Valtran kaasupoljin on ihan hyvä. Kaikkeen tottuu. Puukkoon selässäkin. Saattaahan se kaasujalka koeajolla vähän hyppiä,mutta kun sillä päivän töitä tekee niin ei asiaa huomaakkaan... Ja helpompi siivota lattiakin kun lattia on ehjä.
>Vertailukoneina tässä on ollut lähinnä kaikkia muita merkkejä...uuden karheista vanhempiin, ei missään ole tuollaista. Ei polkimen tartte olla edes takaa saranoitu ollakseen toimiva, suurimpina eroina näissä on Valtraan ainakin puolet isompi liikerata ja puolet jäykempi jousi. En mä ainakaan viikon tuolla ajettuani ole alkanut tottumaan, ennemmin ajaa sitten käsikaasulla. Luulisi totta vie, että noin yksinkertainen asia olisi helppo laittaa toimimaan, mutta onko viitsitty edes yrittää?
Ja mä olin jumaklavite pettynyt tuohon kaasuun, "ei jumalauta samanlainen kuin 20 vuotta sitten 405:ssa!" Toinen on kytkin...voi herrasiunaa, ota siinä sitten peräkärry perään peilistä tiiraillen..
Jos nuo aiemmin mainitsemani asiat olisivat kunnossa, siis vaikkapa Dyna6-loota, toimiva kytkin ja kaasu, niin hyvin tasaväkinen vääntö todennäköisesti olisi seuraavassa traktorikaupassa. Jos(kun) nuo
erittäin kiusalliset ominaisuudet/viat säilyvät, jää Valtra väistämättä pois, en mä halua tuommoisella ajaa edes tän hetkistä 800 tuntia vuodessa.
Koneessa oli Q55 kuormain, sen totesin, että on huomattavasti vääntöjäykempi kuin taannoinen edeltäjänsä Q960. Mutta takapakkiakin on tullut, eli näkyvyys eteen ja varustelevyllekkään ei ole jyhkeästä & koteloidusta poikkipalkista johtuen aivan yhtä hyvä, osa voi johtua tosin siitä, että tässä yksilössä oli vain euro sovite, vertailukoneessa on combi-levy joka on jotenkin avarampi. Tämä kuormainasia ei kuitenkaan ollut sellainen, etten Q55:ttä voisi itselle hankkia.