Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 70

Viestit - jariman

saako udella miksi moinen? Mulla itsellä on V6400 kytkinpolkimen alta revennyt joku kytkin pelteineen. Sitä en tiedä mikä sen on repinyt ja oikeastaan en tiedä mikä kyseisen kytkimen tehtäväkään olisi. Pelittää ilmankin, mutta tuskin sitä sinne turhan takia on laitettu. Hitsaaminen yms kiinnittäminen ihan mahdotonta ilman purkuhommia, joten jäänee jollekin toiselle. Onneksi sai edes revittyä pois kytkimen liikeradalta, joten kytkin ainakin toimii. Mutta  aikoinaan paskan myivät -onhan niitä traktoreitakin :)
••••••
Se kytkinpolkimen juuressa oleva  sähkökatkaisija on  ns. tappokytkin,
Eli starttaa vaan kytkinpoljinta pohjassa pitäen.
saahan tän ohitettua johdot vastakkain kytkemällä.
Mikä mallisarja?  , 6000-8000, T,M, C, N  homma menee suurinpiirtein,
ensin oven kynnykseltä levy irti lattiamaton päältä 2 ruuvia,
nosta lattiamattoa, kojelaudan sivupaneelin alakiinnitysruuvi
Tulee näkyville, sulakerasian kansi auki, 1 kiinnitysruuvi tulee
Näkyviin, kojelaudan sivussa näkyvillä yksi kiinnitysruuvi,  näin
Sivupaneeli pitäisi irrota, on tiukassa, lämpöisessä tilassa ja suostuttelemalla,
yleensä riittää sivupaneelien irroitus, jos mittariston joutuu irroittamaan,
Hommaa  aika paljon enempi, mm ratin irroitus.  Näin alkuun..
Kasvintuotanto / 2-tahoset ohrat
: 26.11.20 - klo:16:46
Uusinnassa ohralajike, streifillä menty tähän saakka,
Luhkas tai ura harkinnassa tai jokin muu aikainen 2- tahoinen ohra
Viljelykokemuksia näistä, toki 3 kuivaa vuotta hankaloittaa
Todellista satopotentiaalia .
Koskahan tulis Alkon black friday tarjoukset :-X
Kai niillä valmistusmenetelmät on kehittynyt,
Polttoöljy ja moottorilöpö on samaa tavaraa, eli nykyään
Vaan polttoöljynä.

Onhan jo muutaman vuoden ollut nesteen biodiesel,
Ei mitään ongelmia, paitsi hinta, ei oikein raaski  tankata kun ennen
Katsastusta,  katsastusinssi ihmettelee alhaista savutusarvoa :-* 8)
No jaa, ihan erikoinen sovellutus on, ei löytyne kyllä
Ihan tarvikkeena, ihan valmistajan speciaaliosa.
Onks tää jostain kuorkin peräkärryn kardaanista?
Joskus nähnyt vanhoissa 50-60 luvun vehkeissä
Nivelristikkoa jossa reikä keskellä ristitapissa.

Tai sitten taitava kyläseppä tehnyt ristikon

Mittaa haarukasta mitat, ristikon pituus ja kupin halkaisija
voi olla ihan vakimittaa , ja voi olla tuumamitalla.
No hydrauliikan tuotossa roimasti varaa, jos hydr pumppua
Pyöritetty 540 r/ min voimanotolla,
Kun pumpun optimi tuotto 1500 r/min....
Tsekkaa krampen nettisivut, voi olla comerin laajakulma miltei
Samoissa hinnoissa.
Onko  nykyisessä häntämoton pumpussa kertojavaihdetta,
Vaiko toteutettu suoralla välityksellä?, pumpun tuotto jää
Kyllä aika alhaiseksi 540 r/min voimanoton välityksellä.

Tuohon systeemiin, ehkä nivelakseli systeemi kätevin,
Tuon kokoinen pumppu kertojavaihteineen painaa
Jonkin verran.
Halpisnivelakselit ei ainakaan mulla ole kestänyt,
Ainoastaan  waltterin , comerin ja bondiolin kelpuutan nykyisin.
benzi, se ikh myymä aika kuraa, ei kestänyt mun käytössä.
Ehdottomasti laajakulmanivelakselilla, jos kärryssä pumppu,
Akselin kesto aika tarkalla, 1000 r/ min kestäis jo eri lailla.

Miten olis toteutettavissa hydr pumppu kertojavaihteella suoraan
Ulosottoakselin päähän, letkut kiertyy notkeammin kun nivelakseli.

Millanen toteutus häntämotossa, kuormaaja paikka?
Takasillassa, vai kärryn aisalla.

Waltterin orginaalit akselit kestää kyl paremmin kun
Samankokoiset halpisakselit.
millä nopeudella pyörität akselia,  540 vai 1000 r/ min
Heikompikin akseli kestää kierroksilla, kun vääntömomentti
Alhaisempi.
Ulosottokäyttöönhän tulee?
Miten olis ihan traktori, vanhempi nelikko,
Ei ihan hinnankiroissa 40- 50 km kulkevat,
Lämmin hytti, turvaohjaamo ja jälleenmyyntiarvo parempi
Kun mautolla.
Kunnon työkonenastoilla renkaat, niin talvipitoa löytyy.
Dieseliä luonnollisesti tankkiin.
Ei ehkä isompiin kaupunkitaajamiin.
Isoo volvovalmetti, 2105  tai urkki, siinä olis jotakin tuunattuna...... ;D
Hakas tökkii välillä täälläkin, 220 malliltaan.

Polttaa langan helposti kiinni suuttimeen, tai tekee pallon suuttimen viereen ja tarttuu kaasuholkkiin. Kaasuholkki kun hipaisee hitsattavaa rautaa niin hitsikone pärähtää, jotain oikosta varmaan.

Uusittu nyt poltinkaapeliin lankaspiraali, virtasuutin sekä kappale mihin suutin kiinnittyy ja myös kaasuholkki pidikejousen kera. Lanka näyttää ruosteettomalta.
Mitäs sitten?
•••••••
Onko  kaasuholkki varmasti oikeanmallinen, ja kuuluuko siihen
Eristeholkki kaasuholkin sisään?  Kahvoja monia eri versioita,
Saattaa tulla helposti vääränmalliset kulutusosat, näitä kun on
Monta eri versiota.
Lankakela ruosteessa?  aika tyypillistä, jos vähänkin kosteassa
Tilassa( puolilämpimäksi tilassa, ja pesuja samassa tilassa)

Lanka pois kaapeleilta ja suutin pois ja paineilmaa, aika töhnää välillä
Tulee + rasvanpoistoainetta,sprei, omalla vastuulla terästäen.
uusi suutin ja tarvittaessa uusi lankakela. Siitä alkuun...

Sen aikaista walliuksen migin anatomiaa  tietäen, onko langan syöttöpyörät
Oikean kokoiset, käännettävä/ vaihdettavat.?

Seuraavaksi, jos vielä takkuaa, liikkuuhan lanka kevyesti syöttökaapelissa?
Pitäisi liikkua kevyesti  sormin työntäen.
Eli pura puhdista ja kokoa.....

Langoissakin on eroja,  siitä  ikh. Weldeksistä  irtoaa töhnää aika paljon,
Pari syöttökaapelia meni tiuhaan tahtiin,  elegan lankaan täyty
Siirtyä takasin.

Vika voi olla joskus ihmeellisessä paikassa,
Kempin 250 takkus oikeen urakalla, epäilin jo langansyöttämoottorin vikaa,
Vika oli loppujenlopuksi  nailonisessa langanohjainputkessa
Lankakelan ja syöttölaitteen välissä, siis  noin 5 cm pitkä nailoniletku
Aiheutti vian,  vastusti ihan huolella langan kulkua,  täyty rassata auki
Tingin langan pätkällä ja paineilmalla.
Eli pura puhdista ja kokoa.
Kones on sitten ihan alkupään sarjoja, jos vaijerivälitteinen
Kytkin mekanismi.
melkeinpä kannattaisi katkaista kone kytkimeltä, ja tutkia kytkimen kunto,
Levy kulunut/ takertaa, silmälaakeri  paska,  tai sitten
Kytkinakselin neulalaakerit kuivat ,la loppu ( ajo/ voimanoton väliset)

mites suunnanvaihto muuten pelaa kone sammutettuna, herkästi,
Vaiko  jähmeästi,takertaa.
Vikana voi olla vaihteensiirron akselin ruostuminen vaihteiston  kyljessä,
 Crc vaan läpivientiin ja ahkeraa liikuttamista, kyllä se siitä notkistuu,
Ellei sitten edellinen käyttäjä  survonut. Suunnanvaihtoa ilman kytkintä.

Näihin kyllä pitäis olla saamaksissa nestevälitteinen kytkinsarja, eli
Nestevälitteinen painelaakeri työsylinteri asetelma, putkisto ja pääsylinteri
Systemi.
Sivuja: [1] 2 3 ... 70