Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla  (Luettu 21232 kertaa)

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Itekki on tullut käynnisteltyä tuota harmaafergua pilotilla ja siinä onnistuu nätisti kun ilmansuodatin on ihan käden ulottuvilla. Ei lähde mitenkään räjähtämällä käyntiin vaan saa hetken pyörittää ennen kuin lähtee käyntiin. Uudempi traktori piti laittaa kerran pilotin kanssa käyntiin ja sekin lähti ihan nätisti ilman "räjähdystä" kun laittoi ilmansuodattimeen...

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1540
1980 luvun 2000- sarja  massikoissa oli pilottisysteemi valmiina. Pilotilla oli vain taipumus jäädä vuotamaan ja kun seuraavan kerran tarvitsi, se oli yleensä tyhjä... Sitten käytettiin purkista suoraan ilmanputsariin. Hyvin käynnistyi. Sitten tuli eteen vastaava tilanne. Tehot kateissa, runsasta savutusta. Huollossa kone auki. Männänrenkaita poikki ja kolme mäntää halki. Siihen loppui pilotin käyttö. Hehkun sai siihenkin asennettua. Ei yhtä tehokas kuin pilotti, mutta riitti useimmiten. Pilottejakin on kuulemma erilaisia. Toinen potkii koneen palasiksi, mutta takuulla pyötittää, toinen on lempeämpi. Sitä lempeämpää olisi kuulemma pitänyt käyttää.
Don Essex

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Jotain vikaa on jos ei "uudemmat" lähde käymään ilman pilottia??

Ikinä tullu mieleenkään et tuuttais moista paskaa minnekään.

Kyllä vanhakin starttaa ku on akku, suuttimet ja hehku kunnossa.......
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8681
  • Don't dream your life, live your dreams.
Olen mä sellasen pilottipullon jossakin joskus nähnyt, meillä se ei kuitenkaan ollut.  :D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Olen mä sellasen pilottipullon jossakin joskus nähnyt, meillä se ei kuitenkaan ollut.  :D

Mää oon nähny kun joku piilotti pullon... 🤣
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8681
  • Don't dream your life, live your dreams.
Olen mä sellasen pilottipullon jossakin joskus nähnyt, meillä se ei kuitenkaan ollut.  :D

Mää oon nähny kun joku piilotti pullon... 🤣

Piilotit halkopinoon, mutta vaimo löysi?   :D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Olen mä sellasen pilottipullon jossakin joskus nähnyt, meillä se ei kuitenkaan ollut.  :D

Mää oon nähny kun joku piilotti pullon... 🤣

Piilotit halkopinoon, mutta vaimo löysi?   :D

Sielläkö sääkin sen näit? 🤣
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8681
  • Don't dream your life, live your dreams.
Olen mä sellasen pilottipullon jossakin joskus nähnyt, meillä se ei kuitenkaan ollut.  :D

Mää oon nähny kun joku piilotti pullon... 🤣

Piilotit halkopinoon, mutta vaimo löysi?   :D

Sielläkö sääkin sen näit? 🤣

Hysh!  :D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Olen mä sellasen pilottipullon jossakin joskus nähnyt, meillä se ei kuitenkaan ollut.  :D

Mää oon nähny kun joku piilotti pullon... 🤣

Piilotit halkopinoon, mutta vaimo löysi?   :D

Sielläkö sääkin sen näit? 🤣

Hysh!  :D
🤣🤣
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Kyllä mä olen sellaisia massikkoja nähnyt ja omistanutkin, joita on turha käyntiin yrittää, kun aurinko menee pilven taa. Ei auta hehkutus eikä uusi akku. No taitaa se asteen pari vaatia pakkastakin. Talvella saa käyntii, jos roikkuu roikanpäässä aina kun ei ajeta. Toinen vieläkin omistuksessa, mutta ajellaan vain aurinkoisina päivinä keskikesällä.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
1980 luvun 2000- sarja  massikoissa oli pilottisysteemi valmiina. Pilotilla oli vain taipumus jäädä vuotamaan ja kun seuraavan kerran tarvitsi, se oli yleensä tyhjä... Sitten käytettiin purkista suoraan ilmanputsariin. Hyvin käynnistyi. Sitten tuli eteen vastaava tilanne. Tehot kateissa, runsasta savutusta. Huollossa kone auki. Männänrenkaita poikki ja kolme mäntää halki. Siihen loppui pilotin käyttö. Hehkun sai siihenkin asennettua. Ei yhtä tehokas kuin pilotti, mutta riitti useimmiten. Pilottejakin on kuulemma erilaisia. Toinen potkii koneen palasiksi, mutta takuulla pyötittää, toinen on lempeämpi. Sitä lempeämpää olisi kuulemma pitänyt käyttää.
Naapurin 3090 massikkaa olen käyttänyt (vm. 1989?). Siinä on ainoana varsinaisena kylmäkäynnistyssysteeminä pilottisuihkutus. Uutena se varmaan on toiminut suunnitellusti sisältä napista, parin vuoden jälkeen ei mistään. Lohkolämmitin siihen on joskus asennettu, mutta en mää sitä käyttänyt, kun oli kesällä lainassa kone. Vähän totuttua pidemmän startin se vaati ja akuissa siis virtaa, mutta sai sen tarvittaessa käyntiin.

Meidän B414 natikasta on hehku zögö (muualtakin kuin "sirottimesta"). Pappa sen täräytää pilotilla käyntiin pari kertaa vuodessa. Kun sen välttämättä haluaa keväällä ajaa etämakasiinista pihallensa ja syksyllä takaisin makasiiniin. Ei se kyl pakkasella liikukaan, kun lienee vettä peräöljyssä sen verran, että jäätyy jumiin. :D

Tooosi vanha vitsi on, että mm. 399 -massikka ei lähde käyntiin, jos sen pysäköi varjoon kesällä. Tai laittaa valkoisen levyn esim. styroksin moottorin alle maahan. Traktori luulee, että on talvi!
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Dr.Who

  • Vieras
Mää melkein meen takuuseen ettätuo meidän 165 lähtee käyntiin vaikka heti mentäs kokeileen.On ollu marraskuusta lähtien käyttämättä.Eikä tarvi piilopullojen kans häslätä eikä roikottaa johdon päässä.On siinä lohkolämppäri mut ei sitä tarvi käyttää kun sillä ei ajeta.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Mää melkein meen takuuseen ettätuo meidän 165 lähtee käyntiin vaikka heti mentäs kokeileen.On ollu marraskuusta lähtien käyttämättä.Eikä tarvi piilopullojen kans häslätä eikä roikottaa johdon päässä.On siinä lohkolämppäri mut ei sitä tarvi käyttää kun sillä ei ajeta.
Helppo uskoa, sillä mun intikka 475 lähtee myös. On tosin käytetty kuukausi sitten, mutta seisoo joskus pitkiäkin aikoja. Lohkolämppäri on, mutta ei tullu johtoa laitettua - pistoke on 70-lukulainen litteä.

Pilottia en itse ole käyttänyt koskaan mihinkään koneeseen.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Monessa vähän isommassa pelissä on alamittaiset sähkövehkeet. Ainakin vanhemmat Intikan kuutoset ovat hyvin hankalia lähtemään ilman liekaa tai jotain. Kokemusta on ainakin 956 - 51x0 linjalta...
Startti ei vaan jaksa pyörittää tarpeeksi lujaa että jotain tapahtuisi - laiskojen savumerkkien lisäksi.

Uskon myös että tuo MF 2000-sarjassa ollut 6.353 perkiisseli on myös huono lähtemään, ainakin vakiosähköillä (12 V).
24 V sähköillä sama moottori taas on ainakin tämän talon paras lähtemään kunhan Thermostart vaan pelaa. Ainakaan tuo 6475:n perkins ei sille pärjää ollenkaan.

Eihän noita mitään pitäisi raa'asti kylmiltään käyntiin tahkota, mutta joskus tulee yllättäviä tilanteita. Yleensä silloin kun jotain muuta on mennyt vähän pieleen, itsellä tai muilla.

Koviin oloihin tarttee olla penikka jos ei lämmintä muuten ole tarjolla... no webastot sun muut eberit on keksitty. Tosin nekään eivät pelaa silloin jos oikeasti on kriittinen tilanne :-)

Onko siitä wanhuksen tilanteesta tullut mitään lisäinformaatiota? Nimimerkki 'Utelias'.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Yhden Verkkumiehen mukaan sillä ei ole mitään merkitystä, mikä malli perkiiseleistä on kyseessä. Eli osa 165,185,590 jne ei lähde käyntiin varjosta ja toiset taas vaikka Siperiassa. Naapurissa oli 165 ja kävi säässä kuin säässä.