Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla  (Luettu 21250 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26010
  • vastustan
ei kai siellä kaikki kammet voi olla tasasesti kierot ettei osalla pyttyjä kävis, ite koittasin vielä vetämällä käyntiin jos kerran hyvin pyörii ja venttiilit pelloo :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4371
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Oma 3070 oli kanssa todella surkea lähtemään käyntiin. Vaikka uudella startilla ja akulla pyöritti oikein iloisesti niin kovin epätoivoista oli lähteminen. Savua kyllä tuli kaikenväristä mutta ei vaan käymään. Saattoi jopa hetken ottaa kierroksia, ja kun hellitti kaasun niin sammui saman tien eikä taas millään.
Mitä pidempään oli seisonut niin sitä vaikeampaa, jos samana päivänä ajettu niin lähti kohtuullisesti.
Epäilin jo että kone on niin väljä että ei vaan enää sytytä, joku vajaa 12 000 h kun on pyörinyt.

Lopulta älysin vaihtaa imusarjassa olevan Thermostart-tulpan. Se ilmeisesti oli aina seisonnan aikana omia aikojaan aina valutellut niin paljon polttoainetta imusarjaan että kone sai startissa niin liikaa että eihän se sellaisella reseptillä oikein tykännyt lähteä käymään. Sitten kun lopulta lähti niin musta pilvi oli melkoinen, vihreät olisivat määränneet jo romutettavaksi mokoman...

Vaan nyt lähtee niin että tärähtää, oikein yllätyin ekan kerran, hyvä kun ehti avainta kääntää. Pieni osa, iso vaikutus.

Ei välttämättä liity kysyjän ongelmaan mitenkään mutta kerroinpahan jos joku ihmettelee samanlaisia oireita.

Monttu Simeon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 556
  • rento meininki
Vanhassa kuluneessa virtalukossa voi syntyä kytkentä, joka pitää hehkun päällä. Ei käy kone hehku päällä.

Virtalukon kytkentöjen toiminnan tarkastus sitren, kun polttoainepuolen viat on pois suljettu.
Liikenteen 3-D : дарить дураки дорога

Talonvaltaaja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64
Kyllä mekaaninen moottorivaurio kesken ajon ilmoittaa äänisignaalilla.

Tomppa65

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Johan tuo lähti lopulta käymään, hankaluuksia meinasi olla pidon kanssa, mutta lopulta joo..
Vikaa on koneessa, luultavasti männänrenkaissa kun tyhjäkäyntiä kyllä käy, mutta öljytikun reiästä puskee tikun välistä öljyä pihalle, joten oliskohan männänrenkaat antautunut kun kehittää alakertaan painetta. Vedot on kyllä ihan kuin ennenkin, mutta sammutuksen jälkeen ei heikolla akulla, 30sek starttauksella enää lähtenyt käyntiin.. osiksi taitaa mennä ellei jollakin ole konetta kaupan tai halua ostaa uusilla renkailla olevaa massikkaa

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
onkos siinä huohotinta?   jos se on jäässä ja sen takia kehii painetta öölitilaan.   ainakin yhen valtu moisesta tiedän kärsineen.

Paalari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 686
Joskus hyppäsi 185 verkusta nälkänapin tanko irti pumpun pysäytinvivusta, eikä erkeleelläkään käymään.
Hätäpäissään tuli turhaan vaihdettua suodattimetkin, olisi ne vielä toiset 10 vuotta menneet..

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8306
Antaako se mitään vikakoodia?
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
   Melkoinen räjähdys pitää olla muutenkin että kanget vääntyy.
[/quote]

Kiertokangen saa helposti mutkalle, kun toinen starttaa ja toinen ruiskuttaa liikaa pilottia imukanavaan.


metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4371
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Johan tuo lähti lopulta käymään, hankaluuksia meinasi olla pidon kanssa, mutta lopulta joo..
Vikaa on koneessa, luultavasti männänrenkaissa kun tyhjäkäyntiä kyllä käy, mutta öljytikun reiästä puskee tikun välistä öljyä pihalle, joten oliskohan männänrenkaat antautunut kun kehittää alakertaan painetta. Vedot on kyllä ihan kuin ennenkin, mutta sammutuksen jälkeen ei heikolla akulla, 30sek starttauksella enää lähtenyt käyntiin..

Vähän kuulostaa mystiseltä jutulta. Huohotinputki saattaa - kuten jo mainittu - olla jäässä / tukossa ja aiheuttaa sen öljyn työntämisen ulos.

Ei nuo koneet tavallisesti ihan yht'äkkiä antaudu niin että lähtiessä pelaa hyvin mutta sammuu kesken puuhastelun. Ellei nyt aja ilman öljyjä tms. Sen verran karmeassa kunnossa olevia koneita olen nähnyt ja ovat kuitenkin käyneet vielä suhteellisen varmasti.
Oliko öljynpaineet OK silloin kun se saatiin vielä käyntiin?

Männänrenkaatkin voivat pikeentyä jumiin jos ajellaan aina vaan kylmänä kolkutellen, mutta eivät ne nyt tunnissa luovuta. Pikemminkin vuosissa, harrastuskäytössä. Tai venat karstoittua niin etteivät enää kunnolla toimi jne mutta nämäkin viat kehittyvät hiljalleen, ei yhtenä päivänä. Olen nähnyt Nuhvin kannen jossa kädellä hitaasti painaen tervavartinen venttiili jäi pysyvästi auki, jousivoima ei jaksanut palauttaa sitä. Käyvässä koneessa ilmeisesti vielä toimi 'vauhdilla'.

Multa meni kerran CAV:n ruiskutuspumppu nopeasti niin loppuun että eilen lähti vielä käyntiin mutta tänään ainoastaan suurella vaivalla ja konsteilla. Tehotkin olivat niin loppu että ei jaksanut ketjujen ja kärryn kanssa mennä maantiellä enää kuin kävelyvauhtia. Juuri ja juuri jaksoi nilkuttaa halliin mutta ei savuttanut eikä mitään. Huonohko se oli jo pitkään mutta lopullinen romahdus tuli sitten noin tunnissa. Tuon jälkeen konetta tuskin olisi enää millään saanut käymään. Dieselkorjaaja soitti perään että onko tämä ihan oikeasti vielä käynyt..? :-)

Tuon 65:n kone nyt kuitenkin on aika perusvarma laite - varmemmin se käy kuin joku cr-bitti-urea-ihme.

Dr.Who

  • Vieras
Johan tuo lähti lopulta käymään, hankaluuksia meinasi olla pidon kanssa, mutta lopulta joo..
Vikaa on koneessa, luultavasti männänrenkaissa kun tyhjäkäyntiä kyllä käy, mutta öljytikun reiästä puskee tikun välistä öljyä pihalle, joten oliskohan männänrenkaat antautunut kun kehittää alakertaan painetta. Vedot on kyllä ihan kuin ennenkin, mutta sammutuksen jälkeen ei heikolla akulla, 30sek starttauksella enää lähtenyt käyntiin.. osiksi taitaa mennä ellei jollakin ole konetta kaupan tai halua ostaa uusilla renkailla olevaa massikkaa
Linko perässä ja saatanasti kierroksia, tai käydä se vanhanaikainen eli leikkasi kiinni.

V.viljelijä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 257
Paljonkos siellä on nyt sitä öljyä? Ettei polttoaine oo vuotanu öljytilaan ja lentää tikun reiästä ulos.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Johan tuo lähti lopulta käymään, hankaluuksia meinasi olla pidon kanssa, mutta lopulta joo..
Vikaa on koneessa, luultavasti männänrenkaissa kun tyhjäkäyntiä kyllä käy, mutta öljytikun reiästä puskee tikun välistä öljyä pihalle, joten oliskohan männänrenkaat antautunut kun kehittää alakertaan painetta. Vedot on kyllä ihan kuin ennenkin, mutta sammutuksen jälkeen ei heikolla akulla, 30sek starttauksella enää lähtenyt käyntiin.. osiksi taitaa mennä ellei jollakin ole konetta kaupan tai halua ostaa uusilla renkailla olevaa massikkaa

Jos vaihtaisit akun?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

ipexi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Itelläni myös laittelin pilotilla traktoria kovalla pakkasella käyntiin. Yhden talven pilotin käytöllä alkoi keväällä peltohommissa  lykkäämään mustaa savua putkesta ja sammui. Ei enää jaksanut käydä kunnolla. Vein traktorin merkkikorjaamolle ja purkivat moottorin. Männänrenkaat hajonnut ja leikannut kiinni. Huoltomies sanoi syyksi pilotin käyttö pakkasella. Pilotti "räjäyttää" moottorin käyntiin ja männät käy kuivana vähän aikaa ennen kuin saa oljyä. No nyt on moottori kunnossa kun tehtiin täydellinen moottoriremontti.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4371
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Sitä pilottiakin voi käyttää fiksummin tai hölmömmin.

Ilmanpuhdistimeen niukalla kohtuudella, kun konetta jo pyöritetään. Niin että se vaan vähän avittaa syttymistä, ja tulee viiveellä kun kone on jo vähän pyörähdellyt, eikä heti kaikki rajusti kerralla. Yksin vähän hankala toteuttaa jos on vain se pilottipurkki, pitäisi startata ja ruutata ilmanputsariin samaan aikaan.
Ei niin että iso määrä suoraan imusarjaan ja heti raaka startti perään :-(

Onhan sen eetterilaitteen jotkut moottorivalmistajatkin aikoinaan hyväksyneet ihan kiinteäksi vakiovarusteeksi. Mm CAT sanoo kylmien olosuhteiden yleisohjeessaan että

Keep all starting fluid at room temperature. Inject starting fluid only while the engine is cranking.

Fiksummat kiinteät systeemit annostelevat vain kun konetta jo pyöritetään, ja lisäksi vielä koneelle sopivaksi säädetyn määrän.