Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Teussista taas  (Luettu 5944 kertaa)

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Teussista taas
Sehän teussin hiustenkuivaaja teki julukisen tenän, eli puhallin sano työsopimuksesa irti, onko tietoa mssäkohin hyttie se härveli on, kuinka iso homma vaihtaa ja palajoko moenen värkki maksaa. Siis kysseessä k 100 akrotron vm 2006
Elämä on parasta kometiijjaa

WoTi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 80
Vs: Teussista taas
Takalasin yläpuolella kannen alla.
Kansi aukeaa ylös ja eteen. Lukitukset alapuolella.
Eikö toimi mikään nopeus? Onko oireillut ennen jotenkin?

Minullakaan K120 ei toimi 1 asento. Muut toimii.
Siihen toimintoon kai useita releitä
Kaksi moottoria ja vastukset siellä puhallinkotelossa. Vanhemmissa nuo moottorit ovat aika "kulutustavaraa". Olisko samat edelleen tässä, tosin huomattavasti helpommassa paikassa.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Teussista taas
kolomosnoppeus katosin noin vuosi sitten, nyt kaikki hävveyksissä

Elämä on parasta kometiijjaa

WoTi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 80
Vs: Teussista taas
Tuulettimen moottorin liittimeltä voipi yrittää mitata tuleeko missään asennossa ohjaus jännitettä.
Sulakkeet on tarkastettu varmaan?

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Teussista taas
kahella ropellilla näyttäs olevan, toinen lähti naputtelun jäläkeen pellaamaan, sinällään ei hankala paikka, mutta pikkusen vaatii telinesuunnittellua
Elämä on parasta kometiijjaa

WoTi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 80
Vs: Teussista taas
Omaani myös tutkin hieman. 1-2 suoraan kytkimeltä. 3-4 releen kautta. Olisko moottorit niin loppu ettei 1 jaksa pyörittää tai säätövastus rikki. 4300h.  105mk3 vaihdoin kerran moottorit 2000h, olivat aivan loppu, 4 asennossa pyöri enää oli varmaan sisäkierrolla käytetty ja röökiä polteltu reilummalla kädellä kun kennokin oli muurautunut umpeen siinä.

WoTi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 80
Vs: Teussista taas
H.Leinolle kysymys. Paukahtaako k100 etuveto kun sen ottaa pois päältä tai kun veto vapautuu jarrutuksen jälkeen. Tämä K120 nytkähtää tosi voimakkaasti

nissan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 806
Vs: Teussista taas
onks etu tai takarenkaat kuluneet niin voi tuo paukaus kuuluu siitä,tai en tiiä

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: Teussista taas
eikös kaikki missä sakarakytkennällä kytkentä paukahda jos etu- ja takarenkaiden suhde pielessä?
Mystinen kesälaatumies

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Teussista taas
H.Leinolle kysymys. Paukahtaako k100 etuveto kun sen ottaa pois päältä tai kun veto vapautuu jarrutuksen jälkeen. Tämä K120 nytkähtää tosi voimakkaasti

Ei nytkähä nimeksikkää, eikä pauku
Elämä on parasta kometiijjaa

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: Teussista taas
eikös kaikki missä sakarakytkennällä kytkentä paukahda jos etu- ja takarenkaiden suhde pielessä?
ei kai sakarakytkintä käytetä näissä joissa jarrut, suunnanvaihto yms toiminnot kytkee nelivetoa....
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

WoTi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 80
Vs: Teussista taas
Monilevykytkin sitä kytkee.  Renkaat on uudet. Ja samaa kokoa kuin alkup. Trelĺet oli ja nyt Vredesteinit. 380/70 28 ja 480/70 38


metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Teussista taas
Monilevykytkin sitä kytkee.  Renkaat on uudet. Ja samaa kokoa kuin alkup. Trelĺet oli ja nyt Vredesteinit. 380/70 28 ja 480/70 38

Kyllä se lienee vain sitä että etu- ja takapään välityssuhteet heittävät. Tavallisesti kai etupää on käännöksiä ajatellen välitettykin noin 3% nopeammaksi.
Ero pyörien vierintäkehissä valmistajan laskemaan verrattuna pahentaa tilannetta, ja eroa taas aiheuttavat rengaspaineet, kuluneisuus ja eri merkkiset/muuten 'vääränkokoiset' renkaat...
Saman kokoisiksi leimatuilla renkailla voi eri valmistajilla olla eripituinen kehä, renkaita valitessa pitää taulukoita tutkia tarkkaan  :-(

Noissa on eroja, joissain tyhjänä ajellessa oikein hyppää kun irrottaa nelivedon, toisissa ei taas suoraan ajaessa huomaa kuin merkkivalosta onko 4wd päällä vai ei.

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Teussista taas
eikös kaikki missä sakarakytkennällä kytkentä paukahda jos etu- ja takarenkaiden suhde pielessä?
ei kai sakarakytkintä käytetä näissä joissa jarrut, suunnanvaihto yms toiminnot kytkee nelivetoa....

Tuo taitaa riippua enemmänkin traktorin koosta ja iästä. Mitä uudempi ja isompi sitä todennäköisemmin monileyvkytkin. Ja kyllä monilevykytkimelläkin vähintään nytkähtää hyvin selvästi jos etu- ja takarenkaiden suhde on pielessä vaikkapa ilmanpaine-eron vuoksi.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Teussista taas
Ropellit on sitte vaihettu viime lauantaina, tilasin neistä 90 euroa yhteesä matkahuotoon tuotuna.Kuulemma samat ku dukatossa
Elämä on parasta kometiijjaa