Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla  (Luettu 21240 kertaa)

Tomppa65

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Ei tuosta koneesta nyt oikein ota selkoa, vetämällä käymään, mutta sammuttaessa tuntuu että ns. rysähtää kuin olisi mäntä tms vika. Öljyt oli/on edelleen puhtaan mustat ☺ja määrä ja laatu tarkistettiin vikaa etsiessä, kyllä toi sylkeminen tuntuu olevan uusi vika sammui sen jälkeen, joten vahva epäily männänrenkaissa. Kyllähän toiki lähti 20 asteen pakkasiltaki käyntiin ilman pilotteja, mutta on sitä joskus tuossa käytetty, joten onko sitten pilotti pahasta, sitä on vaikea arvioida 50 vuotiaan koneen antautuessa, ehkä avitti rikkoutumista, ehkä ei. Kyllähän suosittelen annostelemaan pilotin vähäisesti taikka sitten korjaamaan vian jos joutuu jatkuvasti käyttämään. Massikka menee purkuun, Volvo jatkaa siitä mihin Massikka jäi kun ei juuri tonnia mielestäni kannata laittaa tuohon koneeseen

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1541
Yhden Verkkumiehen mukaan sillä ei ole mitään merkitystä, mikä malli perkiiseleistä on kyseessä. Eli osa 165,185,590 jne ei lähde käyntiin varjosta ja toiset taas vaikka Siperiassa. Naapurissa oli 165 ja kävi säässä kuin säässä.

Tuo pitää paikkansa. Meillä on ollut massikoita aikoinaan useita. Itseäni vuoden vanhempi 65 lähti heittämällä käyntiin milloin vain. Joskus 70- luvulla kone seisoi lähes pari viikkoa 35 asteen pakkasessa ja naapuri oli varma, ettei ennen kevättä saada enää tulille. Kävi uteliaisuuttaan kokeilemassa ja hyvin lähti. -87 talvena oli taas hurjat pakkaset, mutta konetta tarvittiin kotona. 34 asteen pakkasesta laakista käyntiin. Kaverina oli 4 vuotta nuorempi samanlainen massikka joka ei lähtenyt käyntiin enää reilun 5 asteen pakkasessa ilman kosantohoa tai nuotiota mahan alla.

Sedän 165 lähti liikkeelle milloin vain, meidän 5 vuotta nuorempi oli vaikeuksissa jo -10 asteessa. 2640 ei halunnut käynnistyä -5 kylmemmässä hehkullakaan, 2680 lähtee -20 ihan kohtuullisesti, vaikkei siinä ole edes hehkua. Peräöljyt vain eivät oikein välitä silloin liikkua... Ihmeen paljon tosiaan massikoiden käynnistymisissä eroja.

No oli Forditkin omanlaisiaan. Rattivaihteinen 5610 toimi aina ja milloin vain, 7700 moottoriltaan hyvin, mutta perä hajoili. 7710 taas nukkui mielellään talviunia, vaikka pihalumikoneena piti ollakin. Mörkömajorissakin oli jotain omituisuutta, mutta mitä... sen muistamiseen olen jo minäkin liian nuori. Yksilöitähän nuo jostain kumman syystä tuntuvat olevan. Niin silloin kun nykyisinkin.
Don Essex

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Ei tuosta koneesta nyt oikein ota selkoa ...........

Pitäisi varmaan puristukset mitata, mutta pilotti ei männänrenkaita jumita.

Siihen syy vanhoissa moottoreissa on usein ylikuumeneminen, joko nesteen vähyyden tai hihnan katkeamisen seurauksena.
Ylikuumeneminen vähentää männänrenkaiden kimmoisuutta, jolloin syntyy ohipuhallusta ja sylinterin seinämän öljykalvo kärventyy ja tukkii renkaiden välit.

Ja vaikka renkaat ei jumittaisi käyntiinlähtö ainakin huonontuu.
Uudet männänrenkaat ja putkien hoonaus ei paljon maksa mutta työtähän se aiheuttaa.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
. Mörkömajorissakin oli jotain omituisuutta, mutta mitä... sen muistamiseen olen jo minäkin liian nuori. Yksilöitähän nuo jostain kumman syystä tuntuvat olevan. Niin silloin kun nykyisinkin.
[/quote]

  Mörkömajuri lähti kelillä kn kelillä käymään, sen 40 litraa vettä kun lämmitti muuripadassa ja liruttel sisään niin kyllä alkoi kotkttamaan,
 Sit mulla on 35 kultamaha, minusta lähtee kyllä melko hyvin käymään seipään varjostakin kesäkeleillä.

Dr.Who

  • Vieras
Mää melkein meen takuuseen ettätuo meidän 165 lähtee käyntiin vaikka heti mentäs kokeileen.On ollu marraskuusta lähtien käyttämättä.Eikä tarvi piilopullojen kans häslätä eikä roikottaa johdon päässä.On siinä lohkolämppäri mut ei sitä tarvi käyttää kun sillä ei ajeta.
Helppo uskoa, sillä mun intikka 475 lähtee myös. On tosin käytetty kuukausi sitten, mutta seisoo joskus pitkiäkin aikoja. Lohkolämppäri on, mutta ei tullu johtoa laitettua - pistoke on 70-lukulainen litteä.

Pilottia en itse ole käyttänyt koskaan mihinkään koneeseen.
Tässä on 4.212 tyypin moottori viileellä ei tarvi hehkua mutta pakkasella voi hehkuttaa jos haluaa. 390 oli myös hyvä käynnistymään kylmänä. Kuutoskoneinen masikka ei sitten niinkään.Caset mitä tuossa on vaatii kyllä lämmityksen - 10 asteessa.Tosin niissä on isot massatkin pyöritettävänä.Ehkä tehostartti olis poikaa.Mut onhan nuo jatkuvasti menossa että ei ehdi jäähtymäänkään muuta kuin ehkä jouluna jos ei tarvi aurata.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
ja viime joulunahan ei kerenny etes sammuttamaan..   mikäs se olikaan se ferku jolla net ajeli etelänavalla?

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
ja viime joulunahan ei kerenny etes sammuttamaan..   mikäs se olikaan se ferku jolla net ajeli etelänavalla?
lehdestä tuota lukiessa tuli useamman kerran mieleen että siellä on kyllä tehtaan miehet uhannu kuolemantuomiolla jos eivät niitä verkkuja vedä ahkiossa perille asti :o :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Nykäsee viimeiset metrit vaikka sillä -05 sarjan valtsulla, jonka asemapaikkana etelänapa on ollut jo 30 vuotta 😁
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's