Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Heino Leino - 01.05.20 - klo:10:15

Otsikko: Teussista taas
Kirjoitti: Heino Leino - 01.05.20 - klo:10:15
Sehän teussin hiustenkuivaaja teki julukisen tenän, eli puhallin sano työsopimuksesa irti, onko tietoa mssäkohin hyttie se härveli on, kuinka iso homma vaihtaa ja palajoko moenen värkki maksaa. Siis kysseessä k 100 akrotron vm 2006
Otsikko: Vs: Teussista taas
Kirjoitti: WoTi - 01.05.20 - klo:17:19
Takalasin yläpuolella kannen alla.
Kansi aukeaa ylös ja eteen. Lukitukset alapuolella.
Eikö toimi mikään nopeus? Onko oireillut ennen jotenkin?

Minullakaan K120 ei toimi 1 asento. Muut toimii.
Siihen toimintoon kai useita releitä
Kaksi moottoria ja vastukset siellä puhallinkotelossa. Vanhemmissa nuo moottorit ovat aika "kulutustavaraa". Olisko samat edelleen tässä, tosin huomattavasti helpommassa paikassa.
Otsikko: Vs: Teussista taas
Kirjoitti: Heino Leino - 01.05.20 - klo:21:12
kolomosnoppeus katosin noin vuosi sitten, nyt kaikki hävveyksissä

Otsikko: Vs: Teussista taas
Kirjoitti: WoTi - 02.05.20 - klo:10:22
Tuulettimen moottorin liittimeltä voipi yrittää mitata tuleeko missään asennossa ohjaus jännitettä.
Sulakkeet on tarkastettu varmaan?
Otsikko: Vs: Teussista taas
Kirjoitti: Heino Leino - 04.05.20 - klo:15:13
kahella ropellilla näyttäs olevan, toinen lähti naputtelun jäläkeen pellaamaan, sinällään ei hankala paikka, mutta pikkusen vaatii telinesuunnittellua
Otsikko: Vs: Teussista taas
Kirjoitti: WoTi - 04.05.20 - klo:17:47
Omaani myös tutkin hieman. 1-2 suoraan kytkimeltä. 3-4 releen kautta. Olisko moottorit niin loppu ettei 1 jaksa pyörittää tai säätövastus rikki. 4300h.  105mk3 vaihdoin kerran moottorit 2000h, olivat aivan loppu, 4 asennossa pyöri enää oli varmaan sisäkierrolla käytetty ja röökiä polteltu reilummalla kädellä kun kennokin oli muurautunut umpeen siinä.
Otsikko: Vs: Teussista taas
Kirjoitti: WoTi - 09.05.20 - klo:11:03
H.Leinolle kysymys. Paukahtaako k100 etuveto kun sen ottaa pois päältä tai kun veto vapautuu jarrutuksen jälkeen. Tämä K120 nytkähtää tosi voimakkaasti
Otsikko: Vs: Teussista taas
Kirjoitti: nissan - 09.05.20 - klo:22:06
onks etu tai takarenkaat kuluneet niin voi tuo paukaus kuuluu siitä,tai en tiiä
Otsikko: Vs: Teussista taas
Kirjoitti: Make - 09.05.20 - klo:22:07
eikös kaikki missä sakarakytkennällä kytkentä paukahda jos etu- ja takarenkaiden suhde pielessä?
Otsikko: Vs: Teussista taas
Kirjoitti: Heino Leino - 09.05.20 - klo:22:30
H.Leinolle kysymys. Paukahtaako k100 etuveto kun sen ottaa pois päältä tai kun veto vapautuu jarrutuksen jälkeen. Tämä K120 nytkähtää tosi voimakkaasti

Ei nytkähä nimeksikkää, eikä pauku
Otsikko: Vs: Teussista taas
Kirjoitti: icefarmer - 10.05.20 - klo:00:55
eikös kaikki missä sakarakytkennällä kytkentä paukahda jos etu- ja takarenkaiden suhde pielessä?
ei kai sakarakytkintä käytetä näissä joissa jarrut, suunnanvaihto yms toiminnot kytkee nelivetoa....
Otsikko: Vs: Teussista taas
Kirjoitti: WoTi - 10.05.20 - klo:08:21
Monilevykytkin sitä kytkee.  Renkaat on uudet. Ja samaa kokoa kuin alkup. Trelĺet oli ja nyt Vredesteinit. 380/70 28 ja 480/70 38


Otsikko: Vs: Teussista taas
Kirjoitti: metsajussi - 12.05.20 - klo:11:19
Monilevykytkin sitä kytkee.  Renkaat on uudet. Ja samaa kokoa kuin alkup. Trelĺet oli ja nyt Vredesteinit. 380/70 28 ja 480/70 38

Kyllä se lienee vain sitä että etu- ja takapään välityssuhteet heittävät. Tavallisesti kai etupää on käännöksiä ajatellen välitettykin noin 3% nopeammaksi.
Ero pyörien vierintäkehissä valmistajan laskemaan verrattuna pahentaa tilannetta, ja eroa taas aiheuttavat rengaspaineet, kuluneisuus ja eri merkkiset/muuten 'vääränkokoiset' renkaat...
Saman kokoisiksi leimatuilla renkailla voi eri valmistajilla olla eripituinen kehä, renkaita valitessa pitää taulukoita tutkia tarkkaan  :-(

Noissa on eroja, joissain tyhjänä ajellessa oikein hyppää kun irrottaa nelivedon, toisissa ei taas suoraan ajaessa huomaa kuin merkkivalosta onko 4wd päällä vai ei.
Otsikko: Vs: Teussista taas
Kirjoitti: Pasi - 12.05.20 - klo:12:43
eikös kaikki missä sakarakytkennällä kytkentä paukahda jos etu- ja takarenkaiden suhde pielessä?
ei kai sakarakytkintä käytetä näissä joissa jarrut, suunnanvaihto yms toiminnot kytkee nelivetoa....

Tuo taitaa riippua enemmänkin traktorin koosta ja iästä. Mitä uudempi ja isompi sitä todennäköisemmin monileyvkytkin. Ja kyllä monilevykytkimelläkin vähintään nytkähtää hyvin selvästi jos etu- ja takarenkaiden suhde on pielessä vaikkapa ilmanpaine-eron vuoksi.
Otsikko: Vs: Teussista taas
Kirjoitti: Heino Leino - 11.06.20 - klo:09:52
Ropellit on sitte vaihettu viime lauantaina, tilasin neistä 90 euroa yhteesä matkahuotoon tuotuna.Kuulemma samat ku dukatossa
Otsikko: Vs: Teussista taas
Kirjoitti: SDF - 13.06.20 - klo:11:19
Ropellit on sitte vaihettu viime lauantaina, tilasin neistä 90 euroa yhteesä matkahuotoon tuotuna.Kuulemma samat ku dukatossa
Denson tekeleitä molemmat, niin saahan sen varmaan sopimaan, vaikka ei Denson mukaan sama ole. Autossa ei taida olla kuin yksi moottori niin kuinkas kätisyys toisella puolella? Tuossa sentään helppo vaihtaa puhallin, halppis kiinan moottoreita ei taitas moni haluta vääntää isompien Agrotronien penkin alle ;D ;D