Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ylileveysvalot valtra n4  (Luettu 6632 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65287
Vs: Ylileveysvalot valtra n4
hupsuinta on että nykytraktoreissa ei ole vakiona riittävää määrää virtalähteitä laitteita varten.     eiks valtussakin net erikseen rastittava..  ja sit ovat mikä missäkin.    ainakin yks isäntä manas.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: Ylileveysvalot valtra n4
Ja jos kaikki sähköt alkavat olemaan väylän perässä, joudut vetämään kokonaan uudet piuhat alusta loppuun. Jos kyse on esim. vilkuista, mitä pitäisi ohjata traktorin vilkkuvivusta, joutuu väylään liittämään purkin, joka ohjaa näitä uusien sähköjen toimintoja. Manuaalisesti se vielä voi tehdä omilla johdoilla ja katkaisijoilla, mutta ryöstämällä sähköä ollaan hyvin pian suossa.

Siksi onkin kuvottavaa, että käytännön asiat, kuten valot, vilkut sun muut ovat digitaalisen koodauksen varassa. Hyteissä yleensä on tilaa niin paljon, että valoille mahtuu katkaisijoita vaikka muille jakaa.

Valmistajilla on jotenkin outo ajatus siitä, että kun kosketusnäytöltä tai yhdestä nappulasta painamalla saadaan esiohjelmoidut valot toimintaan, se on jotenkin niin hienoa ja modernia. Päinvastoin. Se on perseestä.

Nykykoneiden valmistajat voisivat edes laittaa sen toisen kärrypistokkeen, josta voisi ottaa valot kärryyn tai ylileveysvaloihin.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

rantsi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68
Vs: Ylileveysvalot valtra n4
 ;D ;D ;D nyt alakaa mopo keulii.  Jos ei tiedä, ei kannata huudella. 
Tieto löytyy huoltopisteestä.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: Ylileveysvalot valtra n4
;D ;D ;D nyt alakaa mopo keulii.  Jos ei tiedä, ei kannata huudella. 
Tieto löytyy huoltopisteestä.

Kyllä nämä jutut pitäisi lukea ohjekirjassa, mutta on se hyvä että jossain on tietoa. Asennuskin varmaan tehdään hyvään hintaan.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65287
Vs: Ylileveysvalot valtra n4
paljon unlimiteet veloittaa lisävalopistokkeesta?       muistan kuin naapuri osti uuten valtun ja majakka maksoi jotain 200 euroa kopin nurkalle..

traktorikuski

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 368
Vs: Ylileveysvalot valtra n4
muistan kuin naapuri osti uuten valtun ja majakka maksoi jotain 200 euroa kopin nurkalle..

Maksaa se nykyisinkin pari sataa tehtaalta. Fendtin hinnastossa reilusti kalliimpi. Valtrassa sentään majakan johdot ja kytkin valmiina niin voi laittaa itse sen parin kympin lyhdyn, ei tarvii testerillä aktivoida toimintoa.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8353
Vs: Ylileveysvalot valtra n4
Ja jos kaikki sähköt alkavat olemaan väylän perässä, joudut vetämään kokonaan uudet piuhat alusta loppuun. Jos kyse on esim. vilkuista, mitä pitäisi ohjata traktorin vilkkuvivusta, joutuu väylään liittämään purkin, joka ohjaa näitä uusien sähköjen toimintoja. Manuaalisesti se vielä voi tehdä omilla johdoilla ja katkaisijoilla, mutta ryöstämällä sähköä ollaan hyvin pian suossa.

Siksi onkin kuvottavaa, että käytännön asiat, kuten valot, vilkut sun muut ovat digitaalisen koodauksen varassa. Hyteissä yleensä on tilaa niin paljon, että valoille mahtuu katkaisijoita vaikka muille jakaa.

Valmistajilla on jotenkin outo ajatus siitä, että kun kosketusnäytöltä tai yhdestä nappulasta painamalla saadaan esiohjelmoidut valot toimintaan, se on jotenkin niin hienoa ja modernia. Päinvastoin. Se on perseestä.

Nykykoneiden valmistajat voisivat edes laittaa sen toisen kärrypistokkeen, josta voisi ottaa valot kärryyn tai ylileveysvaloihin.
Et ilmeisesti ole koskaan edes käynyt uudemman traktorin hytissä? Ei siltä kosketusnäytöltä toimintoja laiteta päälle vaan ohjelmoidaan mitä ja missä järjestyksessä mistäkin fyysisetä napista tapahtuu.  ;)
Mystinen kesälaatumies

vanhat koneet

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 38
Vs: Ylileveysvalot valtra n4
Mulla on Fordissa (jostain 1980- luvulta) sellainen valopistoke, jossa on kyljessä paikka pistokeelle, siitä saa virtaa leveille valoille :)

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: Ylileveysvalot valtra n4
Ja jos kaikki sähköt alkavat olemaan väylän perässä, joudut vetämään kokonaan uudet piuhat alusta loppuun. Jos kyse on esim. vilkuista, mitä pitäisi ohjata traktorin vilkkuvivusta, joutuu väylään liittämään purkin, joka ohjaa näitä uusien sähköjen toimintoja. Manuaalisesti se vielä voi tehdä omilla johdoilla ja katkaisijoilla, mutta ryöstämällä sähköä ollaan hyvin pian suossa.

Siksi onkin kuvottavaa, että käytännön asiat, kuten valot, vilkut sun muut ovat digitaalisen koodauksen varassa. Hyteissä yleensä on tilaa niin paljon, että valoille mahtuu katkaisijoita vaikka muille jakaa.

Valmistajilla on jotenkin outo ajatus siitä, että kun kosketusnäytöltä tai yhdestä nappulasta painamalla saadaan esiohjelmoidut valot toimintaan, se on jotenkin niin hienoa ja modernia. Päinvastoin. Se on perseestä.

Nykykoneiden valmistajat voisivat edes laittaa sen toisen kärrypistokkeen, josta voisi ottaa valot kärryyn tai ylileveysvaloihin.
Et ilmeisesti ole koskaan edes käynyt uudemman traktorin hytissä? Ei siltä kosketusnäytöltä toimintoja laiteta päälle vaan ohjelmoidaan mitä ja missä järjestyksessä mistäkin fyysisetä napista tapahtuu.  ;)

En ole uuden traktorin hytissä käynyt pl. näyttelyt. Aika monessa muussa romussa sitäkin enemmän. Tiedän, mitä vapauksia väyläohjattu sähkö mahdollistaa. Tämä ei koske täysin uusien ei maanantaikappale traktoreiden käyttäjiä, mutta jos joutuu ajamaan vanhoilla, kuinka vanha traktorin pitää olla että sen uskaltaa ostaa. Digitaalijännitteen lisääntyminen tuo väkisinkin ongelmia jossain vaiheessa traktorin käyttöajan aikana. Jos niihin ei ole itsellä minkäänlaista kosketuspintaa, digilaitteiden ylläpito ja huolto tulee varaosatiskin ja huoltopisteen kautta kalliiksi.

CAN-väylän jännite-erot ovat pienet. Siksi pienikin hapettuminen liitoksessa saa bitin lyömään tyhjää. Ja tälle hapettumiselle ajan kuluminen ei ole hyväksi.

Mutta tämä nyt tästä.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.