Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Elevaattorin pohjakaaren vaihto  (Luettu 10055 kertaa)

Köntys

  • Vieras
Vs: Elevaattorin pohjakaaren vaihto
jos viittii tommosia repiä auki tai purkaa jotakin kuppihihnoja pois ni samalla työllä pistää kaikki uusiksi elevaattori maksaa taskurahoja pöljät

Mitä uudempi, sen ohuempaa pelliä, näin se vaan nykyään menee. Itse korjaisin niin että siitä tulee ikuinen.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19963
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Elevaattorin pohjakaaren vaihto
jos viittii tommosia repiä auki tai purkaa jotakin kuppihihnoja pois ni samalla työllä pistää kaikki uusiksi elevaattori maksaa taskurahoja pöljät

Mitä uudempi, sen ohuempaa pelliä, näin se vaan nykyään menee. Itse korjaisin niin että siitä tulee ikuinen.

20 mm hardoxia elevaattori päikseen nin kestää pitää muistaa vaan tehdä montun pohjavalu erityisen paksu ja vahvistettu myös.

-SS-

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Elevaattorin pohjakaaren vaihto
jos viittii tommosia repiä auki tai purkaa jotakin kuppihihnoja pois ni samalla työllä pistää kaikki uusiksi elevaattori maksaa taskurahoja pöljät

Pöttinkeri-pöljille tuli nyt märkää rättiä naamalle niin että plätsähti......


Saiskos Antti-Teollisuudelta rahotuksella uutta elevaattoripakettia jos vakuutena olis....no olkoot.... Tai ei ne tarvi, littuvilja on keksitty....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

andypoge

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 534
Vs: Elevaattorin pohjakaaren vaihto
Kattelin tätä pitkästä aikaa. Tässä on näemmä ruuvikiinnitteinen pohja, jollaisen saa kohtuuhintaisena varaosana kokonaisena. Järkeilin, että jos irrottaisin 3...4 kuppia hihnasta ja se hihnankohta pohjalle, niin tilaa saattaisi olla riittävästi pohjakaaren vaihtoon ilman muita toimenpiteitä. Taidan koittaa näin - näkee miten äijän käy.

erppo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Elevaattorin pohjakaaren vaihto
Ja jos ei onnistu, minulle jäi vuoden käytössä ollut A-mallin elevaattorin alaosa kokonaisuudessaan. Se joutaa,  sopuhintaan.

SamuelVäsy

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Elevaattorin pohjakaaren vaihto
Kattelin tätä pitkästä aikaa. Tässä on näemmä ruuvikiinnitteinen pohja, jollaisen saa kohtuuhintaisena varaosana kokonaisena. Järkeilin, että jos irrottaisin 3...4 kuppia hihnasta ja se hihnankohta pohjalle, niin tilaa saattaisi olla riittävästi pohjakaaren vaihtoon ilman muita toimenpiteitä. Taidan koittaa näin - näkee miten äijän käy.

Kirjoittele sitten kuinka onnistui. Samanlaiselle operaatiolle tarvetta meilläkin.

Sandy

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26
Vs: Elevaattorin pohjakaaren vaihto
Minun ei tarvinnut irrottaa yhtään kuppia hihnasta. Riitti, kun sain molemmat päädyt auki. Kaatosuppilon puolella oli onneksi sopivasti tilaa. Pahimpiin ruosteisiin teräsharjaa ja kylmäsinkkiä. Pulttien kohdistuksessa taisi olla eniten vänkäämistä.

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
Vs: Elevaattorin pohjakaaren vaihto
Mä oon antanut tulla kasan jyviä ja lopuks vieny niitä saavillisen linnuille.

andypoge

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 534
Vs: Elevaattorin pohjakaaren vaihto
No niin, tehty ja näin se kävi:

Otin kaikki alapään tarkistusluukut irti. Irrotin 5 kuppia hihnasta ja kiersin tämän kohdan elevaattorin alapäähän. Pohjakaaren kiinnitysruuvit kyljistä auki. Kaarta pois vedettäessä se katkesi keskeltä alimmasta kuluneesta/syöpyneestä kohtaa. Sitten olikin tulla tenkkapoo, kun kaatokuilun puoli on päin valua ja kaaren kuilun puoli juttuneena paikallensa eikä vedettyä saanut sopivaan suuntaan. Kevensin alakotelolle tulevaan painoa nostamalla elevaattorin yläpäätä hieman katosta 2 ton räikkäliinalla. Sitten hakkasin kaaren etuosaa sorkkaraudan suoremmalla päällä sivuluukusta apinan raivolla, ja lopulta se irtosi. Lopuksi uusi kaari ja muut osat paikoilleen käänteisessä järjestyksessä. Kaaren pultit ovat kenkkuja saada kohdalleen, syytä yrittää saada kuilunpuoleiset ruuvit ensin paikalleen.

Varmaankin astetta helpompi homma silloin, jos etupää ei ole valua vasten, jolloin pystyy levyn etupään helpommin irrottamaan. Kuppien irrotus oli kyllä tässä työtavassa välttämätön. Superväljässä asennuksessa ehkä teoriassa mahdollista ilmankin.

Viimeksi muokattu: 14.07.17 - klo:16:01 kirjoittanut andypoge