Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 635 636 [637] 638 639 ... 663

Viestit - Hervast

Taitaa se homma tosiaan olla niinkuin edellä sanottiin että takuuhommilla ei huoltoyrittäjä rikastumaan pääse. Kyllä siinä rahan eteen saa töitä tehdä ja paljon ihan ilimastakin "peeärrää".

Tokihan se aina tuntuu kalliilta kun laskuja joutuu maksamaan, mutta aika pieni osa siitäkin rahasta jää todelliseksi yrittäjän palkaksi kaikkien kulujen jälkeen. Sama juttu kuin monissa urakointitöissä, jos laskisi minuutilleen töistä koituneen vaivan, niin voisi moni hämmästyä millä orjapalkalla sitä suostuu moisia hommia tekemään.

Autokatsastus ja jotku merkkiliikkeen autohuoltohommat ne lie asennushommien parhaasta päästä. Niitä ei tarvi takuulla tehdä tappiolla. Monessa paikassa tuntitaksa lienee likemmäs 80 jo nykyään ja harjoittelijat tekevät työt.
Jos kaikki suomalaiset eläisivät kuten nämä metsäfirmat ovat eläneet, niin tämähän olis toinen Islanti. On se kumma että jokaisen kuluttajan tulisi kyetä hoitamaan talouttaan niin että maksut saisi maksettua ja käteenkin jäisi pikkusen, mutta suurten firmojen johtokunnalla ei ole moista velvoitetta.

Nämä johtajat suuressa viisaudessaan ostavat ilmaa ja vanhentuneita tehtaita miljardeilla ja sitten kun tulee maksun aika niin itketään valtiota apuun. Diktatuuri olis siitä parempi että moiset säätäjät olis pistetty päiviltä jo aikoja sitten. Sivistyneessä yhteiskunnassa näitä väärinymmärrettyjä taloustieteen neroja odottaa leppoisa eläkevirka ja hyvä eläke.

Sitten mielenkiintoinen poiminta... K:n sivuilla V T140 -04 5200h 46000€
Valtran omilla sivuilla vastaava kapistus        V T140 -03 2300h 59000€

Molemmat sis.alv. Valtrassahan tunnit ei tunnetusti meinaa mitään tai ainakaan ero ei maalaisjärjellä ole kovin merkittävää luokkaa...
Samalla maalaisjärjellä tuon -03, vähemmän ajetun yksilön, ei tuntimääräkään huomioiden pitäisi olla noin paljon kalliimpi?



No tokihan saa aina pyytää. En ole varsinaisesti syventynyt asiaan, mutta eri valtranliikkeden välillä voi tuossa 70 k€ hintaluokassa olla jopa liki 10 k€ eroja hinnassa, suht vertailukelpoisissa koneissa. Välillä K:lla on noita muunmerkkisiä aika kovissa tarjouksissa, mietin silloin yleensä  että on varmaan saanut konemyyjä myytyä uuden paremmalla katteella.

Monesti tuollaiset alle 5000 ja varsinkin 3000 tuntia ajetut koneet ovat selvästi kalliimpia kuin enemmän ajetut koneet. Noilla tuntimäärillä myös koneen lisävarustus vaikuttaa suhteessa enemmän hintaan. Valtrassa lasikatto ja liikenneperä nostavat hintaa, myös taakseajolaitteet hinnoitellaan aika korkealle uudehkoissa koneissa. Sikäli on aika hauskaa että käytännössä etukuormainta ei juurikaan arvosteta käytetyssä koneessa, tai ainakin siltä minusta monesti tuntuu.

Itse olen monesti miettinyt noita käytettyjen hintoja tutkaillessa että mikä niissä on tavoiteltava katteen osuus. Luulisi että koneiden kanssa olisi sama periaate kuin muussakin tavarankaupassa että tavaran pitää liikkua, vaikka sitten katteesta tinkimällä. Ei koneetkaan parane seisottamalla niitä lanssilla vuodesta toiseen.
On se NIIN tympeää kun joutuu olemaan tekemisissä noiden vahinkotarkastajien kanssa. On ne senverran näätiä. Emännän autoa kolhittiin parkkipaikalla kesällä ja onneksi syyllinen saatiin kiinni. Ehdotin kertakorvausta jolla olisin saanut hoidettua lommon kuntoon ja muutkin pikku ruostekohdat siistittyä. Ei käynyt ja meni vakuutusyhtiön hoidettavaksi.

No sitten aikanaan IFin kaveri otti yhteyttä ja ehdotti kertakorvausta. Summa oli jotain 300 luokkaa  ;D ja selitteli sitä että oli heidän laskurillaan laskettu ja että kolhittu ovi vaihdetaan kokonaisuudessaan käytettyyn ja maalataan. (romikselta kattelin ovia ja halvin oli 300) Sitten kun aloin puhua että viedäämpä sitten laakkoselle (siellä on kaveri töissä, olis varmaan osannut vinkata että tekevät tooodella huolellista työtä  :) ) alkoi ääni muuttua tarkastajalla ja sanoi että oli unohtanut jonkun kohdan lisätä laskuriin  >:( ja tarjosi jo suurempaa summaa. Loppujen lopuksi tyydyin vaatimaan 700 korvaukseksi ja korjuutin oven tutulla maalarilla jonne olisin sen alunperinkin vienyt. Jäihän tuosta muutama satanen vaivanpalkkaa mutta taas kerran paskanmaku suuhun IF:n toiminnasta.

Ja yksityinen lääkäri ei todellakaan aina ole mikään laaduntae. Ihan samaa vapaamuurarijengiä ne ovat kuin terkkarilääkäritkin ja osaavat lukea kuvia yleensä aika huonosti. Se hyvä puoli yksityisessä terveydenhuollossa on että asiakas ei tarvi jänkätä viikkokausia jos haluaa vaikka otettavan itsestään magneetti- tai röntgenkuvat. Pahimmoilleen terveyskeskuslääkärin kyrväke voi evätä kuvien ottamisen kun ei halua että potilasta kuvataan. (voisi paljastua vaikka mitä kallista hoitoa vaativaa vaivaa)
Taitto-ovet pitäis värkätä ens kesänä kun olis isomman hallin muutos mielessä. Nyt pariovet ja ei nekään mahdottomat ole kun aukko ei ole mielettömän kokoinen, vähän reilu 3x3 m. Joku 50 mm huonekaluputki (tai mikä profiiliputki tuon kokoinen onkaan) rungoksi ja päälle pelti. Eristeeksi joku foami tai styrox levy.

Kylmään halliin sopii yleensä aika hyvin liukuovi, toki jos tuulenpitävä pitää olla, niin vaatii karmillisen oven.

Vain CASTROL

On öljy jota kannattaa koneisiin laittaa.
 8) :-X


Vähä tosikointia, mutta jos on shel, neste, mobil tai CASTROL ja vaatimukset täytyy niin kriteeri taitaa olla hinan puolella ?

Näin itsekkin luulisin. Jos koneitaan meinaa pidempään pitää, niin Teboilin öljyt kannattaa jättää ostamatta. Paineilmakompurassa kyllä käytän kun goldin kylmäviskositeetti on hyvä.
Eikös se Keslan pieninkin kuormainpaketti ole halvempi kuin nuo rantaruottalaisten kauppaamat sätökset ?

Ei noissa tuontiromuissa ole mitään järkeä, ainakaan kellfrin romuissa.

Mikä ***** turbiinisimulaatio taso?

Nää on näitä Valtran ja Fendien juttuja, ei niistä tarvi Verkumiehen välittää. Menee vaan elämä suotta liian tekniseksi.
En oikein ole samaa mieltä KJL:n kanssa tuosta vaihtokoneiden hinnoittelusta, siis noin ylipäänsä. Valtralla näyttäis olevan hajontaa hinnoissa eri myyntipisteiden välillä. Luulen että kyse lienee siitä että myyjillä on vähä eri strategiat saada eurot pois ostajilta.

Sikäli kun omat tutkailuni ovat vertailukelpoisia (siis olen hintavertailuissani myyjän tietojen ja kuvien varassa) niin mm. suolahden ja seinäjoen valtran myyntipisteissä on hieman tyyriinpuoleisia koneita, joissain muissa taas hinnoitellaan koneet realistisen myyntihinnan lähelle ja sitämyöten hyvitykset on niukempia vaihdokista.

K-maatalouden ja Agrin koneet ovat vaan yksiselitteisen kalliita, väkisin tulee mieleen että tinkavaraa on jätetty. Joka muuta väittää on varmaan niin tollo että ei ymmärrä heidän hintojensa olevan alv 0 verolla. Myös nyykkärien vaihtokoneiden hintapyynnit pääsääntöisesti "pilvissä"

Ymmärrän helposti sen että yksinkertaiset koneet kuten a-sarja ja mezzovalmetit pitävät hintansa suhteessa paremmin kuin uutena kalliimmat ja teknisemmät koneet. Yleensä käytetty ostetaan kakkoskoneeksi tai metsäajoon tms. ja silloin ei ole väliä onko koneessa viimeiset hienoudet vaan tärkeämpää on että kone toimii luotettavasti ja vähemmällä värkkäämisellä.
jepvanhois linkuis on turbiinikytkin ja  tavallinen kytkin eturungossa mistä johtuen  voiman ulosottokin on jouduttu tuomaan saman kytkimen kautta.
etukuormain käytössävaan turbiini on ehotonpeli

Ja oliko niin, että mekaaninen suunnanvaihtaja vanhemmissa? Jos kytkin on yhtä jäykkä kuin 6600:ssa, niin kannattaa katella suosiolla haitekki malli. Se alkaa vasenta jalkaa polttelemaan kun päivänkin polkee kytkintä. Ei enää koskaan semmosta rääkkiä.

Eikös -96 vuonna mekaaniset tanko ja vaijerikytkimet muuttuneet nestetoimisiksi, samalla tuli myös nappikytkin optioksi. Siis jos noissa on nappikytkin, niin normikytkinkin lienee kevyempitoiminen.

Toki mekaanisesta kytkimestkin saa kevytkäyttöisen mut se sit vaatii säätöä melkein viikottain.
Tuotahan se oli iloisella 90 luvulla kun win 95 julkaistiin. Aikanaan kun 98 ja varsinkin 98se julkaistiin olivat kai ajuritkin jo senverran kelvollisempia että enää ei tarvinnut joka laitetta varten ensin säätää puolta tuntia tietokonetta.

Eikös siitä visvasta ole joku uusi versio tulossa kun tästä nykyisestä tuli susi...
Ekat tarkoittamasi linkut maataloustraktorin pohjalta tehtiin kai vuonna -98 suunnilleen ? X 105 city tai forest taisi olla mallimerkintä. Mekaanisella suunnanvaihtajalla ja nappikytkimellä, joissain jopa turbiinikytkin.

Myöhemmät hitechin pohjalta tehdyt X mallit agri ja foresti sekä city.  Cityssä levyaisakuormain ja keulapumppu ja foresti muuten sama mut ilman kuormainta ja metsäpuolen hilppeillä kuten öljynlauhduttimella ja hakkuupuomilla ym. varustettuna.

Viimeiset X agri mallit tais olla M mallin pohjalta tehtyjä, eli sähkölohkoja ym kait löytyy. Minulla on sellainen käsitys että näiden linkkujen valmistus on lopetettu ?

Vaikka itsekin omistan Mersun niin oli ihan järkytys huomata millaiseksi pappasohvaksi oli E sarjalainen bemariin verrattuna taantunut. (siis tämä nykyistä edellinen pyöreälamppuinen mallisarja oli kyseessä) Moottorit Mersussa myös hieman jälkeenjääneen oloisia. Vertailimme n. 120-200 heppaisella bensakoneella varustettuja autoja.

Uskon toki että tämä nykyinen E sarjalainen on paljon parempi kuin edeltäjänsä, mut niin sen on oltavakin jos meinaa Bemaria tai vaikka A6:sta haastaa.
Osta Mondeo, saat saman auton kun tuo volga ja halavemmalla.

Jos on ylimäärästä sijoittaa AUTOON  ;) käy piruuttas ajamassa 5 sarjan bemaria, tätä nykystä mallia. Luulis tuommosten räyskyjen unohtuvan. Keväällä kun noita uusia autoja vertailtiin, niin ei muut (Audi, mersu, volga) päässeet edes lähelle. Se on hiljainen, mukava, jämäkkä eli ts. erittäin nautittava ajettava.

Mulla ei ole kuin mekaanisella suunnanvaihdolla varustettu kone, mutta olen tähän asti ollut niin yksinkertainen, että olen luullut viiksivaihtimilla varustettujen koneiden kestävän tuollaisen vauhdissa vaihdon. Olen melko varma, että monelle tämä on yllätys. Mahtaakohan myyjätkään sitä esittelyssä mainita? ”Kato kuinka hienosti vaihtaa täydestäkin vauhdista, kun vipua kääntää” ja isäntä on myyty.

Kestäähän se toki aikansa, voi raskaassakin käytössä kestää päälle 5000h jos huolloista on huolehdittu. Lyhemmässäkin ajassa saa toki ajettua hajalle, hommaa voi helpottaa valuttamalla peräkoteloon hydrauliikkaöljyt jotta pakassa luisto paranee :P

Mut jos vaihtoehto on että järkevällä käytöllä suunnanvaihtimen levyjen kestoikä on päälle 10000h niin kaikki laskee käyttökustannuksia.
Sivuja: 1 ... 635 636 [637] 638 639 ... 663