Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Niittomurskaimen teräpalkin lämpötila  (Luettu 12122 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Niittomurskaimen teräpalkin lämpötila


Vanhoissa etuakseliossa on huohotin. Esim MF 5470 ( -08)akselissa ei ole. Tai mulla on kun siihen on sellainen jälkikäteen porattu ja istutettu.

Niin aikaisemmin jo yritin ilmaista - tosin kirjoitusvirhein, että vanhoissa etuakseleissa on  huohotin. Välillä niitä ei ollut, nykyhetkestä ja uusista vehkeistä ei mulla ole tietoa.

kärmeskytö

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1445
Vs: Niittomurskaimen teräpalkin lämpötila


Vanhoissa etuakseliossa on huohotin. Esim MF 5470 ( -08)akselissa ei ole. Tai mulla on kun siihen on sellainen jälkikäteen porattu ja istutettu.

Niin aikaisemmin jo yritin ilmaista - tosin kirjoitusvirhein, että vanhoissa etuakseleissa on  huohotin. Välillä niitä ei ollut, nykyhetkestä ja uusista vehkeistä ei mulla ole tietoa.

Ei se evp tuota näe lukea.Muutenkin tuntuu että sillä on menkkaränkkä kun on niin ärtyisällä tuulella.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Niittomurskaimen teräpalkin lämpötila


Vanhoissa etuakseliossa on huohotin. Esim MF 5470 ( -08)akselissa ei ole. Tai mulla on kun siihen on sellainen jälkikäteen porattu ja istutettu.

Niin aikaisemmin jo yritin ilmaista - tosin kirjoitusvirhein, että vanhoissa etuakseleissa on  huohotin. Välillä niitä ei ollut, nykyhetkestä ja uusista vehkeistä ei mulla ole tietoa.

Ei se evp tuota näe lukea.Muutenkin tuntuu että sillä on menkkaränkkä kun on niin ärtyisällä tuulella.

Alko jo vaan itteä kiinnostamaan miten nuo uudet koneet tai etuaksilat, eli onko niissä palattu huohottimiin. Oman Valtrankin tarkistin vasta, kun EVP laittoi romuttamolta kuvaa. Ja tuohan ei ole kait merkistä kiinni, koska samoja aksiloitahan ne käyttää, tosin mikä lie Massikan alla oleva "acgo" etuaksila sitten oikealta merkiltään?

Ja Elhon varaosakuvastoa selannut netissä ja paperisena , niin ainakaan mun nykyyses konees ei palkis oo huohotinta (tai siis ei löydy kuvastosta), eikä kyllä ole vastaan tullut entisestäkään. Kuhunin lautaskone olis tuolla nurkas, mutta sen palkkista ei muistikuvia.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8340
Vs: Niittomurskaimen teräpalkin lämpötila
Ei mulla oo ollu palkeissa huohottimia. Pati JF, pari Kvernelandia ja 4 Pöttingeria. Etuakselin navoissa ei yleensä ole huohottimia ja ainakin 100-sarjan Ferguista puuttui huohottimet takaplaneetoistakin.
Mystinen kesälaatumies

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 469
Vs: Niittomurskaimen teräpalkin lämpötila
Stefat on kehittyny paremmiksi,houhotus venttiili katsottu tarpettomaksi. Enemmän siitä tosin hyötyä kuin haitttaa on jos sellaisen haluaa asentaa itse. Esim. etuakselista nostaa letkunpätkällä ylemmä suojaan hengittelemään.
Tuon valmettimiesten jutun tee akseliisi alipaine jätän omaan arvoonsa.
Jos stefa vuotaa,vuotaa se molempiin suuntiin,ennemmin öljy ulos ku paskaa sisään.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3264
Vs: Niittomurskaimen teräpalkin lämpötila


Vanhoissa etuakseliossa on huohotin. Esim MF 5470 ( -08)akselissa ei ole. Tai mulla on kun siihen on sellainen jälkikäteen porattu ja istutettu.

Niin aikaisemmin jo yritin ilmaista - tosin kirjoitusvirhein, että vanhoissa etuakseleissa on  huohotin. Välillä niitä ei ollut, nykyhetkestä ja uusista vehkeistä ei mulla ole tietoa.

Ei se evp tuota näe lukea.Muutenkin tuntuu että sillä on menkkaränkkä kun on niin ärtyisällä tuulella.

Alko jo vaan itteä kiinnostamaan miten nuo uudet koneet tai etuaksilat, eli onko niissä palattu huohottimiin. Oman Valtrankin tarkistin vasta, kun EVP laittoi romuttamolta kuvaa. Ja tuohan ei ole kait merkistä kiinni, koska samoja aksiloitahan ne käyttää, tosin mikä lie Massikan alla oleva "acgo" etuaksila sitten oikealta merkiltään?

Ja Elhon varaosakuvastoa selannut netissä ja paperisena , niin ainakaan mun nykyyses konees ei palkis oo huohotinta (tai siis ei löydy kuvastosta), eikä kyllä ole vastaan tullut entisestäkään. Kuhunin lautaskone olis tuolla nurkas, mutta sen palkkista ei muistikuvia.
Mun mielestä sillä ei ole merkitystä onko se kuva romuttamolta vai varaosakuvastosta, tuossaa romukuvassa kun se huohotin näkyy vaan paremmin.Kumma  taas kun pistää kuvan mistä totuus selviää se on sitten rähjäämistä ja huonoa tuulta känkkäränkkää.tosiasioiden kertominen ei liene sallittua.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8340
Vs: Niittomurskaimen teräpalkin lämpötila
Stefat on kehittyny paremmiksi,houhotus venttiili katsottu tarpettomaksi. Enemmän siitä tosin hyötyä kuin haitttaa on jos sellaisen haluaa asentaa itse. Esim. etuakselista nostaa letkunpätkällä ylemmä suojaan hengittelemään.
Tuon valmettimiesten jutun tee akseliisi alipaine jätän omaan arvoonsa.
Jos stefa vuotaa,vuotaa se molempiin suuntiin,ennemmin öljy ulos ku paskaa sisään.
Vaikea on teräpalkin huohotinta saada suodatettua niin, ettei siitä mene likaa palkkiin. Stefojen ympäristö lautasen alla taitaa olla palkin pujhtaimpia paikkoja.
Paineen poispäästöllä korajattiin 100 sarjan Ferkujen vuotoja jo 70-luvulla.
Mystinen kesälaatumies

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Niittomurskaimen teräpalkin lämpötila
Ekkö sää EVP höppänä vieläkään tajua, että minä olen huohottimen nähnyt muuallakin kuin romuttamon kuvissa. Siis olin nähnyt jo ennen kuvaasikin, kuten voit vaikka tästä ketjusta lueskella aikasi kuluksi, jos vaan ymmärtäisit lukemasi. Mutta jos kaikissa murskaajan palkeissa ja tr. etuakseleissa on huohotin , sitten olen väärässä, tai ainakin omat vehkeeni ovat sitten ainut poikkeus. Mutta jos EVP ymmärsi mitä on ketjusta lukenut, niin ne eivät ainoat tälläiset kamppeet maailmassa olekkaan. Totuus ei ole yksiselitteinen vaikka joku inttäjä voisi niin väittää.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3264
Vs: Niittomurskaimen teräpalkin lämpötila
Ottaa se nyt lypsyttelijäukolla koville, en nyt sitten mennyt noista omien traktoreiden etuakseleista huohottimia kuvaamaan kun tää purkaamon kuva oli helpompi linkittää. ZF akselit ovat kumpikin, samoin oli edellisessä jossa Danan etuakseli.Eipä ole niistä öljyt pursunneet ulos kun ei ole sitä painetta pullistamassa.Olen pahoillani kun olet pettynyt siitä että et moista pikkunippeliä ole nähnyt ja sitten taas olet nähnyt.Näet näemmä asiat hyvin valikoivasti.Älä silti ala nimittelemään ja arvostelemaan vaikka nyt sattuukin syvälle sieluun.Näitä minä minä tyyppejä näkyy olevan useita.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Niittomurskaimen teräpalkin lämpötila
Olisiko mahdollista sopia että toisissa on, toisissa taas ei.

Yksinkertaista...

kärmeskytö

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1445
Vs: Niittomurskaimen teräpalkin lämpötila
Olisiko mahdollista sopia että toisissa on, toisissa taas ei.

Yksinkertaista...

Ei se ole millään mahdollista  ;D liian yksinkertaista eikä inttäjä voi lopettaa inttämistään ja piikittelemistään,selvässäkään asiassa.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Niittomurskaimen teräpalkin lämpötila
Oliko se Osmo A. Wiio joka sanoi "Viestintä yleensä epäonnistuu, paitsi sattumalta" ..

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3264
Vs: Niittomurskaimen teräpalkin lämpötila
No ihanhan tässä piti könytä katsomaan nuo etuaksilat että olenko mää niin höppänä ja kuvittelin vaan.Mutta jumankekka kyllä siellä molempien nelivetojen aksiloissa oli yläpuolella huohotinventtiili etukehdon alla.Siis on näemmä muissakin kuin pelkissä romuttamon kuvissa.Melkoinen inttäjä on tuo lypsyukko kun selvää asiaa olemattomaksi väittää.Eihän se mitään todista vaikka itelläs olis keskeneräiseksi jäänyt rattori kun ei ole huohotin reikää.Valmiissa aksiloissa näkyy olevan.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Niittomurskaimen teräpalkin lämpötila
No ihanhan tässä piti könytä katsomaan nuo etuaksilat että olenko mää niin höppänä ja kuvittelin vaan.Mutta jumankekka kyllä siellä molempien nelivetojen aksiloissa oli yläpuolella huohotinventtiili etukehdon alla.Siis on näemmä muissakin kuin pelkissä romuttamon kuvissa.Melkoinen inttäjä on tuo lypsyukko kun selvää asiaa olemattomaksi väittää.Eihän se mitään todista vaikka itelläs olis keskeneräiseksi jäänyt rattori kun ei ole huohotin reikää.Valmiissa aksiloissa näkyy olevan.

Vähän jo käy sääliksi.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3264
Vs: Niittomurskaimen teräpalkin lämpötila
On kyllä säälittävää kun sulla ei ole muuta tekemistä kuin inttää päivänselvää asiaa sivukaupalla.