Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe deere6620/6630  (Luettu 13623 kertaa)

tarvas

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 30
deere6620/6630
onko kellään hyviä kokemuksia deeren portaattomasta 6620/6630
itseltä alkaa usko loppua

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: deere6620/6630
onko kellään hyviä kokemuksia deeren portaattomasta 6620/6630
itseltä alkaa usko loppua

Mitäs häikkää ollut?
Kui mää ain olen paras?

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: deere6620/6630
onko kellään hyviä kokemuksia deeren portaattomasta 6620/6630

Mulla ei muita olekaan 6620:stä kuin hyviä kokemuksia.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: deere6620/6630
onko kellään hyviä kokemuksia deeren portaattomasta 6620/6630
itseltä alkaa usko loppua

Kerran pari kokeillu... ihan hyvä ajaa, muttei sopinu kätehen. Poljinajo puuttuu ja jarrut on tehottomat koneen kokoon suhteutettuna.

Kuulopuheiden mukaan öljy-, lämpenemis-, ja anturiongelmia. Samojen kuulopuheiden mukaan vain yhdestä on rikkoutunu jotain mekaanista.
Kovasti paljon noita 2000-5000 tuntia ajettuja autopovereita on tuolla seurakunnan vaihtokonesivustolla.
tethering holes to their concave windings

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: deere6620/6630
onko kellään hyviä kokemuksia deeren portaattomasta 6620/6630
itseltä alkaa usko loppua

Kerran pari kokeillu... ihan hyvä ajaa, muttei sopinu kätehen. Poljinajo puuttuu ja jarrut on tehottomat koneen kokoon suhteutettuna.

Kuulopuheiden mukaan öljy-, lämpenemis-, ja anturiongelmia. Samojen kuulopuheiden mukaan vain yhdestä on rikkoutunu jotain mekaanista.
Kovasti paljon noita 2000-5000 tuntia ajettuja autopovereita on tuolla seurakunnan vaihtokonesivustolla.
jotkut vaihtaa traktoria 2000h välein ja toiset 5 vuoden eli tästä ei voi päätellä mitään kun jonnikan portaattomia on kuitenkin yli 1000kpl liikkeellä suomessa...

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: deere6620/6630
onko kellään hyviä kokemuksia deeren portaattomasta 6620/6630
itseltä alkaa usko loppua

Kerran pari kokeillu... ihan hyvä ajaa, muttei sopinu kätehen. Poljinajo puuttuu ja jarrut on tehottomat koneen kokoon suhteutettuna.

Kuulopuheiden mukaan öljy-, lämpenemis-, ja anturiongelmia. Samojen kuulopuheiden mukaan vain yhdestä on rikkoutunu jotain mekaanista.
Kovasti paljon noita 2000-5000 tuntia ajettuja autopovereita on tuolla seurakunnan vaihtokonesivustolla.
jotkut vaihtaa traktoria 2000h välein ja toiset 5 vuoden eli tästä ei voi päätellä mitään kun jonnikan portaattomia on kuitenkin yli 1000kpl liikkeellä suomessa...
Väitinkö/päättelinkö mukamas jotain tuosta vaihtokonevalikoimasta. Oli vaan toteamus, että niitä on rivistössä ihan kohtuullisesti, mutta ajossa varmasti hyvinkin paljon enemmän. Ei kannata tehdä vääriä johtopäätöksiä... Oikeampi johtopäätös on se, että liuta oman merkin koneita merkkiliikkeen vaihtokonerivistössä/-listalla kertoo merkkiuskollisuudesta(kin)

Viimeksi muokattu: 24.09.09 - klo:21:31 kirjoittanut KJL

tethering holes to their concave windings

7530

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 62
Vs: deere6620/6630
6920 s :stä omat kokemukset hyviä vajaa 5th ajettu nelivedon venttiilissä oli jotain häikkää ja takapyörän laakerit uusittu

RockBull

  • Vieras
Vs: deere6620/6630
onko kellään hyviä kokemuksia deeren portaattomasta 6620/6630
itseltä alkaa usko loppua

Annappas nyt matoa koukkuun,tiedä vaikka jotain tietoa olisi tarjolla.
Sulla lienee molemmat?

tarvas

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 30
Vs: deere6620/6630
portaaton,vm06 6620 vaihteisto vaihdettu kerran ja vaihtovaihteiston vaihdosta neuvotellaan,takaperän tasauspyörästö vaihdettu (keski/ristitappi petti korjaussarjassa vahvistettu) samoin jarrulevyt ei käytön vaan jarrupintojen lohkeamisen takia
tähän päälle epämääräisiä vikailmoituksia jotka kuittautuvat huollon läppärillä ja katoavat bittiavaruuteen
suunnanvaihto jota ei voi säätää muuten kuin vaihteistoa vaihtamalla oli ensimmäisellä vaihteistolla suht koht "normaali" tällä paikollaan olevalla askilla "tuumii"ensin ja sitten vasta vaihtaa"normaalisti"
ja kaiken huipuksi jos pysäytät ojanpenkalle/jyrkkään rinteeseen pitää varautua 3sekunnin syöksyyn ennen kuin vaihteisto kytkee vedon jarrupolkimen noston jälkeen eikä tietenkään tee kyseistä oiretta kuin silloin tällöin

kaikki tämä alle 3th tuntia ajetussa koneessa.  onneksi edes vaihteisto on mennyt takuuseen (hajosi kesken kiireimmän säilörehun teon)

itse käytynä vertailemassa vaihtokone riveissä vastaavia koneita kuin omani niin huomiona täytyy todeta että toinen vaihtaa laiskasti toinen pudottaa penkiltä suuntaa vaihdettaessa ja vasta kolmas toimii normaalisti


Viimeksi muokattu: 26.09.09 - klo:09:06 kirjoittanut tarvas

dexta super

  • Vieras
Vs: deere6620/6630
portaaton,vm06 6620 vaihteisto vaihdettu kerran ja vaihtovaihteiston vaihdosta neuvotellaan,takaperän tasauspyörästö vaihdettu (keski/ristitappi petti korjaussarjassa vahvistettu) samoin jarrulevyt ei käytön vaan jarrupintojen lohkeamisen takia
tähän päälle epämääräisiä vikailmoituksia jotka kuittautuvat huollon läppärillä ja katoavat bittiavaruuteen
suunnanvaihto jota ei voi säätää muuten kuin vaihteistoa vaihtamalla oli ensimmäisellä vaihteistolla suht koht "normaali" tällä paikollaan olevalla askilla "tuumii"ensin ja sitten vasta vaihtaa"normaalisti"
ja kaiken huipuksi jos pysäytät ojanpenkalle/jyrkkään rinteeseen pitää varautua 3sekunnin syöksyyn ennen kuin vaihteisto kytkee vedon jarrupolkimen noston jälkeen eikä tietenkään tee kyseistä oiretta kuin silloin tällöin

kaikki tämä alle 3th tuntia ajetussa koneessa.  onneksi edes vaihteisto on mennyt takuuseen (hajosi kesken kiireimmän säilörehun teon)

itse käytynä vertailemassa vaihtokone riveissä vastaavia koneita kuin omani niin huomiona täytyy todeta että toinen vaihtaa laiskasti toinen pudottaa penkiltä suuntaa vaihdettaessa ja vasta kolmas toimii normaalisti




No voi sun suatana, miten se nuin?
Saman valamistajan ölijyn sihhuuttaja voimaa välittämässä tuossa teutsissaki, eikä tuommosesta mittään havaintoja.
Ei taijja jonteeressä toimia suunnanvaihin jarruna sitten?
Meleko kätevä ominaisuus vaikka perälevy hommissa jossa jatkuvaa eestaas sahhausta kohtuu noppeuvvella. Pehemiästi jarruttaa ku nakkaa suunnanvaihtimen vastakkaiseen asentoon mihin on menossa ja muistaa pittää oikianpuoleisen ronttosen pohojan ajo(=kaasu)polokimesta erillään. Pysähtymismatkan kun oppii sovittamaan kulloiseenkin noppeuteen näin toimiessa niin periaatteessa nuissa tuon tapasissa hommeleissa ei juuri tartte varsinaisiin jarruihin kajota.
Niijja raktorihan sitte pyssyy paikallansa kunnes 45 taas tavoittelee ajopolokimen pintaa. Eipä siinä tartte orastavasta vanahuuvvesta kärsivän (=meikäläisen) palijo ylimäärästä keppiä sun muuta vipstaakkia hämmentää ja työ joutuu.
Se vainen harmittaa ku eijjoo oppinu vielä sitä työnohesa mopilisointia, elikkä kännykkäpuhelua. Siis sitä tyyliä ku päätä kallistettaan 90 astetta olokapäätä kohen ja kännykkä litistetään siihen korvan ja olokapään välliin. Aina häätyy heittää muut hommat sikseen jos meinaa mopilisoijja kesken töitten. Ihimeen notkiat niskat näkkyy nuilla nuorilla olevan ku tuommosiin akropaattisiin suorituksiin kykenevät.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: deere6620/6630

Ei taijja jonteeressä toimia suunnanvaihin jarruna sitten?
Meleko kätevä ominaisuus vaikka perälevy hommissa jossa jatkuvaa eestaas sahhausta kohtuu noppeuvvella. Pehemiästi jarruttaa ku nakkaa suunnanvaihtimen vastakkaiseen asentoon mihin on menossa ja muistaa pittää oikianpuoleisen ronttosen pohojan ajo(=kaasu)polokimesta erillään. Pysähtymismatkan kun oppii sovittamaan kulloiseenkin noppeuteen näin toimiessa niin periaatteessa nuissa tuon tapasissa hommeleissa ei juuri tartte varsinaisiin jarruihin kajota.


Kuulostaa hieman epäterveelliseltä koneenkäytöltä että jarrutetaan vauhti nollaan suunnanvaihtajan pakalla. Ittellä ei ole kattavaa tietoa siitä miten eri merkeissä suunnanvaihto kestää tuollaista "ylimääräistä" rasitusta, sen vaan tiedän että isompia koneita on ainakin katkaistu tuon takia kun ei viitsitä tappaa vauhtia käyttöjarrulla vaan heilutellaan suunnanvaihtovipua. Kannattaisi kysyä huollon mielipidettä tuosta ettei myöhemmin joudu pakkaremonttia tekemään tuon takia.

Harvoin tulee vaihdettua suuntaa pelkällä vivulla, yleensä se jalkajarrutus tulee tehtyä ihan vaistomaisesti.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12254
  • Virolaista kiitos!
Vs: deere6620/6630

Ei taijja jonteeressä toimia suunnanvaihin jarruna sitten?
Meleko kätevä ominaisuus vaikka perälevy hommissa jossa jatkuvaa eestaas sahhausta kohtuu noppeuvvella. Pehemiästi jarruttaa ku nakkaa suunnanvaihtimen vastakkaiseen asentoon mihin on menossa ja muistaa pittää oikianpuoleisen ronttosen pohojan ajo(=kaasu)polokimesta erillään. Pysähtymismatkan kun oppii sovittamaan kulloiseenkin noppeuteen näin toimiessa niin periaatteessa nuissa tuon tapasissa hommeleissa ei juuri tartte varsinaisiin jarruihin kajota.


Kuulostaa hieman epäterveelliseltä koneenkäytöltä että jarrutetaan vauhti nollaan suunnanvaihtajan pakalla. Ittellä ei ole kattavaa tietoa siitä miten eri merkeissä suunnanvaihto kestää tuollaista "ylimääräistä" rasitusta, sen vaan tiedän että isompia koneita on ainakin katkaistu tuon takia kun ei viitsitä tappaa vauhtia käyttöjarrulla vaan heilutellaan suunnanvaihtovipua. Kannattaisi kysyä huollon mielipidettä tuosta ettei myöhemmin joudu pakkaremonttia tekemään tuon takia.

Harvoin tulee vaihdettua suuntaa pelkällä vivulla, yleensä se jalkajarrutus tulee tehtyä ihan vaistomaisesti.
Mulla ei ole kuin mekaanisella suunnanvaihdolla varustettu kone, mutta olen tähän asti ollut niin yksinkertainen, että olen luullut viiksivaihtimilla varustettujen koneiden kestävän tuollaisen vauhdissa vaihdon. Olen melko varma, että monelle tämä on yllätys. Mahtaakohan myyjätkään sitä esittelyssä mainita? ”Kato kuinka hienosti vaihtaa täydestäkin vauhdista, kun vipua kääntää” ja isäntä on myyty.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: deere6620/6630

Ei taijja jonteeressä toimia suunnanvaihin jarruna sitten?
Meleko kätevä ominaisuus vaikka perälevy hommissa jossa jatkuvaa eestaas sahhausta kohtuu noppeuvvella. Pehemiästi jarruttaa ku nakkaa suunnanvaihtimen vastakkaiseen asentoon mihin on menossa ja muistaa pittää oikianpuoleisen ronttosen pohojan ajo(=kaasu)polokimesta erillään. Pysähtymismatkan kun oppii sovittamaan kulloiseenkin noppeuteen näin toimiessa niin periaatteessa nuissa tuon tapasissa hommeleissa ei juuri tartte varsinaisiin jarruihin kajota.


Kuulostaa hieman epäterveelliseltä koneenkäytöltä että jarrutetaan vauhti nollaan suunnanvaihtajan pakalla. Ittellä ei ole kattavaa tietoa siitä miten eri merkeissä suunnanvaihto kestää tuollaista "ylimääräistä" rasitusta, sen vaan tiedän että isompia koneita on ainakin katkaistu tuon takia kun ei viitsitä tappaa vauhtia käyttöjarrulla vaan heilutellaan suunnanvaihtovipua. Kannattaisi kysyä huollon mielipidettä tuosta ettei myöhemmin joudu pakkaremonttia tekemään tuon takia.

Harvoin tulee vaihdettua suuntaa pelkällä vivulla, yleensä se jalkajarrutus tulee tehtyä ihan vaistomaisesti.

Jontikassa suunnanvaihdin käyttää ajokytkintä, erillisiä suunnanvaihdon pakkoja ei siis ole. Tai näin ainakin huoltomies mutisi.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

der bauer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 901
Vs: deere6620/6630

Ei taijja jonteeressä toimia suunnanvaihin jarruna sitten?
Meleko kätevä ominaisuus vaikka perälevy hommissa jossa jatkuvaa eestaas sahhausta kohtuu noppeuvvella. Pehemiästi jarruttaa ku nakkaa suunnanvaihtimen vastakkaiseen asentoon mihin on menossa ja muistaa pittää oikianpuoleisen ronttosen pohojan ajo(=kaasu)polokimesta erillään. Pysähtymismatkan kun oppii sovittamaan kulloiseenkin noppeuteen näin toimiessa niin periaatteessa nuissa tuon tapasissa hommeleissa ei juuri tartte varsinaisiin jarruihin kajota.


Kuulostaa hieman epäterveelliseltä koneenkäytöltä että jarrutetaan vauhti nollaan suunnanvaihtajan pakalla. Ittellä ei ole kattavaa tietoa siitä miten eri merkeissä suunnanvaihto kestää tuollaista "ylimääräistä" rasitusta, sen vaan tiedän että isompia koneita on ainakin katkaistu tuon takia kun ei viitsitä tappaa vauhtia käyttöjarrulla vaan heilutellaan suunnanvaihtovipua. Kannattaisi kysyä huollon mielipidettä tuosta ettei myöhemmin joudu pakkaremonttia tekemään tuon takia.

Harvoin tulee vaihdettua suuntaa pelkällä vivulla, yleensä se jalkajarrutus tulee tehtyä ihan vaistomaisesti.
Mulla ei ole kuin mekaanisella suunnanvaihdolla varustettu kone, mutta olen tähän asti ollut niin yksinkertainen, että olen luullut viiksivaihtimilla varustettujen koneiden kestävän tuollaisen vauhdissa vaihdon. Olen melko varma, että monelle tämä on yllätys. Mahtaakohan myyjätkään sitä esittelyssä mainita? ”Kato kuinka hienosti vaihtaa täydestäkin vauhdista, kun vipua kääntää” ja isäntä on myyty.
Ei tulis mieleenkään vaihtaa täydestä vauhdista, mutta perälevy hommissa vaihdan kyllä pelkällä vivulla.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26272
  • vastustan
Vs: deere6620/6630

Ei taijja jonteeressä toimia suunnanvaihin jarruna sitten?
Meleko kätevä ominaisuus vaikka perälevy hommissa jossa jatkuvaa eestaas sahhausta kohtuu noppeuvvella. Pehemiästi jarruttaa ku nakkaa suunnanvaihtimen vastakkaiseen asentoon mihin on menossa ja muistaa pittää oikianpuoleisen ronttosen pohojan ajo(=kaasu)polokimesta erillään. Pysähtymismatkan kun oppii sovittamaan kulloiseenkin noppeuteen näin toimiessa niin periaatteessa nuissa tuon tapasissa hommeleissa ei juuri tartte varsinaisiin jarruihin kajota.


Kuulostaa hieman epäterveelliseltä koneenkäytöltä että jarrutetaan vauhti nollaan suunnanvaihtajan pakalla. Ittellä ei ole kattavaa tietoa siitä miten eri merkeissä suunnanvaihto kestää tuollaista "ylimääräistä" rasitusta, sen vaan tiedän että isompia koneita on ainakin katkaistu tuon takia kun ei viitsitä tappaa vauhtia käyttöjarrulla vaan heilutellaan suunnanvaihtovipua. Kannattaisi kysyä huollon mielipidettä tuosta ettei myöhemmin joudu pakkaremonttia tekemään tuon takia.

Harvoin tulee vaihdettua suuntaa pelkällä vivulla, yleensä se jalkajarrutus tulee tehtyä ihan vaistomaisesti.

Jontikassa suunnanvaihdin käyttää ajokytkintä, erillisiä suunnanvaihdon pakkoja ei siis ole. Tai näin ainakin huoltomies mutisi.
muistaakseni john deeressä pysty vaihteet vaihtaan kun laitto suunnanvaihtajan vapaalle :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...