ahaa, miä sain keverilta puolpurkkia ainetta ja se tankkiin ja kotio... röpötti hyin.. suotin vaihtoon ja sit käymään... hetken aaltoili ja sit alko toimiin. mitä epäilet tuossa? on tankki aina täynnä ja varmari on aina tyhjänä putsattuna. siis ei paljon vesiä muuta kautta kuin syysilmojen kautta.... nyt taas toimii mut olipa pikkasen jäätä putsarissa...
No ei ole tankki aina täynnä, eikä farmareitakaan ole aikoihin putsattu, vedeneroitin suodatin on toki välissä. Eniten epäilyttää vahingollisen ja ruostuttavan veden liuottaminen suodattimet ja ruiskutuslaitteet läpäisevään muotoon, onko hyvä vai huono? Jos näillä pakkasilla ei rivipumppu Valmetti käy kunnolla on jossain oikeasti jotain vialla, suodattimet, polttoaine nyt tärkeimmät. Pakkanen kovettanut letkuja, onhan kaikki teräspunos letkut vaihdettu parempiin?
Mitkä on paremmat kuin teräspunosletkut, pitäs vaihtaa kun alkaa vuotaa alkuperäiset
Ainoan kerran kun on "hyytynyt" polttoaineen tulo niin irrotin polttoaineletkun joka tulee tankilta, imin 1dl ruikulla tankista polttoainetta ja ruiskutin takaisin, parin kerran jälkeen poistui tukos tankin sisältä taisi olla kesälaatun paraviini +vesi, oli kevättalvi lämpötila sahasi + ja - puolella tyhjensin tankin varulta pönttöihin kun ne on pakkasessa pari päivää jää vesi jäänä pohjalla samalla näkee onko vettä polttoaineen seassa kun sen kaataa suppilon läpi jossa siivilä läpi jää jään palaset siivilään ja pöntön pohjalle.
Käytän kaksitahtiöljyä hieman polttoaineen seassa vanhoissa koneissa joita ei käytetä paljon en tiedä onko hyötyä mutta jäänyt pääle