Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe AUTTAKAA VALINNASSA: Ford 7610, Valmet 605/655, JD 3050, Fiat 100-90  (Luettu 59986 kertaa)

prut

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
Kaivelin vähän kääntösäteitä (2wd). Tällaisia tuloksia löytyi:

Valmet 502 7m
Ford 7610   7,2m
Valmet 605 8m
Valmet 655 8m
Fiat 100-90 10m

realisti

  • Vieras
jos tiloissa ahtautta niin kattele jontikka sg2 hytillä oleva 2450-2650-2850. nopeita ja kokoluokkansa ketterimpiä koneita, niin ja mukavia käsitellä muutenkin.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
jos tiloissa ahtautta niin kattele jontikka sg2 hytillä oleva 2450-2650-2850. nopeita ja kokoluokkansa ketterimpiä koneita, niin ja mukavia käsitellä muutenkin.

Tämän vahvistan , on ketterä laitos tuo meidän 2650. Ei vaan oikein sovi mun käteen, vaikka toki silläkin monia hommia teen. Keväällä taas enemmänkin, peltotyöt ainakin kylvön ja lannoituksen. Rangat kannoin kouralla metsästä jne. (keulassa on painot juu). Piti meidänkin taannoin laittaa siihen uusi kuormain, mutta tuumasin, että vaihteisto on siihen vähän vaikea, vaikka sivuvaihteet onkin. Hydrauliikan tuotto on 44 litraa muistaakseni. Vetovarret ovat tosi ohuet ja teleskooppisina kuulemma heikot, mutta meillä ovat kestäneet kaiken mitä on nostettu. Paluuauroissa meillä on vain kaksi siipeä, kolmekin kuulemma menisi, mutta en oo varma nousisiko...

Vähän hommasta riippuen vasta kolmantena tuohon tartun, en oikein oo oppinu siihen etuseinästä kulkemiseen :(. Ja se toinen ovi on viel hitsaamatta kiinni... Eli työssä, jossa joudun ramppaamaan ylös-alas kabiinista, niin kyllä ärsyttää tämänkokoisella (187 cm, 110 kg) :) Hyvä näkyvyys hytistä toki on ja muutenkin ihan ok hallintalaitteiltaan. Meidän koneessa on pikavaihde, en tiedä, onko se lisävaruste.

Ovat aika hyvin hinnoissaan nämäkin käytettyinä. 2850:ssä on pari hevosta enemmän ja tonniperä, siksi semmoinen olis meilläkin kivempi.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Kaivelin vähän kääntösäteitä (2wd). Tällaisia tuloksia löytyi:

Valmet 502 7m
Ford 7610   7,2m
Valmet 605 8m
Valmet 655 8m
Fiat 100-90 10m

JD3050 4wd 8,6m
JD2850 4wd 8,4m

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
jos tiloissa ahtautta niin kattele jontikka sg2 hytillä oleva 2450-2650-2850. nopeita ja kokoluokkansa ketterimpiä koneita, niin ja mukavia käsitellä muutenkin.

Nuo tynnyrikopilliset kylläkin unohtaisin tarkoitettuihin töihin. On aika huono jatkuvaan hytistä ramppaamiseen. Sellaiseen se on tarkoitettu, että ajetaan päivä sarkaa ees taas. On kiva ajaa, kun ratti vedetään syliin. Vaan ratti on sitten aina nostettava tieltä, kun kopista nousee. Vaihteet ei oo kanssa ihan etukuormainkäyttöön tehty.

Muutoin kattelisin kylläkin suunnavaihtimellista konetta merkistä riippumatta.

Tässä oisi halpa ja todella ketterä Case.


http://www.nettikone.com/732024

Hitto. Tuli helvetillinen linkkihässäkkä. Kun ei osaa muuten.  :-\ Tai sitten osaankin  :)

Viimeksi muokattu: 13.04.09 - klo:22:16 kirjoittanut PR

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
jos tiloissa ahtautta niin kattele jontikka sg2 hytillä oleva 2450-2650-2850. nopeita ja kokoluokkansa ketterimpiä koneita, niin ja mukavia käsitellä muutenkin.

Saman allekirjoitan minäkin, liki 10 000 tuntia tuli 2850:n mittariin, siinä ajassa laitettiin kerran kytkin ja etukuormaajakin vaihdettiin. Nopeutta löytyi 50 km/h. Sen vaihtuessa nykyiseen kuormaajakoneeseen sanoinkin, että hyvä on, jos kestää yhtä hyvin kuin edeltäjänsäkin. Hyttihän on ahdas, mutta eipä sielä tartte koko sukua kuljettaakaan.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Movado

  • Vieras
jos tiloissa ahtautta niin kattele jontikka sg2 hytillä oleva 2450-2650-2850. nopeita ja kokoluokkansa ketterimpiä koneita, niin ja mukavia käsitellä muutenkin.

Nuo tynnyrikopilliset kylläkin unohtaisin tarkoitettuihin töihin. On aika huono jatkuvaan hytistä ramppaamiseen. Sellaiseen se on tarkoitettu, että ajetaan päivä sarkaa ees taas. On kiva ajaa, kun ratti vedetään syliin. Vaan ratti on sitten aina nostettava tieltä, kun kopista nousee. Vaihteet ei oo kanssa ihan etukuormainkäyttöön tehty.

Muutoin kattelisin kylläkin suunnavaihtimellista konetta merkistä riippumatta.

Tässä oisi halpa ja todella ketterä Case.

=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?status=F@id_machineType=2@id_ssub_type=8@id_scat_sub_type=@id_smake=383@yfrom=@yto=@pfrom=@pto=@search=Hae+%3E%3E]http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=732024&status=F&id_machineType=2&id_ssub_type=8&id_scat_sub_type=&id_smake=383&yfrom=&yto=&pfrom=&pto=&search=Hae+%3E%3E&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?status=F@id_machineType=2@id_ssub_type=8@id_scat_sub_type=@id_smake=383@yfrom=@yto=@pfrom=@pto=@search=Hae+%3E%3E

Hitto. Tuli helvetillinen linkkihässäkkä. Kun ei osaa muuten.  :-\

Sähköt on tuon enkkumallin huono puoli,( fodin sähköjä moititaan myös ) tuossa ei näytä olevan pikavaihdetta > se on hyvä rikoontuu helposti . Pala renkaat ei vedä kosteassa maassa - tiellä hyvät - ja miksei kuivalla maallakin. Natikoita on valmistettu tuolla perällä 70 - luvulta asti.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Tätä olen itsekin miettinyt, vaikka se ei ole aiemmin keskustelussa tullut esiin. Tilat ovat aika ahtaat ja näiden vähän uudempien koneiden koko vähän askarruttaa. Olen onnistunut jo vähän 502:llakin kolhimaan, joten tiedän mitä tarkoitat.

Eli siis noista esimerkeistä heti pois 6-sylinteriset Fiat ja JD.

502:ssa taisi olla jotain 50 hv, eli alle 70 hv kone pitäisi hyvin riittää työkoneille. Nuo 100-hevosvoimaiset voi unohtaa suosiolla.

Sopivampaa laitetta voisi löytyä ennemminkin suunnalta 405, 455 tms valmettia, valtralla näytti olevan jopa yksi siistin näköinen ja vähän ajettu Fendt 307 kuormaajalla joka ehkä voisi mahtua pihaan  ja budjettiin, Ford 4610 tms. Merkit ja mallinumerot ei ole mitään suosituksia vaan vähän kokoluokkaa edustavia, muut kommentoikoon parempia ja huonompia koneita.

Jos kuormaajalla joutuu työskentelemään lähes päivittäin, liian iso kone voi aika äkkiä käydä hermoille kun pitää koko ajan varoa ja mahdollisuuksia osua johonkin on edessä, takana, sivulla ja ylhäällä, ja varsinkin kun syksyllä on pimeää ja sataa räntää ja näkyvyys on rajallinen ja muutenkin mieluummin olisi jo pangolla makoilemassa.

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Valmettihan ei koskaan ole ollut mikään kuormaajakone koska se vaatii pieniinkin kuormauksiin takapainoa.
2040 Jd riittäisi varmastikkin hommiisi jos huippunopeus ei rajoita.
Lähtee käyntiin hyvin pakkasella,pieniruokainen
70hv kääntyy lähes siitä mistä 502sellakin ja voi nostella vaikka apulantalavoja ilman takapainoja.
Hinnat ilmeisesti +10000€ kuormaajalla.

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
jos tiloissa ahtautta niin kattele jontikka sg2 hytillä oleva 2450-2650-2850. nopeita ja kokoluokkansa ketterimpiä koneita, niin ja mukavia käsitellä muutenkin.

Nuo tynnyrikopilliset kylläkin unohtaisin tarkoitettuihin töihin. On aika huono jatkuvaan hytistä ramppaamiseen. Sellaiseen se on tarkoitettu, että ajetaan päivä sarkaa ees taas. On kiva ajaa, kun ratti vedetään syliin. Vaan ratti on sitten aina nostettava tieltä, kun kopista nousee. Vaihteet ei oo kanssa ihan etukuormainkäyttöön tehty.

Muutoin kattelisin kylläkin suunnavaihtimellista konetta merkistä riippumatta.

Tässä oisi halpa ja todella ketterä Case.

=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?status=F@id_machineType=2@id_ssub_type=8@id_scat_sub_type=@id_smake=383@yfrom=@yto=@pfrom=@pto=@search=Hae+%3E%3E]http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=732024&status=F&id_machineType=2&id_ssub_type=8&id_scat_sub_type=&id_smake=383&yfrom=&yto=&pfrom=&pto=&search=Hae+%3E%3E&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?status=F@id_machineType=2@id_ssub_type=8@id_scat_sub_type=@id_smake=383@yfrom=@yto=@pfrom=@pto=@search=Hae+%3E%3E

Hitto. Tuli helvetillinen linkkihässäkkä. Kun ei osaa muuten.  :-\

Sähköt on tuon enkkumallin huono puoli,( fodin sähköjä moititaan myös ) tuossa ei näytä olevan pikavaihdetta > se on hyvä rikoontuu helposti . Pala renkaat ei vedä kosteassa maassa - tiellä hyvät - ja miksei kuivalla maallakin. Natikoita on valmistettu tuolla perällä 70 - luvulta asti.

Näyttäisi olevan mekaaninen suunnanvaihto. Ei kait tämä mikään muunninkone ole tai hydro? Hydrovedon sai jo seitsemänkymmentäluvulla englannin natikoihin. Tai tuotiinkohan Suomeen?  ???

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
6100/6400 jd, 90-luvun koneita löytyy sopu hintaan. näissä malleissa on suunnanvaihtimet ja ketteriäkin ovat. ohjaamoon on helppo nousta, kaikki hallintalaitteet on ergonomisesti sijoiteltu.
ja pohjoiset päälle..

Movado

  • Vieras
jos tiloissa ahtautta niin kattele jontikka sg2 hytillä oleva 2450-2650-2850. nopeita ja kokoluokkansa ketterimpiä koneita, niin ja mukavia käsitellä muutenkin.

Nuo tynnyrikopilliset kylläkin unohtaisin tarkoitettuihin töihin. On aika huono jatkuvaan hytistä ramppaamiseen. Sellaiseen se on tarkoitettu, että ajetaan päivä sarkaa ees taas. On kiva ajaa, kun ratti vedetään syliin. Vaan ratti on sitten aina nostettava tieltä, kun kopista nousee. Vaihteet ei oo kanssa ihan etukuormainkäyttöön tehty.

Muutoin kattelisin kylläkin suunnavaihtimellista konetta merkistä riippumatta.

Tässä oisi halpa ja todella ketterä Case.

=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?status=F@id_machineType=2@id_ssub_type=8@id_scat_sub_type=@id_smake=383@yfrom=@yto=@pfrom=@pto=@search=Hae+%3E%3E]http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=732024&status=F&id_machineType=2&id_ssub_type=8&id_scat_sub_type=&id_smake=383&yfrom=&yto=&pfrom=&pto=&search=Hae+%3E%3E&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?status=F@id_machineType=2@id_ssub_type=8@id_scat_sub_type=@id_smake=383@yfrom=@yto=@pfrom=@pto=@search=Hae+%3E%3E

Hitto. Tuli helvetillinen linkkihässäkkä. Kun ei osaa muuten.  :-\

Sähköt on tuon enkkumallin huono puoli,( fodin sähköjä moititaan myös ) tuossa ei näytä olevan pikavaihdetta > se on hyvä rikoontuu helposti . Pala renkaat ei vedä kosteassa maassa - tiellä hyvät - ja miksei kuivalla maallakin. Natikoita on valmistettu tuolla perällä 70 - luvulta asti.

Näyttäisi olevan mekaaninen suunnanvaihto. Ei kait tämä mikään muunninkone ole tai hydro? Hydrovedon sai jo seitsemänkymmentäluvulla englannin natikoihin. Tai tuotiinkohan Suomeen?  ???

4 perusvaihdetta
 aluevaihtajassa pakki, hidas, nopea
 pakki <> hidas vastakkaisilla puolilla synkronoitu
 (8 + 4)
Matalaohjaamo 240 cm

Tässä koneessa poikkeukselisesti suunnanvaihdin ( en oo natikassa moista ennen nähnyt )

Renkaat voisi saada vaihdettua riparenkaisiin rengasliikkeessä kohtuu hintaan ?

Takavalot / lokasuojat ei ole alkuperäiset ?

Viimeksi muokattu: 14.04.09 - klo:08:27 kirjoittanut Movado

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Suunnanvaihdin, vaikka mekaaninenkin olis kyllä hyvä tuossa kuormaushommassa. Muuten kone saisi olla mahdollisimman pieni ja kompakti mitoiltaan. Pikavaihteillakaan ei välttämättä ole niin väliä noin pienessä käytössä.

Itse en uskaltaisi suositella liialla sähköllä pakattua konetta pieneen käyttöön. Tahtoovat vaa alkaa kaikki hienoudet pahemmin renata jos käyttö on epäsäännöllistä ja kun kone ikääntyy. Sitte jos ajoa jokapäivä, niin ehdottoman suositeltavia.

Tuo koppiin liikennöinti on tärkeä asia, siinä on suuria eroja eri koneiden välillä. Tässä yhteydessä usein myös sattuu ja tapahtuu kun liukastellaan portailla yms.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

prut

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
Tuossa Casessa on ilmeisesti vain 60 hv. Noinkohan se piisaa silloin, kun tosin aika pienellä lannanlevityskärryllä (7m3) mennään vähän pehmeämmällä pellolla ?

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Pysyisin noista Englannin pikku Caseista erossa. Nuo neljätuhattasarjaiset on niistä vielä huonoimmat, kun ovat Carraron etuakseleilla.
Jos noissa on hydraulinen suunnanvaihdin niin sitä pystyy käyttämään silti vain kytkin pohjassa.
Mystinen kesälaatumies