Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe AUTTAKAA VALINNASSA: Ford 7610, Valmet 605/655, JD 3050, Fiat 100-90  (Luettu 59989 kertaa)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
kyllä kannattaa massikkaakin harkita niissä kestävä moottori ja voimansiirto. nostolaite on tarkka verrattuna valmettiin
Ei kannata harkita massikkaa ;D ;D
Ääni Fiiulle.Siinon se hartiaklikklakkiki,ei tartte tinailla ;D ;D

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
joo, ja peukalohon kasvaa kunnon haba ;D. kyllä emäntä sitte taas tykkää ;)....
tä?!?!

prut

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
Kiitoksia vielä kaikille, että olette kertoneet mielipiteitänne. 502 Valmettini on nyt 99% todennäköisyydellä myyty, joten ensi viikonlopun aikana täytyy valita seuraaja (ilman traktoria on hankala tulla toimeen, vaikkeivat ne minun hommani niin massiivisia olekaan).

Sellainen mielikuva minulle on annetuista kommenteista tullut, että minun keveiden hommieni kannalta kaikilla koneilla pärjäilee eli mikään ei ole aivan surkea valinta. Niissä on sitten omat hyvät ja huonot puolensa. Asiaan tietysti sitten vaikuttaa merkittävästi se kun pääsee katsomaan itse koneiden kunnon paikan päällä ja saa tuntuman siitä kuinka ne itselle sopivat. Oleellista on myös se mikä on myyjän lopullinen hinta.

Ehkäpä tässä vielä viikon aikana joitain uusiakin ehdokkaita löytyy. Koneen haku on koko ajan päällä ...

Movado

  • Vieras
Kiitoksia vielä kaikille, että olette kertoneet mielipiteitänne. 502 Valmettini on nyt 99% todennäköisyydellä myyty, joten ensi viikonlopun aikana täytyy valita seuraaja (ilman traktoria on hankala tulla toimeen, vaikkeivat ne minun hommani niin massiivisia olekaan).

Sellainen mielikuva minulle on annetuista kommenteista tullut, että minun keveiden hommieni kannalta kaikilla koneilla pärjäilee eli mikään ei ole aivan surkea valinta. Niissä on sitten omat hyvät ja huonot puolensa. Asiaan tietysti sitten vaikuttaa merkittävästi se kun pääsee katsomaan itse koneiden kunnon paikan päällä ja saa tuntuman siitä kuinka ne itselle sopivat. Oleellista on myös se mikä on myyjän lopullinen hinta.

Ehkäpä tässä vielä viikon aikana joitain uusiakin ehdokkaita löytyy. Koneen haku on koko ajan päällä ...

Hieno homma, jos saat vanhan pois alta.
Käteis ostaja on kuningas.   

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Sellainen mielikuva minulle on annetuista kommenteista tullut, että minun keveiden hommieni kannalta kaikilla koneilla pärjäilee eli mikään ei ole aivan surkea valinta.

Kommenteissa ei paljoa tullut mainituksi, mutta kuutoskoneinen traktori isolla kuomaajalla vaatii tilaa melkoisesti siihen 502:een verrattuna ja pienestä lipsahduksesta tulee helposti iso vahinko. Itse tietysti parhaiten tiedät oman tilasi tiet ja pihat, mutta sikäli kun itse on pienehkön hevostilan pihassa yrittänyt heiniä siirrellä MF3080:n kanssa, on tunne ollut kuin norsulla posliinikaupassa. Kymmenen metrin luokkaa oleva kääntöympyrä tarkoittaa että se kuormaajan kauha tai piikki tekee yli 15 metrin pyyhkäisyn ja voi pahimmillaan siirtää rakennuksia perustuksiltaan.

Samoin kannattaa tarkistaa myös rakennusten ovien ja räystäiden korkeudet suhteessa tulevaan traktoriin. Noista JD:n korkeudeksi konedata mainitsee 285 joka vaatii jo noin kolme metriä vapaata korkeutta sujuvaan liikennöintiin.

Kotiin tuotuna kone voi tuntua yllättävästi isommalta kuin jossain liikkeen tai maatilan laajalla pihalla tai isossa konehallissa vielä isompien koneiden vierellä.

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Kuhan et sitä fiattia valitse, nii ei mee pahasti metsään.  ;D

Movado

  • Vieras
Sellainen mielikuva minulle on annetuista kommenteista tullut, että minun keveiden hommieni kannalta kaikilla koneilla pärjäilee eli mikään ei ole aivan surkea valinta.

Kommenteissa ei paljoa tullut mainituksi, mutta kuutoskoneinen traktori isolla kuomaajalla vaatii tilaa melkoisesti siihen 502:een verrattuna ja pienestä lipsahduksesta tulee helposti iso vahinko. Itse tietysti parhaiten tiedät oman tilasi tiet ja pihat, mutta sikäli kun itse on pienehkön hevostilan pihassa yrittänyt heiniä siirrellä MF3080:n kanssa, on tunne ollut kuin norsulla posliinikaupassa. Kymmenen metrin luokkaa oleva kääntöympyrä tarkoittaa että se kuormaajan kauha tai piikki tekee yli 15 metrin pyyhkäisyn ja voi pahimmillaan siirtää rakennuksia perustuksiltaan.

Samoin kannattaa tarkistaa myös rakennusten ovien ja räystäiden korkeudet suhteessa tulevaan traktoriin. Noista JD:n korkeudeksi konedata mainitsee 285 joka vaatii jo noin kolme metriä vapaata korkeutta sujuvaan liikennöintiin.

Kotiin tuotuna kone voi tuntua yllättävästi isommalta kuin jossain liikkeen tai maatilan laajalla pihalla tai isossa konehallissa vielä isompien koneiden vierellä.



Siinä asia tuli ytimekkäästi sanottua  :)

Traktorimies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 67
[
[/quote]Minusta 80-90 on niin heikko harrastepeli 100-90:iin verrattuna että ei kannata sekaantua. Lisäksi olen varma että 100-90:in käyttöarvo säilyy pitkään eikä arvo tipu.
[/quote]


Kyllä 80-90 olis oikein passeli kone jos läydät selainen jossa on ek, turbolla se olisi sitten jo eri pirteäkin.
etukuromaaja käyttöön peinissä fiateissa on parmpi laatikko kun pakki ja keskialue ovat vastakkain on kuin olisi suunnanvaihtaja koneessa

ei nyt kannata alkaa ihan lekalla tappamaan kärpäsiä

1065

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 98
Itse katselisin mielummin jd 2850 joka olisi mielestäni parempi vaihtoehto jontikoista jos vain tehot riittää(jos tarvitsee kutosta niin sitten paras vaihtoehto on 3650).Muista en sano mitään mutta tuo sg2 ohjaamo on mielestäni ehkä ergonomialtaan noista paras. Ratti on säädettävissä yksinkertaisesti korkeussuunnassa ja myös pituussuunnassa säätö onnistuu joskaan ei yhtä helposti.Penkki on laadukas ja toimiva.Hydrauliikassa riittää puhtia kuormainkäyttöön hyvin. Valmetin puolesta voi kyllä sanoa että sähköinen nostolaite on plussaa.

aksu123

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 125
http://www.nettikone.com/721318

Sinuna ostaisin tuon pois, itsellä 82-94 etukuormaajalla, on pahuksen näppärä ja ketterä. Klik klakkia ei oo raskas käyttä jos ei mikään risukäsi ole, suunnanvaihtaja sopivasti hollilla kun vasurilla käyttelee. Hytin ergonomia ei parasta mahdollista, mutta kyllä ainakin mulle riittänyt viljatilan etukuormain/2 koneena. Hydrauliikan tuottoa tosin välillä kaipailee lisää, mutta toi oma on ostettu käytettyän ja nyt vaihdoin pumpun siihen niin etukuormainkin liikkuu huomattavasti paremmin.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Lisätääs omat mutu tuntumat ja sivusta seuratut kokemukset noista koneista/mallisarjoista

Ford = perustekniikkaa, laiskannahjakka kone.  Hieman aliarvostettu, joten mahdollisesti hyvä sijoitus pieneen ajoon?
JD 3050 = mukava ajella, mut ei ehkä näppärin kuormaajan kanssa
100/90 = luotettavaa perustekniikkaa, mut pikkuvikoja osaa olla vanhemmiten. Ei paras jos kopista tarviaa hypätä usein sisään ja ulos. Ei ergonomisin vaihtoehto tuosta joukosta.

605 = ehkä kakkoskoneeksi metsäajoon, mut ei ehkä ainoaksi ek-koneeksi. Punakoppisissa vähä liikaa heikkoja kohtia jotka toki useimmat parannettu mustakoppisiin. Mut esim. etuakseli ei parane kuin vaihtamalla.

Mites tämmöinen ruåttista:

http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Traktorit-60-79-hv/FENDT-306-4-+L/22109CBD-DC02-4DBF-9085-373FB3FC7AD3.html

Ylivoimaa !


655 = Jos turbiinikytkin, niin mukava ek-kone pieneen pyöritykseen. Monipuolisin näistä. Moottori joustava ja pieniruokainenkin. Yliarvostettuja hintansa puolesta kun samalla rahalla alkaa saada Mezzoja joissa mekaaninen suunnanvaihtaja ja käytännöllisempi vaihteisto.

Kaikkihan nuo ovat jo suht moderneja koneita joita on kakkostraktoreinakin monilla tiloilla. Kaikilla pärjää noissa töissä. Tosin ei ole mitään järkeä ostaa kutoskonetta jos meinaa etukuormaimen kanssa operoida.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Konehemmo

  • Vieras
Lisätääs omat mutu tuntumat ja sivusta seuratut kokemukset noista koneista/mallisarjoista

Ford = perustekniikkaa, laiskannahjakka kone.  Hieman aliarvostettu, joten mahdollisesti hyvä sijoitus pieneen ajoon?
JD 3050 = mukava ajella, mut ei ehkä näppärin kuormaajan kanssa
100/90 = luotettavaa perustekniikkaa, mut pikkuvikoja osaa olla vanhemmiten. Ei paras jos kopista tarviaa hypätä usein sisään ja ulos. Ei ergonomisin vaihtoehto tuosta joukosta.

605 = ehkä kakkoskoneeksi metsäajoon, mut ei ehkä ainoaksi ek-koneeksi. Punakoppisissa vähä liikaa heikkoja kohtia jotka toki useimmat parannettu mustakoppisiin. Mut esim. etuakseli ei parane kuin vaihtamalla.

Mites tämmöinen ruåttista:

http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Traktorit-60-79-hv/FENDT-306-4-+L/22109CBD-DC02-4DBF-9085-373FB3FC7AD3.html

Ylivoimaa !


655 = Jos turbiinikytkin, niin mukava ek-kone pieneen pyöritykseen. Monipuolisin näistä. Moottori joustava ja pieniruokainenkin. Yliarvostettuja hintansa puolesta kun samalla rahalla alkaa saada Mezzoja joissa mekaaninen suunnanvaihtaja ja käytännöllisempi vaihteisto.

Kaikkihan nuo ovat jo suht moderneja koneita joita on kakkostraktoreinakin monilla tiloilla. Kaikilla pärjää noissa töissä. Tosin ei ole mitään järkeä ostaa kutoskonetta jos meinaa etukuormaimen kanssa operoida.

Melekeen arvasin! Jossain vaiheessa ne venttimiehetki hyökkää  ;D

farmex

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 671
Mikä vika hiivatissa on?Ostin pari vuotta sitten 80-90 etukuormaajalla,ihan passeli pieneen käyttöön.Tuskin hammaslukko tavallisessa käytössä katkoo vetoakseleita.Noilla pohjanpojilla,jotka kuormaavat 25 tuntia vuorokaudessa lumikauhalla soraa,ei varmaan akselit kestäkään.

prut

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
Kommenteissa ei paljoa tullut mainituksi, mutta kuutoskoneinen traktori isolla kuomaajalla vaatii tilaa melkoisesti siihen 502:een verrattuna ja pienestä lipsahduksesta tulee helposti iso vahinko. Itse tietysti parhaiten tiedät oman tilasi tiet ja pihat, mutta sikäli kun itse on pienehkön hevostilan pihassa yrittänyt heiniä siirrellä MF3080:n kanssa, on tunne ollut kuin norsulla posliinikaupassa. Kymmenen metrin luokkaa oleva kääntöympyrä tarkoittaa että se kuormaajan kauha tai piikki tekee yli 15 metrin pyyhkäisyn ja voi pahimmillaan siirtää rakennuksia perustuksiltaan.

Samoin kannattaa tarkistaa myös rakennusten ovien ja räystäiden korkeudet suhteessa tulevaan traktoriin. Noista JD:n korkeudeksi konedata mainitsee 285 joka vaatii jo noin kolme metriä vapaata korkeutta sujuvaan liikennöintiin.

Kotiin tuotuna kone voi tuntua yllättävästi isommalta kuin jossain liikkeen tai maatilan laajalla pihalla tai isossa konehallissa vielä isompien koneiden vierellä.

Tätä olen itsekin miettinyt, vaikka se ei ole aiemmin keskustelussa tullut esiin. Tilat ovat aika ahtaat ja näiden vähän uudempien koneiden koko vähän askarruttaa. Olen onnistunut jo vähän 502:llakin kolhimaan, joten tiedän mitä tarkoitat.

Jokeri

  • Vieras
Taitaa Valtralta saada vaihtarin edullisemmin kuin nettikoneesta? >:( >:(
Lisänä mahdollisuus vaihtaa saman hintaiseen jos ei miellytäkkään...