Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe AUTTAKAA VALINNASSA: Ford 7610, Valmet 605/655, JD 3050, Fiat 100-90  (Luettu 59875 kertaa)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vieläkös noissa vm.95- ja uudemmissa Fiat Agreissa on etuakselissa hydraulinen jarru? ::) Kohtalaisen hyvä pysähtymään.
Joko alkaa uusi kone olemaan valittuna?

Onko satakymppiin joskus saanu nelipyöräjarrut?!

Nii,jollei jontikassa jarruja,viiatti noista ainoa jossa nelipyöräjarrut. Ohan ne ollu viiateissa jo kaheksankymmentä luvulta saakka.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

prut

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
KOLME LOPPUSUORALLA ...
Vähän ovat koneet matkan varrella vaihtuneet. Nämä ovat nyt ne, joista valinnan teen. Kaikkia olen käynyt katsomassa. Ovat siistissä kunnossa ja tuntuu, että niitä on käsitelty/huolettu asiallisesti. Fiat ja Ford tippuivat pois loppujen lopuksi siksi, että ne olivat niin kaukana, että en viitsinyt ajella niitä katsomaan. Kaikissa kuormaimissa on lisähyrd. niin, että niihin saa paalipihdit kiinni.

Valmet 655
- v. 1991
- 100 hv
- Valmet 640 kuormain
- 4400 h
- paripyörät, ketjut, hydr.työntövarsi, yleiskauha
- renkaat tyydyttävät
- hinta xx eur

Valmet 665
- v. 1995
- 80 hv
- Valmet 620 kuormain
- 5500 h
- autocontrol
- renkaat ok
- hinta xx-1500 eur

Valmet 465
- v. 1997
- 70 hv
- Valmet 640 kuormain
- 3200 h
- renkaat ok
- hinta xx-1000 eur

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Noista lujin vehje lienee tuo 655. Harmi vaan että siitä turbiinikytkin puuttuu ? mut muuten hyvistä komponenteista koottu kone pitäisi olla ja luotettava jos vaan muistaa huollella.

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

juvala

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64
  • Tuottava hereford...
Kyllä tuosta valikoimasta jos pitää valita niin ford! Mutta itse jos käytettyä ostaisin luottaisin M-F laatuun. Varmaa tekniikkaa ja usimmissa malleissa painotus hyvä ek-käyttöön ja mahdollisuus laittaa nostolaite ja hydr.pumput yhteen,tulee huomattavan tehokas ek-laite.

prut

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
Noista lujin vehje lienee tuo 655. Harmi vaan että siitä turbiinikytkin puuttuu ? mut muuten hyvistä komponenteista koottu kone pitäisi olla ja luotettava jos vaan muistaa huollella.

Kyllä siinä 655:ssa on turbiinikytkin. Se unohtui varustelistalta...

prut

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
Päätös on tehty.

Kävin kuin kävinkin vielä Fordia katsomassa. Ihan kelpo peliltä tuntui. Oli ikäänsä nähden mukavassa kunnossa oleva näppärän tuntuinen ja kompakti paketti. Kone ei vaan jostain syystä 'sopinut  käteen' niin hyvin kuin olisi toivonut. Asiaan varmaan osaltaan vaikutti se, että kuormaimen sauva oli asennettu samaan nippuun vaihteiden ja nostolaitteiden hallintavipujen kanssa niin, että aina ei meinannut tietää mistä välistä olisi kätensä työntänyt.

Päädyn loppujen lopuksi hankkimaan Valmet 655:n.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Päätös on tehty.

Kävin kuin kävinkin vielä Fordia katsomassa. Ihan kelpo peliltä tuntui. Oli ikäänsä nähden mukavassa kunnossa oleva näppärän tuntuinen ja kompakti paketti. Kone ei vaan jostain syystä 'sopinut  käteen' niin hyvin kuin olisi toivonut. Asiaan varmaan osaltaan vaikutti se, että kuormaimen sauva oli asennettu samaan nippuun vaihteiden ja nostolaitteiden hallintavipujen kanssa niin, että aina ei meinannut tietää mistä välistä olisi kätensä työntänyt.

Päädyn loppujen lopuksi hankkimaan Valmet 655:n.
viisas valinta ja sitte het kaikki öljyt, nesteet, suodattimet vaihtoon
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Ihan asiallinen ek kone, turbiinikytkin paikkaa tehokkaasti vaihteiston pieniä puutteita. Huoltamalla voi ennustaa koneelle pitkää ikää. Moottorista vaikea keksiä pahaa sanottavaa.

Jos etuakselin raidetangonpäissä ei ole väljää niin kiireesti nipat yläpuolelle ja rasvaa täyteen. Tuppaavat kulua kuivuuttaan kun "kestovoitelu" pettää ja vesi pääsee rasvan tilalle.

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Movado

  • Vieras
Ihan asiallinen ek kone, turbiinikytkin paikkaa tehokkaasti vaihteiston pieniä puutteita. Huoltamalla voi ennustaa koneelle pitkää ikää. Moottorista vaikea keksiä pahaa sanottavaa.

Jos etuakselin raidetangonpäissä ei ole väljää niin kiireesti nipat yläpuolelle ja rasvaa täyteen. Tuppaavat kulua kuivuuttaan kun "kestovoitelu" pettää ja vesi pääsee rasvan tilalle.



Tarkoitit varmaan etuakselin olka-akselin voitelua, niissä ei ole nippoja vakiona ( Sige / Dana ) nipan paikat on.
Kierre M10 nousu 1,5 mm > on sitten muuten harvinainen kierre rasvanipalle ! kanattaa laittaa jos ei ole jo.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Olka-akselin nippojen asennus on asiallista, teollisuusakseleissa ne taitavat olla jo vakiona. Tosin sigen maatalousmallissa on ollut yleisesti olka-akselin laakeroinneissa todella vähän vikoja vaikka nippoja ei ole.

Raidetangonpäät on tarkoitettu kestovoidelluiksi mut aikaa myöten varsinkin akselissa jossa käännetään rajoitinruuvia vasten tulee niveliin väljyyttä-> nivelet täyttyvät kuravedellä ja välys kasvaa nopeasti. Tähän ei vaikuta nivelen koko, maatalousmalli väljistyy yhtä varmasti kuin teollisuusakselin osa.

Olen porannut reiän nivelen päälle ja siihen pikku nippa. Varmistus hitsaamalla. Yksi ruuttaus rasvaa kuukauden parin välein estää veden pääsyn niveleen.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Movado

  • Vieras
Olka-akselin nippojen asennus on asiallista, teollisuusakseleissa ne taitavat olla jo vakiona. Tosin sigen maatalousmallissa on ollut yleisesti olka-akselin laakeroinneissa todella vähän vikoja vaikka nippoja ei ole.

Kyllä, mutta lopulta rasvan puute iskee

Raidetangonpäät on tarkoitettu kestovoidelluiksi mut aikaa myöten varsinkin akselissa jossa käännetään rajoitinruuvia vasten tulee niveliin väljyyttä-> nivelet täyttyvät kuravedellä ja välys kasvaa nopeasti. Tähän ei vaikuta nivelen koko, maatalousmalli väljistyy yhtä varmasti kuin teollisuusakselin osa.

Olen porannut reiän nivelen päälle ja siihen pikku nippa. Varmistus hitsaamalla. Yksi ruuttaus rasvaa kuukauden parin välein estää veden pääsyn niveleen.

Nivelen kyljessä olis enemmän rautaa siihen saisi kierteet nipalle ?

Jos nippaa hitsaat siitä tulee vainaa - takaisku kuulan jousi kuolee - paskaa pääsee niveleen ?


agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Pysyisin noista Englannin pikku Caseista erossa. Nuo neljätuhattasarjaiset on niistä vielä huonoimmat, kun ovat Carraron etuakseleilla.
Jos noissa on hydraulinen suunnanvaihdin niin sitä pystyy käyttämään silti vain kytkin pohjassa.

Make: Mitä meinaat tuolla, että hyd. suunnanvaihtimenkin kanssa joutuu käyttämään kytkintä? Tarkoitettu polkaisulla kuitattavaksi, vai onko noin äkäinen? On vaan suht. kiinnostava (ja suomessa harvinainen) ominaisuus ko. traktoreissa. Varmaan markkinoiden edullisimpia tapoja päästä kiinni hydepakittajaan valmet 615&715 M:n ohella.

Pappa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Ihan asiallinen ek kone, turbiinikytkin paikkaa tehokkaasti vaihteiston pieniä puutteita. Huoltamalla voi ennustaa koneelle pitkää ikää. Moottorista vaikea keksiä pahaa sanottavaa.

Jos etuakselin raidetangonpäissä ei ole väljää niin kiireesti nipat yläpuolelle ja rasvaa täyteen. Tuppaavat kulua kuivuuttaan kun "kestovoitelu" pettää ja vesi pääsee rasvan tilalle.
V.855 ajettu 6500 h. ei ole nippoja eikä ole väljyyttä, näin on hyvä. Rasvaprässeillä saa suojakumit hajalle.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Pysyisin noista Englannin pikku Caseista erossa. Nuo neljätuhattasarjaiset on niistä vielä huonoimmat, kun ovat Carraron etuakseleilla.
Jos noissa on hydraulinen suunnanvaihdin niin sitä pystyy käyttämään silti vain kytkin pohjassa.

Make: Mitä meinaat tuolla, että hyd. suunnanvaihtimenkin kanssa joutuu käyttämään kytkintä? Tarkoitettu polkaisulla kuitattavaksi, vai onko noin äkäinen? On vaan suht. kiinnostava (ja suomessa harvinainen) ominaisuus ko. traktoreissa. Varmaan markkinoiden edullisimpia tapoja päästä kiinni hydepakittajaan valmet 615&715 M:n ohella.
Suunnanvaihtovivussa on mekaaninen lukitus, joka estää suunnanvaihtovivun käytön kytkin ylhäällä. Ilmeisesti insinöörit ei ole luottaneet pakkojen kestävyyteen.  ::)
Mystinen kesälaatumies

prut

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
Kokemukset ...
Kuukauden päivät olen konetta (Valmet 655) nyt käytellyt ja tyytyväinen olen ollut. Tuntuu sopivan mukavasti käteen ja on yllättävän näppärä vaikka onkin vanhaa selvästi suurempi. Kaikki ne hommat, joissa on ollut ennen ongelmia, sujuvat nyt ok. Ainakin tällä hetkellä tuntuu, että tässä on konetta näihin hommiin aika pitkäksi aikaa. Vielä kun jostain vähän suuremman paskakärryn löytäisi ...