Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Apulannan hinta  (Luettu 439447 kertaa)

turkki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1177
Vs: Apulannan hinta
ihmettelen minä kun kauppias lokakuussa myy ei oota kevätviljan siemenistä. Ja samaan aikaan toiset mainostavat vallitsevia ennakkohintoja.
Siemenmyyjillä on tympeä tapa alkaa hehkuttamaan uusia lajikkeita jo pari vuotta ennenkuin tavaraa on edes saatavilla. Erästä Tilasiemenen näkyvästi mainostamaa uutuuslajiketta kyselin (turhaan) hyvissä ajoin jo syyskuussa, mutta se on kuulemma vielä pelkästään lisäysviljelyssä kesällä 2023. Tätä ei kuitenkaan mainita missään markkinoinnissa.
"Asialliset hommat suoritetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat."

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1326
Vs: Apulannan hinta
Pitkälle menee toimitukset yaralla, maatalouskonemessuilla
Kysyin ohimennen toimitusajankohtaa, jos nyt tilaa,
Toukokuun puolivälissä noin …….

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9735
Vs: Apulannan hinta
Pitkälle menee toimitukset yaralla, maatalouskonemessuilla
Kysyin ohimennen toimitusajankohtaa, jos nyt tilaa,
Toukokuun puolivälissä noin …….

Miten se voikaan olla noin? Onko kaikki muut tehtaat suljettu ja vain Yara vuolee kultaa.

Hanttapuli miäs

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 98
Vs: Apulannan hinta
Täytyy kohta olla tilauksessa parin vuoden lannat että saa edes jompanakumpana vuonna kylvettyä.

Taitaa olla siinä pisteessä että ei enää kannata tilata ellei viljanhinta nouse. Euron kilokaan ei enää riitä NKP:lle ja vuodenvaihteeseen ei ole edes päästy. Ite laskin että jollain 1.3 e/kg ei enää voi itse juuri päästä voitolle kun polttoöljyt huomioi ja kone- sekä huoltokulut.

Sen verran kommentoisin tuohon kaasun hintaan niin en tiedä mutta itellä on ollut käsitys että Virossa ei ammoniakkia tehdä ite. Siellä tosin toimii markkinatalous. Toisaalta myös lannat voi tulla Venäjältä jo valmiiksi jalostettuina. Eli aika paljon on muuttujia sopassa.

Viimeksi muokattu: 27.10.22 - klo:22:30 kirjoittanut Hanttapuli miäs

Filosofi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 953
Vs: Apulannan hinta
Pitkälle menee toimitukset yaralla, maatalouskonemessuilla
Kysyin ohimennen toimitusajankohtaa, jos nyt tilaa,
Toukokuun puolivälissä noin …….

No jos tällaista varmaa tietoa on, niin siitä huolimatta kenelläkään ei varmaan ole minkäänlaista vastuuta mistään, vaikka kirkkain silmin myyvät "joulukuun toimituksia"..

Mutta jospa tulevat pussit toukokuun puoliväliin mennessä, saattavat kevätkylvöille ehtiä, jos ei taas tule niitä kuulemma parhaita huhtikuun routa-lumikylvöksiä. Syysviljojen ja nurmien kasvu jääkin sitten herran huomaan, ainakin osaksi.

seegeri

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1946
Vs: Apulannan hinta
Ei o pal aikaa ku yaran ukko vakuutti kaikille riittävän. Kesäkuus tilattu, ei o tullu.

Rakkine

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2299
  • Moon oikees, soot vääräs.
Vs: Apulannan hinta
Syysviljoja näkyy taas olevan aika paljon kylvetty, millähän ne on lannoitettu? Vai onko millään, jotkut ehkä keväästä ylijääneillä.

Pasimycin

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 223
Vs: Apulannan hinta
Elokuun "myyntipäivänä" tilattu, marraskuun toka viikolla tulee.

Filosofi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 953
Vs: Apulannan hinta
Syysviljoja näkyy taas olevan aika paljon kylvetty, millähän ne on lannoitettu? Vai onko millään, jotkut ehkä keväästä ylijääneillä.

Käsittääkseni nyt oli aika lailla muodissa kylvää ilman apulantaa, jos ei ollut karjanjätöksiä tai vanhoja pusseja käytettävissä.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4391
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Apulannan hinta
Mä olen yrittänyt pitää hernettä esikasvina ja kylvää ilman muuta lannoitetta.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19933
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Apulannan hinta
Rapsi , apila, herne esikasvina, syysvehnä kasvaa hyvin. Kuivan kesän jälkeen voimaa muutenkin tuntuu riittävän, päätellen loppukesällä itäneen rapsin vahvasta vihreydestä. Muutama pakkasyö kyllä mustuttaa nekin lehdet kohta.

-SS-

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5886
Vs: Apulannan hinta
Mä olen yrittänyt pitää hernettä esikasvina ja kylvää ilman muuta lannoitetta.
Mä laitoin pienen määrän starttifosforia vehnälle herneen jälkeen ihan sillä kun hernekin oli kokonaan ilman lannoitusta.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8354
Vs: Apulannan hinta
Vuoskaudet ole syysvehnän lannoittanut syksyllä korkeintaan kynnön alle ajetulla lannalla. Fosforit kylläkin vihreällä, lannoitefosforia ei ole käytetty juurikaan 35 vuoteen. Typpeä ehkä mobilisoituu maasta enemmän kuin muilla kun käytetään lantaa, kierrossa on palkokasvinurmia ja juurikkaasta jää naatti peltoon. Parhaimmillaan olen 9 t saanut satoa ilman syyslannoitusta.
Mystinen kesälaatumies

PJ

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8
Vs: Apulannan hinta
Syysviljoja näkyy taas olevan aika paljon kylvetty, millähän ne on lannoitettu? Vai onko millään, jotkut ehkä keväästä ylijääneillä.

Käsittääkseni nyt oli aika lailla muodissa kylvää ilman apulantaa, jos ei ollut karjanjätöksiä tai vanhoja pusseja käytettävissä.

Höpö höpö. Normi karjanlannat ja säkistä kyytipoikaa! :)

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3128
Vs: Apulannan hinta
Onko joku kysynyt belor tai cemagroa?Belor nillä tarjous pyyntö lomake ja cemagro vain yksi tuote