Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe diesel100  (Luettu 6003 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
diesel100
onko muuallakin tuosta uupeloa?    ite törmäsin tuohon kun etin valumöntin tankkiin tuota..   se kun seisoo ulkovarastossa pitkiäkin aikoja,   vaikka tankki täynnä ni alkaa taas talvinen kisa kumpi sammuu ensin,   -kuski vai valum.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26119
  • vastustan
Vs: diesel100
onko muuallakin tuosta uupeloa?    ite törmäsin tuohon kun etin valumöntin tankkiin tuota..   se kun seisoo ulkovarastossa pitkiäkin aikoja,   vaikka tankki täynnä ni alkaa taas talvinen kisa kumpi sammuu ensin,   -kuski vai valum.
kyllä nyt on jotain häikkää jos koneet ei näillä pakkasilla vielä pelaa. tankin tyhjäys ja kuivatus ja uudet aineet sisään.
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: diesel100
onko muuallakin tuosta uupeloa?    ite törmäsin tuohon kun etin valumöntin tankkiin tuota..   se kun seisoo ulkovarastossa pitkiäkin aikoja,   vaikka tankki täynnä ni alkaa taas talvinen kisa kumpi sammuu ensin,   -kuski vai valum.
kyllä nyt on jotain häikkää jos koneet ei näillä pakkasilla vielä pelaa. tankin tyhjäys ja kuivatus ja uudet aineet sisään.
Itse olen tapellut   pakettiauton kanssa, kaksi kertaa viikolla vaihtanut polttainesuodattimen.
Varaosaliikkeen kaveri sanoi että on niitä on mennyt tällä viikolla paljon, joku asiakas oli tiennyt että osalle asemista olisi tullut kunnon talvilaatua vasta 20.11.  :o

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: diesel100
onko muuallakin tuosta uupeloa?    ite törmäsin tuohon kun etin valumöntin tankkiin tuota..   se kun seisoo ulkovarastossa pitkiäkin aikoja,   vaikka tankki täynnä ni alkaa taas talvinen kisa kumpi sammuu ensin,   -kuski vai valum.
Ei ole ikinä mokomaa Valmetti tarvinnut, eikä kyllä muutkaan.
Jossain on jotain pahasti vialla jos tuollaista tekee mieli tankkiin laittaa >:(
pessimisti ei pety!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: diesel100
ahaa,   miä sain keverilta puolpurkkia ainetta ja se tankkiin ja kotio...  röpötti hyin..    suotin vaihtoon ja sit käymään...   hetken aaltoili ja sit alko toimiin.    mitä epäilet tuossa?    on tankki aina täynnä ja varmari on aina tyhjänä putsattuna.     siis ei paljon vesiä muuta kautta kuin syysilmojen kautta....                        nyt taas toimii mut olipa pikkasen jäätä putsarissa...   

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: diesel100
Itte tyhjäsin pullollisen massikan tankkiin , kun olin huoltoon viemässä. Sammui jo kotona ja muistelin, että pullo saattaa olla jemmassa ja se vielä siinä vaiheessa hyttiin.  No sammuihan se 500m ajon jälkeen uudestaan. Sitten menikin 20km ongelmitta. Suodattimen vaihtosta oli aikaa pari vuotta, joten pistin sen syyksi. Tosin pilaahan se pieni määrä kesälaatuakin polttoaineen. Talvilaatuun siirtymisen jälkeen tr ajettu paskaa ja kynnetty. Ehkä se tankki ei ikinä ole ollut tarpeeksi tyhjä.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: diesel100
ahaa,   miä sain keverilta puolpurkkia ainetta ja se tankkiin ja kotio...  röpötti hyin..    suotin vaihtoon ja sit käymään...   hetken aaltoili ja sit alko toimiin.    mitä epäilet tuossa?    on tankki aina täynnä ja varmari on aina tyhjänä putsattuna.     siis ei paljon vesiä muuta kautta kuin syysilmojen kautta....                        nyt taas toimii mut olipa pikkasen jäätä putsarissa...   
No ei ole tankki aina täynnä, eikä farmareitakaan ole aikoihin putsattu, vedeneroitin suodatin on toki välissä. Eniten epäilyttää vahingollisen ja ruostuttavan veden liuottaminen suodattimet ja ruiskutuslaitteet läpäisevään muotoon, onko hyvä vai huono? Jos näillä pakkasilla ei rivipumppu Valmetti käy kunnolla on jossain oikeasti jotain vialla, suodattimet, polttoaine nyt tärkeimmät. Pakkanen kovettanut letkuja, onhan kaikki teräspunos letkut vaihdettu parempiin?
pessimisti ei pety!

traktorikuski

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 370
Vs: diesel100
Vasta pari päivää sitten meillä vaihdettiin vanhaan Valmettiin talvipolttoainetta tankkiin. Ei mitään ongelmia käynnistymisessä tai ajossa. Jonnikka sitten sammuikin vaikka oli talvilaatua jo pitkään.

Sitä Diesel satasta meinasin laittaa kesälaadun loppujen päälle mutta tuotekuvauksesta saa sen käsityksen että auttaa ainoastaan tankkiin kertyneeseen veteen, jäi lisäämättä. Eikö tuo joskus aiemmin auttanut myös parafiinin kiteytymiseen? Motonetistä löytyy jotain liqui molya dieselin jäätymisen estoon, saattaisi paremmin auttaa jos on kesälaatua tankissa?

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: diesel100
Lainaus
Eikö tuo joskus aiemmin auttanut myös parafiinin kiteytymiseen?
Ei, bensiini tai petrooli auttaa, jos parafiini jo kiteytynyt taitaa auttaa vain lämpö.
pessimisti ei pety!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: diesel100
itellä ei kesälaatua ole ollu vuosiin.  mut luulen et tuo kylmäsäilytys katoksessa on joku apu tuohon veten kertymiseen täystankkiin..   no,  nyt on taas uus suotin ja aikasempi olikin jäässä.    fiu ja punavanne toimivat hyin tuolla samalla löpöttimellä.       juu,  saattaa olla valtun kanssa jotain sanomistakin kun jo takana liki 15 000 tuntia...    mitä on tehty on miulle arvotus...            mut tuo valu vain ainoana kärsii löpöonkelmasta...

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1580
Vs: diesel100
Taitaa olla ne veset siellä Valmetin tankissa.

2014 tammikuussa olin 805 lunta levittämässä ladulle, pakkasta rapiat 20 ja kesälöpöllä mentiin ne päivät ongelmitta, toki yön oli lämpimässä hallissa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: diesel100
juuu, tuota epäilen kanssa.   on se hyä miten tuo valumöntin  valurautatankki kerää vesiä kun fiun peltitankki ja punavanteen muovinen ei...   mut pitää tuon kanssa vain elellä...      noooo, nyt tuo taas käy sentäs...   pitää ajaa tankki tyhjäks ja sit laittaa "vetetöntä"  mpötä tankki täyteen..

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: diesel100
Taitaa olla ne veset siellä Valmetin tankissa.

2014 tammikuussa olin 805 lunta levittämässä ladulle, pakkasta rapiat 20 ja kesälöpöllä mentiin ne päivät ongelmitta, toki yön oli lämpimässä hallissa.
Vedet tankissa syynä ja ei tule kyllä tankin kondensoinnilla ihan tuollaista määrää jos jokus edes suodatinta vaihtaa.
Onko farmari taivasalla vähän miten sattuu vai pääseekö sade tai pesuvettä tankkiin? On niitä mennyt jostain mystisestä syystä commonraileista suuttimia juuri veden takia ja vaan yhdestä vehkeestä, ei kaikista mitkä samasta pytystä tankkaa.
pessimisti ei pety!

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: diesel100
Taitaa olla ne veset siellä Valmetin tankissa.

2014 tammikuussa olin 805 lunta levittämässä ladulle, pakkasta rapiat 20 ja kesälöpöllä mentiin ne päivät ongelmitta, toki yön oli lämpimässä hallissa.
Vedet tankissa syynä ja ei tule kyllä tankin kondensoinnilla ihan tuollaista määrää jos jokus edes suodatinta vaihtaa.
Onko farmari taivasalla vähän miten sattuu vai pääseekö sade tai pesuvettä tankkiin? On niitä mennyt jostain mystisestä syystä commonraileista suuttimia juuri veden takia ja vaan yhdestä vehkeestä, ei kaikista mitkä samasta pytystä tankkaa.
Levää voi myös kasvaa tankissa. Suodattimen paperi voi olla vettynyt ja silloin lakkaa kulkemasta kun menee pakkasen puolelle.
Mystinen kesälaatumies

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: diesel100
juuu, tuota epäilen kanssa.   on se hyä miten tuo valumöntin  valurautatankki kerää vesiä kun fiun peltitankki ja punavanteen muovinen ei...   mut pitää tuon kanssa vain elellä...      noooo, nyt tuo taas käy sentäs...   pitää ajaa tankki tyhjäks ja sit laittaa "vetetöntä"  mpötä tankki täyteen..

Kyllä ne kaikki vettä kerää. Tai mistä sitten polttoaine ongelmat koskakin johtuu. Luultavasti laiskasta suodattimien vaihdosta. Eniten mää oon tapellu aikoinaan fiiatin kans. Tosin oli ennen ainut jonka ylipäätään sai käyntiin pakkasella. Valtran tankin oon joskus tyhjännyt kun lasikupissa oli ihan pirusti vettä. Farmarisäiliöt on niin pystyssä, että sieltä ei kyllä vettä tule joten tankissa se pitää muodostua. Ja tosiaan nyt takkus muovitankkinen massikka, mutta laitan laiskuuden suodattimen vaihdossa syyksi. Se että ajatellaan diesel satasen jotenkin särkevän koneen voisi ajatella niinkin, että se sama vesimäärä menee lämpöisimmillä keleillä ilman ongelmia , mutta tekee samaa tuhoa mitä vesi tekee.

Tästä tuli sitten mieleen, että kait sitä polttoöljyn voiteluominaisuutta voi parantaa. Uskaltaako niitä käyttää? Bensa avantti takkus ja siihen hain kaljatölkissä myytävää lisäainetta A-katsastusasemalta. Siihen loppui sen koneen ongelmat , ainakin sillä kertaa. Mutta pön sekaan en oo lisännyt kuin 2-t öljyä ja sitäkin vaan noihin vanhusten tankkeihin. Tai se voi olla parasta kaikkii noihin ei urea tai muihin hifistely vehkeisiin ?