Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 36

Viestit - andypoge

Älä nyt ota ressiä. Säilytä kuitti, kun olet myrkyn ostanut ja sitten, kun muistat laitat jonnekin allakan kulmaan, että roiskittu tätä ja tätä, sinne ja tänne...Menee se niinkin. Kukaan niitä jatkuvasti ylös kirjaa. Mulla on navetalla päiväkirja, missä on kaikkea maan ja taivaan väliltä, jopa kuunkin asennot jos tuuri käy. Ja kun tulee kyse jostain kivasta kirjanpidosta, isken sen tarjolle ja kysyn kirjoitanko puhtaaksi, vai hoitaako selvän ottamisen tarkastaja itse..vielä kertaakaan ei ole tarkastaja halunnut tutustua tähän kirjanpitoon, vaan on odottanut pari viikkoa, kun saan sen puhtaaksi kirjoitettua... ;D

Pistin syöttilaatikon kiinni laudanpätkään, johon kirjoitin tussilla käyttöpaikan nimen. Samaan laudanpätkään laitoin samalla vahanappulat kiinni ruuveilla. Täyttö työpöydällä niin, että jauhepussin ja vahanappulalaatikon etiketit näkyy. Tästä valokuva kännykkäkameralla. Kuvaan tallentuu aine, määrät, päivämäärä ja käyttöpaikka. Helppoa?
- Seulan jatke rinnepuintiasennossa = yläasennossa?
- Pellossa liikaa savikkaa.

Rajaisruuvin alaluukku auki ja kahva eteen.
Puintivälin säätö pienemmälle tökkää kuin seinään noin 5 mm:ssä. Hytin takaseinän takana oleva säätöpyörän kierre ja kammen ympäristö putsattu. Mikähän siellä tökkää? Viime vuonna haettu perussäätö niin, että 2 mm:iin asti pitäisi päästä.
Kertokaas kokemuksianne metsähakkeen käsittelystä maatalouskalustolla.

Hakkeen kuljettelu haketuspaikalta hakevarastoon viljaperävaunulla: tyhjeneekö helposti kipatessa? Saako korokelaitojen tukiketjut olla paikallaan?
Onnistuuko varastoon lastaus niin, että kippaa oven eteen betonilaatalle ja lykkii siitä etukuormaajalla lumikauhalla varastoon sisälle? Tuppaako kiviä kulkeutumaan stokeriin, kun joutuu stokerille lastatessa ajelemaan pihan poikki?

Onko kellään tällaista käytössä varaston täytössä? Näyttää ruuvilta jonka perään pultattu lietso.
http://heizomat.co.uk/heizotrans
Onko muilla ollut onkelmia etukelaisten komioiden kanssa? Kietoo olkia syöttökuljettimen yläakseliin ja jossain vaiheessa puinti loppuu ja putsataan akseli.

Alkuperäisestä aiheesta ... tuli vaan mieleen, että liian kovat kelakierrokset aiheuttaa joskus epätoivottuja ilmiöitä. Voisko vaikuttaa tähänkin, jos kela alkaisi tuuppaamaan liian rajun kierrosnopeuden seurauksena tavaraa takaspäin? Saako etukelaisissa säädettyä etukelan kierrosnopeuden erikseen?
Tarttis tietää mikä on materiaalipari. Mutta yleensä kumitiiviste tarttee primeroida, jos haluaa liimauksesta pysyvän. Oviura ja nauhan liimauspuoli puhtaaksi tinnerillä, haihdutus 5 min, tiivisteen primerointi Loctite 770 tai vastaavalla ja sitten liimaus esim. Loctite 406. Jos on pohjat putsannut hyväksi ja primeroinut, voi 2-puoleinen teippikin pitää.
Ykkössivulla oli niin tutuntuntuista diagnosointia, että kirjataanpa tähän yksi hassu tapaus perimätiedoksi:
97-vuotinen C-Mersu 1.8 bensakoneella alkoi joskus 150tkm:ssa kilistellä ja päristellä jakopään tienoilta. Kyselin vähän, ensimmäinen tietäjä arveli, että venttiilinnostajat siinä on loppu - "Mersuista ne on aina sököt noissa kilometreissä - kaikki vaihtoon". Seuraava veikkaaja kuunteli oikein ruuvimeisseli korvalla painaen konetta eri puolilta, ja sanoi varmana tietona, että jakoketju ja kiristäjä ovat loppuunkuluneet - "äkkiä vaihtoon ennen kuin koko kone kilahtaa". No, vein sitten puolitutulle pajalle tuomiolle: viaksi paljastui apulaitehihnan kiristinrulla, joka aiheutti äänen. Olisko kustantanut 80eur.
Tarviiko N:ä vielä kytkinpolkimen pohjaan painamisen startatessa? Et kai starttaamisen jälkeen nostaa kytkinpoljinta liian kiireellä? Tällä virheellä sain -05 Bosch-jakajapumppuisen toistuvasti sammumaan taannoin startatessa, kunnes hoksasin pitää poljinta pidempään pohjassa.
Kasvintuotanto / Vs: Viljojen dopingketju
: 27.05.14 - klo:09:19
Viime kesällä oli koeruutuja Mantrac Pro:lla ja ilman. Ei ollut kauralla päällepäin eikä jyviä tutkien-mitaten mitään eroa. Lohkolla oli maanäytteen perusteella mangaanipuutos, mutta sijoituslannoituskin oli hivenillä.
Ei tyhjennystä, vaan aina kone katon alle. Jos tulee useampi sadepäivä väliin, laitan apulantapuolen pohjaluukun täysin kiinni ja kannet säppiin. Sitten seuraavalle lohkolle lähdettäessä kokeilen harjateräksen pätkän kanssa painellen säiliöstä onko kovettumaa, ja jos on, käyn säiliön pohjareikien kohdat sillä vielä läpi ja pyöräytän pihalla kiertokoekammesta senverran, että näkee joka vantaasta tulevan tavaraa. Paitti ei ny joka kerta jaksa ja muista näin huolellinen olla...
Samaa vaivaa 6800 -01 4500h, ostin tarvikeliikkeestä MB Sprinterin Webaston sähköisen kiertopumpun kattokennon kiertopiiriin, laitan sen moottoritilaan tulipellin viereen mistä letkut lähtee ylös. Tuloksia luvassa joskus ensi syksynä kun ilmat kylmenee.
ja oot sitte tosissas? se vain nuo kepulikonstit tulee kallihiksi kun se paffin vuoto pahenee ja lopuksi tihkuu jo putkeen väliajoin kun kones pirätöksis ja sitte se jo syövyttääki jnejne.. jos ny halvalla haluaa niin jos kannen hioo ja tiivisteen vaihtaa niin alle tonnin jää itte tehden hyvinki, edellyttää että putket on koroos.. ja jos orottaa loppua niin sitte jo palaaki rahaa kun laitetaan putket männnät ja laakeroidaanki samalla ja kah kun jos sitä pääsee öljyn joukkohon niin sitte laitetaan turpua ja syöttöpumppua jajaja..

anteeksi ny avautumiseni ja en kohdista tätä kehenkään mutta eisoosaatana kumma kun suomes on niin palio paskoja vaihtokonehia ylihinnalla rivis ku myyjän on pakko pitää remonttivaraa tällaasten varalta..

Kannentiiviste on uudemman mallinen ja muita vuotamisen oireita ei ole, niin miksi lähteä >1000€ remonttiin varmuuden vuoksi? Paljon todennäköisempää on esim. letku jossain rutussa, mikä ahdistaa virtausta (<1400 r/min) tai sitten vesipumpun (suunnittelullinen) tehovaje. Katto tarttis kyllä vielä avata ja tarkistaa  letkujen reititys ja kennon puhtaus. Mutta kun kerran on kierroslukuriippuvainen ilmiö, niin kennon paskaisuudesta en usko sen olevan kiinni.
Samaa vaivaa 6800 -01 4500h, ostin tarvikeliikkeestä MB Sprinterin Webaston sähköisen kiertopumpun kattokennon kiertopiiriin, laitan sen moottoritilaan tulipellin viereen mistä letkut lähtee ylös. Tuloksia luvassa joskus ensi syksynä kun ilmat kylmenee.
No mites sama asia ei-luomuna. Onko muita vaihtoehtoja kuin glyfosaatti?
Jussi M150 >10v herkesi täysin pyörimästä talvisäilytyksen jälkeen. Hydeletkujen nytkähtelystä päätellen moottorille tulee hyvät paineet. Pari vuotta sitten oli jo ruuvin alapäässä lämpenemistä ja nyt taitaa alalaakerit olla juntturassa. Nipan kautta ei rasva ilmeisesti mene perille asti. Miten sisempään laakeriin ruuvin alapäässä pääsee käsiksi? Maalaisjärki ei äkkiseltään kertonut miten ketjupyörät ovat kiinni akseleilla.
Ai USBn kautta? Jokin liitinkarvoista ei yhdistä? Lataako normaalisti? Työkavereiden Galaxy-luureista on usb-liittimiä rikkoontunut.
Sivuja: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 36