• Tavallinen aihe

Aihe Halpuutuksen tylyt kasvot  (Luettu 4034 kertaa)

GTS

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 387
Halpuutuksen tylyt kasvot
Tuli tehtyä huomio nyt kun S-ryhmä mainosti jukurtinkin halpuuttamisesta. Lähialueiden S-marketeissa on Valion jukurttipurkkien hinnat nousseet 0,47 ja 0,49 hinnoista 0,51e/purkki hintoihin.  >:(

Tässäkö ei kukaan näe ongelmaa että brändimerkkien hintoja nostamalla kauppa saa nostettua oman merkkinsä myyntiä ja seuraavissa hankintaneuvotteluissa kauppa näyttää elintarviketeollisuudelle omaa, itse asiakasohjaten muodostettua myyntitilastoaan? Kertooko kauppa elintarviketeollisuudelle millä hintatasolla minkäkin tuotteen myynti on saatu aikaan? Paljastuuko teollisuudelle että jos esimerkiksi brändituotteen myynnin lasku johtuukin siitä että kauppa on ottanut halpuutuksen häviön tuon brändituotteen hinnannostosta, eikä suinkaan omista kustannuksistaan?

Myynnin laskulla saadaan teollisuudelle aikaan paniikki että nyt on hintoja kaupalle laskettava, vaikka jäisikin myynnin laskun syy kaupan omaksi salaiseksi tiedoksi. Kilpailuvirasto tuskin on halukas näkemään asiassa ongelmaa kun kuluttajat "hyötyvät" tästä. Pitkällä aikavälillä seuraus on toinen. Teollisuudella ei ole varaa kohta luoda omia uutuustuotteita vaan kaikki on hetken kuluttua pelkkää bulkkia. Olisiko S-ryhmän haaveilema ruokarahasto tuotekehitykselle suunniteltu luotavaksi juuri tämän asian takia? Rahastosta tuotettaisiin halpamerkkeihin uutuustuotteita, muiden osallistuessa maksuun.

On asiat sitten muuttuneet osuuskaupan toiminnan alkuajoista.  :(

mustaviiksi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 110
Vs: Halpuutuksen tylyt kasvot
Kymmenen pistettä ja papukaija merkki.

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2118
Vs: Halpuutuksen tylyt kasvot
Olisko valion sittenkin pitänyt aloittaa kaupan omien merkkien pakkaaminen ?

Brändi-merkistä kun kauppa maksaa lähes yhtä vähän kuin pl-tuotteesta.

Doksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 416
Vs: Halpuutuksen tylyt kasvot
Eihän se kauppa edes aina pyydä tarjousta brändi -tuotteista, vaan ainoastaan niistä pl -tuotteista. Paha edes tarjota, jos ei kysytä.

alpo10

  • Vieras
Vs: Halpuutuksen tylyt kasvot
K-kaupat laittoivat myös tuottajalle kiitos-kampanjaansa alkuun vain Pirkka-tuotteita, nyt siellä on muitakin. Kampanja on maksanut jo 1,5 miljoonaa tuottajille suoraan tilitettävää tuloa, onko joku saanut näitä tilejä? Kiinnostaisi tietää myös onko mukana ulkomaisia tuotteita, esimerkiksi näissä Pirkka-tuotteissa ja mihin näiden tuottajalle kiitos-rahat ohjataan?

Ihan maallikkona odottaisi, että kilpailuviranomaiset puuttuvat kaupan omien merkkien hinnoitteluun. On täysin mahdollista, että samalla hyllyllä on samasta tuotantolinjasta tulleita tuotteita, toisen etiketissä on kaupan oma merkki ja toisessa tehtaan oman brändin pakkaus. Hinnoittelulla kauppa pystyy ohjaamaan kuluttajaa ja samalla valmistajan suurella työllä rakennettu brändi sosialisoidaan kaupalle. Jos sääntö olisi selvä, samalta tehtaalta tulisi vain joko kaupan merkki tai valmistajan alkuperäistuote, ei molempia. 

PelleH

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 101
Vs: Halpuutuksen tylyt kasvot
Niin,onko tuo brändääminen sitten lopulta viisasta,tietty hyvä että ketjuun jotain jakovaraa tulisi.
Mutta liha,kananmuna,vehnäjauho,maito voi jne.;samaa tavaraa aina. Vähän niinkuin pyytäisit
tarjoukset 3 kaupalta lannotteista,jos samaa Yaraa kaikilla,halvin otetaan. Kaupan kannaltahan
nuo omat merkit on ihan järkevää ja yleisesti käytössä muuallakin.
Sitten kun mennään jalostetumpiin tuotteisiin,eroja alkaa tulla. On sitä jokunen laatikko
pirkka kaljaakin tullut juotua,maistui. Ja kusihätä tuli

montöör

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1791
Vs: Halpuutuksen tylyt kasvot
Eihän se kauppa edes aina pyydä tarjousta brändi -tuotteista, vaan ainoastaan niistä pl -tuotteista. Paha edes tarjota, jos ei kysytä.



Valio häviää kaikki tarjouskilpailut 6-0. Kaikki toimita olis loppunut jo yli 20 vuotta sitten,
ellei hyväveli kerho toimisi valtion korkeinta johtoa myöden.

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2228
Vs: Halpuutuksen tylyt kasvot
Eihän se kauppa edes aina pyydä tarjousta brändi -tuotteista, vaan ainoastaan niistä pl -tuotteista. Paha edes tarjota, jos ei kysytä.



Valio häviää kaikki tarjouskilpailut 6-0. Kaikki toimita olis loppunut jo yli 20 vuotta sitten,
ellei hyväveli kerho toimisi valtion korkeinta johtoa myöden.

Miten voi häivitä kaikki tarjouskilpailut ja saada lisäksi kovat sakot siitä että myy liian halvalla? :)

alpo10

  • Vieras
Vs: Halpuutuksen tylyt kasvot
Niin,onko tuo brändääminen sitten lopulta viisasta,tietty hyvä että ketjuun jotain jakovaraa tulisi.
Mutta liha,kananmuna,vehnäjauho,maito voi jne.;samaa tavaraa aina. Vähän niinkuin pyytäisit
tarjoukset 3 kaupalta lannotteista,jos samaa Yaraa kaikilla,halvin otetaan. Kaupan kannaltahan
nuo omat merkit on ihan järkevää ja yleisesti käytössä muuallakin.
Sitten kun mennään jalostetumpiin tuotteisiin,eroja alkaa tulla. On sitä jokunen laatikko
pirkka kaljaakin tullut juotua,maistui. Ja kusihätä tuli
hyvä kysymys. Jos siirrytään kaupan brändeihin vrt ikea, biltema, wurth... niin silloin tuotekehityksen vastuu siirtyy selkeästi myös kaupalle. Ikea mm kilpailutti valmistajia, mutta asetti jakkaralle hinnaksi enintään 20€, koska liikeidea on myydä huonekaluja, joihin jokaisella on varaa. Kaikki muu oli valmistajien ideoinnin varassa ja paras kahdella kympillä tehty jakkara tuli myymälöihin. Tehdas sai päättää meneekö kilpaan mukaan ja mitä kykenee tarjoamaan. Samalla tehdas saa ilmaiseksi jakeluverkoston, maailmanlaajuisen brändin ja vetää mainoskulut budjetista nollaan ja keskittyä vain olennaiseen.

Nyt tässä ketjussa on ainakin yksi olennainen ongelma, ketjun heikoin lenkki eli viljelijä toimii vahvasti yhteiskunnan tukien varassa. Koska näiden tukien avulla on mahdollista saada raaka-aine käytännössä ilmaiseksi, niin tuotekehitys ja tuotteista saatava hinta ovat sivuseikka. Hyllyt täyttyvät tuotteista, joissa tuki on suhteessa myyntihintaan korkein eli juuri näitä matalan jalostusasteen tuotteista. Kokonaan omissa sarjoissaan kilpailevat pitkälle jalostetut "innovaatio"-tuotteet, joita ei paljon kaupan merkeistä löydy.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18270
  • vastustan
Vs: Halpuutuksen tylyt kasvot
Tuli tehtyä huomio nyt kun S-ryhmä mainosti jukurtinkin halpuuttamisesta. Lähialueiden S-marketeissa on Valion jukurttipurkkien hinnat nousseet 0,47 ja 0,49 hinnoista 0,51e/purkki hintoihin.  >:(

Tässäkö ei kukaan näe ongelmaa että brändimerkkien hintoja nostamalla kauppa saa nostettua oman merkkinsä myyntiä ja seuraavissa hankintaneuvotteluissa kauppa näyttää elintarviketeollisuudelle omaa, itse asiakasohjaten muodostettua myyntitilastoaan? Kertooko kauppa elintarviketeollisuudelle millä hintatasolla minkäkin tuotteen myynti on saatu aikaan? Paljastuuko teollisuudelle että jos esimerkiksi brändituotteen myynnin lasku johtuukin siitä että kauppa on ottanut halpuutuksen häviön tuon brändituotteen hinnannostosta, eikä suinkaan omista kustannuksistaan?

Myynnin laskulla saadaan teollisuudelle aikaan paniikki että nyt on hintoja kaupalle laskettava, vaikka jäisikin myynnin laskun syy kaupan omaksi salaiseksi tiedoksi. Kilpailuvirasto tuskin on halukas näkemään asiassa ongelmaa kun kuluttajat "hyötyvät" tästä. Pitkällä aikavälillä seuraus on toinen. Teollisuudella ei ole varaa kohta luoda omia uutuustuotteita vaan kaikki on hetken kuluttua pelkkää bulkkia. Olisiko S-ryhmän haaveilema ruokarahasto tuotekehitykselle suunniteltu luotavaksi juuri tämän asian takia? Rahastosta tuotettaisiin halpamerkkeihin uutuustuotteita, muiden osallistuessa maksuun.

On asiat sitten muuttuneet osuuskaupan toiminnan alkuajoista.  :(
niin, siinäpä monelle fundeerattavaa olisiko sittenkin se iso paha valio tai atria pienempi paha kuin iso s-ryhmä...

monesti olen miettinyt itse tuota pakkaustekniikkaa, perusmaitopurkki on maitopurkki joka on aika standarti pakkaus mutta kaupan omille merkeille kauppahan varmaan voi sanella vaikka minkalaisia muutoksia, voi pistää vaikka pakkaajan uuusimaan koneensa joka vuosi ja pakkaaja ei voi  sanoa kuin kyllä herra alarotu tae helander...

monenlaesta vallankäytön välinettä on kauppa saamassa ja kivi senku hymistelee :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48376
Vs: Halpuutuksen tylyt kasvot
ja nuo pakkauskoot on kanssa se millä kait kilipailee kauppa... moni on huomannu et on hyllyssä jopa 0,75 litranen hieman syrjässä ja hinta sen mukaan..   litrahinta sit omaansa..    mut kyl se on hupsua että ruoka pitäis olla ilmanen mutta jopa kännykkä saabi maksaa sen liki tonnin ja se pelaa vain vuoden......

Moottoripolkupyörä Man

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 232
Vs: Halpuutuksen tylyt kasvot
Ja tämä kaikki liittyy viljan hintaan...`miten?
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2658
Vs: Halpuutuksen tylyt kasvot
Alapokin on prooh agrialaisena näemmä mustunut.
Olisiko niin hyvässä mallissa,että alkavat laittelemaan ovia kiinni maaseutukeskuksissa.No palsta loppuu kuten on mainittu ja KMäkin siirtyy historiaan.Loppupeleissä mahtaako menetys kummoinen olla.

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2118
Vs: Halpuutuksen tylyt kasvot
niin, siinäpä monelle fundeerattavaa olisiko sittenkin se iso paha valio tai atria pienempi paha kuin iso s-ryhmä...

monesti olen miettinyt itse tuota pakkaustekniikkaa, perusmaitopurkki on maitopurkki joka on aika standarti pakkaus mutta kaupan omille merkeille kauppahan varmaan voi sanella vaikka minkalaisia muutoksia, voi pistää vaikka pakkaajan uuusimaan koneensa joka vuosi ja pakkaaja ei voi  sanoa kuin kyllä herra alarotu tae helander...

monenlaesta vallankäytön välinettä on kauppa saamassa ja kivi senku hymistelee :-\ :-\ :-\ :-\



Lapsellista kuvitelmaa jopa iceltä. Tollanen uppoo tupailloissa joojoo-henkilöihin, kun todellisuuden ymmärrystä ei ole.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18270
  • vastustan
Vs: Halpuutuksen tylyt kasvot
niin, siinäpä monelle fundeerattavaa olisiko sittenkin se iso paha valio tai atria pienempi paha kuin iso s-ryhmä...

monesti olen miettinyt itse tuota pakkaustekniikkaa, perusmaitopurkki on maitopurkki joka on aika standarti pakkaus mutta kaupan omille merkeille kauppahan varmaan voi sanella vaikka minkalaisia muutoksia, voi pistää vaikka pakkaajan uuusimaan koneensa joka vuosi ja pakkaaja ei voi  sanoa kuin kyllä herra alarotu tae helander...

monenlaesta vallankäytön välinettä on kauppa saamassa ja kivi senku hymistelee :-\ :-\ :-\ :-\



Lapsellista kuvitelmaa jopa iceltä. Tollanen uppoo tupailloissa joojoo-henkilöihin, kun todellisuuden ymmärrystä ei ole.
no mitäpä ilkka tuumaa siitä jotta kauppa tilaa tuotetta ja toimittaja vastaa hävikistä...
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...