ja eiks nuista koneista huonolla hoitolla saa entisiä jo parissa vuotessa mitä noita vaihtokoneita katellu..? kyl pikkasella korvien välin käytöllä se 4000 tuntia tuloo kuiteski ihan halvasti täyteen.. itekii voi muuta tehä ku pelkkiä kännysovelluksia ettiä..
Kyllä kaiken saa romuksi, se pitää paikkansa.
Vaikka ajelenkin pääosin melko vanhoilla ja/tai paljon ajetuilla koneilla, niin mulla ei enää motivaatio riittäisi jonkun ns . loppuunajetun 680:n saattohoitoon. Jos välttämättä pitäisi puolen kesän puhteet tuollaiseen remonttiin uhrata niin ottaisin kohteeksi jonkun sellaisen koneen jossa käteen jää ominaisuuksien ja tehon suhteen vähän enemmän tätä päivää.
Siinä 2000 h paikkeilla alkaa viimeistään kaikki normaalisti kuluva olla kulunutta. Terälaitteesta silppuriin, kuljetinketjut, useimmat laakerit, pellit jne.
Luotettavuutta on vaikea palauttaa ellei uusi tarpeeksi paljon; osa noista kohteista on helppoja rempata, mutta vaikkapa isojen akselien laakerit osaavat teettää vähän enemmän ähinää ja puhinaa :-/
Toisaalta omaan tahtiin puinteja puuhastellessa voi tietysti vähän rempatakin välillä. Mulla tilanne on sellainen että kun kuivurille on vuoro varattu niin olisi kiva jos sen reilun 500 hl satsin jonkinlaisella varmuudella ja nopeudella saisi kokoon nylkyteltyäkin. Typerin tilannehan on se että puinti päättyy alkuunsa remonttiin ja saaliina on vajaa kärryllinen kosteaa tavaraa jota ei määrän vähyyden vuoksi isossa kuivurissa kunolla pysty kuivaamaan :-/ Onneksi on ystäviä joilla on pieniäkin kuivureita, myös kuminalle ja sellaisille.
Halpaa se toki on riittävän vanhalla ajaa.