Tätäkin asiaa tässä pyöritellyt. Onko niin, että Forten vantaan kannatuspyörä on se kriittisin paikka liian kosteaan kylväessä. Vai meneekö myös vantaiden väli helposti tukkoon. Rapidilla kylvelin keväällä jonkun matkaa suoraan, mutta ongelmaksi koitui kiekon auraava vaikutus, kun maa oli liian kosteaa. Alkoi juurikin vantaiden välit mennä tukkoon. Novacombi saattaisi mennä märemmässä paremmin, kun etupyörä kulkee aina käsittelemättömällä pinnalla. Fortessa kiekot on jo auranneet kosteaa maata esille ja sulkupyörä tahriintuu herkemmin. Homma kääntyy sitten Forten eduksi, kun on kuivemmat olosuhteet, jolloin sulkupyörä peittää vaon paremmin, mutta Novalla, kun kiekon jälkeen tulee vain jyräpyörä, niin vako jää enemmän auki. Ominaisuus voimakkaasti sidoksissa maalajien murentumiseen.