Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 89

Viestit - jariman

Mitäs sähköauton lataus maksaa julkisilla latauspaikoilla,
Montako sovellutusta pitää olla eri laturimaksuihin, ja latauksen kesto.
Niitäkin latauksia kun tulee välillä, aina ei kotilatauksella selviä.
Rengaskuluthan niissä kaiketi kalliimmat, painosta johtuen
Ei siirtoruuvista kokemusta, mutta mattoperästä on.
Märkää heinää ei kannata yhdistää, ei kuivu yhtään,
Mitä märempää, sen tiiviimmäksi pakkautuu, ja alkaa karhe
Lämpiämään, säilöntätavalla huomioitava,biologiset ainakin.
Eli ei kovin kauaa yhdistettyjä karhoja ennen korjuuta, max vuorokausi.
Miks pieni pompanappi?, ihan pelkkään kaupunki/taajama-ajoon
Ymmärtää.
Vähän isompi auto, mukavempi ajaa, turvallisempi, peltiä saa uutta, ihmistä ei
Isommalle autolle yli 200 tuhatta ei ole mitään, kun huollettu
Yks vaihtoehto, isompi Volvo , v 70, s 70 , vst. Kestää ,vaikka yli 300 000
Mittarissa, yksilöitä, tekee välillä löytöjä, ei niin hinnankiroissa,
Ja osia saa myös tarvikkeina, toisin kun japseihin.
Sun täytyy kysyä tyttäreltä automaku, ettei tule vääräntyylistä autoa hankittua :-[
Ei ne lämpöreleetkään ikuisia ole, kyllä niitäkin on joutunut uusiin
Joistain laitteista, tuo kostea hake, voi olla siinäkin syy,
Tahmaa pohjalautaset, pitäis kyllä liukkaampi olla.
Eihän ruuvi vaan peruuta lopussa? Ruuvin pää kulunut kynttiläksi,
Ja jokin paikka särkyy pian, ja tekee palopäähän umpitukoksen,
Johon ei pysty kun hiltin poravasara.
Kontaktori, vaihtoikä noin 10 vuotta aktiivikäytössä,
Aika taajaan se nakuttaa, ei mikään ihme jos vaihtoikä käsillä.
Relekeskus, vai logiikkakeskus,  relekeskuksessa , vähän erikoisempi
Yhdistelmäkontaktori, ei niin vakiovarastotavaraa sähköliikkeissä.
Logiikkakeskuksessa erillisiä kontaktoreita, tyyppinumerot
Kannattaa katsoa tarkkaan, ei ihan tavallinen kontaktori,
Muutoin sauhu nousee keskuksesta.
PH-liuskallahan pystyis vähän tutkimaan jos kannenpahvivikaa,
Pakokaasut kun happamia, vähän osviittaa.

Samaten jäähdytysjärjestelmän painekoe antaa osviittaa viasta,
Paisarin korkki pois ja mittari tilalle, näkyy , tekeekö painetta.

Joissain järjestelmissä on kuristin/kuula paisuntasäiliön/ syylärin/kannen
Välissä, jos useampi letku paisuntasäiliöön.

Voi olla kyllä piilevä kannenpahvivika/ kansivika

Yks mahdollisuus, öljynlauhdutin jäähdytysjärjestelmä/ vaihteiston öljy,
Tekee kyllä pakkasnesteen kermaiseksi, ja vaihteistoöljyn samoin..
Uusi korkki ensin, ei ne ikuisia ole, tekee todenäköisesti alipaineen
Järjestelmään, eli pitää paisuntasäiliön täynnä. Mm Valtra oheistaa
Uusimaan paisarin korkin 4000 h välein, siitä on sitten kyllä
Omakohtaista kokemusta, vein traktorin ilmastointihuoltoon,
Vähän yli 4000 h, matkalla paisarin säiliö halkesi, korkki kun oli
Töhnää täys ( ex nevakones)
Tai sitten tukos paisarin ja jäähdyttäjän välillä, mulla oli megassa yks
Muovikorkki letkussa, lienee tehtaalla joutunut, oli meinaan
Jäähdytysjärjestelmän täyttö tuskallisen hidasta.
Vähän noita nostolaitekoneita enään on itsellä.

Kylvökone, irroitettavalla vetokartulla
Paalileikkuri, kyntöaurat, takapaino ja sitten paalisilppuri ja niittomurskain sekä hankmo. Viimeiset on helppo laittaa kun ei ole työntövartta ja karttu liikkuu.
Meillä on agrikaatti yks hankalimista perräänlaitettavista.Vetovarrentapit on äärikapealla.

#####
Näiden agrikaattien ja muiden härpäkkeiden kolmipistekiinnitys on kyllä
Tehty sieltä luokattomasta rakenteesta, halvimmalla mahdollisella tavalla
Raudasta nuukaillen. Itse kans sai agrikaatin  kolmipisterakennetta
Vahvistaa kättelyssä, taipui jo ensimmäisellä käyttökerralla, jätä nyt
Sitten agrikaatti vahtimatta sähkökatkossa, jotain sitten kyllä hajoaa.
Jos nostolaite/ sivukiinnikkeinen, niin helpompi sovittaa
Yleismallin kulmavaihdetta, hinattavat asia erikseen, mm
Kun kiilahihnapyörät tulee kulmavaihteeseen, jämerämpi laakerointi.

Löytys kyllä yks comerin 1000 r/ min kulmavaihde 1 3/8 booreilla
Ollut sivukiinnitteisessä tarkkuusilppurissa
Se kun tiellä ajaessa ei yhtään tiedä asfalttireijän syvyyttä
Kun vesi peittää kuopan, voi olla  muutaman sentin syvä tai
20 cm syvä reikä ja teräväreunainen, kajauttaa jo kovasti
Korkeaprofiilista pakun rengasta joka sentään  C -luokiteltu
Eli  vahvempi rungoltaan, yhden  tällaisenkin renkaan
Tuhonnut vesireikään, renkaan selkä repesi, olihan
Helkkarinmoinen kosaus.
Kasvintuotanto / Kiertoravinne..
: 25.02.24 - klo:21:40
Kokemuksia kiertoravinne.fi. Tuotteista, eli nestemäisistä mädätteistä
Eli enemmän vähemmän paskaputsarin tuotteesta, mitä
Tuotetietoja katseli.
Soittelivat ja toisivat veloituksetta, ja levityskustannuksiin  osallistuvat… hmmm
Itsellä kyllä lietesäiliötilaa kun karja lähti, ja vielä levityskalusto tallella.

Mutta mites mädäte, haju, oksennuksesta haiseva vai miedompi.
Vetistä tuotetta ,kun kuiva- aine 8% luokkaa,  hyvin kastelee maan keväällä?
Entäs viljasopparit, rasti ruutuun, käytetty yhdyskuntalietettä…,
Jääpi viljat itselle.
Minkäkokoinen kuormaaja, ulottuvuudeltaan ja painoltaan,
Sekä traktorin koko, paina ja rengaskoko ja paino.
Ennemmin etuakselin jäykistyy kun tukijalat, ei niillä tukijaloilla
Tee mitään pehmosella mettänpohjalla,

Noin 7metrin ulottuvuudella tarvis olla ja valmet 6800 tarkoitus asentaa.

####
Jos normaali maatilakuormaaja, ettei ole 80 - luvun mettäkoneen kuormaaja
(Syntisen painavia), niin tuppisovitteet ja nokkapainot,vähän vannepainoja
Niin pärjää ensalkuun, jos tarvetta niin etuakselin jäykistyy sitten
Lisäksi.
Minkäkokoinen kuormaaja, ulottuvuudeltaan ja painoltaan,
Sekä traktorin koko, paina ja rengaskoko ja paino.
Ennemmin etuakselin jäykistyy kun tukijalat, ei niillä tukijaloilla
Tee mitään pehmosella mettänpohjalla,
Lukkoliimoja  eri vahvuisia, ne normaalit saa kyllä auki
Lämmittämättä, kunhan laadukkaat työkalut, onhan se ruostekin
Välillä melkoinen lukita kierteissä.
Joutuuhan joskus remonttia tekeen öljyisessä ympäristössä, ja
Lämmittämään, pikainen pesu ja joskus suojaus villalla, sammuttaja
Varoiksi vieressä.
Juu on kovat kuusiokolo pultit ja lukko prikat. Tuossa on kardaanin ja etuakselin boorimaljan välissä sellainen sovite laippa jossa on läpikierteet, ei siis muttereita. Kardaanihan tekee melko jyrkän kulman tullessan alas.
*******
Lukkoliimaa, eli locitea  pultin kierteisiin.
Sivuja: [1] 2 3 ... 89