Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kannattaako olla MTK jäsen?  (Luettu 15503 kertaa)

Marttila

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 132
Kannattaako olla MTK jäsen?
Tervehdys pitkästä aikaa!!
Oletteko  varauksetta sitä mieltä että MTK-jäsenmaksu on hintansa väärti?
Vaikka olen pitkäaikainen yhdistys aktiivi niin toisinaan iskee kerettiläinen ajatus päähän että meneeköhän nuo sataset mitä maksan niin
ns moppen perseeseen!

Rakkine

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2267
  • Moon oikees, soot vääräs.
Vs: Kannattaako olla MTK jäsen?
Mä jo luulin että itse pj. Juha Marttila on tänne rekisteröitynyt päästäkseen mainostamaan MTK: n jäsenyyttä.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5271
Vs: Kannattaako olla MTK jäsen?
Tervehdys pitkästä aikaa!!
Oletteko  varauksetta sitä mieltä että MTK-jäsenmaksu on hintansa väärti?
Vaikka olen pitkäaikainen yhdistys aktiivi niin toisinaan iskee kerettiläinen ajatus päähän että meneeköhän nuo sataset mitä maksan niin
ns moppen perseeseen!
Aika harva jäsenmaksu oikeasti kannattaa, yleensä vapaamatkustus kannattaa paremmin...

kihveli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 553
Vs: Kannattaako olla MTK jäsen?
On kyllä vaikeaselkoinen tuo jäsenmaksun perusteet.

Voisko joku suomentaa?

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Kannattaako olla MTK jäsen?
Miksihän se mhy-maksu on pantu sammaan laskuun,  justiisa kun ajattelin jättää sen mhy maksun maksamata, ne kun poromiehet valtasi täällä mhy:n johtopaikat
Elämä on parasta kometiijjaa

AgerSilva

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 798
Vs: Kannattaako olla MTK jäsen?
Ei tietenkään kannata. Säästänyt itse jo monta tonnia jäsenmaksuissa.
Ne samat mtk alennukset nyt saa tingattua muutenkin ja joissakin tapauksissa on "otatko mtk-alennuksen vai maksatko vähemmän"

Marttila

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 132
Vs: Kannattaako olla MTK jäsen?
Ei tietenkään kannata. Säästänyt itse jo monta tonnia jäsenmaksuissa.
Ne samat mtk alennukset nyt saa tingattua muutenkin ja joissakin tapauksissa on "otatko mtk-alennuksen vai maksatko vähemmän"
Tuo on kyll totta!
paikallisesta ramirentilta hain vekottimia vuokralle ja tuumivat pojat siellä että suoraan saat 40 pinnaa alennusta ja mtk alea 20 prossaa!
oli tosi vaikea päättää. woikosken kaasut on olleet ne mistä on oikeasti hyötyä mutta kaikki muu silmänlumetta!
tähän asti olen kuitannut jäsenmaksuni pj palkkiolla mutta jäin siitä hommasta pois ja pitäisi itse maksaa niin kovin mietityttää...

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Kannattaako olla MTK jäsen?
no maksetaan sitä kirkollisveroakin ja ainut hyöty kait siitäkin, että joskus saa perilliset ostaa pari neliötä pinta-alaa loppu sijoitusta varten. Toisaalta  kait se paikka on löytynyt veronsa maksamatta jättäneillekin. Kirkkoon saa kait mennä ilman verotodistusta eläissään jokainen. Niin kait MTK:n kokoukseenkin, mutta siellä voidaan jäseneksi kuulumattoman  palopuheiden jälkeen naureskellen muistutella, että olisko aika maksaa jäsenmaksu. (tälläisestä olen kuullut, en kyllä niissäkään kokouksissa käy)

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Kannattaako olla MTK jäsen?
Miksihän se mhy-maksu on pantu sammaan laskuun,  justiisa kun ajattelin jättää sen mhy maksun maksamata, ne kun poromiehet valtasi täällä mhy:n johtopaikat

Eiköhän se liene tehty ihan sitä varten että jos on tällä hetkellä kummankin jäsen niin vain toisesta eroaminen on tarkoituksella tehty hankalammaksi. Eli ajettu jälleen kerran vain Simonkadun puliveivareiden omaa etua.

PelleH

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 992
Vs: Kannattaako olla MTK jäsen?
Eikös MTK:lla ollut aika mittavaa osake ja kiinteistö omaisuuttakin? Kannattaisko realisoida
välillä niitäkin,tuskin kuuluu ydinosaamiseen? ;D ;D

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Kannattaako olla MTK jäsen?
Miksihän se mhy-maksu on pantu sammaan laskuun,  justiisa kun ajattelin jättää sen mhy maksun maksamata, ne kun poromiehet valtasi täällä mhy:n johtopaikat

Eiköhän se liene tehty ihan sitä varten että jos on tällä hetkellä kummankin jäsen niin vain toisesta eroaminen on tarkoituksella tehty hankalammaksi. Eli ajettu jälleen kerran vain Simonkadun puliveivareiden omaa etua.

Mulle mettäliiton ostoasiamies sanoi, että turha on rutista mettäliiton puun hinnasta jos on varaa maksaa metsänhoitomaksu. Se jäi epäselväksi olisiko puun hinta ollut korkeampi, jos en olisi tuota maksanut. Tänään tosin huomasin, että se takuuhinta kait jotenkin toimiikin. Siis kun muut ei myy yhtä huonolla hinnalla kuin minä, niin munkin hinta nousee.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Kannattaako olla MTK jäsen?
ite voisin olla jäsen jos pelkän tilan mukaan vois..    mut enpä tietä nuista etuista,   olisko hyötyä.   mutta metän osalta en saa mitään hyötyä.

AC

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 371
Vs: Kannattaako olla MTK jäsen?
Tervehdys pitkästä aikaa!!
Oletteko  varauksetta sitä mieltä että MTK-jäsenmaksu on hintansa väärti?
Vaikka olen pitkäaikainen yhdistys aktiivi niin toisinaan iskee kerettiläinen ajatus päähän että meneeköhän nuo sataset mitä maksan niin
ns moppen perseeseen!
Aika harva jäsenmaksu oikeasti kannattaa, yleensä vapaamatkustus kannattaa paremmin...
Tuota vapaamatkustusta ei ole kaikki joutuu kärsimään asioista joita  M on ollut tekemässä

Olafi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 104
Vs: Kannattaako olla MTK jäsen?
Huh huh.
Tuli mtk:n jäsenlasku postista.
KOLMINKERTAINEN viimekertaiseen laskuun verrattuna.  Saatetekstinä, lasku saattaa sisältää virheitä. Jep, nimitiedoista alkaen. Metsälle kaksi eri pinta-alaa. Kumpikaan ei täsmää mihinkään.

Paljolta kyllä tuntuu, vaikka siinä mhy maksut onkin mukana.
En lainkaan ihmettele, jos alkaa epäilemään maksun mielekkyyttä.
Ja siis ihan ihmeellisiä nuo virheet.
Ei näin.
Ihan noiden virheiden syystä tekisi mieli ilmoittaa, notta nyt riittää.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Kannattaako olla MTK jäsen?
Huh huh.
Tuli mtk:n jäsenlasku postista.
KOLMINKERTAINEN viimekertaiseen laskuun verrattuna.  Saatetekstinä, lasku saattaa sisältää virheitä. Jep, nimitiedoista alkaen. Metsälle kaksi eri pinta-alaa. Kumpikaan ei täsmää mihinkään.

Paljolta kyllä tuntuu, vaikka siinä mhy maksut onkin mukana.
En lainkaan ihmettele, jos alkaa epäilemään maksun mielekkyyttä.
Ja siis ihan ihmeellisiä nuo virheet.
Ei näin.
Ihan noiden virheiden syystä tekisi mieli ilmoittaa, notta nyt riittää.

Kyllä mulle tuli kaksi eri laskua. Toinen edellisvuodesta noussut MTK:n jäsen maksu ja toisella laskulla edellisvuoden suuruinen metsänhoitomaksu.