisin pidetty sen verran hyvin suolattuna ja muutaman viime vuoden vähemmän ajettuna hiukan omissa oloissaan. Vaatis noin pitkä taival jo aika laittoa, mutta seuraillaan. Pitäisköhän 93- malliset Vikingin talvirenkaat sittenkin jo päivittää uusiin? ??? ja ihan kolmannen akun joskus ostaa;D Toinen sähkövika jos vielä ilmaantuu, niin minäkin rupean haukkumaan näitä nykyajan elektroniikka himmeleitä ;D ;D ;DAutona pidän sitä vielä silti.
Taitaa Tauruksen saattohoito olla silloin jo ohi.
... jollain muulla, kai...

Farmiajot F250 diesel pick-upilla (II ääni jo), liikkunee silloinkin, on tosin liian hyvä peli haudattavaksi kenenkään mukana.
Sivuja: [1] 2