Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kokemuksia erilaisista laitteista... lisätään uusia.  (Luettu 13231 kertaa)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Milwaukeen akkuprässistä halkesi runko letkulähdön vierestä melkein uutena. Nippa oli vähän tukossa ja herkistelin painamalla vähän väliä painetta. sitten alko menemään iloisesti mutta hetkenpäästä huomasin kengälle tippuvan vaseliinia. Takuuna laitettiin ja on tuo nyt monta vuotta pelannut. Pois en antaisi.
Mystinen kesälaatumies

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
CRX liiketunnistinvalo.

Elinikä 20 000 h.

Yksilöllinen kesto havaittuna n. 840 h. Ja mukana on myös ne päivän ajan tunnit, jolloin valo ei edes syty palamaan. Oli helpompi laskea tunteja, koska valo oli asennettuna 35 päivää. Joten todellinen valon kesto on korkeintaan muutamia kymmeniä tunteja.

IKH välittäjältä ostettu, mutta tuollainen on itse lamppu.
https://www.kivimyllynkone.fi/tuote/led-valonheitin-1600lm-20w-230v-liik-tun-05m-j/

Näillä onneksi saadaan energian kulutus niin alhaiseksi, että turvetuotanto Suomessa voidaan hyvin ajaa alas. Kunhan vaan usein vaihtaa uuden valaisimen, joka saapuu aina sieltä taika-seinästä ilman mitään kuluja.


Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

eevertti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1242
https://www.puuilo.fi/einhell-teraketjunteroitin-235w-gc-cs-235-e?gclid=Cj0KCQiAj9iBBhCJARIsAE9qRtC_3HzU6kQ_Z2g-vqYS3UNmoqJ-KOlBzpmZnWLKbbXgaACOv8LX19YaAohaEALw_wcB
Tekeeköhän tuollasilla mitään?
Olen vaan tullut siihen tulokseen että kiviosuman jälkeen on helpompi vaihtaa koko ketju nuin alkaa viilalla teroittamaan. Varsinkin kun osuman jälkeen harvoin tulee kerta viilauksella kuntoon.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
https://www.puuilo.fi/einhell-teraketjunteroitin-235w-gc-cs-235-e?gclid=Cj0KCQiAj9iBBhCJARIsAE9qRtC_3HzU6kQ_Z2g-vqYS3UNmoqJ-KOlBzpmZnWLKbbXgaACOv8LX19YaAohaEALw_wcB
Tekeeköhän tuollasilla mitään?
Olen vaan tullut siihen tulokseen että kiviosuman jälkeen on helpompi vaihtaa koko ketju nuin alkaa viilalla teroittamaan. Varsinkin kun osuman jälkeen harvoin tulee kerta viilauksella kuntoon.
Huolellisen käyttäjän vaatii, vähän pitää ottaa pois kerrallaan, että ketju ei pala.
Hyvähän sillä on palauttaa kaikki piikit samaan malliin. Ei just Einhellistä kokemusta.
pessimisti ei pety!

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Led tunnistin valot ja muutkin vastaavat ledvalaisimet on kyllä aika rapaa, ei oikein edes hinnasta voi päätellä koska hajoaa.
Ilmankos ovat pistotulppa liitäntäisiä, toki pitää vaihtamisen vaiva nähdä.
pessimisti ei pety!

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Led tunnistin valot ja muutkin vastaavat ledvalaisimet on kyllä aika rapaa, ei oikein edes hinnasta voi päätellä koska hajoaa.
Ilmankos ovat pistotulppa liitäntäisiä, toki pitää vaihtamisen vaiva nähdä.
???

12volttiset toimineet moitteetta montavuotta .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9598
https://www.puuilo.fi/einhell-teraketjunteroitin-235w-gc-cs-235-e?gclid=Cj0KCQiAj9iBBhCJARIsAE9qRtC_3HzU6kQ_Z2g-vqYS3UNmoqJ-KOlBzpmZnWLKbbXgaACOv8LX19YaAohaEALw_wcB
Tekeeköhän tuollasilla mitään?
Olen vaan tullut siihen tulokseen että kiviosuman jälkeen on helpompi vaihtaa koko ketju nuin alkaa viilalla teroittamaan. Varsinkin kun osuman jälkeen harvoin tulee kerta viilauksella kuntoon.
Huolellisen käyttäjän vaatii, vähän pitää ottaa pois kerrallaan, että ketju ei pala.
Hyvähän sillä on palauttaa kaikki piikit samaan malliin. Ei just Einhellistä kokemusta.

Mulla on joku keskiseltä ostettu teroitus kone, mutta stilhin oma kolmen viilan ohjain on paljon paree normaaliin teroitukseen kuin se. Kivi / rauta osumien kunnostuksesta ei teroituskoneella ole oikein edes kokemusta, viila yhdistelmällä saattaa saada ketjun vielä lyöntiin , mutta helpointa vaihtaa koko ketju. Halko värkit katkon rekeen päin ja aina joskus ketju voi saada osuman rautaan. Sen kyllä huomaa :) Siis pienenkin osuman huomaa , ei tartte arvuutella, että osuiko ;)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64940
ite ostin natsisivasta moisen teroittimen ja sillä saa hyin hampaan kuntoon osuman jälkeen mutta sit laittaa terän kuntoon viilalla pyyhkäsemällä.    ei sen värkin jäljiltä mitään pure mutta kun viilalla hipasee niin sit..

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5858
https://www.puuilo.fi/einhell-teraketjunteroitin-235w-gc-cs-235-e?gclid=Cj0KCQiAj9iBBhCJARIsAE9qRtC_3HzU6kQ_Z2g-vqYS3UNmoqJ-KOlBzpmZnWLKbbXgaACOv8LX19YaAohaEALw_wcB
Tekeeköhän tuollasilla mitään?
Olen vaan tullut siihen tulokseen että kiviosuman jälkeen on helpompi vaihtaa koko ketju nuin alkaa viilalla teroittamaan. Varsinkin kun osuman jälkeen harvoin tulee kerta viilauksella kuntoon.
Ihan perus kulmahiomakoneella saa pahasti kiveen osuneen entrattua ja viilalla viimeistelee.

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
https://www.puuilo.fi/einhell-teraketjunteroitin-235w-gc-cs-235-e?gclid=Cj0KCQiAj9iBBhCJARIsAE9qRtC_3HzU6kQ_Z2g-vqYS3UNmoqJ-KOlBzpmZnWLKbbXgaACOv8LX19YaAohaEALw_wcB
Tekeeköhän tuollasilla mitään?
Olen vaan tullut siihen tulokseen että kiviosuman jälkeen on helpompi vaihtaa koko ketju nuin alkaa viilalla teroittamaan. Varsinkin kun osuman jälkeen harvoin tulee kerta viilauksella kuntoon.

Joskus ketjuja teroittaneena ihmettelen tuota mainoksessa mainittua varaterää tai kiveä. Että jos tuo laite on niin hyvä, että sillä voi teroittaa ketjuja loputtomiin, silloin ymmärrän varaterän. Joskus halvoissa rälläköissäkin oli varahiilet mukana, että voi sitten vaihtaa vuosien päästä uudet hiilet. Tai sitten vaihto piti suorittaa jo seuraavalla viikolla.

Viila se paras on, kunhan ei tarvitse sitä kivenkohtaamista viilata sillä viilalla loputtomiin. Sellaisten korjauksiin nuo laikkavehkeet varmasti toimivat. Mutta viila se paras kaveri on. Ja tarvittaessa tulkki, jotta kantapään tai purupiikin saa oikeaan korkoon. Tai sitten vaan repullinen ketjuja tai metritavarana, jos oikein laiskottaa tai työtahti tosiaan vaatii vauhdikasta menoa.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Juu nättiin ylläpitoteroitukseen viila on parempi. Sitten kun on kunnolla vedetty rautaan tai kiveen niin koneella on helpompaa ottaa kaikista hampaista tarpeeksi pois ja tasata lähtötilanne. Kulmatkin voi joskus tarkistaa takaisin kohdilleen jos on pitkään käsivaralta viilailtu.

Itse teroitan koneella lähinnä noita motonpoikasen ketjuja - ne on yleensä vedetty niin pahasti kiveen että kone on välttämätön.  Tukevampi (.404) ketju, pidempi ja kovempaa ainettakin. Joskus oli akkurälläkkä metsässä mukana siltä varalta että jos vaihtoketjut pääsevät loppumaan kesken päivän.

Kone on originaali Oregon.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Juu nättiin ylläpitoteroitukseen viila on parempi. Sitten kun on kunnolla vedetty rautaan tai kiveen niin koneella on helpompaa ottaa kaikista hampaista tarpeeksi pois ja tasata lähtötilanne. Kulmatkin voi joskus tarkistaa takaisin kohdilleen jos on pitkään käsivaralta viilailtu.

Itse teroitan koneella lähinnä noita motonpoikasen ketjuja - ne on yleensä vedetty niin pahasti kiveen että kone on välttämätön.  Tukevampi (.404) ketju, pidempi ja kovempaa ainettakin. Joskus oli akkurälläkkä metsässä mukana siltä varalta että jos vaihtoketjut pääsevät loppumaan kesken päivän.

Kone on originaali Oregon.

Kuin myös Oregon suunnanvaihtajalla ja muilla härpekkeillä .
Ei tartte viilaa koska laikan vaihdolla selviää kierteistä . Sivukulmat kohdilleen ja sitten : Ottaa siittä jolla kiristetään missä ketju kulkee ja säätöjä löytyy lisää saabi hyvän ja terävän ketjun  :)
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8681
  • Don't dream your life, live your dreams.
https://www.puuilo.fi/einhell-teraketjunteroitin-235w-gc-cs-235-e?gclid=Cj0KCQiAj9iBBhCJARIsAE9qRtC_3HzU6kQ_Z2g-vqYS3UNmoqJ-KOlBzpmZnWLKbbXgaACOv8LX19YaAohaEALw_wcB
Tekeeköhän tuollasilla mitään?
Olen vaan tullut siihen tulokseen että kiviosuman jälkeen on helpompi vaihtaa koko ketju nuin alkaa viilalla teroittamaan. Varsinkin kun osuman jälkeen harvoin tulee kerta viilauksella kuntoon.
Mä olen joskus vieraillut sellaisessa teollisuushallissa, minkä nurkassa yksi mies pelkästään hioi koneellisesti, kokopäivätyönä sahan ketjuja.
Laite ei varmaankaan ollut Puuilosta ostettu.  :D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
https://www.puuilo.fi/einhell-teraketjunteroitin-235w-gc-cs-235-e?gclid=Cj0KCQiAj9iBBhCJARIsAE9qRtC_3HzU6kQ_Z2g-vqYS3UNmoqJ-KOlBzpmZnWLKbbXgaACOv8LX19YaAohaEALw_wcB
Tekeeköhän tuollasilla mitään?
Olen vaan tullut siihen tulokseen että kiviosuman jälkeen on helpompi vaihtaa koko ketju nuin alkaa viilalla teroittamaan. Varsinkin kun osuman jälkeen harvoin tulee kerta viilauksella kuntoon.
Mä olen joskus vieraillut sellaisessa teollisuushallissa, minkä nurkassa yksi mies pelkästään hioi koneellisesti, kokopäivätyönä sahan ketjuja.
Laite ei varmaankaan ollut Puuilosta ostettu.  :D

hioi ?  ???
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

carhu@meiliboxi.fi

  • Vieras
Täh.Naorattaa. :D