Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra 6850 kolisee käynnistäessä  (Luettu 14448 kertaa)

Kieku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Onko kellään tietoa missä vika,kun kone tai koneessa jokin kolahtelee kun starttaa. Koneen käydessä kolinaa ei kuulu,mutta startatessa erittäin selvästi. 

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1324
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
Ihan arvaus konetta näkemättä,
Olisko startin kiinnityspultit löysällä, tai startin hammaskehä
Hammasvikainen.

/c

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 40
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
Vesipumppu? :-X

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2514
  • Etelä-Karjala
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
Vastapainokoneisto löysällä tai muuten viallinen?
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Kieku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
Loppu pö.kesken ajon ja tankkauksen jälkeen piti starttailla paljon,että sai käymään starttiboosteria apuna. Sen jälkeen alko tuo kolina

farmeri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 246
  • "Maatalous on mukava harrastus mutta pirun kallis"
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
Loppu pö.kesken ajon ja tankkauksen jälkeen piti starttailla paljon,että sai käymään starttiboosteria apuna. Sen jälkeen alko tuo kolina
Oisko startti ottanu itteensä jotenkin pitkistä käynnistyssessioista, kuin pitkään pyöritit starttia ilmatessasi konetta? Pumppuvika ei oikeen tuu kyseeseen kun ei kuulu kerran käydessä... Oliko miltä vuodelta kone?

deksta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
Kytkimen paikalla olevan vetolevyn ulkokehällä olevat värinän vaimennusjouset palasina, kolisee käynnisteässä  ja sammutettaessa.

Kieku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
Kone on vm.05. Apevaunun edessä ja sammu ruok. Pöydälle. Siksi piti ”väkisin”saada käymään

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
Kone on vm.05. Apevaunun edessä ja sammu ruok. Pöydälle. Siksi piti ”väkisin”saada käymään
Remontti edessä . Joutuuko katkaisemaan vai saako ne vaihdettua muuten ?
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

erppo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
Ei ole paha homma katkaista kytkinkopan kohdalta, liitos kun on  ohjaamon etupuolella. Etukuormain tietysti lisää vaikeusastetta ja työtä kun sovitteet on irroitettava ainakin taka-akselista, jos sinne asti yltävät.  Akku ja akkuteline pois, orbitrolin letkut irti (merkkaus), sähköliittimet irti, lämppätin putket irti (poikki ja tulppaus) ilmastoinnin letkuista kaikki löysät peliin, ehkä riittää (ei kannata irroittaa jos ei ole huoltolaitetta käytössä), etuvedon kardaani irti, kelkka ja tunkki alle (muista etuakselin tuenta), pultit auki ja irroitetaan kappaleet toisistaan. Noin pääpiirteissään.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2514
  • Etelä-Karjala
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
Ei ole paha homma katkaista kytkinkopan kohdalta, liitos kun on  ohjaamon etupuolella. Etukuormain tietysti lisää vaikeusastetta ja työtä kun sovitteet on irroitettava ainakin taka-akselista, jos sinne asti yltävät.  Akku ja akkuteline pois, orbitrolin letkut irti (merkkaus), sähköliittimet irti, lämppätin putket irti (poikki ja tulppaus) ilmastoinnin letkuista kaikki löysät peliin, ehkä riittää (ei kannata irroittaa jos ei ole huoltolaitetta käytössä), etuvedon kardaani irti, kelkka ja tunkki alle (muista etuakselin tuenta), pultit auki ja irroitetaan kappaleet toisistaan. Noin pääpiirteissään.

Muuten just noin, mutta ainakaan Kuikan sovitteita ei tarvi muuta purkaa, kuin ottaa moottorin kupeesta pultit irti. Sovitteethan on tankin kupeessa kiinni ja jää takapään mukaan, etupää mahtuu tulemaan ulos sieltä sovitteiden välistä, ja kytkinkopan pultitkin saa kyllä auki.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

/c

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 40
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
Ei kai kytkytin starttaamisessa voi hajota? :'(  Jos startin solenoidi ei irrota heti ? :-X

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
Ei kai kytkytin starttaamisessa voi hajota? :'(  Jos startin solenoidi ei irrota heti ? :-X

Ei kai , hajosiko se kytkin starttaessa .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
Ei kai kytkytin starttaamisessa voi hajota? :'(  Jos startin solenoidi ei irrota heti ? :-X
juu, ei kytkin sillai mee. Helpointa ja halvinta olis ottaa startti irti ja katsoa onko siinä mitään vikaa, voi olla hiili irti ja silppuna - se ei kyllä kolahtele.
Sitten pyörittää moottoria kampiakselin päästä ja katsoo onko starttikehällä mitään näkyvää vikaa. Eikös valmuutti oo ollu herkkä tuosta starttikehästä?
   cría cuervos y te sacarán los ojos

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9601
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
Ei kai kytkytin starttaamisessa voi hajota? :'(  Jos startin solenoidi ei irrota heti ? :-X
juu, ei kytkin sillai mee. Helpointa ja halvinta olis ottaa startti irti ja katsoa onko siinä mitään vikaa, voi olla hiili irti ja silppuna - se ei kyllä kolahtele.
Sitten pyörittää moottoria kampiakselin päästä ja katsoo onko starttikehällä mitään näkyvää vikaa. Eikös valmuutti oo ollu herkkä tuosta starttikehästä?

2400h taisi olla 6400:n mittaris, kun starttikehä uusittiin (ja paljon muutakin). Tosin kehä ei oireillut hammasvikaisena. Kait yksittäisiä hampaita tai pientä lohkeamaa. Syyksi tähän esitettiin laiskaa starttia tai huonoa akkua. Kuulemma molemmat vaikuttaa siten , että ei lyö hammasta tarpeeksi syvään. No startti oli kyllä korvakuulollakin "laiska" ja parani hetkeksi vaihtamalla , mutta vaikuttaa nykyään ihan yhtä paskalta (4200h) , kuin alkuperäinen aikoinaan. Taisi olla näitä Iskran startteja Valtran hintalisällä höystettynä.
Tuosta omasta kokemuksesta vaan ajattelin, että hammasvika vois olla mahdollinen :( ( Jos akku ensin on pyöritetty  "tyhjäksi").