Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 96

Viestit - jariman

mistähän tänäpäivänä saabi kuivaa haketta?   täälläpäin on kaikki puutavara aika märänoloista.     ihmettelin tuossa mennä viikolla kun käviväöt hakettamassa kasan joka oli kerätty kuukaus takasin kerätystä 3 kuukautta sitten hakatusta metsästä.    oli aika vihreetä tavaraa seassa..       ja nyt on sekin aukko jo mätästetty, mutta ei sentäs vielä istutettu.          aika nopsaa touhua,   melkein jatkuvaa kasvatusta.

 meneekö tuollainen märkä hake isommissa laitoksissa jonkinlaisena tasaajana?      kun turvetta ei kait nykyään kovinkaan paljon polteta.
Isoissa laitoksissa menee, jossa on savukaasupesurit.
Lainaus
jos
Neliskanttinen syöttöruuvin putki, ilmeinen takapalovaara.
Mihin tämä perustuu? Eihän vilja pala/ syty kovin herkästi?

Kanttisen syöttöputken nurkkiin jää helpommin ilmatilaa ja jos kannen tiivisteet valskaa tai on oikein kuivaa poltettavaa niin saattaa takapalo hiipiä säiliöön helpommin.Tuo kanttinen putki on käytössä vanhemmissa vehkeissä,nykyään puolipyöreät tai pyöreät.
Turha sun mulle on esitelmöidä takapalosta ;D ;D
Kysymys oli miten viljan käyttö lisää takapalo riskiä? Käsittääkseni jopa tilkitsee hakkeeseen jääviä koloja ja pienentää takapalon riskiä. Onko joku muka saanut viljalla takapalon aikaiseksi?

No on kerran tullut takapalo stokerin säiliöön saakka, onneksi lievä kytöpalo,
Voi helkkari sitä hajua ja savua, lievä lämpöisyyttä säiliössä,
Ei vielä onneksi palanut maalit, maxi mallin 10 motin säiliö, onneksi tiivis,
Niin tukehtui ,  ja vettä, sitä sai painaa kannen raosta säiliöön.
Tuo neliskanttinen putki  suhteellisen väljä suhteessa ruuviin, vilja kun käyttäytyy
Erilailla kun hake,  syöttöputken yläosa tyhjä, ja kun #suora# yhteys palopäästä
Stokerin säiliöön  savukaasuilla, eipä se muuta tarvi takapaloon.
Maltilla sitten viljan lisäys hakkeen päälle, menee hakkeen läpi, ja jos
Neliskanttinen syöttöruuvin putki, ilmeinen takapalovaara.
Ämpärillisen siloin tällöin.
Kuivaa haketta vaan tilalle, tuo märkä hake kesäkäyttöön, priimaaminen
Pelletillä voi tuottaa yllätyksen, pelletti kun turpoaa kostuessaan,
Jämähtää ruuvi kiinni putkeen, ja alkaapi aika talkoot.
Vilja hakkeen joukossa ongelma, lajittuu ja menee ensin kerralla läpi
Hakesiilosta. , ei kannata kokeilla, jos neliskanttinen stokerin putki,
Ilmeinen takapalovaara.
Palaturve jos saatavilla kohtuullisesti, voi olla yks  konsti kostean hakkeen
Seassa, jos saa sekoitettua tasalaatuisen seoksen.
Miten toimis verstaskäytössä ilmalämpöpumppu, pölyä
Kun on, hitsaus, ym. Suodattimet tietty, mut vaihtoväli
Lienee melko tiuha?
Tulis lisälämmönlähteeksi, lähinnä syksy , kevät ja lauhemmille talvikelille
Nykyinen puulämmityspannu. Ilmasta ilmaan.
Luovasti vaihtaa nimitystä välillä niin samalla kasvustolla saattaa päästä viellä tovin. Jos on mahdollista niin näillä hinnoilla ei minusta kannata hätäillä satokasvin kanssa. Riippuu tietysti monesta asiasta miten kannattaa toimia.

No sepä juuri.
vihantavilja, ei sadonkorjuuta, katkaisee nurmivuodet
Tarkoitus oli laittaa viljalle mutta nyt ei vilja enää niin houkutakkaan. Päin vastoin laitan muutaman muutaman hehtaarin lisää VLNa. Ekana vuonna ilmoittaa riistapelloksi ja parikolme seuraavaa VLN.
Kasvintuotanto / Vs: Apulannan hinta
: 13.11.25 - klo:20:11
lähestyvä tukienmaksuajankohta varmasti on hinnankorotuksien syynä, yara kun haluaa omansa tukipotista ennen konekauppiaita,
jotenkin aina jokavuotinen  tapahtuma, kun tuet maksuun , kah , lannoitteen hinnat nousee
Olisikohan, pelkkä perusmoottori vaihdettu, ja siihen vanhat
Lisälaitteet, katit, urealaitteet, ym, jääneet tarkastamatta,
Pakojärjestelmässä liian iso vastapaine, lämpöongelmaa ja
Moottori entinen, nykyään kyllä pitäis anturitiedon kyllä kertoa
Dataa riittävästi.
8,4 L motti noissa ässissä, muutaman ässän tiedän, missä ongelmana
Öljynkulutus, tehty takuuna moottoriremppa.
Nykyaikana öljynkulutus ja katalysaattori ongelmallinen, pönttö tukossa
Äkkiä ja  melkoinen vastapaine pakojärjestelmässä,  lisää polttoaineenkulutusta,
Lämpöjä, ja turbo pilalla.
Nykyään monta vikamahdollisuutta moottorissa, on ne nykyään niin
Monimutkaisia, verraten vanhempiin moottoreihin ennen päästöjärjestelmiä.

Luulis nyt linnavuoren insinöörien pistävän ongelmatapauksen kuntoon,
Jos vakiotällissä motti.
onks noilla eri osastoilla kaljapaikka?   ite en ole käyny noilla vuosikymmeneen mutta kait tuokin mahollista...
takahuoneessa…… siellä ne paremmat tarjoilut on…….
Tuli käytyä koneagria näyttelyssä, pikkuosastoja oli, isot loisti
Poissaolollaan, nähtävää oli silti hyvin ja väkeä oli
Tarkkana sitten pysäköinnin kanssa,
Moovy sovellutus päällä ja näkyi veloitus menneen,
Silti autolle takasintullessa  tuulilasissa parkkipaten valvontamaksu 60€
Eikä niin ainoa, alueella 3 eri toimijan pysäköintimaksut
Ei hyvä, vit……. Selvittely
Monta osaa pystyy myös korjaamaan tai tekemään kokonaan uuden jos on tekijä jolla on työstökoneita ja kokemusta.
Hankalimpia ovat voimansiirron rattaat ja isommat kokonaisuudet, esim seulaston runko, kyllä niillekin tekijä tai korjaaja löytyy jos ei muu auta. Joku kohlinakseli tai vaihdelaatikon kuoret taas löytyy varmasti perkaamolta kun sellainen ei normaalisti hajoa.
Kuljetin- ja muut ketjut ketjut ovat metritavaraa, akseleita syntyy sorvilla, laakerit enimmäkseen standardeja, hydrauliikkaa voi korjata tai korvata... sähköosat voivat olla hankalia jos on jotain älyyn viittaavaa. Vanhemmissa ei sellaisia onneksi ole. Kuluneita kohtia voi täyttöhitsata ja koneistaa uudelleen mittoihin jne.

Vaivannäköä ja osaamista sellainen vaatii ja remontti vie paljon enmmän aikaa kuin valmiin osan nouto tiskiltä.
Purkupörssistä löytyy  uustuotanto/ tarvikeosaa melko kattavasti.
Kelavariaattori valuosat 680 heikkoja, onneksi 600 kelavariaattori
Vahvempi, niin purkuosana löytyy.
Kestäis paremmin jos olis korkealujuusterästä enempi käytössä.
Varaosabisnes näyttelee suuressa mittakaavassa puimurinvalmistuksen
Rinnalla.
Ihme säätämistä elykeskukselta, kyllä ammattikuski saa tiekarhulla
Tien just, eikä melkein hyvään kuntoon.
Ei kyllä kauaa kestä kuorkin alusterällä tasattu tiet, vajaan viikon.
Käy sen venttiilin kanssa hydr liikkeessä, voi löytyä vakio- komponentti
Joka sopii.
Sivuja: [1] 2 3 ... 96