Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Tomppa65 - 04.02.18 - klo:12:36

Otsikko: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Tomppa65 - 04.02.18 - klo:12:36
Pihaa auratessani traktori sammui kuin saunan lyhty, polttoaine ei ollu loppu, hetkellä  startattuani mutta ei edes yrittänyt. Starttipilotilla yritti,  mutta ei käynnistynyt silläkään. Puristuksia tuntuisi olevan ja hetkittäin pätkyttelee, mutta ei millään käyntiin.

mikä siis neuvoksi?
 
Otsikko: 65
Kirjoitti: mike - 04.02.18 - klo:12:52
Jaa että pilottia..anopille sitä voi antaa jos sinertää tai näyttää muuten huonolta muttei moottoriin.

Tankissa on sihti myös siirtopumpussa,moottorin kupeessa suodattimet.

Kesälaatu?
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Tomppa65 - 04.02.18 - klo:13:06
Joskus kun on ollut hangesta käyntiinlähtövaikeuksia niin pilotilla on lähtenyt nätisti. Talvilaatua on takissa ja tuntuisi ettei polttoaineen saannissa olisi vaikeuksia..
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: arzyboy - 04.02.18 - klo:13:18
Suodattimen vaihtaisin ihan ensimmäiseksi. Kokeile tuleeko siirtopumpulta tavaraa kun starttaa tai käsin pumppaamalla?
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: lypsyukko - 04.02.18 - klo:13:27
Joskus kun on ollut hangesta käyntiinlähtövaikeuksia niin pilotilla on lähtenyt nätisti. Talvilaatua on takissa ja tuntuisi ettei polttoaineen saannissa olisi vaikeuksia..

Sammuukos tuollainen jostain muusta syystä, kuin polttoaineen saannin vaikeuteen? Heitetään tuohon ehkä kallein vaihtoehto polttoaine ongelmiin. Ruiskutuspumppu paskana, akseli poikki.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Mopomies - 04.02.18 - klo:13:29
Avaa suuttimelta putken mutteri auki ja kato tuleeko tartatessa polttoainetta. Kaikki suodattimet, panjot, yms. Saako ilmaa jostain?

Siirtopumppu, sammutin...mahdollisuuksia on paljon, mutta vika voi olla hyvin yksinkertainen.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Tomppa65 - 04.02.18 - klo:15:29
Polttoaineen saannissa ei tuntuisi olevan ongelmaa, kun takissa lorisee paluupuoli. Starttipilotilla on kyllä käyntiin hörähtänyt isoillakin pakkasilla, nyt tuntuu ettei edes yritä.. Voisko olla jakopäässä taikka kiertokanjet solmussa..?

Loppuu jo ideat, vaikka Konetekniikka on kohtuu tuttua
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Maa-Anssi - 04.02.18 - klo:15:29
Onko lasikuppia, josta näkee onko vettä jäätyneenä? Kaikissa ei ole mut helpottaa "vikakoodin" etsintää.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: SKN - 04.02.18 - klo:18:09
Polttoaineen saannissa ei tuntuisi olevan ongelmaa, kun takissa lorisee paluupuoli. Starttipilotilla on kyllä käyntiin hörähtänyt isoillakin pakkasilla, nyt tuntuu ettei edes yritä.. Voisko olla jakopäässä taikka kiertokanjet solmussa..?

Loppuu jo ideat, vaikka Konetekniikka on kohtuu tuttua

Mopetimies tuossa jo käski kattoo tuleeko suuttimille muuta ku ilmaa.

Ei se paluupuolen lorina kerro totuutta, aloitat loppupäästä eli suuttimista.

Ainakin 165 on yks v1ttu kun löpö loppuu, se ilmaaminen kestää ja kestää, suuttimen kun irrottaa ni helpottaa hiukan.



Ja olkoot vika mikä tahansa niin kerrot sitten tänne mikä konetta kiukutti.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: mike - 04.02.18 - klo:18:22
Polttoaineen saannissa ei tuntuisi olevan ongelmaa, kun takissa lorisee paluupuoli. Starttipilotilla on kyllä käyntiin hörähtänyt isoillakin pakkasilla, nyt tuntuu ettei edes yritä.. Voisko olla jakopäässä taikka kiertokanjet solmussa..?

Loppuu jo ideat, vaikka Konetekniikka on kohtuu tuttua

Saako se ilmaa?Onko ilmansuodattimessa vettä?Olet tainnut rikkoa pilotilla konees,eikö hehku toimi?

Jos se pilotillakaan ei enään lupaa on kait turha kysyä jäikö sinne paljon kesälaatua.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: SKN - 04.02.18 - klo:19:07
Polttoaineen saannissa ei tuntuisi olevan ongelmaa, kun takissa lorisee paluupuoli. Starttipilotilla on kyllä käyntiin hörähtänyt isoillakin pakkasilla, nyt tuntuu ettei edes yritä.. Voisko olla jakopäässä taikka kiertokanjet solmussa..?

Loppuu jo ideat, vaikka Konetekniikka on kohtuu tuttua

Saako se ilmaa?Onko ilmansuodattimessa vettä?Olet tainnut rikkoa pilotilla konees,eikö hehku toimi?

Jos se pilotillakaan ei enään lupaa on kait turha kysyä jäikö sinne paljon kesälaatua.

Pilotti on homo.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: icefarmer - 04.02.18 - klo:20:13
Polttoaineen saannissa ei tuntuisi olevan ongelmaa, kun takissa lorisee paluupuoli. Starttipilotilla on kyllä käyntiin hörähtänyt isoillakin pakkasilla, nyt tuntuu ettei edes yritä.. Voisko olla jakopäässä taikka kiertokanjet solmussa..?

Loppuu jo ideat, vaikka Konetekniikka on kohtuu tuttua

Saako se ilmaa?Onko ilmansuodattimessa vettä?Olet tainnut rikkoa pilotilla konees,eikö hehku toimi?

Jos se pilotillakaan ei enään lupaa on kait turha kysyä jäikö sinne paljon kesälaatua.

Pilotti on homo.
sohastaampa nyt kunnolla :) ;) :D ;D

perkkinssi on homo

koita pyörittää kammem päästä konetta  avaimella miltä tuntuu, voiko noissa muuten  pumppu jäädä nollasyötölle kuivalla talvilaadulla :) ;) :D ;D

Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Mopomies - 04.02.18 - klo:20:43
Kaikki massikat on homo.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Tomppa65 - 04.02.18 - klo:20:57
Kyllä tossa nyt kaikki on kokeiltu, ilmaus tehty pariinkin otteeseen ja suuttimille tulee kyllä polttoainetta.
joo, kyllähän pilotilla koneen rikki saa, mutta ollut kyllä loistoa tähän asti käynnistyksissä.

viimeisen kerran äsken startatessa, pilotilla joo, kerran yritti yhden tupsahduksen, mutta ei.. alkais kohta oleen massikka syötteellä kaupan... prkl
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: icefarmer - 04.02.18 - klo:20:59
Kyllä tossa nyt kaikki on kokeiltu, ilmaus tehty pariinkin otteeseen ja suuttimille tulee kyllä polttoainetta.
joo, kyllähän pilotilla koneen rikki saa, mutta ollut kyllä loistoa tähän asti käynnistyksissä.

viimeisen kerran äsken startatessa, pilotilla joo, kerran yritti yhden tupsahduksen, mutta ei.. alkais kohta oleen massikka syötteellä kaupan... prkl
laitas vielä hinaten massikkaa muutama kilometri jos tokenis :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: pölkky - 04.02.18 - klo:21:02
Näin se lähtee....hanasta lähtöputki aivan irti  silloin pitää polttoaineen  valua lorinalla, jos ei niin hana tukossa  tai se pillisiivilä  siinä täynnä kalanpaskaa.Todennäköisesti TANKKI irti ja kunnon pesu.....sinne vain kertyy 50 vuodessa omaisuutta!
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Mopomies - 04.02.18 - klo:21:49
Sinne suuttimille saattaa mennä polttoainetta vaikka sammutinkin olisi päällä. Ainakin joissakin ruiskupumpuissa. Paine on tosin sen verran pieni, ettei se avaa suutinta.

Jos ruiskutuspumpulle ei mene tarpeeksi polttoainetta, suuttimillekaan ei välttämättä mene tarpeeksi polttoainetta. Ja jos pumppu on käynyt vähän niin ja näin polttoaineella, pumppu ei tykkää hyvää.

Minkälainen siirtopumppu noissa on? Kun kaikki putket sun muut ovat kiinni, pumppaa käsipumpulla niinkuin ilmaisit konetta. Pumppaa vaan reippaasti. Vielä vaan. Noin.

Koita käymään.




Jos se on kylmässä se kone, niin lämpöpuhaltimella voi lämmitellä vähän paikkoja. Jos siellä sattuu olemaan joku vaikka jäässä.


Sitten joku sähköinen baarin pumppu, siis joku perus 1 bar tai vastaava piltemapumppu johonkin väliin ennen siirtopumppua.

Ennemmin pysyy siellä polttoainepuolella vähän liiankin kauan, ennen kuin ite moottorista alkaa etsimään vikaa.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Tomppa65 - 04.02.18 - klo:22:16
Lämpösessä tallissa toi seisoo joo..  Mekaaninen siirtopumppu ja sammutin.. Epäilen tuossa hiljaa kesken vitutuksen että voisko jakopäässä olla vikaa? Suutinputkia kun löysäsin niin kyllä kierteitä pitkin diisseliä tuli ihan hyvin, epäilisin siis jotakin muuta vikaa kun ei tosiaan pilotillakaan edes hörähdä..

Toinen traktori olis, mutta ei taida saada pitoja näillä lumilla..
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Mopomies - 04.02.18 - klo:22:23
Suutin vielä runkoineen pois ja kokeilee tuleeko mitään. Jos ei suihkuta, niin vika on ennen suutinta. Kierteistä tuleva polttoaine ei tarkoita mitään.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Cutana - 05.02.18 - klo:05:08
Jotain vikaa bändissäkin ne taitaa olla kännissä nekin...
Aika sohlo jos ei pilottiin reagoi.
Jos starttaa kerran hyvin niin syötä öljysumua imusarjaan,tiivistää paikkoja jos oot sattunu pilotilla pesemään kaiken pois. Sitten pollenpotkua perään.
Jakopäätä epäilit,imeehän se imusarjasta?
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: BACKSPACE - 05.02.18 - klo:06:04
Näin se lähtee....hanasta lähtöputki aivan irti  silloin pitää polttoaineen  valua lorinalla, jos ei niin hana tukossa  tai se pillisiivilä  siinä täynnä kalanpaskaa.Todennäköisesti TANKKI irti ja kunnon pesu.....sinne vain kertyy 50 vuodessa omaisuutta!

Hämähäkkejä, yöperhosia, koivunlehtiä. Ittellä oli Massikassa kerran messinkipisaroita tankin pillisuodattimessa, kun se lähtö oli juotettu tehtaalla niin surkeasti. Ne pyöri sit sinne hiton polttoainehanaan ja kone hyytyi.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Tomppa65 - 05.02.18 - klo:08:50
Ptjoo.. yö on ilmattu,   mutta ei ole minkäänlaista edistystä tapahtunut.. mites se tuo pilotti särkee koneen jos särkee? Kyllähän tuon koneen pitäisi kestää ahtopaineitakin jonkun baarin.. melko varma olen ettei Männistö ole mitään vikaa, mutta voiko vääntää kanget kieroon? Onko kukaan purkanut pilotin särkeä konetta?
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: maraani - 05.02.18 - klo:09:06
International 475:ssä on Perkinsin 4.212. On ollu ongelmia, jotka ovat kaikki johtuneet polttoaineen saannista. Tankki (ohjaamon takana) ruostuu sisältä. Sen jälkeen sitä moskaa on tankin pohjan lähtöhanoissa ja siirtopumpun sihdissä. Kun asensin läpinäkyvän suodattimen tankilta lähtevään letkuun, vähenivät ongelmat huomattavasti. Voi ainakin siitä todeta, onko polttoainetta menossakaan pumpulle. Ainoo vaan, että satulamallinen tankki tyhjenee toispuoleisesti, kun pohjan letkuliitoksista 2/3 on tukossa ja tasausletku on pois pelistä. Eikä polttoainemittarikaan toimi...

Polttoainejärjestelmä ei ilmaannu, ellei kahta suutinputkea irrota.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: jusu - 05.02.18 - klo:09:15
Ptjoo.. yö on ilmattu,   mutta ei ole minkäänlaista edistystä tapahtunut.. mites se tuo pilotti särkee koneen jos särkee? Kyllähän tuon koneen pitäisi kestää ahtopaineitakin jonkun baarin.. melko varma olen ettei Männistö ole mitään vikaa, mutta voiko vääntää kanget kieroon? Onko kukaan purkanut pilotin särkeä konetta?

tutkippa sitä sammutinvivustohässäkkää tarkemmin.. jos samanlaanen/tyyppinen ku 165 niin se kuluessaan pyörähti joinki niin että sammutin oli päällä käytännös koko ajan heilutti vipua mihin asentoon tahansa.. pari kertaa tuollaasen korjaallu ja tuli tosiaan ainetta suutinputkille muttei paineella.. kansi auki pumpun päältä ja tutkimaan, jos epäilyttää omat tairot ja kärsivällisyys ni kysy joku joka roplannu neuvoho tai ottaan auki se ei oo paha homma ollenkaan mutta tais ne väärinki sinne saara en oo varma on jo kauan viime kerrasta..

ja kyllä on tosi että noi vanhat perkinssit on just sellasia (toinentoistajuunou) ilmaantumahan jotta.. ja just tuollaasis verkuus vaikka luulis että varmaan helppo nakki mutta totuus onki toinen sieltä pitää tulla varmasti joka paikasta aines läpi ja viä lopuuksi kaikki suutinputket auki ku ilimaa..

sama on 00/02/03 sarjan keltaruskiat
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Tomppa65 - 05.02.18 - klo:09:45
Tämä on täysin sama kuin 165:n. Täytyy tutkia tuo polttoaine puoli vielä uudestaan ja tuo sammutin, mutta edelleen ihmetyttää ettei reagoi pilottiin mitenkään, sitä kun sumutti nokasta sisään, lähti aina käyntiin, hyvinkin pienellä määrällä. Miksei siis enää reagoi.. kone paskana . .?
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Dr.Who - 05.02.18 - klo:10:06
Niin, kyllähän sen pilotilla pitäs hiukan potkasta.Ja jos polttoainetta tulee niin sillon pitäs pakoputkesta tulla harmaata .Puristuksia pitäs löytyä, oliskos se sammutinvipu kuitenkin sammutusasennossa.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Tiimo - 05.02.18 - klo:10:07
Kyllä sen pilottiin pitäis reagoida vaikka polttoainetta ei tulis tippaakaan ja vaikka olis sammutin päällä. Onko puristuksia? Mahtaakohan venttiilikoneisto toimia ollenkaan, vikaa jakopäässä???
Tapahtuko sammuminen "rauhallisesti" vai yhtäkkiä? Pyörikö kone normaalisti startilla heti sammumisen jälkeen?
Venttilikoneistovialta haiskahtaa koska ei reagoi pilottiinkaan.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Rockmaple - 05.02.18 - klo:10:08
Lämpösessä tallissa toi seisoo joo..  Mekaaninen siirtopumppu ja sammutin.. Epäilen tuossa hiljaa kesken vitutuksen että voisko jakopäässä olla vikaa? Suutinputkia kun löysäsin niin kyllä kierteitä pitkin diisseliä tuli ihan hyvin, epäilisin siis jotakin muuta vikaa kun ei tosiaan pilotillakaan edes hörähdä..

Toinen traktori olis, mutta ei taida saada pitoja näillä lumilla..

Naapurin samanlainen Kuusvitonen sammui joskus 1980-luvun lopulla kesken kylvöjen. Sen verran on tehty diagnoosia, että venttiilit eivät liiku, eli jakopäässä vika. Odottaa edelleen inspiraatiota hallissa.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Vekkuli - 05.02.18 - klo:10:13
Vaihtaisin kuitenkin suodattimet ensin. Ollu parissa koneessa samoja oireita. Pöötä tulee suuttimille ym. mutta vasta suodattimien vaihdon jälkeen sai käymään. Vaikuttaisko toi bio buumi, että suodattimet tukkeutuu herkemmin?
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Tomppa65 - 05.02.18 - klo:14:09
No joo, nyt on viimeinen vaihtoehto enää kokeilla. Täytyy koittaa hinta,  sillä venttiilikoneisto pelaa hienosti eikä missään tunnu olevan vikaa. Kyläseppä meinasi että pilotti olisi vääntänyt kanget vinoon, jonka vuoksi ei puristuksia olisi, vaikka startatessa läppä putken päässä kyllä liikkuu ja harmaata puskee aika ajoin. pilotilla pätkii edes jotenki että voisi kuvitella koneen olevan vielä käyntikuntoinen, starttaa ei vain kestä pitkään kunnes virta loppuu vaikka onkin laturin päässä kaiken aikaa. Kohta alkaa olemaan osina myynnissä tämä katiska..
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: icefarmer - 05.02.18 - klo:14:15
ei kai siellä kaikki kammet voi olla tasasesti kierot ettei osalla pyttyjä kävis, ite koittasin vielä vetämällä käyntiin jos kerran hyvin pyörii ja venttiilit pelloo :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: metsajussi - 05.02.18 - klo:14:28
Oma 3070 oli kanssa todella surkea lähtemään käyntiin. Vaikka uudella startilla ja akulla pyöritti oikein iloisesti niin kovin epätoivoista oli lähteminen. Savua kyllä tuli kaikenväristä mutta ei vaan käymään. Saattoi jopa hetken ottaa kierroksia, ja kun hellitti kaasun niin sammui saman tien eikä taas millään.
Mitä pidempään oli seisonut niin sitä vaikeampaa, jos samana päivänä ajettu niin lähti kohtuullisesti.
Epäilin jo että kone on niin väljä että ei vaan enää sytytä, joku vajaa 12 000 h kun on pyörinyt.

Lopulta älysin vaihtaa imusarjassa olevan Thermostart-tulpan. Se ilmeisesti oli aina seisonnan aikana omia aikojaan aina valutellut niin paljon polttoainetta imusarjaan että kone sai startissa niin liikaa että eihän se sellaisella reseptillä oikein tykännyt lähteä käymään. Sitten kun lopulta lähti niin musta pilvi oli melkoinen, vihreät olisivat määränneet jo romutettavaksi mokoman...

Vaan nyt lähtee niin että tärähtää, oikein yllätyin ekan kerran, hyvä kun ehti avainta kääntää. Pieni osa, iso vaikutus.

Ei välttämättä liity kysyjän ongelmaan mitenkään mutta kerroinpahan jos joku ihmettelee samanlaisia oireita.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Monttu Simeon - 05.02.18 - klo:15:03
Vanhassa kuluneessa virtalukossa voi syntyä kytkentä, joka pitää hehkun päällä. Ei käy kone hehku päällä.

Virtalukon kytkentöjen toiminnan tarkastus sitren, kun polttoainepuolen viat on pois suljettu.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Talonvaltaaja - 05.02.18 - klo:15:33
Kyllä mekaaninen moottorivaurio kesken ajon ilmoittaa äänisignaalilla.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Tomppa65 - 05.02.18 - klo:17:02
Johan tuo lähti lopulta käymään, hankaluuksia meinasi olla pidon kanssa, mutta lopulta joo..
Vikaa on koneessa, luultavasti männänrenkaissa kun tyhjäkäyntiä kyllä käy, mutta öljytikun reiästä puskee tikun välistä öljyä pihalle, joten oliskohan männänrenkaat antautunut kun kehittää alakertaan painetta. Vedot on kyllä ihan kuin ennenkin, mutta sammutuksen jälkeen ei heikolla akulla, 30sek starttauksella enää lähtenyt käyntiin.. osiksi taitaa mennä ellei jollakin ole konetta kaupan tai halua ostaa uusilla renkailla olevaa massikkaa
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Oksa - 05.02.18 - klo:17:09
onkos siinä huohotinta?   jos se on jäässä ja sen takia kehii painetta öölitilaan.   ainakin yhen valtu moisesta tiedän kärsineen.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Paalari - 05.02.18 - klo:17:16
Joskus hyppäsi 185 verkusta nälkänapin tanko irti pumpun pysäytinvivusta, eikä erkeleelläkään käymään.
Hätäpäissään tuli turhaan vaihdettua suodattimetkin, olisi ne vielä toiset 10 vuotta menneet..
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Mopomies - 05.02.18 - klo:17:32
Antaako se mitään vikakoodia?
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: H Hehtolitra - 05.02.18 - klo:17:35
   Melkoinen räjähdys pitää olla muutenkin että kanget vääntyy.
[/quote]

Kiertokangen saa helposti mutkalle, kun toinen starttaa ja toinen ruiskuttaa liikaa pilottia imukanavaan.


Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: metsajussi - 05.02.18 - klo:18:31
Johan tuo lähti lopulta käymään, hankaluuksia meinasi olla pidon kanssa, mutta lopulta joo..
Vikaa on koneessa, luultavasti männänrenkaissa kun tyhjäkäyntiä kyllä käy, mutta öljytikun reiästä puskee tikun välistä öljyä pihalle, joten oliskohan männänrenkaat antautunut kun kehittää alakertaan painetta. Vedot on kyllä ihan kuin ennenkin, mutta sammutuksen jälkeen ei heikolla akulla, 30sek starttauksella enää lähtenyt käyntiin..

Vähän kuulostaa mystiseltä jutulta. Huohotinputki saattaa - kuten jo mainittu - olla jäässä / tukossa ja aiheuttaa sen öljyn työntämisen ulos.

Ei nuo koneet tavallisesti ihan yht'äkkiä antaudu niin että lähtiessä pelaa hyvin mutta sammuu kesken puuhastelun. Ellei nyt aja ilman öljyjä tms. Sen verran karmeassa kunnossa olevia koneita olen nähnyt ja ovat kuitenkin käyneet vielä suhteellisen varmasti.
Oliko öljynpaineet OK silloin kun se saatiin vielä käyntiin?

Männänrenkaatkin voivat pikeentyä jumiin jos ajellaan aina vaan kylmänä kolkutellen, mutta eivät ne nyt tunnissa luovuta. Pikemminkin vuosissa, harrastuskäytössä. Tai venat karstoittua niin etteivät enää kunnolla toimi jne mutta nämäkin viat kehittyvät hiljalleen, ei yhtenä päivänä. Olen nähnyt Nuhvin kannen jossa kädellä hitaasti painaen tervavartinen venttiili jäi pysyvästi auki, jousivoima ei jaksanut palauttaa sitä. Käyvässä koneessa ilmeisesti vielä toimi 'vauhdilla'.

Multa meni kerran CAV:n ruiskutuspumppu nopeasti niin loppuun että eilen lähti vielä käyntiin mutta tänään ainoastaan suurella vaivalla ja konsteilla. Tehotkin olivat niin loppu että ei jaksanut ketjujen ja kärryn kanssa mennä maantiellä enää kuin kävelyvauhtia. Juuri ja juuri jaksoi nilkuttaa halliin mutta ei savuttanut eikä mitään. Huonohko se oli jo pitkään mutta lopullinen romahdus tuli sitten noin tunnissa. Tuon jälkeen konetta tuskin olisi enää millään saanut käymään. Dieselkorjaaja soitti perään että onko tämä ihan oikeasti vielä käynyt..? :-)

Tuon 65:n kone nyt kuitenkin on aika perusvarma laite - varmemmin se käy kuin joku cr-bitti-urea-ihme.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Dr.Who - 05.02.18 - klo:18:43
Johan tuo lähti lopulta käymään, hankaluuksia meinasi olla pidon kanssa, mutta lopulta joo..
Vikaa on koneessa, luultavasti männänrenkaissa kun tyhjäkäyntiä kyllä käy, mutta öljytikun reiästä puskee tikun välistä öljyä pihalle, joten oliskohan männänrenkaat antautunut kun kehittää alakertaan painetta. Vedot on kyllä ihan kuin ennenkin, mutta sammutuksen jälkeen ei heikolla akulla, 30sek starttauksella enää lähtenyt käyntiin.. osiksi taitaa mennä ellei jollakin ole konetta kaupan tai halua ostaa uusilla renkailla olevaa massikkaa
Linko perässä ja saatanasti kierroksia, tai käydä se vanhanaikainen eli leikkasi kiinni.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: V.viljelijä - 05.02.18 - klo:21:55
Paljonkos siellä on nyt sitä öljyä? Ettei polttoaine oo vuotanu öljytilaan ja lentää tikun reiästä ulos.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: SKN - 06.02.18 - klo:05:28
Johan tuo lähti lopulta käymään, hankaluuksia meinasi olla pidon kanssa, mutta lopulta joo..
Vikaa on koneessa, luultavasti männänrenkaissa kun tyhjäkäyntiä kyllä käy, mutta öljytikun reiästä puskee tikun välistä öljyä pihalle, joten oliskohan männänrenkaat antautunut kun kehittää alakertaan painetta. Vedot on kyllä ihan kuin ennenkin, mutta sammutuksen jälkeen ei heikolla akulla, 30sek starttauksella enää lähtenyt käyntiin.. osiksi taitaa mennä ellei jollakin ole konetta kaupan tai halua ostaa uusilla renkailla olevaa massikkaa

Jos vaihtaisit akun?
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: ipexi - 06.02.18 - klo:15:43
Itelläni myös laittelin pilotilla traktoria kovalla pakkasella käyntiin. Yhden talven pilotin käytöllä alkoi keväällä peltohommissa  lykkäämään mustaa savua putkesta ja sammui. Ei enää jaksanut käydä kunnolla. Vein traktorin merkkikorjaamolle ja purkivat moottorin. Männänrenkaat hajonnut ja leikannut kiinni. Huoltomies sanoi syyksi pilotin käyttö pakkasella. Pilotti "räjäyttää" moottorin käyntiin ja männät käy kuivana vähän aikaa ennen kuin saa oljyä. No nyt on moottori kunnossa kun tehtiin täydellinen moottoriremontti.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: metsajussi - 06.02.18 - klo:16:18
Sitä pilottiakin voi käyttää fiksummin tai hölmömmin.

Ilmanpuhdistimeen niukalla kohtuudella, kun konetta jo pyöritetään. Niin että se vaan vähän avittaa syttymistä, ja tulee viiveellä kun kone on jo vähän pyörähdellyt, eikä heti kaikki rajusti kerralla. Yksin vähän hankala toteuttaa jos on vain se pilottipurkki, pitäisi startata ja ruutata ilmanputsariin samaan aikaan.
Ei niin että iso määrä suoraan imusarjaan ja heti raaka startti perään :-(

Onhan sen eetterilaitteen jotkut moottorivalmistajatkin aikoinaan hyväksyneet ihan kiinteäksi vakiovarusteeksi. Mm CAT sanoo kylmien olosuhteiden yleisohjeessaan että

Keep all starting fluid at room temperature. Inject starting fluid only while the engine is cranking.

Fiksummat kiinteät systeemit annostelevat vain kun konetta jo pyöritetään, ja lisäksi vielä koneelle sopivaksi säädetyn määrän.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: arzyboy - 06.02.18 - klo:19:23
Itekki on tullut käynnisteltyä tuota harmaafergua pilotilla ja siinä onnistuu nätisti kun ilmansuodatin on ihan käden ulottuvilla. Ei lähde mitenkään räjähtämällä käyntiin vaan saa hetken pyörittää ennen kuin lähtee käyntiin. Uudempi traktori piti laittaa kerran pilotin kanssa käyntiin ja sekin lähti ihan nätisti ilman "räjähdystä" kun laittoi ilmansuodattimeen...
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Don Essex - 06.02.18 - klo:19:25
1980 luvun 2000- sarja  massikoissa oli pilottisysteemi valmiina. Pilotilla oli vain taipumus jäädä vuotamaan ja kun seuraavan kerran tarvitsi, se oli yleensä tyhjä... Sitten käytettiin purkista suoraan ilmanputsariin. Hyvin käynnistyi. Sitten tuli eteen vastaava tilanne. Tehot kateissa, runsasta savutusta. Huollossa kone auki. Männänrenkaita poikki ja kolme mäntää halki. Siihen loppui pilotin käyttö. Hehkun sai siihenkin asennettua. Ei yhtä tehokas kuin pilotti, mutta riitti useimmiten. Pilottejakin on kuulemma erilaisia. Toinen potkii koneen palasiksi, mutta takuulla pyötittää, toinen on lempeämpi. Sitä lempeämpää olisi kuulemma pitänyt käyttää.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: SKN - 06.02.18 - klo:19:59
Jotain vikaa on jos ei "uudemmat" lähde käymään ilman pilottia??

Ikinä tullu mieleenkään et tuuttais moista paskaa minnekään.

Kyllä vanhakin starttaa ku on akku, suuttimet ja hehku kunnossa.......
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: de Citonni - 06.02.18 - klo:20:32
Olen mä sellasen pilottipullon jossakin joskus nähnyt, meillä se ei kuitenkaan ollut.  :D
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: SKN - 06.02.18 - klo:20:33
Olen mä sellasen pilottipullon jossakin joskus nähnyt, meillä se ei kuitenkaan ollut.  :D

Mää oon nähny kun joku piilotti pullon... 🤣
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: de Citonni - 06.02.18 - klo:20:36
Olen mä sellasen pilottipullon jossakin joskus nähnyt, meillä se ei kuitenkaan ollut.  :D

Mää oon nähny kun joku piilotti pullon... 🤣

Piilotit halkopinoon, mutta vaimo löysi?   :D
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: SKN - 06.02.18 - klo:20:38
Olen mä sellasen pilottipullon jossakin joskus nähnyt, meillä se ei kuitenkaan ollut.  :D

Mää oon nähny kun joku piilotti pullon... 🤣

Piilotit halkopinoon, mutta vaimo löysi?   :D

Sielläkö sääkin sen näit? 🤣
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: de Citonni - 06.02.18 - klo:20:43
Olen mä sellasen pilottipullon jossakin joskus nähnyt, meillä se ei kuitenkaan ollut.  :D

Mää oon nähny kun joku piilotti pullon... 🤣

Piilotit halkopinoon, mutta vaimo löysi?   :D

Sielläkö sääkin sen näit? 🤣

Hysh!  :D
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: SKN - 06.02.18 - klo:20:44
Olen mä sellasen pilottipullon jossakin joskus nähnyt, meillä se ei kuitenkaan ollut.  :D

Mää oon nähny kun joku piilotti pullon... 🤣

Piilotit halkopinoon, mutta vaimo löysi?   :D

Sielläkö sääkin sen näit? 🤣

Hysh!  :D
🤣🤣
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: lypsyukko - 06.02.18 - klo:20:44
Kyllä mä olen sellaisia massikkoja nähnyt ja omistanutkin, joita on turha käyntiin yrittää, kun aurinko menee pilven taa. Ei auta hehkutus eikä uusi akku. No taitaa se asteen pari vaatia pakkastakin. Talvella saa käyntii, jos roikkuu roikanpäässä aina kun ei ajeta. Toinen vieläkin omistuksessa, mutta ajellaan vain aurinkoisina päivinä keskikesällä.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: maraani - 06.02.18 - klo:21:09
1980 luvun 2000- sarja  massikoissa oli pilottisysteemi valmiina. Pilotilla oli vain taipumus jäädä vuotamaan ja kun seuraavan kerran tarvitsi, se oli yleensä tyhjä... Sitten käytettiin purkista suoraan ilmanputsariin. Hyvin käynnistyi. Sitten tuli eteen vastaava tilanne. Tehot kateissa, runsasta savutusta. Huollossa kone auki. Männänrenkaita poikki ja kolme mäntää halki. Siihen loppui pilotin käyttö. Hehkun sai siihenkin asennettua. Ei yhtä tehokas kuin pilotti, mutta riitti useimmiten. Pilottejakin on kuulemma erilaisia. Toinen potkii koneen palasiksi, mutta takuulla pyötittää, toinen on lempeämpi. Sitä lempeämpää olisi kuulemma pitänyt käyttää.
Naapurin 3090 massikkaa olen käyttänyt (vm. 1989?). Siinä on ainoana varsinaisena kylmäkäynnistyssysteeminä pilottisuihkutus. Uutena se varmaan on toiminut suunnitellusti sisältä napista, parin vuoden jälkeen ei mistään. Lohkolämmitin siihen on joskus asennettu, mutta en mää sitä käyttänyt, kun oli kesällä lainassa kone. Vähän totuttua pidemmän startin se vaati ja akuissa siis virtaa, mutta sai sen tarvittaessa käyntiin.

Meidän B414 natikasta on hehku zögö (muualtakin kuin "sirottimesta"). Pappa sen täräytää pilotilla käyntiin pari kertaa vuodessa. Kun sen välttämättä haluaa keväällä ajaa etämakasiinista pihallensa ja syksyllä takaisin makasiiniin. Ei se kyl pakkasella liikukaan, kun lienee vettä peräöljyssä sen verran, että jäätyy jumiin. :D

Tooosi vanha vitsi on, että mm. 399 -massikka ei lähde käyntiin, jos sen pysäköi varjoon kesällä. Tai laittaa valkoisen levyn esim. styroksin moottorin alle maahan. Traktori luulee, että on talvi!
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Dr.Who - 06.02.18 - klo:21:10
Mää melkein meen takuuseen ettätuo meidän 165 lähtee käyntiin vaikka heti mentäs kokeileen.On ollu marraskuusta lähtien käyttämättä.Eikä tarvi piilopullojen kans häslätä eikä roikottaa johdon päässä.On siinä lohkolämppäri mut ei sitä tarvi käyttää kun sillä ei ajeta.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: maraani - 06.02.18 - klo:21:13
Mää melkein meen takuuseen ettätuo meidän 165 lähtee käyntiin vaikka heti mentäs kokeileen.On ollu marraskuusta lähtien käyttämättä.Eikä tarvi piilopullojen kans häslätä eikä roikottaa johdon päässä.On siinä lohkolämppäri mut ei sitä tarvi käyttää kun sillä ei ajeta.
Helppo uskoa, sillä mun intikka 475 lähtee myös. On tosin käytetty kuukausi sitten, mutta seisoo joskus pitkiäkin aikoja. Lohkolämppäri on, mutta ei tullu johtoa laitettua - pistoke on 70-lukulainen litteä.

Pilottia en itse ole käyttänyt koskaan mihinkään koneeseen.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: metsajussi - 06.02.18 - klo:21:43
Monessa vähän isommassa pelissä on alamittaiset sähkövehkeet. Ainakin vanhemmat Intikan kuutoset ovat hyvin hankalia lähtemään ilman liekaa tai jotain. Kokemusta on ainakin 956 - 51x0 linjalta...
Startti ei vaan jaksa pyörittää tarpeeksi lujaa että jotain tapahtuisi - laiskojen savumerkkien lisäksi.

Uskon myös että tuo MF 2000-sarjassa ollut 6.353 perkiisseli on myös huono lähtemään, ainakin vakiosähköillä (12 V).
24 V sähköillä sama moottori taas on ainakin tämän talon paras lähtemään kunhan Thermostart vaan pelaa. Ainakaan tuo 6475:n perkins ei sille pärjää ollenkaan.

Eihän noita mitään pitäisi raa'asti kylmiltään käyntiin tahkota, mutta joskus tulee yllättäviä tilanteita. Yleensä silloin kun jotain muuta on mennyt vähän pieleen, itsellä tai muilla.

Koviin oloihin tarttee olla penikka jos ei lämmintä muuten ole tarjolla... no webastot sun muut eberit on keksitty. Tosin nekään eivät pelaa silloin jos oikeasti on kriittinen tilanne :-)

Onko siitä wanhuksen tilanteesta tullut mitään lisäinformaatiota? Nimimerkki 'Utelias'.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: lypsyukko - 06.02.18 - klo:21:54
Yhden Verkkumiehen mukaan sillä ei ole mitään merkitystä, mikä malli perkiiseleistä on kyseessä. Eli osa 165,185,590 jne ei lähde käyntiin varjosta ja toiset taas vaikka Siperiassa. Naapurissa oli 165 ja kävi säässä kuin säässä.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Tomppa65 - 06.02.18 - klo:21:56
Ei tuosta koneesta nyt oikein ota selkoa, vetämällä käymään, mutta sammuttaessa tuntuu että ns. rysähtää kuin olisi mäntä tms vika. Öljyt oli/on edelleen puhtaan mustat ☺ja määrä ja laatu tarkistettiin vikaa etsiessä, kyllä toi sylkeminen tuntuu olevan uusi vika sammui sen jälkeen, joten vahva epäily männänrenkaissa. Kyllähän toiki lähti 20 asteen pakkasiltaki käyntiin ilman pilotteja, mutta on sitä joskus tuossa käytetty, joten onko sitten pilotti pahasta, sitä on vaikea arvioida 50 vuotiaan koneen antautuessa, ehkä avitti rikkoutumista, ehkä ei. Kyllähän suosittelen annostelemaan pilotin vähäisesti taikka sitten korjaamaan vian jos joutuu jatkuvasti käyttämään. Massikka menee purkuun, Volvo jatkaa siitä mihin Massikka jäi kun ei juuri tonnia mielestäni kannata laittaa tuohon koneeseen
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Don Essex - 06.02.18 - klo:23:29
Yhden Verkkumiehen mukaan sillä ei ole mitään merkitystä, mikä malli perkiiseleistä on kyseessä. Eli osa 165,185,590 jne ei lähde käyntiin varjosta ja toiset taas vaikka Siperiassa. Naapurissa oli 165 ja kävi säässä kuin säässä.

Tuo pitää paikkansa. Meillä on ollut massikoita aikoinaan useita. Itseäni vuoden vanhempi 65 lähti heittämällä käyntiin milloin vain. Joskus 70- luvulla kone seisoi lähes pari viikkoa 35 asteen pakkasessa ja naapuri oli varma, ettei ennen kevättä saada enää tulille. Kävi uteliaisuuttaan kokeilemassa ja hyvin lähti. -87 talvena oli taas hurjat pakkaset, mutta konetta tarvittiin kotona. 34 asteen pakkasesta laakista käyntiin. Kaverina oli 4 vuotta nuorempi samanlainen massikka joka ei lähtenyt käyntiin enää reilun 5 asteen pakkasessa ilman kosantohoa tai nuotiota mahan alla.

Sedän 165 lähti liikkeelle milloin vain, meidän 5 vuotta nuorempi oli vaikeuksissa jo -10 asteessa. 2640 ei halunnut käynnistyä -5 kylmemmässä hehkullakaan, 2680 lähtee -20 ihan kohtuullisesti, vaikkei siinä ole edes hehkua. Peräöljyt vain eivät oikein välitä silloin liikkua... Ihmeen paljon tosiaan massikoiden käynnistymisissä eroja.

No oli Forditkin omanlaisiaan. Rattivaihteinen 5610 toimi aina ja milloin vain, 7700 moottoriltaan hyvin, mutta perä hajoili. 7710 taas nukkui mielellään talviunia, vaikka pihalumikoneena piti ollakin. Mörkömajorissakin oli jotain omituisuutta, mutta mitä... sen muistamiseen olen jo minäkin liian nuori. Yksilöitähän nuo jostain kumman syystä tuntuvat olevan. Niin silloin kun nykyisinkin.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: H Hehtolitra - 07.02.18 - klo:09:08
Ei tuosta koneesta nyt oikein ota selkoa ...........

Pitäisi varmaan puristukset mitata, mutta pilotti ei männänrenkaita jumita.

Siihen syy vanhoissa moottoreissa on usein ylikuumeneminen, joko nesteen vähyyden tai hihnan katkeamisen seurauksena.
Ylikuumeneminen vähentää männänrenkaiden kimmoisuutta, jolloin syntyy ohipuhallusta ja sylinterin seinämän öljykalvo kärventyy ja tukkii renkaiden välit.

Ja vaikka renkaat ei jumittaisi käyntiinlähtö ainakin huonontuu.
Uudet männänrenkaat ja putkien hoonaus ei paljon maksa mutta työtähän se aiheuttaa.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: iskra - 07.02.18 - klo:10:22
. Mörkömajorissakin oli jotain omituisuutta, mutta mitä... sen muistamiseen olen jo minäkin liian nuori. Yksilöitähän nuo jostain kumman syystä tuntuvat olevan. Niin silloin kun nykyisinkin.
[/quote]

  Mörkömajuri lähti kelillä kn kelillä käymään, sen 40 litraa vettä kun lämmitti muuripadassa ja liruttel sisään niin kyllä alkoi kotkttamaan,
 Sit mulla on 35 kultamaha, minusta lähtee kyllä melko hyvin käymään seipään varjostakin kesäkeleillä.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Dr.Who - 07.02.18 - klo:20:59
Mää melkein meen takuuseen ettätuo meidän 165 lähtee käyntiin vaikka heti mentäs kokeileen.On ollu marraskuusta lähtien käyttämättä.Eikä tarvi piilopullojen kans häslätä eikä roikottaa johdon päässä.On siinä lohkolämppäri mut ei sitä tarvi käyttää kun sillä ei ajeta.
Helppo uskoa, sillä mun intikka 475 lähtee myös. On tosin käytetty kuukausi sitten, mutta seisoo joskus pitkiäkin aikoja. Lohkolämppäri on, mutta ei tullu johtoa laitettua - pistoke on 70-lukulainen litteä.

Pilottia en itse ole käyttänyt koskaan mihinkään koneeseen.
Tässä on 4.212 tyypin moottori viileellä ei tarvi hehkua mutta pakkasella voi hehkuttaa jos haluaa. 390 oli myös hyvä käynnistymään kylmänä. Kuutoskoneinen masikka ei sitten niinkään.Caset mitä tuossa on vaatii kyllä lämmityksen - 10 asteessa.Tosin niissä on isot massatkin pyöritettävänä.Ehkä tehostartti olis poikaa.Mut onhan nuo jatkuvasti menossa että ei ehdi jäähtymäänkään muuta kuin ehkä jouluna jos ei tarvi aurata.
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Oksa - 09.02.18 - klo:08:26
ja viime joulunahan ei kerenny etes sammuttamaan..   mikäs se olikaan se ferku jolla net ajeli etelänavalla?
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: icefarmer - 09.02.18 - klo:10:05
ja viime joulunahan ei kerenny etes sammuttamaan..   mikäs se olikaan se ferku jolla net ajeli etelänavalla?
lehdestä tuota lukiessa tuli useamman kerran mieleen että siellä on kyllä tehtaan miehet uhannu kuolemantuomiolla jos eivät niitä verkkuja vedä ahkiossa perille asti :o :o :o :o :o
Otsikko: Vs: Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla
Kirjoitti: Hervast - 09.02.18 - klo:11:09
Nykäsee viimeiset metrit vaikka sillä -05 sarjan valtsulla, jonka asemapaikkana etelänapa on ollut jo 30 vuotta 😁