Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rengastöitä  (Luettu 43147 kertaa)

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4274
Vs: Rengastöitä
Puimurin renkaan olen viimeksi ihan luonnon helmassa paikannut,olis mennyt aikaaenempi renkan rahtaamisessa korjaamolle kuin ihan pellolla korjaten. Kun oli sisärenkaallinen ja jokin piikki pistänyt.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10955
Vs: Rengastöitä
Traktorikaivurin etukummia kyselin kummikorjaamolta. Pidin hintaa kait kovana kun tilasin itte savenmaalta ja säästin  ;D Taisin muutamana päivävänä hakata päkittää, että sain edes lukkovanteen lukon auki. Ja vaikka se oli auki, niin kummi oli kyllä pirun lujas. Uus onneksi meni helposti, kuten se lukkokin. Yks vanhan kusikärryn 11*20 rengas meinattiin jo polttaa vanteelle, kun ei millään pois vaikka lukko oli auki. Tai olis poltettukin, mutta ei sitä reunaa saanut kosanilla syttymään. Rälläköotiinkin sen verran mitä vannetta viottamatta sai, mutta ei. Kait siitäkin joku työvoitto saatiin, mutta enää se loppu huipentuma ei oo jäänyt mieleen, että miten ...

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3341
Vs: Rengastöitä
Nimenomaan vkl ja kuljetamisen hankaluus. Toisekseen, satanen tuskin riittä enää painiskella traktori pyörien kannssa

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4955
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Rengastöitä
Nimenomaan vkl ja kuljetamisen hankaluus. Toisekseen, satanen tuskin riittä enää painiskella traktori pyörien kannssa

Mä tiesin kuitenkin että tarvitaan ulkorengaspaikka ja/tai sisärengas (kyljen halkeamasta vuoti)  joita nyt ei kotona olisi muutenkaan ollut. Ja se 50 e oli ihan kuukauden takainen hinta. Paikallinen yksityinen rengasfirma, uusissa ha-renkaissa ei niin kilpailukykyinen mutta raskaalla puolella hyvä.

Muuten jos on käytettävissä sopiva hevoskoppi niin siinä on näppärää kuljettaa. Pariin mieheen saa vieritettyä ramppia pitkin sisäänkin ja sitoo vaan pystyyn konin paikalle. 2 konin kopissa menee vaikka 2 rengasta... pois vierittäessä kannattaa osoittaa päin jotain lähellä olevaa sopivaa estettä :-)
Pari kertaa olen 'ostanut' kaverilta tämmöisen kuljetuspalvelun. Muuten kyljellään auton peräkärryssä lavojen päällä.

Paalimies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2211
Vs: Rengastöitä
Paalipihdillä olen nostellut lavalle tai vienyt suoraan lähisuutarille, matkaa 3 km ja lähes aina auki ja monenlaista pyörää löytyy uutena ja jotain käytettynäkin

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8768
Vs: Rengastöitä
Niittotraktorin eturengas 540-65-26 räjähti perjantai iltana. Vaihdettiin paripyörän rengas tuohon tilalle. Meitä oli monta tekemässä, jotka oli nähneet mitä tehdään, mutta kukaan ei ollut ennen tehnyt. Trukkipiikillä painettiin renkaat irti vanteesta ja helposti vääntyi pois paikoiltaan. Kuormaliinalla kiristys ympäri niin nousi olkapää normaalilla renkaantäyttölaitteella paikoilleen. Suunnilleen tunnin katkos tuli niittoon.
Mystinen kesälaatumies

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7380
  • karkki vai keppana?
Vs: Rengastöitä
Nimenomaan vkl ja kuljetamisen hankaluus. Toisekseen, satanen tuskin riittä enää painiskella traktori pyörien kannssa

Mä tiesin kuitenkin että tarvitaan ulkorengaspaikka ja/tai sisärengas (kyljen halkeamasta vuoti)  joita nyt ei kotona olisi muutenkaan ollut. Ja se 50 e oli ihan kuukauden takainen hinta. Paikallinen yksityinen rengasfirma, uusissa ha-renkaissa ei niin kilpailukykyinen mutta raskaalla puolella hyvä.

Muuten jos on käytettävissä sopiva hevoskoppi niin siinä on näppärää kuljettaa. Pariin mieheen saa vieritettyä ramppia pitkin sisäänkin ja sitoo vaan pystyyn konin paikalle. 2 konin kopissa menee vaikka 2 rengasta... pois vierittäessä kannattaa osoittaa päin jotain lähellä olevaa sopivaa estettä :-)
Pari kertaa olen 'ostanut' kaverilta tämmöisen kuljetuspalvelun. Muuten kyljellään auton peräkärryssä lavojen päällä.
Lavetti vaunuun, missä pyörät lavan alla helppo kaataa isokin pyörä Ei kyllä itse viitsi painiskella, levikepyörät riittää.
pessimisti ei pety!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71703
Vs: Rengastöitä
kulkeeko nykytraktorien pyörät laillisesti autoperäkärryn kyyvissä?    on sen verta isoa tavaraa moiset...

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4274
Vs: Rengastöitä
otkoos sää ihan hölmö vai etko käsitä, kuljetusleveys liene jossain 2.20 metriä ja korkeus 4,20 meetriä. eiköös se ny normi nyykkärin pyörä noihin mittoihin mahdu..siiskuka saatana sen on sanonut että se pyörä pitää makuullaan olla siinä kärryssä muteihän tuollanen pöljä kuin oksa kässää.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4955
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Rengastöitä
otkoos sää ihan hölmö vai etko käsitä, kuljetusleveys liene jossain 2.20 metriä ja korkeus 4,20 meetriä. eiköös se ny normi nyykkärin pyörä noihin mittoihin mahdu..siiskuka saatana sen on sanonut että se pyörä pitää makuullaan olla siinä kärryssä muteihän tuollanen pöljä kuin oksa kässää.

On tietysti vähän kettumaista saada iso pyörä tuettua ja sidottua pystyyn niin että se kelpaa vielä ratsiassa Konsta Aapelillekin.. ellei ole valmiina jotain sopivaa vankkaa kehikkoa. Pyöreä kappale tahtoo rajummassa jarrutuksessa helposti lähteä pyörimäänkin. VR:n teräskelavaunuissa on syvät kelan muotoiset poterot joissa rullat pysyvät hyvin.. ne kelat tietysti painavat paljon per kappale. Kuutio rautaa painaa vajaat 8 t.

Siksi tuo konitraileri oli näppärä pystykuljetukseen kun siinä on tukeva kehikko ja sidontapaikkojakin valmiina. Eikä edes kiinnitä päällepäin virkavallan huomiota esim epämääräisen näköisen sidonnan/tuennan vuoksi.

Olen vienyt suosiolla kyljellään mutta mulla nyt ei olekaan mitään 42" jättigummeja.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8768
Vs: Rengastöitä
kulkeeko nykytraktorien pyörät laillisesti autoperäkärryn kyyvissä?    on sen verta isoa tavaraa moiset...
710-60R42 mahtuu 2 m lavettikärrylle kyljelleen.
Mystinen kesälaatumies

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7380
  • karkki vai keppana?
Vs: Rengastöitä
kulkeeko nykytraktorien pyörät laillisesti autoperäkärryn kyyvissä?    on sen verta isoa tavaraa moiset...
710-60R42 mahtuu 2 m lavettikärrylle kyljelleen.
Pari kappaletta oli 710-70R42 saman kokoluokan kärryssä, pelkkä kumi painaa yli 300kg Ei silti lopu kärrystä kantavuus vaikka latoo koko kierroksen kyytiin.
pessimisti ei pety!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71703
Vs: Rengastöitä
mikä malli oli henkilöautokärrystä?    eikös tuossa jo muutamalla autolla lopu jo veto-oikeuskin?       kaikillahan ei ole suuria maastureita kuljettimena..

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4955
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Rengastöitä
mikä malli oli henkilöautokärrystä?    eikös tuossa jo muutamalla autolla lopu jo veto-oikeuskin?       kaikillahan ei ole suuria maastureita kuljettimena..

Kysessä ei liene mikään 750 kg:n kevytperäkärry vaan joku 2 t kantavuudella oleva jarrullinen lavetti tai vastaava autonkuljetustraileri.
Vetäjältä vaaditaan jotain ja kuskin kortiltakin. Mutta onhan noita, vähän aikaa sitten katselin yhtä Nissanin vanhaa avolavaa,sallittu vetomassa jarrullisena 3500 kg...

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7380
  • karkki vai keppana?
Vs: Rengastöitä
mikä malli oli henkilöautokärrystä?    eikös tuossa jo muutamalla autolla lopu jo veto-oikeuskin?       kaikillahan ei ole suuria maastureita kuljettimena..
https://masetti.fi/eduard-atlas-2700kg
Tuollainen shevardnadze.
pessimisti ei pety!